@inbook{MTMT:34076018, title = {A főjelző szintű vasúthálózati modellek pontossága}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34076018}, author = {Tóth, Bence}, booktitle = {Húsz év a katonai műszaki tudományok szolgálatában. A katonai műszaki tudományok tudományág időszerű kérdései, aktuális tudományos kutatási eredményei}, unique-id = {34076018}, abstract = {A modellezésben általában van felbontási optimum, amelynél durvább léptéket használva a modellből kapott eredmények nem valósak a hálózat viselkedésére nézve. A szükségesnél részletesebb felbontású modell eredményeit azonban a valós rendszerben rejlő bizonytalanságok miatt szükségtelen erőforrás-felhasználással kaptuk meg. Jelen tanulmányban a magyarországi vasúthálózat hálózati szintű paramétereit vizsgálom két gráfmodellben. Az egyikben csak olyan vasútállomások szerepelnek a gráf csúcsaiként, ahol legalább két vasútvonal csatlakozik, és a közöttük található pályaszakaszt egyetlen egységként kezelem. A másikban a főjelzőket mint a vasúti közlekedés alapegységeit reprezentálják a gráf csúcsai.}, year = {2023}, pages = {353-373}, orcid-numbers = {Tóth, Bence/0000-0003-3958-187X} } @article{MTMT:34430326, title = {Állomásközök és térközök hatása a vasúthálózat modelljének pontosságára}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34430326}, author = {Tóth, Bence}, doi = {10.17047/Hadtud.2023.33.E 137}, journal-iso = {HADTUDOMÁNY}, journal = {HADTUDOMÁNY: A MAGYAR HADTUDOMÁNYI TÁRSASÁG FOLYÓIRATA}, volume = {33}, unique-id = {34430326}, issn = {1215-4121}, abstract = {A cikkben bemutatom a magyarországi vasúthálózat térközszintű gráfmodelljét és ennek segítségével jellemzem a hálózatot. A hálózatra terhelt uniform forgalomból meghatározom az egyes vonalszakaszok kapcsolatköztiségét, azaz a rajtuk mérhető forgalmat. Az egyes vonalszakaszok kizárásával a hálózat átlagos úthossz-növekedése mellett a hálózaton okozott teljes úthossznövekmény is számítható, mely egyes esetekben a 25%-ot is eléri. A térközszintű felbontásnak köszönhetően nem csak az egyes vonalszakaszok és állomások viselkedése vizsgálható normál üzemi és zavart körülmények között, hanem az eltérő paraméterű csatlakozó vonalak hatása egymásra is.}, keywords = {gráfelmélet; vasút; modell; pontosság; térköz}, year = {2023}, eissn = {1588-0605}, pages = {137-156}, orcid-numbers = {Tóth, Bence/0000-0003-3958-187X} } @article{MTMT:33100158, title = {A katonai-védelmi követelmények érvényesülésének vizsgálata a 142-es számú Budapest - Lajosmizse - Kecskemét vasútvonal tervezett fejlesztése kapcsán}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/33100158}, author = {Lévai, Zsolt}, doi = {10.32567/hm.2022.2.3}, journal-iso = {HADMÉRNÖK}, journal = {HADMÉRNÖK}, volume = {17}, unique-id = {33100158}, year = {2022}, eissn = {1788-1919}, pages = {33-51}, orcid-numbers = {Lévai, Zsolt/0000-0003-2410-1730} } @article{MTMT:33087416, title = {Investigation of the disaster vulnerability of the road network in Hungary}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/33087416}, author = {Boda, Péter and Tóth, Bence}, journal-iso = {NAT SECURITY REV}, journal = {NATIONAL SECURITY REVIEW : PERIODICAL OF THE MILITARY NATIONAL SECURITY SERVICE}, volume = {2022}, unique-id = {33087416}, issn = {2416-3732}, year = {2022}, pages = {84-97}, orcid-numbers = {Tóth, Bence/0000-0003-3958-187X} } @article{MTMT:31344506, title = {Alternatív vasúti útvonalak minősítése a Magyar Honvédség szállítási feladatainak ellátásában}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/31344506}, author = {Kerényi, Levente and Tóth, Bence}, doi = {10.30583/2020/1-2/079}, journal-iso = {KATONAI LOGISZTIKA}, journal = {KATONAI LOGISZTIKA}, volume = {28}, unique-id = {31344506}, issn = {1588-4228}, year = {2020}, eissn = {1789-6398}, pages = {79-99}, orcid-numbers = {Tóth, Bence/0000-0003-3958-187X} } @article{MTMT:31815104, title = {A katonai közlekedési támogatás vasútföldrajzi alapú vizsgálata}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/31815104}, author = {Lévai, Zsolt}, doi = {10.32643/fk.144.4.3}, journal-iso = {FÖLDRAJZI KÖZLEMÉNYEK}, journal = {FÖLDRAJZI KÖZLEMÉNYEK}, volume = {144}, unique-id = {31815104}, issn = {0015-5411}, year = {2020}, pages = {380-395}, orcid-numbers = {Lévai, Zsolt/0000-0003-2410-1730} } @inproceedings{MTMT:31314052, title = {A magyarországi vasúthálózat "gyenge láncszemei"}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/31314052}, author = {Tóth, Bence}, booktitle = {Nemzetközi Közlekedéstudományi Konferencia / International Conference On Transport Sciences}, unique-id = {31314052}, year = {2020}, pages = {1-10}, orcid-numbers = {Tóth, Bence/0000-0003-3958-187X} } @inproceedings{MTMT:30813633, title = {Redundancy analysis of the railway network of Hungary}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/30813633}, author = {Tóth, Bence}, booktitle = {Solutions for Sustainable Development}, doi = {10.1201/9780367824037-42}, unique-id = {30813633}, year = {2020}, pages = {358-367}, orcid-numbers = {Tóth, Bence/0000-0003-3958-187X} } @article{MTMT:30816283, title = {A magyarországi vasúthálózat támadásokkal szembeni ellenállósága}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/30816283}, author = {Horváth, Attila and Tóth, Bence}, doi = {10.17047/HADTUD.2019.29.E.93}, journal-iso = {HADTUDOMÁNY}, journal = {HADTUDOMÁNY: A MAGYAR HADTUDOMÁNYI TÁRSASÁG FOLYÓIRATA}, volume = {29}, unique-id = {30816283}, issn = {1215-4121}, year = {2019}, eissn = {1588-0605}, pages = {93-104}, orcid-numbers = {Horváth, Attila/0000-0001-5719-5388; Tóth, Bence/0000-0003-3958-187X} } @article{MTMT:30715767, title = {A magyarországi vasúthálózat redundanciáját biztosító vonalszakaszok}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/30715767}, author = {Tóth, Bence}, doi = {10.32567/hm.2019.2.6}, journal-iso = {HADMÉRNÖK}, journal = {HADMÉRNÖK}, volume = {14}, unique-id = {30715767}, year = {2019}, eissn = {1788-1919}, pages = {74-86}, orcid-numbers = {Tóth, Bence/0000-0003-3958-187X} } @article{MTMT:30856295, title = {Magyarország nagyvasúti kapcsolat szempontjából kritikus régiói a hálózat célzott rombolása esetén}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/30856295}, author = {Tóth, Bence}, doi = {10.32567/hm.2019.4.5}, journal-iso = {HADMÉRNÖK}, journal = {HADMÉRNÖK}, volume = {14}, unique-id = {30856295}, year = {2019}, eissn = {1788-1919}, pages = {79-97}, orcid-numbers = {Tóth, Bence/0000-0003-3958-187X} } @article{MTMT:30839492, title = {How the Planned V0 Railway Line Would Increase the Resilience of the Railway Network of Hungary Against Attacks}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/30839492}, author = {Tóth, Bence and Horváth, István}, doi = {10.32565/aarms.2019.3.6}, journal-iso = {AARMS (2014 VOL.13 ISSUE 2 -TŐL)}, journal = {ACADEMIC AND APPLIED RESEARCH IN MILITARY AND PUBLIC MANAGEMENT SCIENCE}, volume = {18}, unique-id = {30839492}, issn = {2498-5392}, year = {2019}, eissn = {2786-0744}, pages = {109-129}, orcid-numbers = {Tóth, Bence/0000-0003-3958-187X; Horváth, István/0000-0002-1343-1761} }