TY - BOOK AU - Czékmán, Balázs TI - Tabletek az iskolában. Kérdések és válaszok az intézményi bevezetéstől a hatékonyságig. PB - Debreceni Egyetemi Kiadó CY - Debrecen PY - 2023 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34151067 ID - 34151067 AB - Az oktatást támogató stratégiákra jelentős hatást gyakorolhatnak a jelenleg zajló negyedik ipari forradalom alapját is képező technológiai változások. Az új technológiák között olyanok szerepelnek, mint a 3D nyomtatás, a robotok, a mindenhol jelen lévő informatika (ubiquitous computing), a big data, valamint a mobil eszközök (Szűts, 2020). Utóbbi eszközökre alapulva, a globális oktatási trendeket tekintve, jelentős változást és hatást jelenthet a mobiltechnológia. A mobil eszközök közül az utóbbi időben elsősorban az okostelefonok és a tabletek emelkedtek ki, így 2015-ben a nemzetközi trendek már a táblagépek általános integráltságát jelezték (Johnson et al., 2015). Ennek megfelelően fokozatosan növekvő érdeklődés mutatkozott – különösen a közoktatási intézményekben – a táblagépek és az azokon futtatható mobil applikációk oktatási célú alkalmazása iránt (Major, Haßler és Henessy, 2017). Annak ellenére, hogy számos oktatási intézményben próbálnak tableteket használni, kevés kutatás irányult az új eszközök intézményi integrálásának folyamatára, az eszközökhöz kapcsolódó vagy azokkal alkalmazott pedagógiára, valamint a kiváltott hatások vizsgálatára (Savas, 2014). Doktori kutatássorozatunk célja így a tablettel támogatott tanulási környezet átfogó, több szempontból történő vizsgálata volt az alapfokú oktatásban. Kutatásunk első pillérében a táblagépek intézményi szintű integrációját és implementációját vizsgáltuk általános iskolákban (N=145). Kutatásunk második pillérében egyrészt a pedagógusok (N=29) mobil eszköz-használati hátterét, valamint digitális kompetencia (általános digitális kompetencia és mobil eszköz-használati kompetencia) szintjét és annak – a kutatás során esetlegesen bekövetkezett – változását térképeztük fel. Másrészt a tabletek pedagógiai tevékenységekre gyakorolt hatását, valamint a pedagógusok tabletes oktatáshoz való viszonyulását tártuk fel tanóra utáni kérdőívek elemzésével (N=1283). Kutatásunk harmadik pillérében a tabletek oktatási célú alkalmazásának tanulókra (N=653) gyakorolt hatásait (kognitív (értelmi) és affektív (érzelmi) területek) vizsgáltuk. A tablettel támogatott tanulási környezet intézményi szintű vizsgálatakor megállapítható volt, számos intézményben nem valósulhatott meg az 1:1 hozzáférés. A táblagépek átlagos életkora alapján az iskolák háromnegyede optimális helyzetben volt, egy részük viszont már elavult eszközökkel dolgozott. Bár a táblagépekhez szükséges online kapcsolatot biztosító internet sávszélességének átlagos értéke megfelelőnek mutatkozott, azonban az általunk elvárt kritikus értéket az iskolák közel fele nem érte el. A pedagógusokat vizsgálva láthatóvá vált, hogy többségük saját notebookkal, tablettel és okostelefonnal rendelkezett, az iskolák a pedagógusok egy részének notebookot és táblagépet bocsájtottak rendelkezésére. Bár a pedagógusok általános digitális kompetenciája és mobil eszköz-használati kompetenciája alacsony szintű volt, a kutatás időtartama alatt a vizsgálati csoport esetében több kompetenciaterület is előrelépést mutatott. A tanórák pedagógiai-módszertani vizsgálatának eredményei megerősítették, hogy a tabletes órák szerkezete, pedagógiai-módszertani háttere eltért valamelyest a hagyományos tanórákétól. A didaktikai feladatok esetében a tabletes órákon a pedagógusok inkább a már tanult ismeretek ismétlő rendszerezésére helyezték a hangsúlyt, melyekhez hosszabb időtartamban használták a tableteket is. Előzetes várakozásainknak megfelelően, nőtt a tanulóközpontú módszerekre fordított idő. A munkaformák esetében nem meglepő módon csökkent a frontális munkaforma időtartama, azonban ugyancsak kevesebb idő LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Somogyvári, Lajos AU - Szabó, Máté AU - Képes, Gábor ED - Flury, Carmen ED - Geiss, Michael TI - How Computers Entered the Classroom, 1960-2000: Historical Perspectives. A Long Journey from the Late 1950s into the 1980s TS - A Long Journey from the Late 1950s into the 1980s T2 - How Computers Entered the Classroom, 1960-2000: Historical Perspectives PB - De Gruyter Oldenbourg CY - Oldenburg SN - 9783110780147 PY - 2023 PG - 31 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33800309 ID - 33800309 LA - English DB - MTMT ER - TY - THES AU - Czékmán, Balázs TI - Tablettel támogatott tanulási környezet általános iskolában. Intézményi szintű implementáció és integráció, pedagógiai-módszertani háttér és tanulókra gyakorolt hatás TS - Intézményi szintű implementáció és integráció, pedagógiai-módszertani háttér és tanulókra gyakorolt hatás PY - 2022 SP - 359 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33087268 ID - 33087268 AB - Az oktatást támogató stratégiákra jelentős hatást gyakorolhatnak a jelenleg zajló negyedik ipari forradalom alapját is képező technológiai változások. Az új technológiák között olyanok szerepelnek, mint a 3D nyomtatás, a robotok, a mindenhol jelen lévő informatika (ubiquitous computing), a big data, valamint a mobil eszközök (Szűts, 2020). Utóbbi eszközökre alapulva, a globális oktatási trendeket tekintve, jelentős változást és hatást jelenthet a mobiltechnológia. A mobil eszközök közül az utóbbi időben elsősorban az okostelefonok és a tabletek emelkedtek ki, így 2015-ben a nemzetközi trendek már a táblagépek általános integráltságát jelezték (Johnson et al., 2015). Ennek megfelelően fokozatosan növekvő érdeklődés mutatkozott – különösen a közoktatási intézményekben – a táblagépek és az azokon futtatható mobil applikációk oktatási célú alkalmazása iránt (Major, Haßler és Henessy, 2017). Annak ellenére, hogy számos oktatási intézményben próbálnak tableteket használni, kevés kutatás irányult az új eszközök intézményi integrálásának folyamatára, az eszközökhöz kapcsolódó vagy azokkal alkalmazott pedagógiára, valamint a kiváltott hatások vizsgálatára (Savas, 2014). Doktori kutatássorozatunk célja így a tablettel támogatott tanulási környezet átfogó, több szempontból történő vizsgálata volt az alapfokú oktatásban. Kutatásunk első pillérében a táblagépek intézményi szintű integrációját és implementációját vizsgáltuk általános iskolákban (N=145). Kutatásunk második pillérében egyrészt a pedagógusok (N=29) mobil eszköz-használati hátterét, valamint digitális kompetencia (általános digitális kompetencia és mobil eszköz-használati kompetencia) szintjét és annak – a kutatás során esetlegesen bekövetkezett – változását térképeztük fel. Másrészt a tabletek pedagógiai tevékenységekre gyakorolt hatását, valamint a pedagógusok tabletes oktatáshoz való viszonyulását tártuk fel tanóra utáni kérdőívek elemzésével (N=1283). Kutatásunk harmadik pillérében a tabletek oktatási célú alkalmazásának tanulókra (N=653) gyakorolt hatásait (kognitív (értelmi) és affektív (érzelmi) területek) vizsgáltuk. A tablettel támogatott tanulási környezet intézményi szintű vizsgálatakor megállapítható volt, számos intézményben nem valósulhatott meg az 1:1 hozzáférés. A táblagépek átlagos életkora alapján az iskolák háromnegyede optimális helyzetben volt, egy részük viszont már elavult eszközökkel dolgozott. Bár a táblagépekhez szükséges online kapcsolatot biztosító internet sávszélességének átlagos értéke megfelelőnek mutatkozott, azonban az általunk elvárt kritikus értéket az iskolák közel fele nem érte el. A pedagógusokat vizsgálva láthatóvá vált, hogy többségük saját notebookkal, tablettel és okostelefonnal rendelkezett, az iskolák a pedagógusok egy részének notebookot és táblagépet bocsájtottak rendelkezésére. Bár a pedagógusok általános digitális kompetenciája és mobil eszköz-használati kompetenciája alacsony szintű volt, a kutatás időtartama alatt a vizsgálati csoport esetében több kompetenciaterület is előrelépést mutatott. A tanórák pedagógiai-módszertani vizsgálatának eredményei megerősítették, hogy a tabletes órák szerkezete, pedagógiai-módszertani háttere eltért valamelyest a hagyományos tanórákétól. A didaktikai feladatok esetében a tabletes órákon a pedagógusok inkább a már tanult ismeretek ismétlő rendszerezésére helyezték a hangsúlyt, melyekhez hosszabb időtartamban használták a tableteket is. Előzetes várakozásainknak megfelelően, nőtt a tanulóközpontú módszerekre fordított idő. A munkaformák esetében nem meglepő módon csökkent a frontális munkaforma időtartama, azonban ugyancsak kevesebb idő jutott a csoportos munkaformákra is. A tanulók mobil eszköz-használati lehetőségei kapcsán megállapítottuk, hogy a diákoknak elsősorban okostelefonhoz, tablethez és notebookhoz (laptop) volt hozzáférése. A tanulók idegennyelvi tudásszintjének vizsgálata esetében láthatóvá vált, hogy a tablettel tanuló diákok előnye rajzolódott ki, azonban az eltérések a legtöbb esetben minimálisak voltak. Az átlag alatti és átlagos tudásszintű tanulók esetében nem volt statisztikailag igazolható eltérés, azonban az átlag feletti tudásszintű, tablettel tanuló diákok jobban teljesítettek a nyelvtan és az olvasott szövegértés területén. A matematika tantárgy esetében a bemeneti méréskor a tanulók elemi számolási készségeinek kiépültsége mind a tabletes, mind a csak hagyományos taneszközökkel tanuló csoportban a haladó szinten volt. Mivel a vizsgálati és a kontroll csoport között nem volt statisztikailag is igazolható eltérés, így kijelenthető volt, nem találtunk bizonyítékot arra, hogy a tablettel támogatott tanulási környezet jobban segítette volna a tanulók tudásszintjének fejlődését a matematika oktatása során. Ugyanakkor igazolást nyert, hogy a tanulók tanulási motivációja erősebb a tablettel támogatott tanórák esetén, mint a csak hagyományos taneszközöket alkalmazó tanórákon. LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Barnucz, Nóra TI - Az Észak-alföldi pedagógusok IKT-alapú módszertani továbbképzések iránti attitűdjének vizsgálata T2 - Felemelő oktatás PB - Debreceni Egyetem Felsőoktatási Kutató és Fejlesztő Központ (CHERD) CY - Debrecen SN - 9786156012142 T3 - OKTATÁSKUTATÓK KÖNYVTÁRA ; 13.. PY - 2021 SP - 75 EP - 91 PG - 17 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32523671 ID - 32523671 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Dringó-Horváth, Ida AU - Dombi, Judit ED - Molnár, György ED - Buda, András TI - A digitális pedagógia tartalmi és módszertani megjelenése a pedagógus továbbképzésben T2 - Oktatás - Informatika - Pedagógia 2021 Konferencia PB - Debreceni Egyetem Bölcsészettudományi Kar, Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet CY - Debrecen SN - 9789634902638 PY - 2021 SP - 43 EP - 44 PG - 2 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31887347 ID - 31887347 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Gaskó, Krisztina AU - Orgoványi-Gajdos, Judit AU - Zagyváné Szűcs, Ida AU - Bordáné Kovács, Zita ED - Engler, Ágnes ED - Bocsi, Veronika TI - A pedagógusok digitális eszközhasználata T2 - Új kutatások a neveléstudományokban 2020. PB - Debreceni Egyetem Bölcsészettudományi Kar, Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet CY - Debrecen T3 - Új kutatások a neveléstudományokban, ISSN 2062-090X PY - 2021 SP - 299 EP - 323 PG - 25 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32510028 ID - 32510028 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - GEN AU - Makádi, Marianna TI - Szakmódszertani-pedagógiai irodalomjegyzék földrajtanárok számára PY - 2021 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32386421 ID - 32386421 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CONF AU - Somogyvári, Lajos TI - How the Computers Arrived in the Hungarian Schools. A Long Journey from the 1960‘s to 2000‘s TS - A Long Journey from the 1960‘s to 2000‘s T2 - Abstract Proceedings PY - 2021 SP - 147 EP - 148 PG - 2 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32212419 ID - 32212419 LA - English DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Bordáné, Kovács Zita AU - Zagyváné Szűcs, Ida ED - Engler, Ágnes ED - Rébay, Magdolna Éva ED - Tóth, Dorina Anna TI - A pedagógusok digitális eszközhasználata: tanári laptopok és interaktív panelek alkalmazása T2 - Család a nevelés és az oktatás fókuszában: XX. Országos Neveléstudományi Konferencia PB - Kopp Mária Intézet a Népesedésért és a Családokért CY - Debrecen SN - 9789634902584 PY - 2020 SP - 287 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31652545 ID - 31652545 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Dombi, Judit AU - Dringó-Horváth, Ida ED - Engler, Ágnes ED - Rébay, Magdolna Éva ED - Tóth, Dorina Anna TI - Tanári igények a pedagógus szakirányú továbbképzésekben T2 - Család a nevelés és az oktatás fókuszában: XX. Országos Neveléstudományi Konferencia PB - Kopp Mária Intézet a Népesedésért és a Családokért CY - Debrecen SN - 9789634902584 PY - 2020 SP - 153 EP - 153 PG - 1 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31899632 ID - 31899632 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Dringó-Horváth, Ida AU - Dombi, Judit TI - A digitális pedagógia tartalmi és módszertani megjelenése a pedagógus-továbbképzésben – egy széleskörű igényfelmérés eredményei JF - ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA J2 - ISKOLAKULTÚRA VL - 30 PY - 2020 IS - 12 SP - 39 EP - 58 PG - 20 SN - 1215-5233 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31867427 ID - 31867427 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Dringó-Horváth, Ida AU - Menyhei, Zsófia TI - A nyelvkönyvpiac változásai. Nyelvkönyvcsaládokhoz kapcsolódó digitális tananyagok vizsgálata TS - Nyelvkönyvcsaládokhoz kapcsolódó digitális tananyagok vizsgálata JF - ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE J2 - ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE VL - 70 PY - 2020 IS - 1-2 SP - 51 EP - 82 PG - 32 SN - 1215-1807 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31395559 ID - 31395559 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Dringó-Horváth, Ida TI - Az oktatásinformatika mint fejlesztendő kulcskompetencia a felsőoktatásban – különös tekintettel a tanárképzésre (Digital competences for teachers as key competences to develop in higher education – with particular attention to Teacher Training) JF - MODERN NYELVOKTATÁS J2 - MODERN NYELVOKTATÁS VL - 26 PY - 2020 IS - 3 SP - 21 EP - 37 PG - 17 SN - 1219-638X UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31915136 ID - 31915136 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Fehér, Péter TI - „Húsz év múlva” – A digitális oktatás helyzete, eszközei, trendjei világszerte. JF - GYERMEKNEVELÉS: ONLINE TUDOMÁNYOS FOLYÓIRAT J2 - GYERMEKNEVELÉS VL - 8 PY - 2020 IS - 2 SP - 350 EP - 372 PG - 23 SN - 2063-9945 DO - 10.31074/gyntf.2020.2.350.372 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31847206 ID - 31847206 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Főző, Attila László AU - Racsko, Réka TI - Az iskolai digitális érettség értékelésének lehetőségei JF - CIVIL SZEMLE J2 - CIVIL SZLE VL - 17 PY - 2020 IS - 3 SP - 93 EP - 113 PG - 21 SN - 1786-3341 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31618628 ID - 31618628 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Gaskó, Krisztina AU - Orgoványi-Gajdos, Judit ED - Engler, Ágnes ED - Rébay, Magdolna Éva ED - Tóth, Dorina Anna TI - Pedagógusok digitális eszközhasználata: a pedagógusok attitűdjei és a digitális alkalmazások használatának gyakorisága T2 - Család a nevelés és az oktatás fókuszában: XX. Országos Neveléstudományi Konferencia PB - Kopp Mária Intézet a Népesedésért és a Családokért CY - Debrecen SN - 9789634902584 PY - 2020 SP - 285 EP - 286 PG - 1 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31654284 ID - 31654284 AB - A számítógéppel támogatott tanulás megjelenése a 70-80-as évekre tehető, de a digitális transzformáció a 2000-es években kezdett széles körben kibontakozni a hazai közoktatásban. Bár az ezredforduló után az iskolák eszközellátottsága és a pedagógusok digitális felkészültsége folyamatos javulást mutatott, a tendencia mértéke mindig alulmaradt az uniós irányelvekhez és az európai átlagértékekhez képest. (Molnár 2011; Czékmán és Fehér 2017). Jelen előadás az EFOP-3.2.4-16-2016-00001 azonosító számú „Digitális kompetencia fejlesztése” című projekt alapkutatásának egyik részkutatását ismerteti, mely a pedagógusok digitális eszközökkel kapcsolatos attitűdjeire, illetve a digitális alkalmazások gyakoriságának vizsgálatára irányult. A kutatás eredményei azért is tarthatnak érdeklődésre számot, mert az adatfelvétel 2020 februárjában és márciusában, közvetlenül a tantermen kívüli, digitális munkarend bevezetése előtt valósult meg. A részkutatás keretében vizsgált kérdések a következők voltak: -Mit gondolnak a pedagógusok a digitális eszközök és alkalmazások funkciójáról és hatékonyságáról a tanulási-tanítási folyamatban? -Milyen mértékben érzik magukat felkészültnek a pedagógusok a digitális eszközök és alkalmazások tanulási folyamatba való beépítésére? -Milyen gyakran alkalmazzák a pedagógusok az iskolai foglalkozásokhoz kapcsolódóan a különböző digitális alkalmazásokat? A nagymintás (N=12657) kutatásban a konvergencia régió tankerületi fenntartású köznevelési intézményeiben dolgozó pedagógusok vettek részt. Az országos átlag adataihoz illesztett mintáról elmondható, hogy nemre és életkori megoszlásra reprezentatív (v.ö. Varga 2019). Az eredményekből kirajzolódott, hogy a pedagógusok szerint a tanóra tervezését segítik a digitális eszközök és alkalmazások, ugyanakkor több felkészülési időt igényel ezek alkalmazása. Tanított tantárgytól függetlenül egyetértenek a pedagógusok abban is, hogy egy jó tanórához hozzátartoznak a digitális tanulási elemek, és a digitális eszközökkel könnyebb bevonni a diákokat a tanulásba. A reál tárgyakat tanító tanárok érzik leginkább úgy, hogy a kollégáikhoz viszonyítva többször használnak digitális eszközöket, és ők érzik magukat legfelkészültebbnek is ezek alkalmazására A pedagógusok életkora és a digitális tartalmak létrehozására való felkészültség szubjektív megítélése között enyhe negatív összefüggés rajzolódott ki. A tanárok jellemzően szövegszerkesztő és prezentációkészítő alkalmazásokat használnak a tanórákon, míg a tanulói feladatkiadásnál a számítógépes prezentációk készítése és bemutatása a legjellemzőbb gyakorlat, de ez is kevesebb mint az órák ötven százalékát érinti. Kulcsszavak: IKT, digitális eszközhasználat, pedagógus kompetenciák LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - THES AU - Prisznyák, Szabolcs TI - A rendvédelmi informatika egyes szervezési, műszaki és oktatási kérdései PY - 2020 SP - 171 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31365521 ID - 31365521 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Prisznyák, Szabolcs TI - The instruction of information technology in the education of non-commissioned officers in Hungarian law enforcement JF - HADMÉRNÖK J2 - HADMÉRNÖK VL - 15 PY - 2020 IS - 1 SP - 183 EP - 194 PG - 10 SN - 1788-1919 DO - 10.32567/hm.2020.1.12 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31169467 ID - 31169467 AB - The author of the article presents the current situation of the instruction of information technology in the education of non-commission officers (NCOs) in the Hungarian law enforcement organisation. A survey was conducted through a questionnaire to assess experiences, consequences and to make suggestions for further improvement. LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Barnucz, Nóra TI - IKT eszközök szerepe az angol nyelv oktatásában JF - EDUCATIO J2 - EDUCATIO VL - 28 PY - 2019 IS - 2 SP - 403 EP - 414 PG - 12 SN - 1216-3384 DO - 10.1556/2063.28.2019.2.14 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/30852381 ID - 30852381 LA - English DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Dringó-Horváth, Ida AU - M. Pintér, Tibor ED - Varga, Aranka ED - Andl, Helga ED - Molnár-Kovács, Zsófia TI - A pedagógiai digitális kompetencia jelentősége és fejlesztési lehetősége a tanárképzésben oktatók körében T2 - Neveléstudomány – Horizontok és dialógusok. XIX. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet PB - Pécsi Tudományegyetem Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar Neveléstudományi Intézet CY - Pécs SN - 9789634294733 PY - 2019 SP - 275 EP - 275 PG - 1 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31128288 ID - 31128288 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - BOOK AU - Czirfusz, Dóra AU - Király, Sándor AU - Komló, Csaba AU - Habók, Lilla AU - Lanszki, Anita AU - Papp-Danka, Adrienn AU - Racsko, Réka ED - Komló, Csaba ED - Racsko, Réka TI - A Digitális alapú alprogram koncepciója ET - 0 PB - EKE Líceum Kiadó CY - Eger PY - 2018 SP - 84 SN - 9789634960140 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/3428221 ID - 3428221 N1 - Készült a Komplex Alapprogram bevezetési szakaszához. A kiadvány a EFOP-3.1.2-16-2016-00001 kódjelű kiemelt projekt keretében valósult meg. LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Dringó-Horváth, Ida TI - IKT a tanárképzésben: a magyarországi képzőhelyek tanárképzési moduljában oktatók IKT-mutatóinak mérése JF - ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE J2 - ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE VL - 68 PY - 2018 IS - 9-10 SP - 13 EP - 41 PG - 29 SN - 1215-1807 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/30371354 ID - 30371354 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - GEN AU - Havass, Miklós TI - ADALÉKOK A NEUMANN JÁNOS SZÁMÍTÓGÉPTUDOMÁNYI TÁRSASÁG TÖRTÉNETÉHEZ, A 20. SZÁZADBAN PY - 2018 PG - 155 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31179630 ID - 31179630 N1 - Online: https://itf.njszt.hu/324rtr4/uploads/2019/06/NJSZT50_4.pdf LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Lénárd, András TI - Az infokommunikációs technológiák megjelenése és térnyerése az általános iskola kezdő szakaszában JF - TANÍTÓ J2 - TANÍTÓ VL - 53 PY - 2018 IS - 3 SP - 5 EP - 8 PG - 4 SN - 0496-8387 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/3401510 ID - 3401510 LA - Hungarian DB - MTMT ER -