@article{MTMT:34258009, title = {Szorzás, osztás, forráslehívás. A konvergencia elvének érvényesülése Magyarországon II. Az operatív programok forrásallokációja}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34258009}, author = {Berkes, Judit}, doi = {10.59809/Comitatus.2023.33-246.149}, journal-iso = {COMITATUS}, journal = {COMITATUS: ÖNKORMÁNYZATI SZEMLE}, volume = {33}, unique-id = {34258009}, issn = {1215-315X}, year = {2023}, pages = {149-163}, orcid-numbers = {Berkes, Judit/0000-0002-0738-6204} } @article{MTMT:33685608, title = {Járműipari központok fejlesztései a Modern Városok Program keretében.}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/33685608}, author = {Rákosi, Szabolcs}, doi = {10.17649/TET.37.1.3353}, journal-iso = {TÉR ÉS TÁRSADALOM}, journal = {TÉR ÉS TÁRSADALOM}, volume = {37}, unique-id = {33685608}, issn = {0237-7683}, abstract = {A Magyarország Kormánya által 2015-ben meghirdetett Modern Városok Program hosszú időre meghatározhatja a 23 magyarországi megyei jogú város és térsége fejlődését. A közel 3 500 milliárd forint tervezett összköltségű program példátlan a hazaiterületfejlesztési gyakorlatban, ezért vizsgálata különösen fontos. Jelen tanulmány három egységből épül fel. Elsőként – a program általános bemutatása mellett – áttekinti a témában eddig született publikációkat és röviden összegzi az eddigi vizsgálatok eredményeit. Ezt követően új aspektusból vizsgálja a programot, a magyar gazdaság zászlóshajóinak tekintett járműipari központok (Győrt, Kecskemétet és a már folyamatban lévő kiemelt járműipari beruházás miatt Debrecent tekinti ide tartozónak) fejlesztéseit elemezve. Megállapítja, hogy ezen városok fejlesztései sem a projektelemek száma, sem tervezett költségvetése alapján nem emelkednek ki a megyei jogú városok sorából. A vizsgálat cáfolja, hogy a megfelelő gazdasági infrastruktúrával rendelkező járműipari központok esetében egységes törekvésként az oktatás, kutatás-fejlesztés, innováció fejlesztését célzó projektelemek révén a magasabb hozzáadott értéket képviselő gazdasági tevékenységek elősegítése lenne az elsődleges cél. A tanulmány utolsó egységében esettanulmányszerű elemzések olvashatók a vizsgált városokról és további európai járműipari központokról.}, keywords = {gazdaságfejlesztés; innováció; Területfejlesztés; területi politika}, year = {2023}, eissn = {2062-9923}, pages = {111-131} } @inbook{MTMT:33074603, title = {Regional Patterns of the Transformation and Policy Responses}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/33074603}, author = {Gorzelak, Grzegorz}, booktitle = {Three Decades of Polish Socio-Economic Transformations}, doi = {10.1007/978-3-031-06108-0_2}, unique-id = {33074603}, year = {2022}, pages = {19-36} } @article{MTMT:31995501, title = {A New Planning Instrument for Urban Development in Hungary: The Modern Cities Program}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/31995501}, author = {Fekete, Dávid}, doi = {10.1111/rsp3.12422}, journal-iso = {REG SCI POL PRAC}, journal = {REGIONAL SCIENCE POLICY & PRACTICE}, volume = {14}, unique-id = {31995501}, year = {2021}, eissn = {1757-7802}, pages = {740-758}, orcid-numbers = {Fekete, Dávid/0000-0002-8097-2496} } @article{MTMT:31918167, title = {Lagging regions: The case of Eastern Croatia}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/31918167}, author = {Marošević, Katarina}, journal-iso = {EKON VJESN}, journal = {EKONOMSKI VJESNIK / ECONVIEWS}, volume = {33}, unique-id = {31918167}, issn = {0353-359X}, year = {2020}, eissn = {1847-2206}, pages = {255-270} }