TY - CHAP AU - Molnár, György AU - Orosz, Beáta AU - Balogh, Zoltán AU - Kristian, Fodor AU - Jan, Francisti AU - Cserkó, József AU - Balázs , Brigitta TI - Possibilities and Challenges of Monitoring and Evaluating Digital Education in Electronic Environments from a Pedagogical and Technological Perspective T2 - IEEE 20th Jubilee World Symposium on Applied Machine Intelligence and Informatics SAMI (2022) PB - IEEE CY - Poprad SN - 9781665497039 PY - 2022 SP - 000069 EP - 000072 PG - 4 DO - 10.1109/SAMI54271.2022.9780733 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32727198 ID - 32727198 N1 - IEEE Control Systems Chapter, Hungary; IEEE Hungary Section; IEEE Joint Chapter of IES and RAS, Hungary; IEEE SMC Chapter, Hungary Budapest University of Technology and Economics, Department of Technical Education, Budapest, Hungary Constantine the Philosopher University in Nitra, Faculty of Natural Sciences, Department of Informatics, Slovakia Széchenyi István University, Multidisciplinary Engineering Doctoral School, Hungary Eszterházy Károly Catholic University, Doctoral School of Education, Hungary Conference code: 179566 Cited By :1 Export Date: 24 March 2023 LA - English DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Karl, Éva AU - Cserkó, József AU - Molnár, György ED - Kattein-Pornói, R ED - Mrázik, Julianna ED - Pogátsnik, Monika TI - A digitális kor kihívásai és lehetőségei a digitális tanulás során – fókuszban az élménypedagógiai módszerek T2 - Tanuló társadalom : Oktatáskutatás járvány idején PB - Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete (HERA) CY - Budapest CY - Debrecen SN - 9786155657108 T3 - HERA Évkönyvek, ISSN 2064-6755 ; 9.. PY - 2022 SP - 89 EP - 105 PG - 17 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32845745 ID - 32845745 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Mária, Jaskóné Gácsi TI - Infocommunication tools: A new learning environment JF - ERUDITIO - EDUCATIO J2 - ERUDITIO - EDUCATIO VL - 4 PY - 2022 IS - 17 SP - 36 EP - 44 PG - 9 SN - 1336-8893 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33417303 ID - 33417303 LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Hollóy, Júlia Olga TI - Hogyan éltem meg a digitális/online oktatást pályakezdő pedagógusként? JF - AUTONÓMIA ÉS FELELŐSSÉG: NEVELÉSTUDOMÁNYI FOLYÓIRAT J2 - AUTONÓMIA FELELŐSSÉG VL - 6 PY - 2022 IS - 1-4 SP - 113 EP - 118 PG - 6 SN - 2415-9484 DO - 10.15170/AR.2021.6.1-4.12. UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33157025 ID - 33157025 LA - English DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Földvári-Uricska, Erna AU - Barnucz, Nóra ED - Istók, Béla ED - Lőrincz, Gábor ED - Török, Tamás TI - Az angol vírusnyelv és feldolgozásának lehetőségei az angolórán T2 - A virolingvisztika és viroszemiotika aktuális kérdései PB - Selye János Egyetem CY - Komárno SN - 9788081224317 PY - 2022 SP - 62 EP - 68 PG - 7 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33551375 ID - 33551375 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Barnucz, Nóra AU - Földvári-Uricska, Erna TI - Kiterjesztett valóság és közösségi oldalak alkalmazása a nyelvoktatásban - különös tekintettel a rendészeti szaknyelvre JF - RENDVÉDELEM TUDOMÁNYOS FOLYÓIRAT (ON-LINE) J2 - RENDVÉDELEM VL - 10 PY - 2021 IS - 2 SP - 4 EP - 48 PG - 45 SN - 2560-2349 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32072039 ID - 32072039 AB - A 21. században megjelenő pozíciók ellátásához a digitális és kommunikációs kompetenciák fejlesztése elengedhetetlen. A kutatás célja a hallgatók aktuális szaknyelvi és szakmai (digitális) kommunikációs szintjének felmérése és annak fejlesztése a szaknyelvi órák keretében. Az általunk vizsgálni kívánt nyelvtanulási módszerek – kiterjesztett valóság és rendészeti közösségi oldalak – hatékonyságát a HY-DE modell alkalmazásával vizsgáljuk. A kutatáshoz empirikus vizsgálatot végzünk a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Rendészettudományi Karának szaknyelvi képzésein részt vevő hallgatóival. Kulcsszavak: felsőoktatás, kiterjesztett valóság, közösségi oldalak, HY-DE modell, digitális kompetencia LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Bencéné Fekete, Anikó Andrea TI - Digitális oktatás a család szemszögéből JF - GYERMEKNEVELÉS: ONLINE TUDOMÁNYOS FOLYÓIRAT J2 - GYERMEKNEVELÉS VL - 9 PY - 2021 IS - 2 SP - 205 EP - 226 PG - 22 SN - 2063-9945 DO - 10.31074/gyntf.2021.2.205.226 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32462393 ID - 32462393 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Gaskó, Krisztina AU - Orgoványi-Gajdos, Judit AU - Zagyváné Szűcs, Ida AU - Bordáné Kovács, Zita ED - Engler, Ágnes ED - Bocsi, Veronika TI - A pedagógusok digitális eszközhasználata T2 - Új kutatások a neveléstudományokban 2020. PB - Debreceni Egyetem Bölcsészettudományi Kar, Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet CY - Debrecen T3 - Új kutatások a neveléstudományokban, ISSN 2062-090X PY - 2021 SP - 299 EP - 323 PG - 25 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32510028 ID - 32510028 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Harangus, Katalin AU - Horváth, Zsófia-Irén AU - Kovács, Gabriella TI - Changes and Perspectives in Teacher Training Methodology JF - ACTA UNIVERSITATIS SAPIENTIAE PHILOLOGICA J2 - ACTA UNIV SAP PHILOLOGICA VL - 13 PY - 2021 IS - 2 SP - 55 EP - 70 PG - 16 SN - 2067-5151 DO - 10.2478/ausp-2021-0013 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32787009 ID - 32787009 LA - English DB - MTMT ER - TY - BOOK AU - Harangus, Katalin TI - SZÁMÍTÓGÉPPEL TÁMOGATOTT OKTATÁS PB - Scientia Kiadó CY - Kolozsvár PY - 2021 SN - 9786069750520 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32466270 ID - 32466270 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Hollóy, Zsolt TI - A szleng mint nyelvváltozat tanítása digitális eszközökkel JF - ANYANYELV-PEDAGÓGIA J2 - ANYANYELV-PEDAGÓGIA VL - 14 PY - 2021 IS - 1 SN - 2060-0623 DO - 10.21030/anyp.2021.1.5 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32021117 ID - 32021117 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Jaskóné Gácsi, Mária TI - A digitális kor kihívásai és a vizuális média jelenléte a köznevelésben JF - OPUS ET EDUCATIO: MUNKA ÉS NEVELÉS J2 - OPUS ET EDUCATIO VL - 8 PY - 2021 IS - 2 SP - 158 EP - 164 PG - 7 SN - 2064-9908 DO - 10.3311/ope.437 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32061866 ID - 32061866 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Kolacsek, Sándor ED - Berke, József ED - Kozma-Bognár, Veronika TI - A multimédiás eszközök használata a szakképzésben, kiemelten a koronavírus-járvány okozta helyzetben T2 - XXVII. Multimédia az oktatásban online nemzetközi konferencia PB - Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Multimédia az Oktatásban Szakosztály (NJSZT MMO) CY - Budapest SN - 9786155036200 PY - 2021 SP - 230 EP - 235 PG - 6 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32077860 ID - 32077860 AB - A 2020-as év váratlan helyzet elé állította a szakképzésben résztvevő oktatási intézményeket. Szinte egyik napról a másikra kellett online, illetve digitális oktatásra áttérniük. A koronavírus-járvány okozta rendkívüli helyzetben is tovább kell működtetni az oktatási rendszert, a tanulóknak biztosítani kell a tanulási lehetőséget. A szakképzésben oktató intézmények a jelenléti oktatásról, online oktatásra tértek át. Ezt az áttérést megkönnyítette, ha az intézményekben dolgozó szaktanárok, már korábban is beillesztették a módszereik közé a multimédiás eszközök használatát. A multimédia különböző digitális médiatípusok kombinációja révén, párhuzamosan több csatornán jut el a hallgatósághoz (Kellerman-Meyer 1996). A multimédia, szakképző iskolákban történő alkalmazása növeli a tanulás hatékonyságát, mivel a hallottak kb. 20%-ára, a látottak és hallottak kb. 40%-ára, de az egyszerre látottak és hallottak kb. 75%-ára emlékezünk. A multimédia új lehetőséget teremt a tanulási folyamatba azáltal, hogy az információt új, innovatív módon közvetíti a diákok felé. Viszont önmagában a technológia használata nem determinálja a jobb teljesítményt. Ez csak eszköz a tanárok és a diákok kezében. A jelenkor tantermeiben ezért a technológiai innováció, az órák tudatos tervezése nélkülözhetetlen, ezáltal a tanárok, oktatók és a diákok teljes felkészültségét is megköveteli, de tény, hogy a pedagógusok egy része idegenkedik az okos eszközök használatától. Ennek egyik oka, hogy a korosodó tanári kar nehezen, vagy egyáltalán nem illeszti be az óráiba ezeknek az eszközöknek a használatát. Másik ok, hogy a pedagógus hiány miatt, szakmai végzettséggel rendelkező, szakembereket, mérnököket kénytelenek alkalmazni az intézmények, akiknek nincs semmilyen pedagógiai végzettségük. E miatt, nem alkalmazzák azokat a pedagógiai módszereket, amelyek hatékonyabbá tehetik az órákat. A szakképzésben a hagyományos módszerekkel szemben előnyt jelenthet a multimédiás eszközök alkalmazása, azonban nem használható kizárólagos platformként a szakképzés sajátosságai okán. A gyakorlati szakképzés, virtuális térben, teljes egészében, azonos hatékonysággal nem valósítható meg. A tanulók a képességeiknek megfelelően, a saját tempójukban követhetik a tananyagot. Az előadásban ismertetett kutatásomban az adott helyzetre tekintettel strukturált interjú keretében gyűjtöttem információt a pedagógus kollégáktól, míg a diákok véleményét online kértem ki és ennek alapján ismertetem azt a helyzetet, amely az elmúlt egy esztendőben jellemezte az online oktatásban folyó szakképzést, a multimédiás eszközök alkalmazásával. Vizsgálatom azt igazolja, hogy a multimédiás eszközök alkalmazása mennyire megkönnyítheti a szaktanárok, oktatók mindennapi munkáját. Azok a pedagógusok, akik korábban már használtak ilyen eszközöket, könnyebben álltak át a digitális és az online oktatási formára. Jelenleg az oktatók inkább személyes célból használják az eszközöket és főként órára való felkészüléshez, míg a diákok/tanulók a különböző szociális háttér miatt eltérően alkalmazzák és leginkább gyors segédanyagként tekintenek rá, mivel az elektronikus multimédiás „enciklopédia” többféleképpen képes leírást adni, mint a papíralapú könyv formában készült tankönyvek. Ezzel megkönnyítve a felhasználó munkáját, képekkel, videóval, hanganyaggal megjelenítve. A multimédiás oktatási eszközök ugyanakkor, csak abban az esetben nyújthatnak segítséget, csak akkor válhatnak az oktatási folyamat részévé, ha azokat a szaktanárok és a diákok egyaránt használják. LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Kovács, Edina TI - Digitális munkarend vagy digitális oktatás? A karantén közoktatási tanulságai JF - INFORMÁCIÓS TÁRSADALOM: TÁRSADALOMTUDOMÁNYI FOLYÓIRAT J2 - INF TARS VL - 21 PY - 2021 IS - 3 SP - 26 SN - 1587-8694 DO - 10.22503/inftars.XXI.2021.3.2 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32541641 ID - 32541641 N1 - WoS:hiba:000731415600001 2022-12-22 10:38 cím nem egyezik LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Ládiné Szabó, Tünde Julianna ED - Lengyelné Molnár, Tünde TI - A LearningApps használata a digitális oktatás során T2 - Agria Média 2020 és ICI-16 Információ-és Oktatástechnológiai konferencia PB - EKE Líceum Kiadó CY - Eger SN - 9789634961994 PY - 2021 SP - 244 EP - 253 PG - 10 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32152276 ID - 32152276 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Miskei, Réka TI - Az online oktatás tapasztalatai gyakorló pedagógusok és egyetemi hallgatók szemszögéből. A virtuális osztálytermek szerepe a tanításban JF - GYERMEKNEVELÉS: ONLINE TUDOMÁNYOS FOLYÓIRAT J2 - GYERMEKNEVELÉS VL - 9 PY - 2021 IS - 2 SP - 314 EP - 331 PG - 18 SN - 2063-9945 DO - 10.31074/gyntf.2021.2.314.331 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32462397 ID - 32462397 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Molnár, György TI - Methodological and curriculum development-related innovation options and challenges in education in the aftermath of the pandemic JF - OPUS ET EDUCATIO: MUNKA ÉS NEVELÉS J2 - OPUS ET EDUCATIO VL - 8 PY - 2021 IS - 3 SP - 286 SN - 2064-9908 DO - 10.3311/ope.469 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32294189 ID - 32294189 LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Pintye-Lukács, Erzsébet TI - Digitális eszközök a német mint idegennyelv-oktatásban – A távoktatás tapasztalatai (Kutatási beszámoló) JF - ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE J2 - ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE VL - 71 PY - 2021 IS - 9-10 SP - 69 EP - 73 PG - 5 SN - 1215-1807 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32608513 ID - 32608513 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Sinkovics, Ádám ED - Berke, József ED - Kozma-Bognár, Veronika TI - Aktív tanulás és IKT egy „második esély” iskolai környezetben T2 - XXVII. Multimédia az oktatásban online nemzetközi konferencia PB - Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Multimédia az Oktatásban Szakosztály (NJSZT MMO) CY - Budapest SN - 9786155036200 PY - 2021 SP - 211 EP - 212 PG - 2 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32103781 ID - 32103781 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Arany-Nagy, Zsuzsanna ED - Böhm, Gábor ED - Fedeles-Czeferner, Dóra ED - Fedeles, Tamás TI - A gamifikáció mint a könyvtári és pedagógiai munkát segítő módszer T2 - Szemelvények 5. : Válogatás a PTE BTK XXXIV. Országos Tudományos Diákköri Konferencián (2019) I–III. helyezést elért hallgatóinak pályaműveiből PB - PTE BTK Kari Tudományos Diákköri Tanács CY - Pécs SN - 9789634295167 T3 - Specimina Operum Iuvenum, ISSN 2064-079X ; 6. PY - 2020 SP - 193 EP - 230 PG - 37 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31373636 ID - 31373636 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Barnucz, Nóra AU - Fónai, Mihály Ferenc TI - Az IKT-eszközök használata az idegennyelv-oktatásban hátrányos helyzetű tanulók iskoláiban [The Use of ICT in Language Education in Schools of Disadvantaged Students] JF - INFORMÁCIÓS TÁRSADALOM: TÁRSADALOMTUDOMÁNYI FOLYÓIRAT J2 - INF TARS VL - 20 PY - 2020 IS - 1 SP - 7 EP - 28 PG - 22 SN - 1587-8694 DO - 10.22503/inftars.XX.2020.1.1 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31327232 ID - 31327232 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Horváth, László AU - Misley, Helga AU - Hülber, László AU - Papp-Danka, Adrienn AU - M. Pintér, Tibor AU - Dringó-Horváth, Ida TI - Tanárképzők digitális kompetenciájának mérése – a DigCompEdu adaptálása a hazai felsőoktatási környezetre JF - NEVELÉSTUDOMÁNY: OKTATÁS KUTATÁS INNOVÁCIÓ J2 - NEVELÉSTUDOMÁNY VL - 8 PY - 2020 IS - 2 SP - 5 EP - 25 PG - 21 SN - 2063-9546 DO - 10.21549/NTNY.29.2020.2.1 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31366017 ID - 31366017 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Patyi, András AU - Barnucz, Nóra TI - A közszolgálati és rendészeti felsőoktatás néhány időszerű kihívása JF - ÚJ MAGYAR KÖZIGAZGATÁS J2 - ÚJ MAGYAR KÖZIGAZGATÁS VL - 13 PY - 2020 IS - 4 SP - 1 EP - 12 PG - 12 SN - 2060-4599 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31788573 ID - 31788573 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Pencz, Helga TI - A hatékony közoktatáshoz vezető út fontos mérföldkövei JF - GEOPOLITIKAI SZEMLE J2 - GEOPOL SZLE VL - 2 PY - 2020 IS - 2 SP - 65 EP - 79 PG - 15 SN - 2631-0775 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31984965 ID - 31984965 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - THES AU - Szűts, Zoltán TI - A digitális pedagógia egységes elméleti kerete és alkalmazása a tanítás és tanulás folyamatában PY - 2020 SP - 294 DO - 10.15773/EKE.2020.009 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31605190 ID - 31605190 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Ürmösné Simon, Gabriella AU - Barnucz, Nóra AU - Veres-Faddi, Nikolett TI - Transzdiszciplináris Sokszínű Kar Konferencia JF - MAGYAR RENDÉSZET J2 - MAGYAR RENDÉSZET VL - 20 PY - 2020 IS - 2 SP - 183 EP - 195 PG - 13 SN - 1586-2895 DO - 10.32577/mr.2020.2.10 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31187189 ID - 31187189 N1 - A közlemény rekord létrehozásának dátuma: 2020.02.20. volt, azonban a folyóiratszám, melyben az összefoglaló cikk található, 2020. októberében jelent meg. A vonatkozó információkra való tekintettel a publikáció a 2021. évi NKE oktatói és kutatói TÉR értékelésben elfogadásra javasolt. LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Vetési, Erika TI - A digitális tananyagfejlesztés speciális szempontjai JF - GYERMEKNEVELÉS: ONLINE TUDOMÁNYOS FOLYÓIRAT J2 - GYERMEKNEVELÉS VL - 8 PY - 2020 IS - szám SP - 192 EP - 201 PG - 10 SN - 2063-9945 DO - 10.31074/gyntf.2020.2.192.201 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31571718 ID - 31571718 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Arany-Nagy, Zsuzsanna TI - A gamifikáció mint a könyvtár-pedagógiai munkát segítő módszer JF - TUDOMÁNYOS ÉS MŰSZAKI TÁJÉKOZTATÁS J2 - TMT VL - 9 PY - 2019 SP - 517 EP - 533 PG - 17 SN - 0041-3917 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31362137 ID - 31362137 N1 - https://tmt.omikk.bme.hu/tmt/article/view/12374/14089 AB - A tudásalapú társadalomban a könyvtáraknak igen nagy elvárásoknak kell megfelelniük, hiszen egyre távolabb kerülnek hagyományos szerepüktől. A helyhez kötött adathordozókon való információtárolás és -szolgáltatás helyett egyre inkább felértékelődnek azok a könyvtáros kompetenciák, amelyek ahhoz járulnak hozzá, hogy a könyvtárak bárhonnan elérhető információs pontokká váljanak. Ilyen kompetencia többek között a digitális írástudás és a kellő motiváltság az élethosszig tartó tanulás iránt. Gyakorló iskolai könyvtárosként rendszeresen tartok könyvtárhasználati órákat, és nap nap után tapasztalom azt, hogy azok a módszerek, amelyekkel engem tanítottak, az új generációnál nem működnek. Másként fogadják be az információkat, és másként is keresnek. Néhány éve kezdtem el kísérletezni a gamifikációval mint oktatási módszerrel, mert úgy gondolom és úgy tapasztalom, hogy az újfajta technológiák megjelenése, a különféle IKT-eszközök elterjedése olyan lehetőségeket hordoz magában, amelyek használatából mind a könyvtárak, mind a köznevelési intézmények profitálhatnak. Nemcsak azért, mert így a könyvtáros és az oktató is megfelelhet az olvasó és a diák kimondatlan elvárásainak, hanem azért is, mert ténylegesen hatékonyabb lehet a tudásátadás, képes fenntartani a figyelmet és mintegy bónuszként, a tanítási folyamat során többféle készség is észrevétlenül fejleszthető. Tanulmányomban az elméleti és empirikus kutatásom eredményeit ismertetem. LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Barnucz, Nóra TI - IKT-eszközökkel támogatott (rendészeti) nyelvoktatás JF - MAGYAR RENDÉSZET J2 - MAGYAR RENDÉSZET VL - 19 PY - 2019 IS - 4 SP - 15 EP - 31 PG - 17 SN - 1586-2895 DO - 10.32577/mr.2019.4.1 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31009251 ID - 31009251 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Barnucz, Nóra TI - IKT eszközök szerepe az angol nyelv oktatásában JF - EDUCATIO J2 - EDUCATIO VL - 28 PY - 2019 IS - 2 SP - 403 EP - 414 PG - 12 SN - 1216-3384 DO - 10.1556/2063.28.2019.2.14 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/30852381 ID - 30852381 LA - English DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Bartha, Enikő AU - Kovács, Noémi ED - Fehér, Ágota ED - Megyeriné Runyó, Anna TI - A digitális eszközök használata a mozgásos tevékenységekben – élménypedagógia a mozgásban T2 - A digitális világ hatása a gyermekekre – A Brunszvik Teréz Szakmai Napok keretében szervezett III. Nemzetközi Kisgyermek-nevelési Konferencia kötete PB - Apor Vilmos Katolikus Főiskola CY - Vác SN - 9789637306600 PY - 2019 SP - 68 EP - 72 PG - 5 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31155035 ID - 31155035 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Dombi, Judit ED - Dombi, Judit ED - Rimai, Dávid TI - Digitális forradalom az osztályteremben - kísérleti kutatások az osztatlan tanárképzésben. T2 - Digitális forradalom világunkban PB - Institutio Kiadó CY - Pécs SN - 9786150050782 PY - 2019 SP - 27 EP - 57 PG - 31 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/30648226 ID - 30648226 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Molnár, György AU - Orosz, Beáta TI - Visual, own device and experience-based educational methods and possibilities in VET T2 - 10th IEEE International Conference on Cognitive Infocommunications, (CogInfoCom 2019) PB - IEEE CY - Piscataway (NJ) SN - 9781728147925 T3 - International Conference on Cognitive Infocommunications, ISSN 2375-1312 PY - 2019 SP - 517 EP - 520 PG - 4 DO - 10.1109/CogInfoCom47531.2019.9089915 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/30863479 ID - 30863479 N1 - WoS:hiba:000582418600091 2020-12-13 12:21 befoglaló egyiknél nincsenek szerzők, befoglaló cím nem egyezik LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Molnár, György AU - Szűts, Zoltán TI - MODERN IKT ÉS HÁLÓZATALAPÚ TANULÁSTÁMOGATÁSI LEHETŐSÉGEK A NONFORMÁLIS ÉS INFORMÁLIS TANULÁSI FOLYAMATBAN JF - LÉTÜNK (ÚJVIDÉK) J2 - LÉTÜNK (ÚJVIDÉK) VL - 2019 PY - 2019 IS - 1 SP - 189 EP - 198 PG - 10 SN - 0350-4158 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/30719345 ID - 30719345 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Molnár, György ED - Borsos, É ED - Horák, R ED - Kovács, Cintia ED - Námesztovszky, Zs TI - Okoseszközök, okos tanulási környezet hatása a tanítás-tanulás folyamatára és az "okos generációkra" a digitális korban T2 - Mobilitás PB - Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző Kar CY - Szabadka SN - 9788687095878 PY - 2019 SP - 668 EP - 676 PG - 9 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/30868802 ID - 30868802 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Radka, Löwenhöfferová ED - Chromý, Jan ED - Krpálková Krelová, Katarína TI - Notes on the Role of Electronic Media in Secondary and University Education T2 - Média a vzdělávání 2019 – Media & Education 2019 PB - Extrasystem Praha CY - Prága PY - 2019 SP - 108 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31656265 ID - 31656265 LA - English DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Schmidt, Eszter ED - Fehér, Ágota ED - Megyeriné Runyó, Anna TI - Harmadik fél az oktatásban T2 - A digitális világ hatása a gyermekekre – A Brunszvik Teréz Szakmai Napok keretében szervezett III. Nemzetközi Kisgyermek-nevelési Konferencia kötete PB - Apor Vilmos Katolikus Főiskola CY - Vác SN - 9789637306600 PY - 2019 SP - 148 EP - 151 PG - 4 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/30969926 ID - 30969926 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - BOOK AU - Bognár, Amália AU - Havassy, András AU - Nemes-Nagy, Katalin Erika AU - Váczi, Dorottya TI - A modern pedagógus nagykönyve ET - 0 PB - Neteducatio Kft. CY - Budapest PY - 2018 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/30330186 ID - 30330186 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Czékmán, Balázs ED - Buda, András ED - Kiss, Endre TI - Tabletek és módszerek: a mobiltechnológia tanórai alkalmazása a pedagógia szemszögéből T2 - Interdiszciplináris pedagógia és a taneszközök változó regiszterei: a X. Kiss Árpád Emlékkonferencia előadásainak szerkesztett változata PB - Debreceni Egyetem Bölcsészettudományi Kar, Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet CY - Debrecen SN - 9789634900498 T3 - A Kiss Árpád archívum könyvsorozata, ISSN 1587-1150 PY - 2018 SP - 95 EP - 105 PG - 11 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/30702421 ID - 30702421 AB - A mobil eszközök (például tabletek) oktatási célú alkalmazása komoly lehetőséget jelenthet az iskolák számára. A mobiltechnológia segítségével megvalósuló bárhol, bármikor, bárkinek elérhető mobiltanulás (m-learning) alkalmazása hozzájárulhat azokhoz a 21. századi készségek fejlesztéséhez, melyek szükségesek lehetnek a munkaerőpiacra való sikeres belépéshez (Bestwick és Campbell, 2010). A technológiához kapcsolódó pedagógiai szemléletváltás azonban nem megy automatikusan, s a technikai fejlődés mellett az „oktatás forradalma” késni látszik (Fehér, 2010). Kérdés, hogy az új eszközökkel alkalmazásra kerülnek-e olyan új módszerek, melyek a mobiltechnológiával támogatott tanulás hatékonyágát növelhetik, a hagyományos (instruktív) mellett helyet kapnak-e a mobil eszközökkel is alkalmazható konstruktivista jellegű módszerek, tanulásszervezési módok és értékelési gyakorlatok. Folyamatban lévő empirikus kutatásunkban a mobil eszközök tanórai szintű, osztálytermi használatát vizsgáltuk a Kispesti Puskás Ferenc Általános Iskola „tablettel támogatott oktatási programjának” keretében. 50 tanórán alapuló vizsgálatunk az eszközökkel alkalmazott pedagógiát vizsgálja: tabletekkel alkalmazott (1) módszerek, (2) didaktikai feladatok, (3) munkaformák és (4) online eszközök, applikációk. Kutatásunk eredményei egy tradicionális osztálytermi gyakorlatot mutatnak, melyek azonban a konstruktív pedagógiában is alkalmazható módszerekkel egészülnek ki. LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Dringó-Horváth, Ida TI - IKT a tanárképzésben: a magyarországi képzőhelyek tanárképzési moduljában oktatók IKT-mutatóinak mérése JF - ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE J2 - ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE VL - 68 PY - 2018 IS - 9-10 SP - 13 EP - 41 PG - 29 SN - 1215-1807 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/30371354 ID - 30371354 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - BOOK AU - Molnár, György TI - Hozzájárulás a digitális pedagógia jelenéhez és jövőjéhez (eredmények és perspekítvák) PB - BME Műszaki Pedagógia Tanszék CY - Budapest PY - 2018 SP - 70 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/3352103 ID - 3352103 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - GEN AU - Gellér, Barnabás TI - Informatikai kompetenciák fejlesztése modern eszközökkel PY - 2018 SP - 1 PG - 91 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/27387260 ID - 27387260 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Jancsák, Csaba AU - Képiró, Ágnes AU - Kiss, Mária AU - Kontár, Piroska AU - Szõnyi, Andrea TI - A Holokauszt oktatása Kelet-Közép-Európában, középiskolában használatos tankönyvek tükrében = Teaching the Holocaust in Central Eastern Europe As It Is Reflected in Secondary School Textbooks JF - BELVEDERE MERIDIONALE J2 - BELVEDERE MERIDIONALE VL - 30 PY - 2018 IS - 2 SP - 119 EP - 142 PG - 24 SN - 1419-0222 DO - 10.14232/belv.2018.2.6 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/3428454 ID - 3428454 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - THES AU - Lanszki, Anita TI - A digitális történetmesélés mint tanulásszervezési eljárás tanulástámogató és kompetenciafejlesztő hatása az oktatási folyamatban ET - 0 PY - 2018 SP - 267 DO - 10.15773/EKE.2018.005 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/3364724 ID - 3364724 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - THES AU - Molnár, György TI - Eredmények és lehetőségek a digitális kor pedagógiájában avagy kételyek és jó gyakorlatok az innovatív és holisztikus szemléletű pedagógiai módszerek útján. egy pálya tudományos állomásai (Tanulmánykötet) TS - egy pálya tudományos állomásai (Tanulmánykötet) PY - 2018 SP - 189 DO - 10.15773/EKE.HABIL.2018.002 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/27664047 ID - 27664047 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - THES AU - Molnár, György TI - Eredmények és lehetőségek a digitális kor pedagógiájában, avagy kételyek és jó gyakorlatok az innovatív és holisztikus szemléletű pedagógiai módszerek útján PY - 2018 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/27440805 ID - 27440805 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Molnár, György ED - Kerülő, Judit ED - Jenei, Terézia TI - ÚTKERESÉS A NYITOTT TANANYAGFEJLESZTÉSBEN – KORSZERŰ, FELHŐALAPÚ MÓDSZERTANI FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEK NYITOTT, DIGITÁLIS TANANYAGFEJLESZTÉSBEN A SZAKKÉPZŐ INTÉZMÉNYEKBEN T2 - Új kutatások a neveléstudományokban 2017 - "Pedagógusképzés és az inklúzió" PB - Kreatív Help Bt CY - Debrecen SN - 9786150036953 PY - 2018 SP - 160 EP - 169 PG - 10 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/30341129 ID - 30341129 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Polyák, Zsuzsanna TI - Az iPad zenepedagógiai alkalmazási lehetőségei a Teaching Music és a Music Educators Journal szakfolyóiratok alapján. Tartalomelemzés TS - Tartalomelemzés JF - PARLANDO: ZENEPEDAGÓGIAI FOLYÓIRAT J2 - PARLANDO PY - 2018 IS - 2 SP - 1 PG - 25 SN - 0133-2767 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/27423911 ID - 27423911 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Balázs , Brigitta AU - Szilassi, Péter AU - M. Császár, Zsuzsa AU - Pál, Viktor AU - Teperics, Károly AU - Jász, Erzsébet AU - Farsang, Andrea TI - Milyen a jó földrajztankönyv? Értékelési módszerek a 21. században a földrajztankönyvi funkciók időbeli változásának tükrében JF - GEOMETODIKA: FÖLDRAJZ SZAKMÓDSZERTANI FOLYÓIRAT J2 - GEOMETODIKA VL - 1 PY - 2017 IS - 1 SP - 35 EP - 48 PG - 14 SN - 2560-0745 DO - 10.26888/GEOMET.2017.1.1.3 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/3283703 ID - 3283703 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Czékmán, Balázs ED - Aknai, Dóra Orsolya ED - Fehér, Péter TI - Mobiltechnológia a tanórán: oktatási tartalmak, oktatást segítő digitális megoldások T2 - Mobil - világ - iskola PB - Debreceni Egyetemi Kiadó CY - Veszprém CY - Debrecen SN - 9789633186053 PY - 2017 SP - 249 EP - 254 PG - 6 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/3361364 ID - 3361364 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Holik, Ildikó Katalin ED - Éva, Borsos ED - Zsolt, Námesztovszki ED - Ferenc, Németh TI - Mérnökhallgatók teljesítménymotivációja T2 - A Magyar Tannyelvű Tanítóképző Kar 2017-es tudományos konferenciáinak tanulmánygyűjteménye [Zbornik Radova Nachnih Konferencija Uchitel'skov Fakulteta na Magarskom Nastavnom Jeziku 2017]: Tanulmánygyűjtemény [Zbornik radova] [Book of selected papers] PB - Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző Kar CY - Szabadka SN - 9788687095762 PY - 2017 SP - 210 EP - 220 PG - 11 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/3283946 ID - 3283946 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Kristóf, Zsolt TI - Az infokommunikációs technológiák szerepe napjaink oktatásában JF - INFORMÁCIÓS TÁRSADALOM: TÁRSADALOMTUDOMÁNYI FOLYÓIRAT J2 - INF TARS VL - 17 PY - 2017 IS - 3 SP - 83 EP - 88 PG - 6 SN - 1587-8694 DO - 10.22503/inftars.XVII.2017.3.5 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/3315534 ID - 3315534 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Lükő, István ED - Tóth, Péter ED - Hanczvikkel, Adrienn ED - Duchon, Jenő TI - A pedagógusok digitális kompetencia keretrendszere T2 - Tanulóközpontú oktatás, módszertani megújulás a szakképzésben és a felsőoktatásban PB - Óbudai Egyetem Trefort Ágoston Mérnökpedagógiai Központ CY - Budapest SN - 9789634490739 T3 - Trefort Ágoston Tanárképzési Konferencia ; 7.. PY - 2017 SP - 394 EP - 422 PG - 29 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/3348324 ID - 3348324 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Molnár, György ED - Éva, Borsos ED - Zsolt, Námesztovszki ED - Ferenc, Németh TI - AZ INNOVATÍV HÁLÓZATI TANULÁS REJTELMEI A KÖZÖSSÉGI MÉDIA VALAMINT A MEDIALIZÁLT HÁLÓZATOK TÁMOGATÁSÁVAL A DIGITÁLIS NEMZEDÉKEK KÖRÉBEN T2 - A Magyar Tannyelvű Tanítóképző Kar 2017-es tudományos konferenciáinak tanulmánygyűjteménye [Zbornik Radova Nachnih Konferencija Uchitel'skov Fakulteta na Magarskom Nastavnom Jeziku 2017]: Tanulmánygyűjtemény [Zbornik radova] [Book of selected papers] PB - Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző Kar CY - Szabadka SN - 9788687095762 PY - 2017 SP - 978 EP - 992 PG - 15 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/3282042 ID - 3282042 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Molnár, György AU - Biró, Kinga AU - Dobozy, Gyöngyi AU - Nagy, Endre AU - Sós, Tamás AU - Pap, Dalma ED - Kerülő, Judit ED - Jenei, Terézia ED - Gyarmati, Imre TI - ÚTKERESÉS A NYITOTT TANANYAGFEJLESZTÉSBEN – KORSZERŰ FELHŐALAPÚ MÓDSZERTANI FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEK HATÁSA A NYÍLT FORRÁSKÓDÚ TANANYAGFEJLESZTÉSBEN T2 - XVII. Országos Neveléstudományi Konferencia PB - Nyíregyházi Egyetem CY - Nyíregyháza SN - 9789635088638 PY - 2017 SP - 187 EP - 187 PG - 1 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/3290401 ID - 3290401 LA - Hungarian DB - MTMT ER -