@inproceedings{MTMT:32727198, title = {Possibilities and Challenges of Monitoring and Evaluating Digital Education in Electronic Environments from a Pedagogical and Technological Perspective}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/32727198}, author = {Molnár, György and Orosz, Beáta and Balogh, Zoltán and Kristian, Fodor and Jan, Francisti and Cserkó, József and Balázs , Brigitta}, booktitle = {IEEE 20th Jubilee World Symposium on Applied Machine Intelligence and Informatics SAMI (2022)}, doi = {10.1109/SAMI54271.2022.9780733}, unique-id = {32727198}, year = {2022}, pages = {000069-000072}, orcid-numbers = {Molnár, György/0000-0001-5238-5078} } @inbook{MTMT:32845745, title = {A digitális kor kihívásai és lehetőségei a digitális tanulás során – fókuszban az élménypedagógiai módszerek}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/32845745}, author = {Karl, Éva and Cserkó, József and Molnár, György}, booktitle = {Tanuló társadalom : Oktatáskutatás járvány idején}, unique-id = {32845745}, year = {2022}, pages = {89-105}, orcid-numbers = {Molnár, György/0000-0001-5238-5078} } @article{MTMT:33417303, title = {Infocommunication tools: A new learning environment}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/33417303}, author = {Mária, Jaskóné Gácsi}, journal-iso = {ERUDITIO - EDUCATIO}, journal = {ERUDITIO - EDUCATIO}, volume = {4}, unique-id = {33417303}, issn = {1336-8893}, year = {2022}, pages = {36-44} } @article{MTMT:33157025, title = {Hogyan éltem meg a digitális/online oktatást pályakezdő pedagógusként?}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/33157025}, author = {Hollóy, Júlia Olga}, doi = {10.15170/AR.2021.6.1-4.12.}, journal-iso = {AUTONÓMIA FELELŐSSÉG}, journal = {AUTONÓMIA ÉS FELELŐSSÉG: NEVELÉSTUDOMÁNYI FOLYÓIRAT}, volume = {6}, unique-id = {33157025}, issn = {2415-9484}, year = {2022}, eissn = {3004-202X}, pages = {113-118} } @inbook{MTMT:33551375, title = {Az angol vírusnyelv és feldolgozásának lehetőségei az angolórán}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/33551375}, author = {Földvári-Uricska, Erna and Barnucz, Nóra}, booktitle = {A virolingvisztika és viroszemiotika aktuális kérdései}, unique-id = {33551375}, year = {2022}, pages = {62-68}, orcid-numbers = {Földvári-Uricska, Erna/0000-0002-5371-0650; Barnucz, Nóra/0000-0001-7832-3465} } @article{MTMT:32072039, title = {Kiterjesztett valóság és közösségi oldalak alkalmazása a nyelvoktatásban - különös tekintettel a rendészeti szaknyelvre}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/32072039}, author = {Barnucz, Nóra and Földvári-Uricska, Erna}, journal-iso = {RENDVÉDELEM}, journal = {RENDVÉDELEM TUDOMÁNYOS FOLYÓIRAT (ON-LINE)}, volume = {10}, unique-id = {32072039}, abstract = {A 21. században megjelenő pozíciók ellátásához a digitális és kommunikációs kompetenciák fejlesztése elengedhetetlen. A kutatás célja a hallgatók aktuális szaknyelvi és szakmai (digitális) kommunikációs szintjének felmérése és annak fejlesztése a szaknyelvi órák keretében. Az általunk vizsgálni kívánt nyelvtanulási módszerek – kiterjesztett valóság és rendészeti közösségi oldalak – hatékonyságát a HY-DE modell alkalmazásával vizsgáljuk. A kutatáshoz empirikus vizsgálatot végzünk a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Rendészettudományi Karának szaknyelvi képzésein részt vevő hallgatóival. Kulcsszavak: felsőoktatás, kiterjesztett valóság, közösségi oldalak, HY-DE modell, digitális kompetencia}, year = {2021}, eissn = {2560-2349}, pages = {4-48}, orcid-numbers = {Barnucz, Nóra/0000-0001-7832-3465; Földvári-Uricska, Erna/0000-0002-5371-0650} } @article{MTMT:32462393, title = {Digitális oktatás a család szemszögéből}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/32462393}, author = {Bencéné Fekete, Anikó Andrea}, doi = {10.31074/gyntf.2021.2.205.226}, journal-iso = {GYERMEKNEVELÉS}, journal = {GYERMEKNEVELÉS: ONLINE TUDOMÁNYOS FOLYÓIRAT}, volume = {9}, unique-id = {32462393}, keywords = {digitális kompetenciák; tantermen kívüli digitális oktatás; szülők szerepe}, year = {2021}, eissn = {2063-9945}, pages = {205-226} } @inbook{MTMT:32510028, title = {A pedagógusok digitális eszközhasználata}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/32510028}, author = {Gaskó, Krisztina and Orgoványi-Gajdos, Judit and Zagyváné Szűcs, Ida and Bordáné Kovács, Zita}, booktitle = {Új kutatások a neveléstudományokban 2020.}, unique-id = {32510028}, year = {2021}, pages = {299-323}, orcid-numbers = {Orgoványi-Gajdos, Judit/0000-0003-1783-6026} } @article{MTMT:32787009, title = {Changes and Perspectives in Teacher Training Methodology}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/32787009}, author = {Harangus, Katalin and Horváth, Zsófia-Irén and Kovács, Gabriella}, doi = {10.2478/ausp-2021-0013}, journal-iso = {ACTA UNIV SAP PHILOLOGICA}, journal = {ACTA UNIVERSITATIS SAPIENTIAE PHILOLOGICA}, volume = {13}, unique-id = {32787009}, issn = {2067-5151}, year = {2021}, eissn = {2068-2956}, pages = {55-70}, orcid-numbers = {Harangus, Katalin/0000-0001-7041-4039} } @book{MTMT:32466270, title = {SZÁMÍTÓGÉPPEL TÁMOGATOTT OKTATÁS}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/32466270}, isbn = {9786069750520}, author = {Harangus, Katalin}, publisher = {Scientia Publishing House}, unique-id = {32466270}, year = {2021}, orcid-numbers = {Harangus, Katalin/0000-0001-7041-4039} } @article{MTMT:32021117, title = {A szleng mint nyelvváltozat tanítása digitális eszközökkel}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/32021117}, author = {Hollóy, Zsolt}, doi = {10.21030/anyp.2021.1.5}, journal-iso = {ANYANYELV-PEDAGÓGIA}, journal = {ANYANYELV-PEDAGÓGIA}, volume = {14}, unique-id = {32021117}, issn = {2060-0623}, year = {2021} } @article{MTMT:32061866, title = {A digitális kor kihívásai és a vizuális média jelenléte a köznevelésben}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/32061866}, author = {Jaskóné Gácsi, Mária}, doi = {10.3311/ope.437}, journal-iso = {OPUS ET EDUCATIO}, journal = {OPUS ET EDUCATIO: MUNKA ÉS NEVELÉS}, volume = {8}, unique-id = {32061866}, year = {2021}, eissn = {2064-9908}, pages = {158-164} } @inproceedings{MTMT:32077860, title = {A multimédiás eszközök használata a szakképzésben, kiemelten a koronavírus-járvány okozta helyzetben}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/32077860}, author = {Kolacsek, Sándor}, booktitle = {XXVII. Multimédia az oktatásban online nemzetközi konferencia}, unique-id = {32077860}, abstract = {A 2020-as év váratlan helyzet elé állította a szakképzésben résztvevő oktatási intézményeket. Szinte egyik napról a másikra kellett online, illetve digitális oktatásra áttérniük. A koronavírus-járvány okozta rendkívüli helyzetben is tovább kell működtetni az oktatási rendszert, a tanulóknak biztosítani kell a tanulási lehetőséget. A szakképzésben oktató intézmények a jelenléti oktatásról, online oktatásra tértek át. Ezt az áttérést megkönnyítette, ha az intézményekben dolgozó szaktanárok, már korábban is beillesztették a módszereik közé a multimédiás eszközök használatát. A multimédia különböző digitális médiatípusok kombinációja révén, párhuzamosan több csatornán jut el a hallgatósághoz (Kellerman-Meyer 1996). A multimédia, szakképző iskolákban történő alkalmazása növeli a tanulás hatékonyságát, mivel a hallottak kb. 20%-ára, a látottak és hallottak kb. 40%-ára, de az egyszerre látottak és hallottak kb. 75%-ára emlékezünk. A multimédia új lehetőséget teremt a tanulási folyamatba azáltal, hogy az információt új, innovatív módon közvetíti a diákok felé. Viszont önmagában a technológia használata nem determinálja a jobb teljesítményt. Ez csak eszköz a tanárok és a diákok kezében. A jelenkor tantermeiben ezért a technológiai innováció, az órák tudatos tervezése nélkülözhetetlen, ezáltal a tanárok, oktatók és a diákok teljes felkészültségét is megköveteli, de tény, hogy a pedagógusok egy része idegenkedik az okos eszközök használatától. Ennek egyik oka, hogy a korosodó tanári kar nehezen, vagy egyáltalán nem illeszti be az óráiba ezeknek az eszközöknek a használatát. Másik ok, hogy a pedagógus hiány miatt, szakmai végzettséggel rendelkező, szakembereket, mérnököket kénytelenek alkalmazni az intézmények, akiknek nincs semmilyen pedagógiai végzettségük. E miatt, nem alkalmazzák azokat a pedagógiai módszereket, amelyek hatékonyabbá tehetik az órákat. A szakképzésben a hagyományos módszerekkel szemben előnyt jelenthet a multimédiás eszközök alkalmazása, azonban nem használható kizárólagos platformként a szakképzés sajátosságai okán. A gyakorlati szakképzés, virtuális térben, teljes egészében, azonos hatékonysággal nem valósítható meg. A tanulók a képességeiknek megfelelően, a saját tempójukban követhetik a tananyagot. Az előadásban ismertetett kutatásomban az adott helyzetre tekintettel strukturált interjú keretében gyűjtöttem információt a pedagógus kollégáktól, míg a diákok véleményét online kértem ki és ennek alapján ismertetem azt a helyzetet, amely az elmúlt egy esztendőben jellemezte az online oktatásban folyó szakképzést, a multimédiás eszközök alkalmazásával. Vizsgálatom azt igazolja, hogy a multimédiás eszközök alkalmazása mennyire megkönnyítheti a szaktanárok, oktatók mindennapi munkáját. Azok a pedagógusok, akik korábban már használtak ilyen eszközöket, könnyebben álltak át a digitális és az online oktatási formára. Jelenleg az oktatók inkább személyes célból használják az eszközöket és főként órára való felkészüléshez, míg a diákok/tanulók a különböző szociális háttér miatt eltérően alkalmazzák és leginkább gyors segédanyagként tekintenek rá, mivel az elektronikus multimédiás „enciklopédia” többféleképpen képes leírást adni, mint a papíralapú könyv formában készült tankönyvek. Ezzel megkönnyítve a felhasználó munkáját, képekkel, videóval, hanganyaggal megjelenítve. A multimédiás oktatási eszközök ugyanakkor, csak abban az esetben nyújthatnak segítséget, csak akkor válhatnak az oktatási folyamat részévé, ha azokat a szaktanárok és a diákok egyaránt használják.}, keywords = {szakképzés; empirikus vizsgálat}, year = {2021}, pages = {230-235} } @article{MTMT:32541641, title = {Digitális munkarend vagy digitális oktatás? A karantén közoktatási tanulságai}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/32541641}, author = {Kovács, Edina}, doi = {10.22503/inftars.XXI.2021.3.2}, journal-iso = {INF TARS}, journal = {INFORMÁCIÓS TÁRSADALOM: TÁRSADALOMTUDOMÁNYI FOLYÓIRAT}, volume = {21}, unique-id = {32541641}, issn = {1587-8694}, year = {2021}, pages = {26} } @inproceedings{MTMT:32152276, title = {A LearningApps használata a digitális oktatás során}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/32152276}, author = {Ládiné Szabó, Tünde Julianna}, booktitle = {Agria Média 2020 és ICI-16 Információ-és Oktatástechnológiai konferencia}, unique-id = {32152276}, year = {2021}, pages = {244-253} } @article{MTMT:32462397, title = {Az online oktatás tapasztalatai gyakorló pedagógusok és egyetemi hallgatók szemszögéből. A virtuális osztálytermek szerepe a tanításban}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/32462397}, author = {Miskei, Réka}, doi = {10.31074/gyntf.2021.2.314.331}, journal-iso = {GYERMEKNEVELÉS}, journal = {GYERMEKNEVELÉS: ONLINE TUDOMÁNYOS FOLYÓIRAT}, volume = {9}, unique-id = {32462397}, year = {2021}, eissn = {2063-9945}, pages = {314-331}, orcid-numbers = {Miskei, Réka/0000-0002-6714-379X} } @article{MTMT:32294189, title = {Methodological and curriculum development-related innovation options and challenges in education in the aftermath of the pandemic}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/32294189}, author = {Molnár, György}, doi = {10.3311/ope.469}, journal-iso = {OPUS ET EDUCATIO}, journal = {OPUS ET EDUCATIO: MUNKA ÉS NEVELÉS}, volume = {8}, unique-id = {32294189}, year = {2021}, eissn = {2064-9908}, pages = {286}, orcid-numbers = {Molnár, György/0000-0001-5238-5078} } @article{MTMT:32608513, title = {Digitális eszközök a német mint idegennyelv-oktatásban – A távoktatás tapasztalatai (Kutatási beszámoló)}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/32608513}, author = {Pintye-Lukács, Erzsébet}, journal-iso = {ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE}, journal = {ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE}, volume = {71}, unique-id = {32608513}, issn = {1215-1807}, year = {2021}, eissn = {1788-2400}, pages = {69-73} } @{MTMT:32103781, title = {Aktív tanulás és IKT egy „második esély” iskolai környezetben}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/32103781}, author = {Sinkovics, Ádám}, booktitle = {XXVII. Multimédia az oktatásban online nemzetközi konferencia}, unique-id = {32103781}, year = {2021}, pages = {211-212} } @inbook{MTMT:31373636, title = {A gamifikáció mint a könyvtári és pedagógiai munkát segítő módszer}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/31373636}, author = {Arany-Nagy, Zsuzsanna}, booktitle = {Szemelvények 5. : Válogatás a PTE BTK XXXIV. Országos Tudományos Diákköri Konferencián (2019) I–III. helyezést elért hallgatóinak pályaműveiből}, unique-id = {31373636}, keywords = {játékosítás; Gamifikáció; könyvtár-pedagógia}, year = {2020}, pages = {193-230} } @article{MTMT:31327232, title = {Az IKT-eszközök használata az idegennyelv-oktatásban hátrányos helyzetű tanulók iskoláiban [The Use of ICT in Language Education in Schools of Disadvantaged Students]}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/31327232}, author = {Barnucz, Nóra and Fónai, Mihály Ferenc}, doi = {10.22503/inftars.XX.2020.1.1}, journal-iso = {INF TARS}, journal = {INFORMÁCIÓS TÁRSADALOM: TÁRSADALOMTUDOMÁNYI FOLYÓIRAT}, volume = {20}, unique-id = {31327232}, issn = {1587-8694}, year = {2020}, pages = {7-28}, orcid-numbers = {Barnucz, Nóra/0000-0001-7832-3465; Fónai, Mihály Ferenc/0000-0003-1896-9883} } @article{MTMT:31366017, title = {Tanárképzők digitális kompetenciájának mérése – a DigCompEdu adaptálása a hazai felsőoktatási környezetre}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/31366017}, author = {Horváth, László and Misley, Helga and Hülber, László and Papp-Danka, Adrienn and M. Pintér, Tibor and Dringó-Horváth, Ida}, doi = {10.21549/NTNY.29.2020.2.1}, journal-iso = {NEVELÉSTUDOMÁNY}, journal = {NEVELÉSTUDOMÁNY: OKTATÁS KUTATÁS INNOVÁCIÓ}, volume = {8}, unique-id = {31366017}, issn = {2063-9546}, year = {2020}, pages = {5-25}, orcid-numbers = {Horváth, László/0000-0003-0003-1045; Misley, Helga/0000-0002-4232-3954; M. Pintér, Tibor/0000-0002-5212-4107; Dringó-Horváth, Ida/0000-0002-5246-7097} } @article{MTMT:31788573, title = {A közszolgálati és rendészeti felsőoktatás néhány időszerű kihívása}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/31788573}, author = {Patyi, András and Barnucz, Nóra}, journal-iso = {ÚJ MAGYAR KÖZIGAZGATÁS}, journal = {ÚJ MAGYAR KÖZIGAZGATÁS}, volume = {13}, unique-id = {31788573}, issn = {2060-4599}, year = {2020}, pages = {1-12}, orcid-numbers = {Patyi, András/0000-0003-0273-0544; Barnucz, Nóra/0000-0001-7832-3465} } @article{MTMT:31984965, title = {A hatékony közoktatáshoz vezető út fontos mérföldkövei}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/31984965}, author = {Pencz, Helga}, journal-iso = {GEOPOL SZLE}, journal = {GEOPOLITIKAI SZEMLE}, volume = {2}, unique-id = {31984965}, issn = {2631-0775}, year = {2020}, eissn = {2676-8658}, pages = {65-79} } @mastersthesis{MTMT:31605190, title = {A digitális pedagógia egységes elméleti kerete és alkalmazása a tanítás és tanulás folyamatában}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/31605190}, author = {Szűts, Zoltán}, doi = {10.15773/EKE.2020.009}, unique-id = {31605190}, year = {2020} } @article{MTMT:31187189, title = {Transzdiszciplináris Sokszínű Kar Konferencia}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/31187189}, author = {Ürmösné Simon, Gabriella and Barnucz, Nóra and Veres-Faddi, Nikolett}, doi = {10.32577/mr.2020.2.10}, journal-iso = {MAGYAR RENDÉSZET}, journal = {MAGYAR RENDÉSZET}, volume = {20}, unique-id = {31187189}, issn = {1586-2895}, year = {2020}, eissn = {1787-050X}, pages = {183-195}, orcid-numbers = {Ürmösné Simon, Gabriella/0000-0001-9284-9578; Barnucz, Nóra/0000-0001-7832-3465; Veres-Faddi, Nikolett/0000-0002-7874-6393} } @article{MTMT:31571718, title = {A digitális tananyagfejlesztés speciális szempontjai}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/31571718}, author = {Vetési, Erika}, doi = {10.31074/gyntf.2020.2.192.201}, journal-iso = {GYERMEKNEVELÉS}, journal = {GYERMEKNEVELÉS: ONLINE TUDOMÁNYOS FOLYÓIRAT}, volume = {8}, unique-id = {31571718}, year = {2020}, eissn = {2063-9945}, pages = {192-201}, orcid-numbers = {Vetési, Erika/0000-0002-4380-5576} } @article{MTMT:31362137, title = {A gamifikáció mint a könyvtár-pedagógiai munkát segítő módszer}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/31362137}, author = {Arany-Nagy, Zsuzsanna}, journal-iso = {TMT}, journal = {TUDOMÁNYOS ÉS MŰSZAKI TÁJÉKOZTATÁS}, volume = {9}, unique-id = {31362137}, issn = {0041-3917}, abstract = {A tudásalapú társadalomban a könyvtáraknak igen nagy elvárásoknak kell megfelelniük, hiszen egyre távolabb kerülnek hagyományos szerepüktől. A helyhez kötött adathordozókon való információtárolás és -szolgáltatás helyett egyre inkább felértékelődnek azok a könyvtáros kompetenciák, amelyek ahhoz járulnak hozzá, hogy a könyvtárak bárhonnan elérhető információs pontokká váljanak. Ilyen kompetencia többek között a digitális írástudás és a kellő motiváltság az élethosszig tartó tanulás iránt. Gyakorló iskolai könyvtárosként rendszeresen tartok könyvtárhasználati órákat, és nap nap után tapasztalom azt, hogy azok a módszerek, amelyekkel engem tanítottak, az új generációnál nem működnek. Másként fogadják be az információkat, és másként is keresnek. Néhány éve kezdtem el kísérletezni a gamifikációval mint oktatási módszerrel, mert úgy gondolom és úgy tapasztalom, hogy az újfajta technológiák megjelenése, a különféle IKT-eszközök elterjedése olyan lehetőségeket hordoz magában, amelyek használatából mind a könyvtárak, mind a köznevelési intézmények profitálhatnak. Nemcsak azért, mert így a könyvtáros és az oktató is megfelelhet az olvasó és a diák kimondatlan elvárásainak, hanem azért is, mert ténylegesen hatékonyabb lehet a tudásátadás, képes fenntartani a figyelmet és mintegy bónuszként, a tanítási folyamat során többféle készség is észrevétlenül fejleszthető. Tanulmányomban az elméleti és empirikus kutatásom eredményeit ismertetem.}, keywords = {Könyvtárhasználat; információs műveltség; könyvtárpedagógia}, year = {2019}, eissn = {1586-2984}, pages = {517-533} } @article{MTMT:31009251, title = {IKT-eszközökkel támogatott (rendészeti) nyelvoktatás}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/31009251}, author = {Barnucz, Nóra}, doi = {10.32577/mr.2019.4.1}, journal-iso = {MAGYAR RENDÉSZET}, journal = {MAGYAR RENDÉSZET}, volume = {19}, unique-id = {31009251}, issn = {1586-2895}, year = {2019}, eissn = {1787-050X}, pages = {15-31}, orcid-numbers = {Barnucz, Nóra/0000-0001-7832-3465} } @article{MTMT:30852381, title = {IKT eszközök szerepe az angol nyelv oktatásában}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/30852381}, author = {Barnucz, Nóra}, doi = {10.1556/2063.28.2019.2.14}, journal-iso = {EDUCATIO}, journal = {EDUCATIO}, volume = {28}, unique-id = {30852381}, issn = {1216-3384}, year = {2019}, eissn = {1419-8827}, pages = {403-414}, orcid-numbers = {Barnucz, Nóra/0000-0001-7832-3465} } @{MTMT:31155035, title = {A digitális eszközök használata a mozgásos tevékenységekben – élménypedagógia a mozgásban}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/31155035}, author = {Bartha, Enikő and Kovács, Noémi}, booktitle = {A digitális világ hatása a gyermekekre – A Brunszvik Teréz Szakmai Napok keretében szervezett III. Nemzetközi Kisgyermek-nevelési Konferencia kötete}, unique-id = {31155035}, year = {2019}, pages = {68-72} } @inbook{MTMT:30648226, title = {Digitális forradalom az osztályteremben - kísérleti kutatások az osztatlan tanárképzésben.}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/30648226}, author = {Dombi, Judit}, booktitle = {Digitális forradalom világunkban}, unique-id = {30648226}, year = {2019}, pages = {27-57} } @inproceedings{MTMT:30863479, title = {Visual, own device and experience-based educational methods and possibilities in VET}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/30863479}, author = {Molnár, György and Orosz, Beáta}, booktitle = {10th IEEE International Conference on Cognitive Infocommunications, (CogInfoCom 2019)}, doi = {10.1109/CogInfoCom47531.2019.9089915}, unique-id = {30863479}, year = {2019}, pages = {517-520}, orcid-numbers = {Molnár, György/0000-0001-5238-5078} } @article{MTMT:30719345, title = {MODERN IKT ÉS HÁLÓZATALAPÚ TANULÁSTÁMOGATÁSI LEHETŐSÉGEK A NONFORMÁLIS ÉS INFORMÁLIS TANULÁSI FOLYAMATBAN}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/30719345}, author = {Molnár, György and Szűts, Zoltán}, journal-iso = {LÉTÜNK (ÚJVIDÉK)}, journal = {LÉTÜNK (ÚJVIDÉK)}, volume = {2019}, unique-id = {30719345}, issn = {0350-4158}, year = {2019}, pages = {189-198}, orcid-numbers = {Molnár, György/0000-0001-5238-5078} } @inbook{MTMT:30868802, title = {Okoseszközök, okos tanulási környezet hatása a tanítás-tanulás folyamatára és az "okos generációkra" a digitális korban}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/30868802}, author = {Molnár, György}, booktitle = {Mobilitás}, unique-id = {30868802}, year = {2019}, pages = {668-676}, orcid-numbers = {Molnár, György/0000-0001-5238-5078} } @inbook{MTMT:31656265, title = {Notes on the Role of Electronic Media in Secondary and University Education}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/31656265}, author = {Radka, Löwenhöfferová}, booktitle = {Média a vzdělávání 2019 – Media & Education 2019}, unique-id = {31656265}, year = {2019}, pages = {108} } @inbook{MTMT:30969926, title = {Harmadik fél az oktatásban}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/30969926}, author = {Schmidt, Eszter}, booktitle = {A digitális világ hatása a gyermekekre – A Brunszvik Teréz Szakmai Napok keretében szervezett III. Nemzetközi Kisgyermek-nevelési Konferencia kötete}, unique-id = {30969926}, year = {2019}, pages = {148-151} } @book{MTMT:30330186, title = {A modern pedagógus nagykönyve}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/30330186}, author = {Bognár, Amália and Havassy, András and Nemes-Nagy, Katalin Erika and Váczi, Dorottya}, publisher = {Neteducatio Kft.}, unique-id = {30330186}, year = {2018} } @inbook{MTMT:30702421, title = {Tabletek és módszerek: a mobiltechnológia tanórai alkalmazása a pedagógia szemszögéből}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/30702421}, author = {Czékmán, Balázs}, booktitle = {Interdiszciplináris pedagógia és a taneszközök változó regiszterei: a X. Kiss Árpád Emlékkonferencia előadásainak szerkesztett változata}, unique-id = {30702421}, abstract = {A mobil eszközök (például tabletek) oktatási célú alkalmazása komoly lehetőséget jelenthet az iskolák számára. A mobiltechnológia segítségével megvalósuló bárhol, bármikor, bárkinek elérhető mobiltanulás (m-learning) alkalmazása hozzájárulhat azokhoz a 21. századi készségek fejlesztéséhez, melyek szükségesek lehetnek a munkaerőpiacra való sikeres belépéshez (Bestwick és Campbell, 2010). A technológiához kapcsolódó pedagógiai szemléletváltás azonban nem megy automatikusan, s a technikai fejlődés mellett az „oktatás forradalma” késni látszik (Fehér, 2010). Kérdés, hogy az új eszközökkel alkalmazásra kerülnek-e olyan új módszerek, melyek a mobiltechnológiával támogatott tanulás hatékonyágát növelhetik, a hagyományos (instruktív) mellett helyet kapnak-e a mobil eszközökkel is alkalmazható konstruktivista jellegű módszerek, tanulásszervezési módok és értékelési gyakorlatok. Folyamatban lévő empirikus kutatásunkban a mobil eszközök tanórai szintű, osztálytermi használatát vizsgáltuk a Kispesti Puskás Ferenc Általános Iskola „tablettel támogatott oktatási programjának” keretében. 50 tanórán alapuló vizsgálatunk az eszközökkel alkalmazott pedagógiát vizsgálja: tabletekkel alkalmazott (1) módszerek, (2) didaktikai feladatok, (3) munkaformák és (4) online eszközök, applikációk. Kutatásunk eredményei egy tradicionális osztálytermi gyakorlatot mutatnak, melyek azonban a konstruktív pedagógiában is alkalmazható módszerekkel egészülnek ki.}, year = {2018}, pages = {95-105} } @article{MTMT:30371354, title = {IKT a tanárképzésben: a magyarországi képzőhelyek tanárképzési moduljában oktatók IKT-mutatóinak mérése}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/30371354}, author = {Dringó-Horváth, Ida}, journal-iso = {ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE}, journal = {ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE}, volume = {68}, unique-id = {30371354}, issn = {1215-1807}, year = {2018}, eissn = {1788-2400}, pages = {13-41}, orcid-numbers = {Dringó-Horváth, Ida/0000-0002-5246-7097} } @book{MTMT:3352103, title = {Hozzájárulás a digitális pedagógia jelenéhez és jövőjéhez (eredmények és perspekítvák)}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/3352103}, author = {Molnár, György}, publisher = {BME Department of Technical Education}, unique-id = {3352103}, year = {2018}, orcid-numbers = {Molnár, György/0000-0001-5238-5078} } @misc{MTMT:27387260, title = {Informatikai kompetenciák fejlesztése modern eszközökkel}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/27387260}, author = {Gellér, Barnabás}, unique-id = {27387260}, year = {2018}, pages = {1-92} } @article{MTMT:3428454, title = {A Holokauszt oktatása Kelet-Közép-Európában, középiskolában használatos tankönyvek tükrében = Teaching the Holocaust in Central Eastern Europe As It Is Reflected in Secondary School Textbooks}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/3428454}, author = {Jancsák, Csaba and Képiró, Ágnes and Kiss, Mária and Kontár, Piroska and Szõnyi, Andrea}, doi = {10.14232/belv.2018.2.6}, journal-iso = {BELVEDERE MERIDIONALE}, journal = {BELVEDERE MERIDIONALE}, volume = {30}, unique-id = {3428454}, issn = {1419-0222}, year = {2018}, eissn = {2064-5929}, pages = {119-142}, orcid-numbers = {Jancsák, Csaba/0000-0001-7415-0560; Kiss, Mária/0000-0002-0110-1909} } @mastersthesis{MTMT:3364724, title = {A digitális történetmesélés mint tanulásszervezési eljárás tanulástámogató és kompetenciafejlesztő hatása az oktatási folyamatban}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/3364724}, author = {Lanszki, Anita}, doi = {10.15773/EKE.2018.005}, unique-id = {3364724}, year = {2018}, orcid-numbers = {Lanszki, Anita/0000-0002-1185-2837} } @mastersthesis{MTMT:27664047, title = {Eredmények és lehetőségek a digitális kor pedagógiájában avagy kételyek és jó gyakorlatok az innovatív és holisztikus szemléletű pedagógiai módszerek útján. egy pálya tudományos állomásai (Tanulmánykötet)}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/27664047}, author = {Molnár, György}, doi = {10.15773/EKE.HABIL.2018.002}, unique-id = {27664047}, year = {2018} } @mastersthesis{MTMT:27440805, title = {Eredmények és lehetőségek a digitális kor pedagógiájában, avagy kételyek és jó gyakorlatok az innovatív és holisztikus szemléletű pedagógiai módszerek útján}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/27440805}, author = {Molnár, György}, unique-id = {27440805}, year = {2018} } @{MTMT:30341129, title = {ÚTKERESÉS A NYITOTT TANANYAGFEJLESZTÉSBEN – KORSZERŰ, FELHŐALAPÚ MÓDSZERTANI FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEK NYITOTT, DIGITÁLIS TANANYAGFEJLESZTÉSBEN A SZAKKÉPZŐ INTÉZMÉNYEKBEN}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/30341129}, author = {Molnár, György}, booktitle = {Új kutatások a neveléstudományokban 2017 - "Pedagógusképzés és az inklúzió"}, unique-id = {30341129}, year = {2018}, pages = {160-169}, orcid-numbers = {Molnár, György/0000-0001-5238-5078} } @article{MTMT:27423911, title = {Az iPad zenepedagógiai alkalmazási lehetőségei a Teaching Music és a Music Educators Journal szakfolyóiratok alapján. Tartalomelemzés}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/27423911}, author = {Polyák, Zsuzsanna}, journal-iso = {PARLANDO}, journal = {PARLANDO: ZENEPEDAGÓGIAI FOLYÓIRAT}, unique-id = {27423911}, issn = {0133-2767}, year = {2018}, eissn = {2063-1979}, pages = {1-26} } @article{MTMT:3283703, title = {Milyen a jó földrajztankönyv? Értékelési módszerek a 21. században a földrajztankönyvi funkciók időbeli változásának tükrében}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/3283703}, author = {Balázs , Brigitta and Szilassi, Péter and M. Császár, Zsuzsa and Pál, Viktor and Teperics, Károly and Jász, Erzsébet and Farsang, Andrea}, doi = {10.26888/GEOMET.2017.1.1.3}, journal-iso = {GEOMETODIKA}, journal = {GEOMETODIKA: FÖLDRAJZ SZAKMÓDSZERTANI FOLYÓIRAT}, volume = {1}, unique-id = {3283703}, year = {2017}, eissn = {2560-0745}, pages = {35-48}, orcid-numbers = {Szilassi, Péter/0000-0003-0051-6739; Pál, Viktor/0000-0002-5558-7641; Farsang, Andrea/0000-0002-7873-5256} } @{MTMT:3361364, title = {Mobiltechnológia a tanórán: oktatási tartalmak, oktatást segítő digitális megoldások}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/3361364}, author = {Czékmán, Balázs}, booktitle = {Mobil - világ - iskola}, unique-id = {3361364}, year = {2017}, pages = {249-254} } @inbook{MTMT:3283946, title = {Mérnökhallgatók teljesítménymotivációja}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/3283946}, author = {Holik, Ildikó Katalin}, booktitle = {A Magyar Tannyelvű Tanítóképző Kar 2017-es tudományos konferenciáinak tanulmánygyűjteménye [Zbornik Radova Nachnih Konferencija Uchitel'skov Fakulteta na Magarskom Nastavnom Jeziku 2017]: Tanulmánygyűjtemény [Zbornik radova] [Book of selected papers]}, unique-id = {3283946}, year = {2017}, pages = {210-220}, orcid-numbers = {Holik, Ildikó Katalin/0000-0002-9128-3522} } @article{MTMT:3315534, title = {Az infokommunikációs technológiák szerepe napjaink oktatásában}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/3315534}, author = {Kristóf, Zsolt}, doi = {10.22503/inftars.XVII.2017.3.5}, journal-iso = {INF TARS}, journal = {INFORMÁCIÓS TÁRSADALOM: TÁRSADALOMTUDOMÁNYI FOLYÓIRAT}, volume = {17}, unique-id = {3315534}, issn = {1587-8694}, year = {2017}, pages = {83-88} } @{MTMT:3348324, title = {A pedagógusok digitális kompetencia keretrendszere}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/3348324}, author = {Lükő, István}, booktitle = {Tanulóközpontú oktatás, módszertani megújulás a szakképzésben és a felsőoktatásban}, unique-id = {3348324}, year = {2017}, pages = {394-422} } @inbook{MTMT:3282042, title = {AZ INNOVATÍV HÁLÓZATI TANULÁS REJTELMEI A KÖZÖSSÉGI MÉDIA VALAMINT A MEDIALIZÁLT HÁLÓZATOK TÁMOGATÁSÁVAL A DIGITÁLIS NEMZEDÉKEK KÖRÉBEN}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/3282042}, author = {Molnár, György}, booktitle = {A Magyar Tannyelvű Tanítóképző Kar 2017-es tudományos konferenciáinak tanulmánygyűjteménye [Zbornik Radova Nachnih Konferencija Uchitel'skov Fakulteta na Magarskom Nastavnom Jeziku 2017]: Tanulmánygyűjtemény [Zbornik radova] [Book of selected papers]}, unique-id = {3282042}, year = {2017}, pages = {978-992}, orcid-numbers = {Molnár, György/0000-0001-5238-5078} } @{MTMT:3290401, title = {ÚTKERESÉS A NYITOTT TANANYAGFEJLESZTÉSBEN – KORSZERŰ FELHŐALAPÚ MÓDSZERTANI FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEK HATÁSA A NYÍLT FORRÁSKÓDÚ TANANYAGFEJLESZTÉSBEN}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/3290401}, author = {Molnár, György and Biró, Kinga and Dobozy, Gyöngyi and Nagy, Endre and Sós, Tamás and Pap, Dalma}, booktitle = {XVII. Országos Neveléstudományi Konferencia}, unique-id = {3290401}, year = {2017}, pages = {187-187}, orcid-numbers = {Molnár, György/0000-0001-5238-5078} }