@article{MTMT:32915984, title = {Félperiféria a tudástermelésben. Globális hátrányok és kitörési lehetőségek közép-kelet európai és hazai szemszögből}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/32915984}, author = {Háló, Gergő and Rajkó, Andrea and Demeter, Márton}, doi = {10.1556/2063.31.2022.2.5}, journal-iso = {EDUCATIO}, journal = {EDUCATIO}, volume = {31}, unique-id = {32915984}, issn = {1216-3384}, year = {2022}, eissn = {1419-8827}, pages = {236-248}, orcid-numbers = {Háló, Gergő/0000-0002-7656-4043; Demeter, Márton/0000-0002-9888-9682} } @article{MTMT:33176847, title = {International VS national academic bibliographies. A comparative analysis of publication and citation patterns in Scopus, Google Scholar, and the Hungarian Scientific Bibliography}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/33176847}, author = {Háló, Gergő and Demeter, Márton}, doi = {10.1080/13614533.2022.2138475}, journal-iso = {New Review of Academic Librarianship}, journal = {New Review of Academic Librarianship}, volume = {29}, unique-id = {33176847}, abstract = {Following academic globalization, successful integration into the international research community is a fundamental interest for all participating countries. The success of these internationalization processes, however, are often under scrutiny, and the results are rarely unequivocal. This holds true for Central and Eastern Europe, which usually is described as a semiperipheral region of global knowledge production. Analyzing the publication and citation indices of 365 Hungarian social scientists in one national (Hungarian Scientific Bibliography) and two global (Scopus, Google Scholar) databases, we explicate the current international impact of Hungarian academic research while exploring pivotal factors behind the major differences between databases. Our results indicate that Hungarian scholars lag behind their peers in neighboring countries, necessitating effective policy measures. To this end, the analysis recommends the use of standardized global publication databases instead of national datasets, while still acknowledging the shortcomings of the latter in research assessment protocols.}, keywords = {SCIENTOMETRICS; social sciences; internationalization; Research policy; Research assessment}, year = {2022}, eissn = {1740-7834}, pages = {419-438}, orcid-numbers = {Háló, Gergő/0000-0002-7656-4043; Demeter, Márton/0000-0002-9888-9682} } @article{MTMT:32916038, title = {Az oktatás/kutatás viszonya a magyar szociológiában – hallgatói és oktatói tapasztalatok összehasonlítása}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/32916038}, author = {Hordósy, Rita and Norris, Jennifer}, doi = {10.1556/2063.31.2022.2.6}, journal-iso = {EDUCATIO}, journal = {EDUCATIO}, volume = {31}, unique-id = {32916038}, issn = {1216-3384}, year = {2022}, eissn = {1419-8827}, pages = {249-263} } @article{MTMT:33151371, title = {A Vám- és Pénzügyőri Tanszék publikációs teljesítménye 2012–2021 között}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/33151371}, author = {Szabó, Andrea and Magasvári, Adrienn and Erdős, Ákos}, doi = {10.38146/BSZ.2022.10.10}, journal-iso = {BELÜGYI SZLE (2010-)}, journal = {BELÜGYI SZEMLE / ACADEMIC JOURNAL OF INTERNAL AFFAIRS: A BELÜGYMINISZTÉRIUM SZAKMAI TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA (2010-)}, volume = {70}, unique-id = {33151371}, issn = {2062-9494}, abstract = {Cél: A tanulmány célja, hogy kvantitatív módon ábrázolja a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) megalakulásától kezdődően egy dinamikusan fejlődő – a szaktanszéki elnevezést már rég meghaladó – egyetemi tanszék tudományos fejlődését, építkezését. A kutatás emellett rá kíván mutatni azokra a publikációs színterekre és tudományterületekre, ahol az utóbbi évtizedben a vizsgálat tárgyává tett szervezeti egység láthatósága növekedett. A tanulmánnyal részben a tudásmegosztás lehetséges szintjeit, formáit kívánjuk bemutatni. Módszertan: A tanulmányban a Vám- és Pénzügyőri Tanszék (VPT) 2012 és 2021 közötti időszakra vonatkozó tudományos tevékenységének vizsgálatát különböző tudománymetriai mérőszámok alkalmazásával elemeztük. A publikációs eredményeket hazai és nemzetközi, valamint minőségi és mennyiségi dimenziók mentén vizsgáltuk és értékeltük. Az adatok forrása a Magyar Tudományos Művek Tára (MTMT) volt. Megállapítások: A tanulmányban arra a következtetésre jutottunk, hogy mind az oktatás, mind pedig a szakmai gyakorlatok fejlesztése érdekében elvárt a szakmai/rendészeti/humán/történeti kérdések tudományos igényű vizsgálata, hiszen a kutatások eredménye a legtöbb esetben lehetőséget ad a rendszer, a folyamatok finomhangolására. Az eredmények arra mutatnak, hogy a VPT tudományos teljesítménye tendenciózus növekedést mutat a vizsgált időszakban. A szerzői produktivitás mellett a közlemények tudományos presztízsértéke is dinamikusan fejlődött. A publikációk tudományterületi megoszlása pedig megerősíti a rendészettudomány multidiszciplináris természetét. Érték: A tanulmányban bemutatott eredmények egy olyan aktívan működő, tudományos és szakmai értékeket képviselő felsőoktatási szervezeti egység képét vetítik az olvasó elé, amely tagjainak munkássága hozzáadott értéket képvisel nemcsak az egyetem, de a szakmai hátteret biztosító Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) számára is. Ez az első vizsgálat, amely e szakterület tudományos tevékenységét adekvát módszertan alkalmazásával értékeli.}, year = {2022}, eissn = {2677-1632}, pages = {2095-2111}, orcid-numbers = {Szabó, Andrea/0000-0002-8224-4089; Magasvári, Adrienn/0000-0002-3737-0246; Erdős, Ákos/0000-0001-9805-3511} } @article{MTMT:32480125, title = {A felsőoktatás diverzitásának növeléséhez alapvető szemléletváltásra van szükség}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/32480125}, author = {Gselmann, Eszter and Solymosi, Katalin}, doi = {10.1556/2065.182.2021.11.6}, journal-iso = {MAGYAR TUDOMÁNY}, journal = {MAGYAR TUDOMÁNY}, volume = {182}, unique-id = {32480125}, issn = {0025-0325}, year = {2021}, eissn = {1588-1245}, pages = {1451-1476}, orcid-numbers = {Gselmann, Eszter/0000-0002-1708-2570; Solymosi, Katalin/0000-0001-5246-2547} } @book{MTMT:32080309, title = {Látlelet a hazai közgazdasági felsőoktatásról az egyetemek fenntartóváltása előtt}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/32080309}, isbn = {9789633068014}, author = {Lengyel, Imre}, publisher = {University of Szeged, Faculty of Economics and Business Administration}, unique-id = {32080309}, year = {2021} } @article{MTMT:32539734, title = {A tudománymetriai mutatók közötti összefüggések vizsgálata a hazai gazdaságtudományi képzések oktatói körében}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/32539734}, author = {Mihály, Nikolett and Vinogradov, Szergej and Suhajda, Csilla Judit}, doi = {10.14267/VEZTUD.2021.12.05}, journal-iso = {VEZETÉSTUDOMÁNY}, journal = {VEZETÉSTUDOMÁNY}, volume = {52}, unique-id = {32539734}, issn = {0133-0179}, year = {2021}, pages = {40-50}, orcid-numbers = {Vinogradov, Szergej/0000-0002-6242-3063} }