TY - BOOK AU - Fekete, Imre TI - Technology in English teaching. The Hungarian university context TS - The Hungarian university context T3 - Alkalmazott nyelvészet a 21. században - Applied Linguistics in the 21st Century, ISSN 2786-0914 PB - Akadémiai Kiadó CY - Budapest PY - 2023 SN - 9789634548706 DO - 10.1556/9789634548706 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33571446 ID - 33571446 LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Móser, Anna AU - Szűts, Zoltán TI - A nyelvtanulást támogató digitális eszközök = Digital Tools to Support language learning JF - MAGYAR NYELVŐR J2 - MAGYAR NYELVŐR VL - 147 PY - 2023 IS - 2 SP - 164 EP - 185 PG - 22 SN - 0025-0236 DO - 10.38143/Nyr.2023.2.164 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33719636 ID - 33719636 AB - Learning foreign languages will become increasingly important in the 2020s, both at individual and societal level. Owing to the rapid development of Information Technology, in particular artificial intelligence, language learning is now supported by a wide range of digital tools, many of which can be integrated into institutionalised learning and used for self-learning. This paper focuses on new areas of cooperation between linguistics and education in the field of digital tools for language learning. The paper is guided by the categories of language learning, in particular the language content and skills to be developed, while also addressing several aspects of technology, pedagogy and user experience. The authors review the categories of digital tools supporting language learning according to their basic functions, language content and language skills, while providing examples and good practices and finally addressing the challenges. © 2023 Magyar Neprajzi Tarsasag. All rights reserved. LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Sebestyén, Krisztina TI - Tankönyvértékelések a tanulók és a nyelvtanárok szemszögéből JF - ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA J2 - ISKOLAKULTÚRA VL - 33 PY - 2023 IS - 11 SP - 54 EP - 67 PG - 14 SN - 1215-5233 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34541878 ID - 34541878 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Bánhegyi, Mátyás AU - Bocz, Zsuzsanna AU - Dósa, Ildikó AU - Réti-Németh, Eszter AU - Török, Judit AU - Schiller, Katalin AU - Fajt, Balázs TI - A digitális kényszertávoktatásról hallgatói szemmel. egy teljes egészében online módon megvalósuló félév tapasztalatai a szaknyelv-oktatás szemszögéből TS - egy teljes egészében online módon megvalósuló félév tapasztalatai a szaknyelv-oktatás szemszögéből JF - ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE J2 - ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE VL - 72 PY - 2022 IS - 3-4 SP - 74 EP - 89 PG - 16 SN - 1215-1807 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32899050 ID - 32899050 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - THES AU - Fekete, Imre TI - Dimensions of information and communications technology use. a mixed methods study of Hungarian English majors and university EFL teachers TS - a mixed methods study of Hungarian English majors and university EFL teachers PB - Eötvös Loránd Tudományegyetem (ELTE) PY - 2022 SP - 242 DO - 10.15476/ELTE.2022.027 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33334258 ID - 33334258 LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Pintye-Lukács, Erzsébet TI - Digitális eszközök a német mint idegennyelv-oktatásban – A távoktatás tapasztalatai (Kutatási beszámoló) JF - ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE J2 - ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE VL - 71 PY - 2021 IS - 9-10 SP - 69 EP - 73 PG - 5 SN - 1215-1807 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32608513 ID - 32608513 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Gerlang, Vivien TI - Vele vagy nélküle? – A középiskolai földrajztankönyvek tanulási folyamatban betöltött szerepének vizsgálata JF - GEOMETODIKA: FÖLDRAJZ SZAKMÓDSZERTANI FOLYÓIRAT J2 - GEOMETODIKA VL - 4 PY - 2020 IS - 3 SP - 17 EP - 32 PG - 16 SN - 2560-0745 DO - 10.26888/GEOMET.2020.4.3.2 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31408945 ID - 31408945 LA - Hungarian DB - MTMT ER -