TY - CHAP AU - Tóth, Bence ED - Gőcze, István ED - Padányi, József TI - A főjelző szintű vasúthálózati modellek pontossága T2 - Húsz év a katonai műszaki tudományok szolgálatában. A katonai műszaki tudományok tudományág időszerű kérdései, aktuális tudományos kutatási eredményei PB - Ludovika Egyetemi Kiadó CY - Budapest SN - 9786156598400 PY - 2023 SP - 353 EP - 373 PG - 21 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34076018 ID - 34076018 AB - A modellezésben általában van felbontási optimum, amelynél durvább léptéket használva a modellből kapott eredmények nem valósak a hálózat viselkedésére nézve. A szükségesnél részletesebb felbontású modell eredményeit azonban a valós rendszerben rejlő bizonytalanságok miatt szükségtelen erőforrás-felhasználással kaptuk meg. Jelen tanulmányban a magyarországi vasúthálózat hálózati szintű paramétereit vizsgálom két gráfmodellben. Az egyikben csak olyan vasútállomások szerepelnek a gráf csúcsaiként, ahol legalább két vasútvonal csatlakozik, és a közöttük található pályaszakaszt egyetlen egységként kezelem. A másikban a főjelzőket mint a vasúti közlekedés alapegységeit reprezentálják a gráf csúcsai. LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Tóth, Bence TI - Állomásközök és térközök hatása a vasúthálózat modelljének pontosságára JF - HADTUDOMÁNY: A MAGYAR HADTUDOMÁNYI TÁRSASÁG FOLYÓIRATA J2 - HADTUDOMÁNY VL - 33 PY - 2023 IS - E SP - 137 EP - 156 PG - 20 SN - 1215-4121 DO - 10.17047/Hadtud.2023.33.E 137 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34430326 ID - 34430326 AB - A cikkben bemutatom a magyarországi vasúthálózat térközszintű gráfmodelljét és ennek segítségével jellemzem a hálózatot. A hálózatra terhelt uniform forgalomból meghatározom az egyes vonalszakaszok kapcsolatköztiségét, azaz a rajtuk mérhető forgalmat. Az egyes vonalszakaszok kizárásával a hálózat átlagos úthossz-növekedése mellett a hálózaton okozott teljes úthossznövekmény is számítható, mely egyes esetekben a 25%-ot is eléri. A térközszintű felbontásnak köszönhetően nem csak az egyes vonalszakaszok és állomások viselkedése vizsgálható normál üzemi és zavart körülmények között, hanem az eltérő paraméterű csatlakozó vonalak hatása egymásra is. LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Tóth, Bence AU - Lévai, Zsolt TI - Quantitative Analysis of the Possible Sites of a New Danube Bridge to Bypass Budapest on Rail - Part 1 JF - ACADEMIC AND APPLIED RESEARCH IN MILITARY AND PUBLIC MANAGEMENT SCIENCE J2 - AARMS (2014 VOL.13 ISSUE 2 -TŐL) VL - 22 PY - 2023 IS - 3 SP - 19 EP - 41 PG - 23 SN - 2498-5392 DO - 10.32565/aarms.2023.3.2 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34365246 ID - 34365246 N1 - This publication was prepared with the professional support of the Doctoral Student Scholarship Program of the Co-operative Doctoral Program of the Ministry of Innovation and Technology financed from the National Research, Development and Innovation Fund. AB - Since 1920, almost all the traffic on rail crossing the Danube in Hungary, crosses it in Budapest via the Southern Railway Bridge which makes it heavily overloaded. This is a very disadvantageous situation not only for commercial shipping but also for military uses as there is certain heavy military equipment that can only be transported via rail.In our two-part article, we examine the locations of new bridges that could be alternatives to bypass Budapest and thus to reduce the traffic load on the railway lines of the capital. In this first part of our paper, we present the effect of a new Danube bridge as an alternative to the V0 railway line. We examine the possible sites of the bridge with several different route alternatives connecting it to the existing railway lines by using traffic simulation. LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Tóth, Bence AU - Lévai, Zsolt TI - Quantitative Analysis of the Possible Sites of a New Danube Bridge to Bypass Budapest on Rail - Part 2 JF - ACADEMIC AND APPLIED RESEARCH IN MILITARY AND PUBLIC MANAGEMENT SCIENCE J2 - AARMS (2014 VOL.13 ISSUE 2 -TŐL) VL - 22 PY - 2023 IS - 3 SP - 43 EP - 62 PG - 20 SN - 2498-5392 DO - 10.32565/aarms.2023.3.3 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34365294 ID - 34365294 N1 - This publication was prepared with the professional support of the Doctoral Student Scholarship Program of the Co-operative Doctoral Program of the Ministry of Innovation and Technology financed from the National Research, Development and Innovation Fund. AB - Since 1920, almost all the traffic on rail crossing the Danube in Hungary, crosses it in Budapest via the Southern Railway Bridge which makes it overloaded. This is avery disadvantageous situation not only for commercial shipping but also for military uses as there is certain heavy military equipment that can only be transported via rail.In our two-part article, we examine the locations of new bridges that could be alternatives to bypass Budapest and thus to reduce the traffic load on the railway lines of the capital. In this second part, we examine the situation on the river Tisza by simulating the existence of several bridge alternatives, both newly built and developed existing ones. We also suggest acombined way of development to treat the capacity changes in the context of the whole network by building two new bridges, one on each river. LA - English DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Lévai, Zsolt AU - Kormányos, László AU - Tóth, Bence ED - Horváth, Balázs ED - Horváth, Gábor TI - Zavarok kezelése ütemes menetrendi szerkezetű vasútvonalakon T2 - XI. Nemzetközi Közlekedéstudományi Konferencia PB - Széchenyi István Egyetem CY - Győr SN - 9786155837869 PY - 2021 SP - 550 EP - 560 PG - 11 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32064562 ID - 32064562 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Tóth, Bence AU - Lévai, Zsolt ED - Földi, László TI - Budapest vasúti elkerülhetőségének barnamezős alternatívái T2 - Szemelvények a katonai műszaki tudományok eredményeiből I. PB - Ludovika Egyetemi Kiadó CY - Budapest SN - 9789635314393 PY - 2021 SP - 233 EP - 256 PG - 24 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31891511 ID - 31891511 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Tóth, Bence AU - Lévai, Zsolt TI - The strategic role of the former railway bridge at Dunaföldvár JF - HADTUDOMÁNY: A MAGYAR HADTUDOMÁNYI TÁRSASÁG FOLYÓIRATA J2 - HADTUDOMÁNY VL - 31 PY - 2021 IS - E-szám SP - 67 EP - 83 PG - 17 SN - 1215-4121 DO - 10.17047/Hadtud.2021.31.E.67 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32068429 ID - 32068429 LA - English DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Tóth, Bence AU - Lévai, Zsolt ED - Horváth, Balázs ED - Horváth, Gábor TI - Új vasúti Duna-hidak helyszíneinek kvantitatív analízise a vasúthálózat szempontjából T2 - XI. Nemzetközi Közlekedéstudományi Konferencia PB - Széchenyi István Egyetem CY - Győr SN - 9786155837869 PY - 2021 SP - 496 EP - 505 PG - 10 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32064508 ID - 32064508 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Tóth, Bence TI - The effect of attacks on the railway network of Hungary JF - CENTRAL EUROPEAN JOURNAL OF OPERATIONS RESEARCH J2 - CEJOR VL - 2021 PY - 2021 IS - 29 SP - 567 EP - 587 PG - 21 SN - 1435-246X DO - 10.1007/s10100-020-00684-8 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31321900 ID - 31321900 LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Kerényi, Levente AU - Tóth, Bence TI - Alternatív vasúti útvonalak minősítése a Magyar Honvédség szállítási feladatainak ellátásában JF - KATONAI LOGISZTIKA J2 - KATONAI LOGISZTIKA VL - 28 PY - 2020 IS - 1-2 SP - 79 EP - 99 PG - 20 SN - 1588-4228 DO - 10.30583/2020/1-2/079 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31344506 ID - 31344506 LA - Hungarian DB - MTMT ER -