@inbook{MTMT:34076018, title = {A főjelző szintű vasúthálózati modellek pontossága}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34076018}, author = {Tóth, Bence}, booktitle = {Húsz év a katonai műszaki tudományok szolgálatában. A katonai műszaki tudományok tudományág időszerű kérdései, aktuális tudományos kutatási eredményei}, unique-id = {34076018}, abstract = {A modellezésben általában van felbontási optimum, amelynél durvább léptéket használva a modellből kapott eredmények nem valósak a hálózat viselkedésére nézve. A szükségesnél részletesebb felbontású modell eredményeit azonban a valós rendszerben rejlő bizonytalanságok miatt szükségtelen erőforrás-felhasználással kaptuk meg. Jelen tanulmányban a magyarországi vasúthálózat hálózati szintű paramétereit vizsgálom két gráfmodellben. Az egyikben csak olyan vasútállomások szerepelnek a gráf csúcsaiként, ahol legalább két vasútvonal csatlakozik, és a közöttük található pályaszakaszt egyetlen egységként kezelem. A másikban a főjelzőket mint a vasúti közlekedés alapegységeit reprezentálják a gráf csúcsai.}, year = {2023}, pages = {353-373}, orcid-numbers = {Tóth, Bence/0000-0003-3958-187X} } @article{MTMT:34430326, title = {Állomásközök és térközök hatása a vasúthálózat modelljének pontosságára}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34430326}, author = {Tóth, Bence}, doi = {10.17047/Hadtud.2023.33.E 137}, journal-iso = {HADTUDOMÁNY}, journal = {HADTUDOMÁNY: A MAGYAR HADTUDOMÁNYI TÁRSASÁG FOLYÓIRATA}, volume = {33}, unique-id = {34430326}, issn = {1215-4121}, abstract = {A cikkben bemutatom a magyarországi vasúthálózat térközszintű gráfmodelljét és ennek segítségével jellemzem a hálózatot. A hálózatra terhelt uniform forgalomból meghatározom az egyes vonalszakaszok kapcsolatköztiségét, azaz a rajtuk mérhető forgalmat. Az egyes vonalszakaszok kizárásával a hálózat átlagos úthossz-növekedése mellett a hálózaton okozott teljes úthossznövekmény is számítható, mely egyes esetekben a 25%-ot is eléri. A térközszintű felbontásnak köszönhetően nem csak az egyes vonalszakaszok és állomások viselkedése vizsgálható normál üzemi és zavart körülmények között, hanem az eltérő paraméterű csatlakozó vonalak hatása egymásra is.}, keywords = {gráfelmélet; vasút; modell; pontosság; térköz}, year = {2023}, eissn = {1588-0605}, pages = {137-156}, orcid-numbers = {Tóth, Bence/0000-0003-3958-187X} } @article{MTMT:34365246, title = {Quantitative Analysis of the Possible Sites of a New Danube Bridge to Bypass Budapest on Rail - Part 1}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34365246}, author = {Tóth, Bence and Lévai, Zsolt}, doi = {10.32565/aarms.2023.3.2}, journal-iso = {AARMS (2014 VOL.13 ISSUE 2 -TŐL)}, journal = {ACADEMIC AND APPLIED RESEARCH IN MILITARY AND PUBLIC MANAGEMENT SCIENCE}, volume = {22}, unique-id = {34365246}, issn = {2498-5392}, abstract = {Since 1920, almost all the traffic on rail crossing the Danube in Hungary, crosses it in Budapest via the Southern Railway Bridge which makes it heavily overloaded. This is a very disadvantageous situation not only for commercial shipping but also for military uses as there is certain heavy military equipment that can only be transported via rail.In our two-part article, we examine the locations of new bridges that could be alternatives to bypass Budapest and thus to reduce the traffic load on the railway lines of the capital. In this first part of our paper, we present the effect of a new Danube bridge as an alternative to the V0 railway line. We examine the possible sites of the bridge with several different route alternatives connecting it to the existing railway lines by using traffic simulation.}, keywords = {Bridge; Graph theory; traffic; Military engineering; railway}, year = {2023}, eissn = {2786-0744}, pages = {19-41}, orcid-numbers = {Tóth, Bence/0000-0003-3958-187X; Lévai, Zsolt/0000-0003-2410-1730} } @article{MTMT:34365294, title = {Quantitative Analysis of the Possible Sites of a New Danube Bridge to Bypass Budapest on Rail - Part 2}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34365294}, author = {Tóth, Bence and Lévai, Zsolt}, doi = {10.32565/aarms.2023.3.3}, journal-iso = {AARMS (2014 VOL.13 ISSUE 2 -TŐL)}, journal = {ACADEMIC AND APPLIED RESEARCH IN MILITARY AND PUBLIC MANAGEMENT SCIENCE}, volume = {22}, unique-id = {34365294}, issn = {2498-5392}, abstract = {Since 1920, almost all the traffic on rail crossing the Danube in Hungary, crosses it in Budapest via the Southern Railway Bridge which makes it overloaded. This is avery disadvantageous situation not only for commercial shipping but also for military uses as there is certain heavy military equipment that can only be transported via rail.In our two-part article, we examine the locations of new bridges that could be alternatives to bypass Budapest and thus to reduce the traffic load on the railway lines of the capital. In this second part, we examine the situation on the river Tisza by simulating the existence of several bridge alternatives, both newly built and developed existing ones. We also suggest acombined way of development to treat the capacity changes in the context of the whole network by building two new bridges, one on each river.}, keywords = {Bridge; Graph theory; Redundancy; Military engineering; railway}, year = {2023}, eissn = {2786-0744}, pages = {43-62}, orcid-numbers = {Tóth, Bence/0000-0003-3958-187X; Lévai, Zsolt/0000-0003-2410-1730} } @inproceedings{MTMT:32064562, title = {Zavarok kezelése ütemes menetrendi szerkezetű vasútvonalakon}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/32064562}, author = {Lévai, Zsolt and Kormányos, László and Tóth, Bence}, booktitle = {XI. Nemzetközi Közlekedéstudományi Konferencia}, unique-id = {32064562}, year = {2021}, pages = {550-560}, orcid-numbers = {Lévai, Zsolt/0000-0003-2410-1730; Tóth, Bence/0000-0003-3958-187X} } @inbook{MTMT:31891511, title = {Budapest vasúti elkerülhetőségének barnamezős alternatívái}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/31891511}, author = {Tóth, Bence and Lévai, Zsolt}, booktitle = {Szemelvények a katonai műszaki tudományok eredményeiből I.}, unique-id = {31891511}, year = {2021}, pages = {233-256}, orcid-numbers = {Tóth, Bence/0000-0003-3958-187X; Lévai, Zsolt/0000-0003-2410-1730} } @article{MTMT:32068429, title = {The strategic role of the former railway bridge at Dunaföldvár}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/32068429}, author = {Tóth, Bence and Lévai, Zsolt}, doi = {10.17047/Hadtud.2021.31.E.67}, journal-iso = {HADTUDOMÁNY}, journal = {HADTUDOMÁNY: A MAGYAR HADTUDOMÁNYI TÁRSASÁG FOLYÓIRATA}, volume = {31}, unique-id = {32068429}, issn = {1215-4121}, year = {2021}, eissn = {1588-0605}, pages = {67-83}, orcid-numbers = {Tóth, Bence/0000-0003-3958-187X; Lévai, Zsolt/0000-0003-2410-1730} } @inproceedings{MTMT:32064508, title = {Új vasúti Duna-hidak helyszíneinek kvantitatív analízise a vasúthálózat szempontjából}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/32064508}, author = {Tóth, Bence and Lévai, Zsolt}, booktitle = {XI. Nemzetközi Közlekedéstudományi Konferencia}, unique-id = {32064508}, year = {2021}, pages = {496-505}, orcid-numbers = {Tóth, Bence/0000-0003-3958-187X; Lévai, Zsolt/0000-0003-2410-1730} } @article{MTMT:31321900, title = {The effect of attacks on the railway network of Hungary}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/31321900}, author = {Tóth, Bence}, doi = {10.1007/s10100-020-00684-8}, journal-iso = {CEJOR}, journal = {CENTRAL EUROPEAN JOURNAL OF OPERATIONS RESEARCH}, volume = {2021}, unique-id = {31321900}, issn = {1435-246X}, year = {2021}, eissn = {1613-9178}, pages = {567-587}, orcid-numbers = {Tóth, Bence/0000-0003-3958-187X} } @article{MTMT:31344506, title = {Alternatív vasúti útvonalak minősítése a Magyar Honvédség szállítási feladatainak ellátásában}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/31344506}, author = {Kerényi, Levente and Tóth, Bence}, doi = {10.30583/2020/1-2/079}, journal-iso = {KATONAI LOGISZTIKA}, journal = {KATONAI LOGISZTIKA}, volume = {28}, unique-id = {31344506}, issn = {1588-4228}, year = {2020}, eissn = {1789-6398}, pages = {79-99}, orcid-numbers = {Tóth, Bence/0000-0003-3958-187X} }