TY - JOUR AU - Ficzere, Péter TI - A digitalizáció megjelenése és szerepe az oktatásban JF - GRADUS J2 - GRADUS VL - 11 PY - 2024 IS - 1 PG - 8 SN - 2064-8014 DO - 10.47833/2024.1.ART.003 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34750116 ID - 34750116 AB - Az elmúlt évtizedekben a digitális forradalom jelentős változásokat indukált az oktatás terén is. Az oktatás felgyorsult, az intelligens táblák, online tananyagok, virtuális valóság és a 3D nyomtatás térnyerésével. Az írásvetítőktől a projektorokig, a számológépektől az okostelefonokig sokféle eszköz vált elérhetővé. Ugyanakkor a digitális kompetencia területi, korosztályi különbségeket mutat, és az infrastruktúra, a hozzáférés és az oktatási rendszer minősége befolyásolja. A digitális technológiák teret nyertek az oktatásban, de ezek hatékony alkalmazásához mind az oktatóknak, mind a diákoknak megfelelő képzésre és folyamatos fejlesztésre van szüksége. A COVID-19 pandémia tovább fokozta a digitális eszközök használatát, ugyanakkor ezek bevezetése nem volt mentes a kihívásoktól. A digitális oktatás előnyei mellett számos nehézséggel, például hozzáférési problémákkal, technikai akadályokkal és az interakció elvesztésével kell szembenézni. Az egyensúly megtartása, az adatvédelem biztosítása és az oktatók folyamatos képzése kulcsfontosságú a digitális oktatás sikeres megvalósításában. In recent decades, the digital revolution has brought significant changes to education. The rise of smartboards, online learning materials, virtual reality, and 3D printing has accelerated education. A wide range of devices, from overhead projectors to smartphones, have become available. However, digital literacy varies across regions and age groups and is influenced by infrastructure, access, and the quality of the education system. Digital technologies have made progress in education, but their effective use requires appropriate training and continuous improvement for both teachers and students. It is important to address these challenges to ensure that digital education is accessible and effective for all. The COVID-19 pandemic has further increased the use of digital tools, but their adoption has not been without challenges. In addition to the benefits of digital education, there are also difficulties such as accessibility problems, technical barriers, and loss of interaction. Maintaining a balance, ensuring data protection, and providing continuous training for teachers are crucial for the successful implementation of digital education. LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Engler, Ágnes TI - TÁVOLLÉTI OKTATÁS A CSALÁDOK ASPEKTUSÁBÓL [Distance education from the aspect of families] JF - CIVIL SZEMLE J2 - CIVIL SZLE VL - 17 PY - 2020 IS - Spec Issue SP - 117 EP - 132 PG - 17 SN - 1786-3341 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31621539 ID - 31621539 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Faragó, Boglárka AU - Kecskeméti-Székely, Katalin Zsuzsa AU - Dávid, Mária TI - Infokommunikációs technológia használata kora gyermekkorban JF - GYERMEKNEVELÉS: ONLINE TUDOMÁNYOS FOLYÓIRAT J2 - GYERMEKNEVELÉS VL - 8 PY - 2020 IS - 1 SP - 114 EP - 130 PG - 17 SN - 2063-9945 DO - 10.31074/gyntf.2020.1.114.130 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31365177 ID - 31365177 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Horváth, László AU - Misley, Helga AU - Hülber, László AU - Papp-Danka, Adrienn AU - M. Pintér, Tibor AU - Dringó-Horváth, Ida TI - Tanárképzők digitális kompetenciájának mérése – a DigCompEdu adaptálása a hazai felsőoktatási környezetre JF - NEVELÉSTUDOMÁNY: OKTATÁS KUTATÁS INNOVÁCIÓ J2 - NEVELÉSTUDOMÁNY VL - 8 PY - 2020 IS - 2 SP - 5 EP - 25 PG - 21 SN - 2063-9546 DO - 10.21549/NTNY.29.2020.2.1 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31366017 ID - 31366017 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Jagodics, Balázs AU - Kóródi, Kitti AU - Szabó, Éva TI - Az észlelt tanári énhatékonyságot befolyásoló tényezők vizsgálata a kényszerű digitális oktatás időszakában (2. rész) Az énhatékonyság kapcsolata egyéni jellemzőkkel, valamint a tanári munka egyes tényezőivel JF - ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA J2 - ISKOLAKULTÚRA VL - 30 PY - 2020 IS - 11 SP - 24 EP - 43 PG - 20 SN - 1215-5233 DO - 10.14232/ISKKULT.2020.11.24 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31814376 ID - 31814376 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - José, Sixto García TI - Self-destructive content in university teaching: new challenge in the Digital Competence of Educators JF - COMMUNICATION & SOCIETY-SPAIN J2 - COMMUN SOC-SPAIN VL - 33 PY - 2020 IS - 3 SP - 187 EP - 199 PG - 13 SN - 0214-0039 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32017714 ID - 32017714 LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Dávid, Mária AU - Faragó, Boglárka AU - Kecskeméti-Székely, Katalin Zsuzsa AU - Taskó, Tünde Anna TI - Kutatás az expresszív szókincs fejlettségének és az infokommunikációs eszközök használati gyakoriságának az összefüggéseiről kora gyermekkorban JF - ANYANYELV-PEDAGÓGIA J2 - ANYANYELV-PEDAGÓGIA VL - 12 PY - 2019 IS - 4 SP - 4 EP - 12 PG - 9 SN - 2060-0623 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31317965 ID - 31317965 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Hódi, Ágnes AU - Tóth, Edit AU - B. Németh, Mária AU - Fáyné Dombi, Alice TI - Óvodások IKT-használata otthon – szülői minta és szerepvállalás JF - NEVELÉSTUDOMÁNY: OKTATÁS KUTATÁS INNOVÁCIÓ J2 - NEVELÉSTUDOMÁNY VL - 7 PY - 2019 IS - 2 SP - 22 EP - 41 PG - 20 SN - 2063-9546 DO - 10.21549/NTNY.26.2019.2.2 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/30755390 ID - 30755390 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Sántha-Malomsoki, Ágnes TI - Influence of CALL on Early Bilinguals' Visual and Verbal Creativity and Daily Habits of ICT use JF - ALKALMAZOTT NYELVTUDOMÁNY J2 - ALKALMAZOTT NYELVTUDOMÁNY VL - 18 PY - 2018 IS - 1 PG - 14 SN - 1587-1061 DO - 10.18460/ANY.2018.1.006 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/3382297 ID - 3382297 LA - English DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Czirfusz, Dóra Habók Lilla TI - Tanulók IKT műveltsége T2 - A Digitális Állampolgárság újraértelmezett kompetenciamodellje PB - ELTE CY - Budapest PB - ELTE PY - 2017 SP - 89 EP - 95 PG - 7 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/27108433 ID - 27108433 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Markója, Ádám TI - Információs eszközök és tanulás a kognitív pszichológiai kutatásokban JF - MAGYAR TUDOMÁNY J2 - MAGYAR TUDOMÁNY VL - 2017 PY - 2017 IS - 1 SP - 119 SN - 0025-0325 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/3367966 ID - 3367966 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Dávid, Mária AU - Dorner, László AU - Hatvani, Andrea AU - Soltész, Péter AU - Taskó, Tünde Anna AU - Soltész-Várhelyi, Klára TI - Az IKT hatása a kognitív működésekre iskoláskorban JF - MAGYAR PSZICHOLÓGIAI SZEMLE J2 - M PSZICH SZLE VL - 71 PY - 2016 IS - 1 SP - 165 EP - 195 PG - 31 SN - 0025-0279 DO - 10.1556/0016.2016.71.1.9 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/3054125 ID - 3054125 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Prantner, Csilla AU - Soltész, Péter AU - Jakub, Ádám ED - Pléh, Csaba TI - A papírról és képernyőről való olvasás és a talpas, illetve talpatlan betűtípusok hatása az elsajátításra T2 - Információs eszközök és tanulás a kognitív pszichológiai kutatásokban PB - Akadémiai Kiadó CY - Budapest SN - 9789630597050 T3 - Pszichológiai Szemle Könyvtár ; 20. PY - 2016 SP - 91 EP - 108 PG - 18 DO - 10.1556/0016.2016.71.1.5 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/3082975 ID - 3082975 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Pléh, Csaba AU - Faragó, Boglárka TI - Az új technológia és a tanulás világa a pszichológus szemével JF - MAGYAR PSZICHOLÓGIAI SZEMLE J2 - M PSZICH SZLE VL - 71 PY - 2016 IS - 1 SP - 3 EP - 23 PG - 21 SN - 0025-0279 DO - 10.1556/0016.2016.71.1.1 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/3053761 ID - 3053761 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - BOOK ED - Pléh, Csaba TI - Információs eszközök és tanulás a kognitív pszichológiai kutatásokban T3 - Pszichológiai Szemle Könyvtár ; 20. ET - 0 PB - Akadémiai Kiadó CY - Budapest PY - 2016 SP - 230 SN - 9789630597050 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/3052857 ID - 3052857 LA - Hungarian DB - MTMT ER -