@article{MTMT:34750116, title = {A digitalizáció megjelenése és szerepe az oktatásban}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34750116}, author = {Ficzere, Péter}, doi = {10.47833/2024.1.ART.003}, journal-iso = {GRADUS}, journal = {GRADUS}, volume = {11}, unique-id = {34750116}, abstract = {Az elmúlt évtizedekben a digitális forradalom jelentős változásokat indukált az oktatás terén is. Az oktatás felgyorsult, az intelligens táblák, online tananyagok, virtuális valóság és a 3D nyomtatás térnyerésével. Az írásvetítőktől a projektorokig, a számológépektől az okostelefonokig sokféle eszköz vált elérhetővé. Ugyanakkor a digitális kompetencia területi, korosztályi különbségeket mutat, és az infrastruktúra, a hozzáférés és az oktatási rendszer minősége befolyásolja. A digitális technológiák teret nyertek az oktatásban, de ezek hatékony alkalmazásához mind az oktatóknak, mind a diákoknak megfelelő képzésre és folyamatos fejlesztésre van szüksége. A COVID-19 pandémia tovább fokozta a digitális eszközök használatát, ugyanakkor ezek bevezetése nem volt mentes a kihívásoktól. A digitális oktatás előnyei mellett számos nehézséggel, például hozzáférési problémákkal, technikai akadályokkal és az interakció elvesztésével kell szembenézni. Az egyensúly megtartása, az adatvédelem biztosítása és az oktatók folyamatos képzése kulcsfontosságú a digitális oktatás sikeres megvalósításában. In recent decades, the digital revolution has brought significant changes to education. The rise of smartboards, online learning materials, virtual reality, and 3D printing has accelerated education. A wide range of devices, from overhead projectors to smartphones, have become available. However, digital literacy varies across regions and age groups and is influenced by infrastructure, access, and the quality of the education system. Digital technologies have made progress in education, but their effective use requires appropriate training and continuous improvement for both teachers and students. It is important to address these challenges to ensure that digital education is accessible and effective for all. The COVID-19 pandemic has further increased the use of digital tools, but their adoption has not been without challenges. In addition to the benefits of digital education, there are also difficulties such as accessibility problems, technical barriers, and loss of interaction. Maintaining a balance, ensuring data protection, and providing continuous training for teachers are crucial for the successful implementation of digital education.}, year = {2024}, eissn = {2064-8014}, orcid-numbers = {Ficzere, Péter/0000-0003-3207-5501} } @article{MTMT:31621539, title = {TÁVOLLÉTI OKTATÁS A CSALÁDOK ASPEKTUSÁBÓL [Distance education from the aspect of families]}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/31621539}, author = {Engler, Ágnes}, journal-iso = {CIVIL SZLE}, journal = {CIVIL SZEMLE}, volume = {17}, unique-id = {31621539}, issn = {1786-3341}, year = {2020}, eissn = {1786-3341}, pages = {117-132} } @article{MTMT:31365177, title = {Infokommunikációs technológia használata kora gyermekkorban}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/31365177}, author = {Faragó, Boglárka and Kecskeméti-Székely, Katalin Zsuzsa and Dávid, Mária}, doi = {10.31074/gyntf.2020.1.114.130}, journal-iso = {GYERMEKNEVELÉS}, journal = {GYERMEKNEVELÉS: ONLINE TUDOMÁNYOS FOLYÓIRAT}, volume = {8}, unique-id = {31365177}, year = {2020}, eissn = {2063-9945}, pages = {114-130}, orcid-numbers = {Kecskeméti-Székely, Katalin Zsuzsa/0000-0001-9364-8102} } @article{MTMT:31366017, title = {Tanárképzők digitális kompetenciájának mérése – a DigCompEdu adaptálása a hazai felsőoktatási környezetre}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/31366017}, author = {Horváth, László and Misley, Helga and Hülber, László and Papp-Danka, Adrienn and M. Pintér, Tibor and Dringó-Horváth, Ida}, doi = {10.21549/NTNY.29.2020.2.1}, journal-iso = {NEVELÉSTUDOMÁNY}, journal = {NEVELÉSTUDOMÁNY: OKTATÁS KUTATÁS INNOVÁCIÓ}, volume = {8}, unique-id = {31366017}, issn = {2063-9546}, year = {2020}, pages = {5-25}, orcid-numbers = {Horváth, László/0000-0003-0003-1045; Misley, Helga/0000-0002-4232-3954; M. Pintér, Tibor/0000-0002-5212-4107; Dringó-Horváth, Ida/0000-0002-5246-7097} } @article{MTMT:31814376, title = {Az észlelt tanári énhatékonyságot befolyásoló tényezők vizsgálata a kényszerű digitális oktatás időszakában (2. rész) Az énhatékonyság kapcsolata egyéni jellemzőkkel, valamint a tanári munka egyes tényezőivel}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/31814376}, author = {Jagodics, Balázs and Kóródi, Kitti and Szabó, Éva}, doi = {10.14232/ISKKULT.2020.11.24}, journal-iso = {ISKOLAKULTÚRA}, journal = {ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA}, volume = {30}, unique-id = {31814376}, issn = {1215-5233}, year = {2020}, eissn = {1588-0818}, pages = {24-43}, orcid-numbers = {Jagodics, Balázs/0000-0003-4100-5257; Szabó, Éva/0000-0001-7804-5549} } @article{MTMT:32017714, title = {Self-destructive content in university teaching: new challenge in the Digital Competence of Educators}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/32017714}, author = {José, Sixto García}, journal-iso = {COMMUN SOC-SPAIN}, journal = {COMMUNICATION & SOCIETY-SPAIN}, volume = {33}, unique-id = {32017714}, issn = {0214-0039}, year = {2020}, eissn = {2386-7876}, pages = {187-199} } @article{MTMT:31317965, title = {Kutatás az expresszív szókincs fejlettségének és az infokommunikációs eszközök használati gyakoriságának az összefüggéseiről kora gyermekkorban}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/31317965}, author = {Dávid, Mária and Faragó, Boglárka and Kecskeméti-Székely, Katalin Zsuzsa and Taskó, Tünde Anna}, journal-iso = {ANYANYELV-PEDAGÓGIA}, journal = {ANYANYELV-PEDAGÓGIA}, volume = {12}, unique-id = {31317965}, issn = {2060-0623}, year = {2019}, pages = {4-12}, orcid-numbers = {Kecskeméti-Székely, Katalin Zsuzsa/0000-0001-9364-8102} } @article{MTMT:30755390, title = {Óvodások IKT-használata otthon – szülői minta és szerepvállalás}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/30755390}, author = {Hódi, Ágnes and Tóth, Edit and B. Németh, Mária and Fáyné Dombi, Alice}, doi = {10.21549/NTNY.26.2019.2.2}, journal-iso = {NEVELÉSTUDOMÁNY}, journal = {NEVELÉSTUDOMÁNY: OKTATÁS KUTATÁS INNOVÁCIÓ}, volume = {7}, unique-id = {30755390}, issn = {2063-9546}, year = {2019}, pages = {22-41}, orcid-numbers = {Hódi, Ágnes/0000-0003-0325-1449; Tóth, Edit/0000-0001-9281-5730; B. Németh, Mária/0000-0003-4978-8743} } @article{MTMT:3382297, title = {Influence of CALL on Early Bilinguals' Visual and Verbal Creativity and Daily Habits of ICT use}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/3382297}, author = {Sántha-Malomsoki, Ágnes}, doi = {10.18460/ANY.2018.1.006}, journal-iso = {ALKALMAZOTT NYELVTUDOMÁNY}, journal = {ALKALMAZOTT NYELVTUDOMÁNY}, volume = {18}, unique-id = {3382297}, issn = {1587-1061}, year = {2018}, eissn = {2498-4442} } @inbook{MTMT:27108433, title = {Tanulók IKT műveltsége}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/27108433}, author = {Czirfusz, Dóra Habók Lilla}, booktitle = {A Digitális Állampolgárság újraértelmezett kompetenciamodellje}, publisher = {Eötvös Loránd Tudományegyetem}, unique-id = {27108433}, year = {2017}, pages = {89-95} } @article{MTMT:3367966, title = {Információs eszközök és tanulás a kognitív pszichológiai kutatásokban}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/3367966}, author = {Markója, Ádám}, journal-iso = {MAGYAR TUDOMÁNY}, journal = {MAGYAR TUDOMÁNY}, volume = {2017}, unique-id = {3367966}, issn = {0025-0325}, year = {2017}, eissn = {1588-1245}, pages = {119} } @article{MTMT:3054125, title = {Az IKT hatása a kognitív működésekre iskoláskorban}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/3054125}, author = {Dávid, Mária and Dorner, László and Hatvani, Andrea and Soltész, Péter and Taskó, Tünde Anna and Soltész-Várhelyi, Klára}, doi = {10.1556/0016.2016.71.1.9}, journal-iso = {M PSZICH SZLE}, journal = {MAGYAR PSZICHOLÓGIAI SZEMLE}, volume = {71}, unique-id = {3054125}, issn = {0025-0279}, year = {2016}, eissn = {1588-2799}, pages = {165-195}, orcid-numbers = {Soltész-Várhelyi, Klára/0000-0003-4369-6936} } @inbook{MTMT:3082975, title = {A papírról és képernyőről való olvasás és a talpas, illetve talpatlan betűtípusok hatása az elsajátításra}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/3082975}, author = {Prantner, Csilla and Soltész, Péter and Jakub, Ádám}, booktitle = {Információs eszközök és tanulás a kognitív pszichológiai kutatásokban}, doi = {10.1556/0016.2016.71.1.5}, unique-id = {3082975}, year = {2016}, pages = {91-108} } @article{MTMT:3053761, title = {Az új technológia és a tanulás világa a pszichológus szemével}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/3053761}, author = {Pléh, Csaba and Faragó, Boglárka}, doi = {10.1556/0016.2016.71.1.1}, journal-iso = {M PSZICH SZLE}, journal = {MAGYAR PSZICHOLÓGIAI SZEMLE}, volume = {71}, unique-id = {3053761}, issn = {0025-0279}, year = {2016}, eissn = {1588-2799}, pages = {3-23} } @book{MTMT:3052857, title = {Információs eszközök és tanulás a kognitív pszichológiai kutatásokban}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/3052857}, isbn = {9789630597050}, editor = {Pléh, Csaba}, publisher = {Akadémiai Kiadó Zrt.}, unique-id = {3052857}, year = {2016} }