@{MTMT:34018985, title = {A család szerepe a cigány/roma fiatalok sikeres életútjának és társadalmi mobilitásának támogatásában}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34018985}, author = {Bodnár, Barbara Anita and Keresztesy, Veronika and Deres, Boglárka}, booktitle = {Az oktatás határdimenziói : Absztraktfüzet}, unique-id = {34018985}, year = {2023}, pages = {16-17} } @article{MTMT:34451286, title = {SNI és BTMN tanulók a szakképzésben: fogalmi keretek és statisztikai adatok}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34451286}, author = {Czirfusz, Dóra and Gyöngyösi, Katalin}, doi = {10.3311/ope.558}, journal-iso = {OPUS ET EDUCATIO}, journal = {OPUS ET EDUCATIO: MUNKA ÉS NEVELÉS}, volume = {10}, unique-id = {34451286}, year = {2023}, eissn = {2064-9908}, pages = {117-136} } @mastersthesis{MTMT:33836171, title = {A tantermen kívüli, digitális munkarendre átállt oktatási rendszer kezdeti tapasztalatainak vizsgálata a magyarországi középiskolai tanárok, tanulók és szüleik körében}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/33836171}, author = {Csikósné Maczó, Edit}, unique-id = {33836171}, year = {2023} } @article{MTMT:34483170, title = {Fogyatékossággal élő személyekkel kapcsolatos attitűdformálás megítélése}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34483170}, author = {Dinnyés, Katalin Julianna and Tigyi, Zoltánné}, journal-iso = {SPORT- ÉS EGÉSZSÉGTUD FÜZ}, journal = {SPORT- ÉS EGÉSZSÉGTUDOMÁNYI FÜZETEK}, volume = {7}, unique-id = {34483170}, issn = {2560-0680}, year = {2023}, eissn = {2560-1210}, pages = {41-54}, orcid-numbers = {Dinnyés, Katalin Julianna/0000-0002-1975-7535; Tigyi, Zoltánné/0000-0001-9296-7160} } @article{MTMT:33793556, title = {Fogyatékos személyekkel kapcsolatos szemléletformálás az inkluzív társadalom kialakításának jegyében - egy pilótavizsgálat tapasztalatai}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/33793556}, author = {Dukic, Monika and Perlusz, Andrea}, doi = {10.52092/gyosze.2023.1.5}, journal-iso = {GYÓGYPEDAGÓGIAI SZEMLE}, journal = {GYÓGYPEDAGÓGIAI SZEMLE: A MAGYAR GYÓGYPEDAGÓGUSOK EGYESÜLETÉNEK FOLYÓIRATA}, volume = {51}, unique-id = {33793556}, issn = {0133-1108}, year = {2023}, pages = {78-94}, orcid-numbers = {Dukic, Monika/0000-0002-7723-1443; Perlusz, Andrea/0000-0002-2608-9221} } @article{MTMT:34011080, title = {A gamifikáció összetevői, modelltípusai és továbbgondolásuk: az oktatásban alkalmazott gamifikáció komplex modellje}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34011080}, author = {Fridrich, Máté}, journal-iso = {ISKOLAKULTÚRA}, journal = {ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA}, volume = {33}, unique-id = {34011080}, issn = {1215-5233}, abstract = {A gamifikáció (Deterding és mtsai, 2011) napjaink egyik feltörekvő tanulásszervezési, értékelési és motivációs rendszere. A gamifikáció megközelítései és értelmezési keretei széles spektrumon mozognak: a különböző elméleti és gyakorlati modellek más és más területről különböző módokon közelítik meg a játékosítás elméletét és alkalmazását. Mind a nemzetközi, mind a hazai elméletben és gyakorlatban gyengén és sokszor nem tudatosan jelenik meg a kontextus mint a gamifikációs tervező folyamatokra és alkalmazásra ható kulcsösszetevő. Tovább bonyolítja a gamifikáció diskurzusát a definíció kérdésköre: a Deterding és munkatársai (2011) által megfogalmazott definíció napjainkra de facto általánosan elfogadottá vált, azonban tág értelmezési keretei miatt több, területspecifikus definíció is napvilágot látott az elmúlt évek során (pl. Kapp és mtsai, 2013; Yu-Kai, 2014). A definíciós problémakör mellett továbbá kérdésként merül fel, hogy a gamifikációnak milyen elemei, összetevői vannak, valamint azok miként osztályozhatók, és milyen hatásmechanizmusok és összefüggések tárhatók fel az összetevők között. A fent említett problémák kiküszöbölésére PhD kutatásunk részeként – az eddigi nemzetközi kutatási és gyakorlati eredményekre támaszkodva – kísérletet teszünk a gamifikáció elemeinek, összetevőinek, modelltípusainak feltárására, valamint megkíséreljük transzparenssé tenni a gamifikáció összetevőinek összefüggésrendszerét. Vizsgálatunk további eredményeként jelenik meg a gamifikáció modelltípusainak egy lehetséges taxonómiai értelmezése, amelyben Karl M. Kapp (Kapp és mtsai 2013) felosztására építettünk, újragondolva az általa elkülönített modelltípusokat és azok tartalmát. A modelltípusok értelmezésén túl vizsgálatunk részét képezi egy új összetevő (tanuláskomponensek) feltárása, valamint egy új gamifikációs modell ajánlása a gamifikáció nemzetközi és hazai diskurzusa számára. Vizsgálatunk eredményeként célunk, hogy megkönnyítsük a hazai és nemzetközi pedagógiai gyakorlat számára a gamifikáció oktatásban történő alkalmazását.}, keywords = {oktatási keretrendszer; Gamifikáció; gamifikációs modelltípusok; oktatáselmélet és didaktika; gamifikációs összetevők}, year = {2023}, eissn = {1588-0818}, pages = {75-90} } @article{MTMT:34081110, title = {A mentorálás, mint szakmai tapasztalatszerzés – mentorok vélekedése szerepük előnyeiről}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34081110}, author = {Horváth, Gergely}, doi = {10.37205/TEL-hun.2023.1.03}, journal-iso = {PEDAGÓGUSKÉPZÉS}, journal = {PEDAGÓGUSKÉPZÉS}, volume = {22}, unique-id = {34081110}, issn = {0133-2570}, year = {2023}, eissn = {2732-3463}, pages = {57-75}, orcid-numbers = {Horváth, Gergely/0000-0001-8239-5867} } @mastersthesis{MTMT:33651295, title = {A szociálpedagógia lehetőségei a szegregátumok fejlesztésében. A területi egyenlőtlenségek csökkentésének célzott programja és ennek tapasztalatai az ágazati (oktatási és szociális) együttműködések tükrében három település példáján keresztül}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/33651295}, author = {Kocsis, Péter Csaba}, unique-id = {33651295}, year = {2023} } @mastersthesis{MTMT:33677893, title = {A Mindenki Másképp Intelligens (MIMI) óvodai nevelési módszer bevezetésének lehetősége}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/33677893}, author = {Sándor-Schmidt, Barbara}, unique-id = {33677893}, year = {2023} } @article{MTMT:34742931, title = {Neurodivergens hallgatók a felsőoktatásban}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34742931}, author = {Tószegi, Zsófia Júlia}, doi = {10.1556/2063.32.2023.4.10}, journal-iso = {EDUCATIO}, journal = {EDUCATIO}, volume = {32}, unique-id = {34742931}, issn = {1216-3384}, abstract = {A tanulmány az Inklúzió Folyamatelvű Modelljét használva mutatja be a PécsiTudományegyetem (PTE) speciális képzési igényű hallgatóit, fókuszba helyezve aneurodiverzitást. A Neptun Egyesített Oktatási Rendszer hallgatói adatainak( N = 47 194) tízéves idősoros elemzése során az előnybenrészesített hallgatói csoportok összehasonlításakor azonosítható különbségeketvizsgálja. Elemzi a felvételi arányokat és a karok közti megoszlást a belépéskor(bemenet), a támogató tényezőket hasonlítja össze a képzés során (folyamat), ésa teljesítménymutatókat nézi a programból való kilépéskor (kimenet).Eredményeinkből kiderül, hogy az előnyben részesített hallgatói csoportok közötta legnagyobb arányban a neurodivergens hallgatók jelennek meg. Adatelemzésünkalátámasztja azt a meglehetősen meglepő eredményt, hogy a neurodivergenshallgatók a legnagyobb valószínűséggel végeznek sikeresen a PTE-n, és alegkevésbé valószínű, hogy tanulmányaik során féléveket halasztanak.}, year = {2023}, eissn = {1419-8827}, pages = {677-687}, orcid-numbers = {Tószegi, Zsófia Júlia/0000-0001-8200-5697} } @mastersthesis{MTMT:34441568, title = {Cigány/roma tanulók iskolai teljesítményének pedagógiai antropológiai vizsgálata}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34441568}, author = {Tóth, Norbert}, unique-id = {34441568}, year = {2023} } @article{MTMT:34483673, title = {Külön? Együtt? Merre tovább?}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34483673}, author = {Trembulyák, Márta and Szabóné Pongrácz, Petra}, journal-iso = {KŰLÖNLEGES BÁNÁSMÓD}, journal = {KÜLÖNLEGES BÁNÁSMÓD}, volume = {9}, unique-id = {34483673}, year = {2023}, eissn = {2498-5368}, pages = {147-156} } @mastersthesis{MTMT:34688117, title = {Szakkollégium, mint lehetőség. Cigány/roma szakkollégiumok és szakkollégisták vizsgálata a 2001 és 2018 közötti időszakban}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34688117}, author = {Trendl, Fanni}, unique-id = {34688117}, year = {2023}, orcid-numbers = {Trendl, Fanni/0000-0002-5495-0402} } @{MTMT:33216201, title = {Chances and opportunities for social integration of a minority group}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/33216201}, author = {Balogh, Regina and Szabóné Pongrácz, Petra}, booktitle = {Paradigmaváltás az oktatásban és a tudományban [Changing paradigms in Education and Science: final program and book of abstracts]}, unique-id = {33216201}, year = {2022}, pages = {34} } @book{MTMT:33539909, title = {Intelligenciák-más-kép(p)}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/33539909}, isbn = {9789635564071}, author = {Dezső, Renáta Anna}, publisher = {Gondolat Publishers}, unique-id = {33539909}, year = {2022}, orcid-numbers = {Dezső, Renáta Anna/0000-0003-0814-4343} } @inbook{MTMT:33589133, title = {Tracing multiple intelligences in nursery education}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/33589133}, author = {Kolip, Heléna}, booktitle = {Tanuló társadalom : Oktatáskutatás járvány idején}, unique-id = {33589133}, year = {2022}, pages = {698-708} } @{MTMT:33647565, title = {A méltányosság árnyalatai}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/33647565}, author = {Ercse, Krisztina and Nahalka, István}, booktitle = {Taksonyi beszélgetések a pedagógiáról}, unique-id = {33647565}, year = {2022}, pages = {59-77} } @{MTMT:33263944, title = {Az inkluzivitás jellemzői tanulói környezetben}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/33263944}, author = {Hodász, Kata and Lehmann, Lívia}, booktitle = {Oktatás egy változó világban – Kutatás, innováció, fejlesztés}, unique-id = {33263944}, abstract = {Előadásunkban a 2021-2025 között pályaorientációs mentori tevékenységet kutató-, fejlesztő program terepeit - 10 hátrányos helyzetű térségben található általános iskolát, annak pedagógusait, tanulóit - mutatjuk be. Az iskolák döntően kisiskolák, ahol nagyrészt hátrányos helyzetű, cigány/roma diákok tanulnak, akiket a lemorzsolódás és a korai iskolaelhagyás veszélyeztet. A korai iskolaelhagyással (Fehérvári 2015) és a hátrányos helyzetű tanulók inklúziójával és rezilienciájával (Varga 2015) kapcsolatos tudományos vizsgálatokra, valamint egy 2014-ben megvalósított komplex kutatásra (Fehérvári-Tomasz 2015) támaszkodva alakította ki kutatócsoportunk a beavatkozások helyszínéül választott iskolák, pedagógusok és tanulók helyzetét feltáró kutatási eszközöket. Célunk, hogy lássuk, hogy a kutatás-fejlesztés bemeneti pontján mi jellemzi a beavatkozásra választott osztályokba járó tanulókat, családjaikat, valamint az ott dolgozó pedagógusokat? Miféle lehetőségeik vannak, illetve milyen nehézségekkel kell szembenézniük a diákoknak, ha sikeresen akarnak haladni a tanulásban, középfokra való haladásban? Milyen elképzeléseik, gyakorlataik vannak a programban pályaorientációs mentori szolgáltatást tervező pedagógusoknak? További cél láttatni az iskolák pedagógusai, tanulóik közötti különbségeket. Iskolánként egy-egy tanulócsoportot vizsgáltunk a tanulókra vonatkozó adatlap felvételével, egy tanóra résztvevő megfigyelésével és a mentori feladatokat vállaló pedagógusokkal felvett mélyinterjú (N:10) segítségével. Mindezek alapján kirajzolódtak a tanulócsoportok közötti hasonlóságok, melyeket a társadalmi helyzet és az iskolai lemorzsolódás veszélyei mentén tematizáltunk, és a különbözőségek, melyeket a társadalmi, iskolai környezet sajátosságai, ezen belül a pedagógiai szolgáltatások megléte vagy hiánya határoztak meg.}, year = {2022}, pages = {164-165} } @article{MTMT:32718928, title = {Kortárssegítő mentorprogramok elemzése – Egyetemista hallgatók társadalmi felelősségvállalása a méltányosság jegyében}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/32718928}, author = {Horváth, Gergely}, journal-iso = {Y.Z.: a fiatalság legfrissebb folyóirata}, journal = {Y.Z.: a fiatalság legfrissebb folyóirata}, volume = {2}, unique-id = {32718928}, year = {2022}, eissn = {2786-3069}, pages = {33-39}, orcid-numbers = {Horváth, Gergely/0000-0001-8239-5867} } @article{MTMT:33039410, title = {„Nekem hát csak ez az egy kis szűk út van, és azt hogy adhatnám már fel? Sehogy.”: Roma egyetemisták jövőképe}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/33039410}, author = {Szabó, Tünde and Lukács, Ágnes and Komolafe, Cinderella and Pethesné Dávid, Beáta}, journal-iso = {MÁLTAI TANULMÁNYOK}, journal = {MÁLTAI TANULMÁNYOK. A MAGYAR MÁLTAI SZERETETSZOLGÁLAT TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA}, volume = {4}, unique-id = {33039410}, issn = {2676-9468}, year = {2022}, eissn = {2732-0332}, pages = {82-96}, orcid-numbers = {Szabó, Tünde/0000-0002-4346-2534; Komolafe, Cinderella/0000-0002-0321-9118; Pethesné Dávid, Beáta/0000-0003-2807-8726} } @inbook{MTMT:32821724, title = {MI A JOBB, A SZEGREGÁCIÓ VAGY AZ INTEGRÁCIÓ? TÉVES KÉRDÉSFELVETÉSEK ÉS FÓKUSZTÉVESZTÉSEK A GYÓGYPEDAGÓGIÁBAN}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/32821724}, author = {Vida, Gergő}, booktitle = {A segítő pedagógia aspektusai}, doi = {10.35511/978-963-334-438-5-Vida}, unique-id = {32821724}, year = {2022}, pages = {58-70} } @mastersthesis{MTMT:32063493, title = {Cigány gyerekek integrációja az oktatáspolitikai döntések tükrében}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/32063493}, author = {Báder, Iván}, unique-id = {32063493}, year = {2021} } @article{MTMT:31897685, title = {A reziliencia inklúziót támogató lehetőségei a stresszkezelésben a Connor-Davidson Reziliencia skála (CD-RISC) alapján. Nemzetközi áttekintés/}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/31897685}, author = {Bauer, Andrea}, journal-iso = {PARLANDO}, journal = {PARLANDO: ZENEPEDAGÓGIAI FOLYÓIRAT}, unique-id = {31897685}, issn = {0133-2767}, year = {2021}, eissn = {2063-1979} } @article{MTMT:32004955, title = {Az első egy év tapasztalatai a „Tanítsunk Magyarországért!” programban – Bevezetés a mentori munka alapjaiba}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/32004955}, author = {Boda, Vivien Lilla and Horváth, Gergely}, doi = {10.21030/anyp.2021.1.11}, journal-iso = {ANYANYELV-PEDAGÓGIA}, journal = {ANYANYELV-PEDAGÓGIA}, volume = {14}, unique-id = {32004955}, issn = {2060-0623}, abstract = {Az írás bemutatta a programban való részvétel kezdeti élményeit és a mentori munka legalapvetőbb feladatait. A „Tanítsunk Magyarországért!” program kiváló lehetőség mindenkinek, akit érdekel a kortárs segítés, és szeretné kipróbálni magát új szerepkörben. Ismertettük a program indulásának kezdeti élményeit, így a csoportalakítást, a családlátogatást, illetve a mentori munka legalapvetőbb feladatait a programok lebonyolításával kapcsolatban. Mentor bárkiből válhat, aki elköteleződött annak irányelvei iránt, és kellő lelkesedéssel áll a kihívásokhoz. Remélhetőleg minél több egyetemi hallgató – az ország bármely egyeteméről – rátalál a programra, és megtapasztalhatja a fiatalokkal való munka örömét és a velük töltött idő értékességét.}, keywords = {oktatási méltányosság; inklúzió; mentorálás}, year = {2021}, pages = {112-121}, orcid-numbers = {Horváth, Gergely/0000-0001-8239-5867} } @article{MTMT:32204110, title = {Essential Notions Concerning the Integration of Refugees}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/32204110}, author = {Decmann, Bertalan}, doi = {10.14267/CJSSP.2021.1.5}, journal-iso = {CORVINUS J SOC SOC POLICY}, journal = {CORVINUS JOURNAL OF SOCIOLOGY AND SOCIAL POLICY}, volume = {12}, unique-id = {32204110}, issn = {2061-5558}, abstract = {The latest wave of refugees, which peaked in 2015, raises the question of what we mean by integration, not only in terms of the rules adopted in the EU, but also in terms of the social inclusion of individual refugees and their families. This is because the concepts in the literature, in EU documents on asylum, and in individual sectoral policies (e.g. social, employment, housing, health and public education) are not necessarily harmonized. Therefore, the aim of the study is not only to review integration outcomes, but also to distinguish concepts related to migration, asylum, and refugee discourse, such as exclusion, disintegration, acculturation, and assimilation. Only clarification will bring us closer to selecting the most important social policy and asylum measures. This clarification is also urgent because a coherent integration policy must comply with both cultural diversity and non-discrimination requirements in the EU.}, keywords = {integration; assimilation; Acculturation; DISINTEGRATION; Refugee}, year = {2021}, eissn = {2062-087X}, pages = {121-141} } @article{MTMT:32118412, title = {Pozitív szemléletek – változatos gyakorlatok. Endrődy Orsolya, Svraka Bernadett és F. Lassú Zsuzsa (2020, szerk.). Sokszínű pedagógia – Inkluzív nevelés és multikulturális szemléletmód a pedagógiai gyakorlatban}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/32118412}, author = {Farkas, Pálma}, doi = {10.21549/NTNY.33.2021.2.6}, journal-iso = {NEVELÉSTUDOMÁNY}, journal = {NEVELÉSTUDOMÁNY: OKTATÁS KUTATÁS INNOVÁCIÓ}, volume = {9}, unique-id = {32118412}, issn = {2063-9546}, year = {2021}, pages = {102-107} } @mastersthesis{MTMT:32087079, title = {Gyerekek. Otthon. Együttműködés. Kreativitás [Children. Home. Co-Operation. Creativity]. A designkommunikáció, mint a soft készségek fejlesztését támogató oktatásmódszertani eszköz [Designcommunication as an educational methodological tool to support the development of soft skills]}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/32087079}, author = {Galla, Daniella Dominika}, doi = {10.14267/phd.2021041}, publisher = {BCE Gazdálkodástani Doktori Iskola}, unique-id = {32087079}, year = {2021} } @mastersthesis{MTMT:32060939, title = {CIGÁNY KÖZÖSSÉGEK A VAJDASÁGBAN. Két vajdasági településen élő roma közösség iskolázottságának, foglalkoztatottságának vizsgálata és összehasonlító elemzése}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/32060939}, author = {Kapás, Mónika}, unique-id = {32060939}, year = {2021} } @mastersthesis{MTMT:32006085, title = {Tartalmi szabályozók vizsgálata a Positive Education modell alapján a hazai közoktatás egy szegmensében}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/32006085}, author = {Ladnai, Attiláné}, unique-id = {32006085}, year = {2021} } @article{MTMT:32495678, title = {Az inkluzív önkéntességről – rövid áttekintés}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/32495678}, author = {Laki, Ildikó}, doi = {10.53585/OnkSzem.2021.3.21-33}, journal-iso = {ÖNKÉNTES SZEMLE}, journal = {ÖNKÉNTES SZEMLE}, volume = {1}, unique-id = {32495678}, year = {2021}, eissn = {2786-0620}, pages = {21-33}, orcid-numbers = {Laki, Ildikó/0000-0003-1907-7633} } @article{MTMT:32846423, title = {Valuing knowledge exchange and professional learning for educational inclusion: understanding professional dilemmas in policy and practice contexts}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/32846423}, author = {Rachel, Lofthouse and Mhairi, C. Beaton and Quiinta, Kools and Kopp, Erika}, doi = {10.372005/TEL-hun.20201.1.01}, journal-iso = {PEDAGÓGUSKÉPZÉS}, journal = {PEDAGÓGUSKÉPZÉS}, volume = {(19(47)}, unique-id = {32846423}, issn = {0133-2570}, year = {2021}, eissn = {2732-3463}, pages = {8-29}, orcid-numbers = {Kopp, Erika/0000-0001-6558-5351} } @mastersthesis{MTMT:32691615, title = {MOTIVÁLATLANOK, VAGY ROSSZUL MOTIVÁLUNK? A tanulási motiváció vizsgálata a 9-11. évfolyamra járó szakképző iskolások körében}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/32691615}, author = {Sütő, Éva}, unique-id = {32691615}, year = {2021} } @inbook{MTMT:32218108, title = {DIGITAL TOOLS AND COGNITIVE PRESENCE. APPLYING THE COMMUNITY OF INQUIRY MODEL TO EVALUATE A LEARNING COMMUNITY IN TRANSITION}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/32218108}, author = {Tószegi, Zsófia Júlia and Radnai, Imre László}, booktitle = {Community Building and Social Innovation}, unique-id = {32218108}, year = {2021}, pages = {26-47} } @mastersthesis{MTMT:31898741, title = {A fenntarthatóságra nevelés elméleti alapjai és egész intézményes megközelítése. Habilitációs dolgozat – Tanulmánykötet}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/31898741}, author = {Varga, Attila}, doi = {10.13140/RG.2.2.29737.93286}, unique-id = {31898741}, year = {2021}, orcid-numbers = {Varga, Attila/0000-0002-0659-3551} } @article{MTMT:31889746, title = {A kisiskolák és lehetőségeik}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/31889746}, author = {Andl, Helga}, doi = {10.1556/2063.29.2020.3.6}, journal-iso = {EDUCATIO}, journal = {EDUCATIO}, volume = {29}, unique-id = {31889746}, issn = {1216-3384}, year = {2020}, eissn = {1419-8827}, pages = {409-424} } @book{MTMT:31403066, title = {Adalékok a 21. századi tömegoktatás és a társadalmi kohézió összefüggéseihez}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/31403066}, author = {Bauer, Lilla}, publisher = {National University of Public Service}, unique-id = {31403066}, year = {2020} } @inbook{MTMT:31811297, title = {"Érdemes tanulni? - Igen is, nem is. Attól függ, hogy itt ragadnak vagy sem.". Cigány szülők és gyermekeik tapasztalatai az iskoláról és a tanulásról}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/31811297}, author = {Boros, Julianna}, booktitle = {Családi nevelés}, unique-id = {31811297}, year = {2020}, pages = {21-53} } @article{MTMT:31802366, title = {Education for students with disabilities – Polish and Hungarian solutions}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/31802366}, author = {'CZERWINSKA, KORNELIA and 'KONIECZNA, IWONA and Prónay, Beáta}, doi = {10.14746/ikps.2020.28.06}, journal-iso = {Interdyscyplinarne Konteksty Pedagogiki Specjalnej}, journal = {Interdyscyplinarne Konteksty Pedagogiki Specjalnej}, volume = {28}, unique-id = {31802366}, issn = {2300-391X}, year = {2020}, pages = {93-127}, orcid-numbers = {Prónay, Beáta/0000-0002-1212-0507} } @{MTMT:33065883, title = {Az esélyegyenlőség, a tehetséggondozás és a hátránykompenzáció lehetőségei nonformális és informális tanulási módszerekkel}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/33065883}, author = {Dávid, Levente}, unique-id = {33065883}, year = {2020} } @article{MTMT:32548676, title = {Reziliencia és érzelmi intelligencia}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/32548676}, author = {Dobokai, Róbert Lászlóné Simon Dóra}, doi = {10.1556/2063.29.2020.2.10}, journal-iso = {EDUCATIO}, journal = {EDUCATIO}, volume = {29/2.}, unique-id = {32548676}, issn = {1216-3384}, year = {2020}, eissn = {1419-8827}, pages = {305-315} } @mastersthesis{MTMT:32006064, title = {A zeneterápia útjai : traumától az újratanuláson keresztül az inklúzióig}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/32006064}, author = {Fekete, Zsófia}, unique-id = {32006064}, year = {2020} } @article{MTMT:31647627, title = {A Second Chance with Lifelong Guidance in Northern Hungary}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/31647627}, author = {Billédi, Katalin and Szauer, Csilla and Kondor, Zsuzsa and Papp, Gabriella Erzsébet and Perlusz, Andrea}, journal-iso = {FOGYATÉKOSSÁG ÉS TÁRSADALOM}, journal = {FOGYATÉKOSSÁG ÉS TÁRSADALOM}, unique-id = {31647627}, issn = {2060-8292}, year = {2020}, pages = {39-58}, orcid-numbers = {Billédi, Katalin/0000-0003-2763-2174; Szauer, Csilla/0000-0002-6433-7564; Kondor, Zsuzsa/0000-0003-2258-2702; Papp, Gabriella Erzsébet/0000-0001-7766-2115; Perlusz, Andrea/0000-0002-2608-9221} } @inbook{MTMT:31939693, title = {Civil szervezetek hátránykompenzációs tevékenységeinek összehasonlító vizsgálata}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/31939693}, author = {Kőszegi, Krisztián and Laboda, Lilla and Csonka, Dániel and Heindl, Katica}, booktitle = {Körkép III: A Wlislocki Henrik Szakkollégium hallgatóinak írásai}, unique-id = {31939693}, year = {2020}, pages = {169-194} } @inbook{MTMT:34044960, title = {Comparative Study of NGO Activities Aimed at Reducing Disadvantages}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34044960}, author = {Krisztián, Kőszegi and Dániel, Csonka and Katica, Heindl and Lilla, Láboda}, booktitle = {First Flight}, unique-id = {34044960}, year = {2020}, pages = {59-74} } @inproceedings{MTMT:31387332, title = {A positive education és az inkluzív környezet lehetséges összefüggései}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/31387332}, author = {Ladnai, Attiláné}, booktitle = {Prevenció, intervenció és kompenzáció}, unique-id = {31387332}, year = {2020}, pages = {67-77} } @article{MTMT:31889742, title = {Az inkluzív intézményvezetés és az inkluzív nevelés-oktatás összefüggései}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/31889742}, author = {Perlusz, Andrea}, doi = {10.1556/2063.29.2020.3.2}, journal-iso = {EDUCATIO}, journal = {EDUCATIO}, volume = {29}, unique-id = {31889742}, issn = {1216-3384}, year = {2020}, eissn = {1419-8827}, pages = {350-362}, orcid-numbers = {Perlusz, Andrea/0000-0002-2608-9221} } @article{MTMT:31367413, title = {Az intézményes kisgyermeknevelés és a hátrányos helyzet kapcsolatának pedagógiai vonatkozásai}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/31367413}, author = {Szerepi, Sándor}, doi = {10.31074/gyntf.2020.1.39.46}, journal-iso = {GYERMEKNEVELÉS}, journal = {GYERMEKNEVELÉS: ONLINE TUDOMÁNYOS FOLYÓIRAT}, volume = {8}, unique-id = {31367413}, year = {2020}, eissn = {2063-9945}, pages = {39-46} } @inbook{MTMT:33292271, title = {The "La Mina School Institute" and the Integration of Roma Students}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/33292271}, author = {Zoltán, Végh and Drubina, Zoltán Gábor and Péter, Pálmai and Rajmund, Horváth}, booktitle = {First Flight}, unique-id = {33292271}, year = {2020}, pages = {51-58} } @article{MTMT:30715792, title = {Az uniós roma oktatáspolitika – magyar tanulságok}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/30715792}, author = {Cserti Csapó, Tibor}, doi = {10.1556/2063.28.2019.1.5}, journal-iso = {EDUCATIO}, journal = {EDUCATIO}, volume = {28}, unique-id = {30715792}, issn = {1216-3384}, year = {2019}, eissn = {1419-8827}, pages = {58-74}, orcid-numbers = {Cserti Csapó, Tibor/0000-0003-1436-5169} } @article{MTMT:30672490, title = {A kizárástól a kiválóságig: az inklúzió gyakorlati aspektusai és a pedagógus szerepköre az inkluzív oktatásban}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/30672490}, author = {Vitéz, Kitti}, doi = {10.15170/AR.2018-19.4.1-4.7.}, journal-iso = {AUTONÓMIA FELELŐSSÉG}, journal = {AUTONÓMIA ÉS FELELŐSSÉG: NEVELÉSTUDOMÁNYI FOLYÓIRAT}, volume = {4}, unique-id = {30672490}, issn = {2415-9484}, year = {2019}, eissn = {3004-202X}, pages = {107-110}, orcid-numbers = {Vitéz, Kitti/0000-0003-2621-2135} } @inbook{MTMT:30425358, title = {A támogatási sokszínűség dimenziói a Pécsi Tudományegyetemen}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/30425358}, author = {Vitéz, Kitti}, booktitle = {Szakmódszertani és más emberközpontú tanulmányok}, doi = {10.18427/iri-2019-0040}, unique-id = {30425358}, year = {2019}, pages = {217-226}, orcid-numbers = {Vitéz, Kitti/0000-0003-2621-2135} } @mastersthesis{MTMT:31148390, title = {A GYERMEKVÉDELMI SZAKELLÁTÁSBAN ÉLŐ ÁLTALÁNOS ISKOLAI TANULÓK ISKOLAI ESÉLYEI BÁCS-KISKUN MEGYÉBEN 2014-2018 KÖZÖTT}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/31148390}, author = {Dobokai, Róbert Lászlóné Simon Dóra}, unique-id = {31148390}, year = {2019} } @article{MTMT:30748026, title = {The situation of Roma women in Europe:Increasing success in education–Changingroles in family and society}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/30748026}, author = {Forray, R. Katalin and Óhidy, Andrea}, doi = {10.1556/063.9.2019.1.1}, journal-iso = {HERJ}, journal = {HUNGARIAN EDUCATIONAL RESEARCH JOURNAL (HERJ)}, volume = {9}, unique-id = {30748026}, issn = {2062-9605}, year = {2019}, eissn = {2064-2199}, pages = {1-8}, orcid-numbers = {Forray, R. Katalin/0000-0003-3979-2212} } @inbook{MTMT:30696380, title = {A roma/cigány nemzeti közösség oktatásában felmerülő problémák és lehetőségek Szerbia és Magyarország összehasonlításában}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/30696380}, author = {Kapás, Mónika}, booktitle = {OKTATÁS-GAZDASÁG-TÁRSADALOM}, unique-id = {30696380}, year = {2019}, pages = {136-149} } @article{MTMT:30755235, title = {Recreational Activities in Foster Families in Bács-Kiskun County between 2011–2014}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/30755235}, author = {Kátainé Lusztig, Ilona Klára}, doi = {10.17165/TP.2019.1.14}, journal-iso = {KÉPZÉS ÉS GYAKORLAT}, journal = {KÉPZÉS ÉS GYAKORLAT: TRAINING AND PRACTICE}, volume = {17}, unique-id = {30755235}, issn = {1589-519X}, year = {2019}, eissn = {2064-4027}, pages = {163-170} } @article{MTMT:30685166, title = {A "pozitív pedagógia" lehetséges útjai}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/30685166}, author = {Ladnai, Attiláné}, doi = {10.15170/AR.2018-19.4.1-4.2.}, journal-iso = {AUTONÓMIA FELELŐSSÉG}, journal = {AUTONÓMIA ÉS FELELŐSSÉG: NEVELÉSTUDOMÁNYI FOLYÓIRAT}, volume = {4}, unique-id = {30685166}, issn = {2415-9484}, year = {2019}, eissn = {3004-202X}, pages = {25-47} } @inproceedings{MTMT:31203367, title = {Kísérletek pedagógushallgatók társadalmi érzékenyítésének növelésére – Pillanatképek egy pedagógusképző kar közelmúltjáról}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/31203367}, author = {Verebélyi, Gabriella}, booktitle = {Pedagógusképzés, oktatás a Kárpát-medencében, társadalmi kontextusok. XXII. Apáczai-napok Tudományos Konferencia tanulmánykötet}, unique-id = {31203367}, year = {2019} } @mastersthesis{MTMT:32633462, title = {ハンガリーの日本語教育における自律的協働学習の実証的研究 ―教室活動における自律的協働学習発生支援アプローチの有効性を中心に―}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/32633462}, author = {WAKAI, Seiji}, unique-id = {32633462}, year = {2019} } @{MTMT:30614907, title = {„Together, We Can Do More!”}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/30614907}, author = {Pápai, Boglárka}, booktitle = {Successes and Challenges}, unique-id = {30614907}, year = {2018}, pages = {151-169} } @inbook{MTMT:30791324, title = {Tudományos közösség a szakkollégiumban}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/30791324}, author = {Dobó, Tibor and Kőszegi, Krisztián and Varga, Aranka}, booktitle = {Sikerek és kihívások}, unique-id = {30791324}, year = {2018}, pages = {123-144}, orcid-numbers = {Varga, Aranka/0000-0003-0864-7952} } @mastersthesis{MTMT:3419509, title = {Gyermekvédelem és szabadidő-pedagógia. Nevelőcsaládokban élő gyermekek szabadidős tevékenységei Bács-Kiskun megyében 2011-2014 között}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/3419509}, author = {Kátainé Lusztig, Ilona Klára}, publisher = {PTE}, unique-id = {3419509}, year = {2018} } @book{MTMT:30443899, title = {A közösségfejlesztés alapjai a közművelődésben}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/30443899}, isbn = {9789636515102}, author = {Kleisz, Teréz and Dóri, Éva}, publisher = {NMI Művelődési Intézet Nonprofit Közhasznú Kft.}, unique-id = {30443899}, year = {2018} } @article{MTMT:31638376, title = {A tanulási zavar- és tanulási nehézség kategóriába sorolt tanulók középiskola-választási szempontjai}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/31638376}, author = {Kolozsvári, Csaba}, journal-iso = {ACTA UNIV C ESZTERHÁZY NOM SEC PAEDAGOGICA}, journal = {ACTA UNIVERSITATIS DE CAROLO ESZTERHÁZY NOMINATAE: SECTIO PAEDAGOGICA}, volume = {61}, unique-id = {31638376}, issn = {2630-9742}, year = {2018}, pages = {145-156} } @article{MTMT:3429761, title = {Egyenlő esélyek az iskolában, út az inkluzivitás felé}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/3429761}, author = {Krausz, Anita}, journal-iso = {ISKOLAKULTÚRA}, journal = {ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA}, volume = {28}, unique-id = {3429761}, issn = {1215-5233}, year = {2018}, eissn = {1588-0818}, pages = {116-118} } @inbook{MTMT:3280234, title = {How does education respond to social and economic change in Hungary?}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/3280234}, author = {Hüse, Lajos and Fónai, Mihály Ferenc and Balogh, Erzsébet and Toldiné Bélteki, Andrea}, booktitle = {The Shifting Global World of Youth and Education}, doi = {10.4324/9781315454535}, unique-id = {3280234}, year = {2018}, pages = {163-174}, orcid-numbers = {Fónai, Mihály Ferenc/0000-0003-1896-9883} } @inbook{MTMT:30612310, title = {Együtt többre vagyunk képesek!}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/30612310}, author = {Pápai, Boglárka}, booktitle = {Sikerek és kihívások}, unique-id = {30612310}, year = {2018}, pages = {191-209} } @inbook{MTMT:30324228, title = {Szocializáció és a magyarországi cigányság iskolázottsága}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/30324228}, author = {Trendl, Fanni}, booktitle = {Alapismeretek a cigány, roma közösségekről}, unique-id = {30324228}, year = {2018}, pages = {149-164} } @article{MTMT:27445289, title = {Korai iskolaelhagyás kontra reziliencia. Széljegyezetek az Arany János Programok kutatásának margójára}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/27445289}, author = {Híves, Tamás}, doi = {10.15170/AR.2017.3.1-4.7.}, journal-iso = {AUTONÓMIA FELELŐSSÉG}, journal = {AUTONÓMIA ÉS FELELŐSSÉG: NEVELÉSTUDOMÁNYI FOLYÓIRAT}, volume = {3}, unique-id = {27445289}, issn = {2415-9484}, year = {2017}, eissn = {3004-202X}, pages = {111-124} } @inbook{MTMT:30944119, title = {A hátrányos helyzetű kisiskolások beilleszkedési nehézségeik, különös tekintettel a roma diákokra}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/30944119}, author = {Mezei, Tímea}, booktitle = {Tanulmányok a társadalomról III.}, unique-id = {30944119}, year = {2017}, pages = {37-54} } @inbook{MTMT:3310959, title = {Tíz év múlva… különböző társadalmi hátterű fiatalok jövőképe}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/3310959}, author = {Rayman, Julianna and Varga, Aranka}, booktitle = {Tizenkilencre lapot?}, unique-id = {3310959}, year = {2017}, pages = {354-380}, orcid-numbers = {Varga, Aranka/0000-0003-0864-7952} } @inbook{MTMT:32064236, title = {Érzékenyítõ program középiskolások számára: A tehetség megjelenése a fogyatékossággal élõk körében}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/32064236}, author = {Trenka, Viktória}, booktitle = {Kihívás, fejlődés, innováció pályázat 2018/2019. tanév: Tanulmánykötet}, unique-id = {32064236}, year = {2017}, pages = {85-97} } @inbook{MTMT:3310963, title = {A hazai oktatási integrációs tapasztalatok és a korai iskolaelhagyás megelőzése}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/3310963}, author = {Varga, Aranka}, booktitle = {Új kutatások a neveléstudományokban 2016}, unique-id = {3310963}, year = {2017}, pages = {113-141}, orcid-numbers = {Varga, Aranka/0000-0003-0864-7952} } @article{MTMT:3393959, title = {Befogadás vagy kirekesztés - Intézményválasztási és változtatási stratégiák a sajátos nevelési igény tükrében.. Intézményválasztási és változtatási stratégiák a sajátos nevelési igény tükrében}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/3393959}, author = {Vida, Gergő}, doi = {10.15170/AR.2017.3.1-4.5.}, journal-iso = {AUTONÓMIA FELELŐSSÉG}, journal = {AUTONÓMIA ÉS FELELŐSSÉG: NEVELÉSTUDOMÁNYI FOLYÓIRAT}, volume = {3}, unique-id = {3393959}, issn = {2415-9484}, year = {2017}, eissn = {3004-202X}, pages = {81-102} } @article{MTMT:3228713, title = {Miként lesz a tanulási zavar diagnózisa stigma – Avagy mi a fontosabb: a diagnózis vagy a gyermek?}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/3228713}, author = {Vida, Gergő}, journal-iso = {ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE}, journal = {ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE}, volume = {67}, unique-id = {3228713}, issn = {1215-1807}, abstract = {Sok vád éri a hazai komplex gyógypedagógiai diagnosztikai rendszert, hogy „túldiagnosztizál”, azaz hogy a tanulási zavarral küzdő gyermekek száma irracionálisan magas hazánkban. Nehéz azonban az összevetés, ugyanis nálunk a diagnosztikus és ellátórendszer felépítése több lényeges ponton eltér az OECD-országokétól (Vida, 2014); a különleges bánásmódot igénylő gyermekek körének meghatározása más elveken nyugszik, mint az OECD általános gyakorlata. A hazai diagnosztika színvonalas, és megfelelően megjósolja az iskolai beválást, az azonban bizonytalan, hogy az oktatási rendszer milyen hatékonysággal végzi az integrációt. Az SNI státusz egyre inkább hátrányos megkülönböztetés alapja; míg korábban előnnyel járt a felvételi eljárásokon, ma már sok helyen kizáró ok. Ennek okai változatosak, de köztük van egy nagyon fontos: a sajátos nevelési igényű gyermekek vélt teljesítményével kapcsolatos bizalmatlanság, melynek forrása a tantárgyi mentesítések és megsegítések hibás értelmezéseinek sora. Számos intézmény veszi ki az alapító okiratából a tanulási zavaros gyerekek fogadásának lehetőségét, miután a finanszírozási rendszer egyre kevésbé támogatja többletforrásokkal az integrációt. Sok pedagógusképző intézmény gyakorlóiskolája is elzárkózik a különleges bánásmódot igénylő gyerekek fogadásától. Emellett jogi, financiális, szervezési, módszertani tényezők is megfigyelhetőek abban a komplex folyamatban, melynek során a sajátos nevelési igény – köztük a tanulási zavar – stigmává válhat. A tanulási zavar azonosítását végző diagnosztikus szakemberek észrevételeinek beépítése alapvető fontosságú lenne a jogszabályalkotás folyamatába, ezzel közelítve egymáshoz a jogi kategóriákat és a szakmai meghatározásokat. Ugyanilyen megkerülhetetlen lenne a pedagógusok észrevételeinek szem előtt tartása, hiszen a gyakorlati munkát – magát az integrációt – ők végzik. Átfogó harmonizációra van szükség szakmai, jogi, költségvetési és minőségbiztosítási elvek érvényesítésével a rendszertervezés és a működtetés szintjén is. Kulcsszavak: SNI, tanulási zavar, diagnózis, gyógypedagógiai ellátórendszer, integráció, inklúzió}, year = {2017}, eissn = {1788-2400}, pages = {16-33} } @article{MTMT:3370181, title = {Mítoszok és félreértések a kooperatív tanulásszervezéssel kapcsolatban}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/3370181}, author = {Arató, Ferenc}, doi = {10.15170/AR.2016.2.1.3.}, journal-iso = {AUTONÓMIA FELELŐSSÉG}, journal = {AUTONÓMIA ÉS FELELŐSSÉG: NEVELÉSTUDOMÁNYI FOLYÓIRAT}, volume = {2}, unique-id = {3370181}, issn = {2415-9484}, year = {2016}, eissn = {3004-202X}, pages = {43-56}, orcid-numbers = {Arató, Ferenc/0000-0001-8918-1060} } @article{MTMT:3365672, title = {Inkluzív közösség az ezredforduló után. Amritások}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/3365672}, author = {Boros, Julianna}, doi = {10.15170/AR.2016.2.2-3.7.}, journal-iso = {AUTONÓMIA FELELŐSSÉG}, journal = {AUTONÓMIA ÉS FELELŐSSÉG: NEVELÉSTUDOMÁNYI FOLYÓIRAT}, volume = {2}, unique-id = {3365672}, issn = {2415-9484}, year = {2016}, eissn = {3004-202X}, pages = {79-88} } @article{MTMT:3182993, title = {Halmozottan hátrányos helyzetű tanulók és az Integrációs Pedagógiai Rendszerben résztvevők statisztikai elemzése}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/3182993}, author = {Híves, Tamás}, doi = {10.15170/AR.2016.2.1.2.}, journal-iso = {AUTONÓMIA FELELŐSSÉG}, journal = {AUTONÓMIA ÉS FELELŐSSÉG: NEVELÉSTUDOMÁNYI FOLYÓIRAT}, volume = {2}, unique-id = {3182993}, issn = {2415-9484}, year = {2016}, eissn = {3004-202X}, pages = {21-42} } @{MTMT:3107679, title = {Cigány nemzetiségi óvodai nevelés = Roma Minority Kindergarden's Education}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/3107679}, author = {Pápai, Boglárka}, booktitle = {Horizontok és dialógusok II. konferencianapok}, unique-id = {3107679}, year = {2016}, pages = {178-180} } @inbook{MTMT:3182304, title = {A gyerekszegénység összetevői és az inklúzió lehetőségei Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/3182304}, author = {Szoboszlai, Katalin}, booktitle = {Inkluzív nevelés - inkluzív társadalom}, unique-id = {3182304}, year = {2016}, pages = {164-196} } @{MTMT:3370265, title = {Deconstructing exclusion: a post-structuralist approach to inclusiveness}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/3370265}, author = {Arató, Ferenc}, booktitle = {Inclusive University}, unique-id = {3370265}, year = {2015}, pages = {43-60} } @{MTMT:2974739, title = {’As we see it’ – Roma student college project presented from the viewpoint of the participants}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/2974739}, author = {Trendl, Fanni and Varga, Aranka}, booktitle = {Challenge Evaluation of the Roma Student College Project in Pécs}, unique-id = {2974739}, year = {2015}, pages = {31-79}, orcid-numbers = {Trendl, Fanni/0000-0002-5495-0402; Varga, Aranka/0000-0003-0864-7952} } @article{MTMT:27391022, title = {A Befogadó egyetem stratégiája: egy kutatói-fejlesztői munka az inkluzív kiválóság jegyében}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/27391022}, author = {Rayman, Julianna}, journal-iso = {AUTONÓMIA FELELŐSSÉG}, journal = {AUTONÓMIA ÉS FELELŐSSÉG: NEVELÉSTUDOMÁNYI FOLYÓIRAT}, volume = {1}, unique-id = {27391022}, issn = {2415-9484}, year = {2015}, eissn = {3004-202X}, pages = {77-90} } @inbook{MTMT:2974415, title = {„Így látjuk mi”. Roma szakkollégiumi projekt a résztvevők szemével}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/2974415}, author = {Trendl, Fanni and Varga, Aranka}, booktitle = {Próbatétel}, unique-id = {2974415}, year = {2015}, pages = {33-83}, orcid-numbers = {Varga, Aranka/0000-0003-0864-7952} } @inbook{MTMT:2973313, title = {Az „Amrita-kutatás” kerete és fókuszai}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/2973313}, author = {Varga, Aranka}, booktitle = {Amrita az ezredforduló előtt}, unique-id = {2973313}, year = {2015}, pages = {9-24}, orcid-numbers = {Varga, Aranka/0000-0003-0864-7952} } @{MTMT:2972975, title = {Esélyegyenlőség és inklúzió az iskolában}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/2972975}, author = {Varga, Aranka}, booktitle = {A nevelésszociológia alapjai}, unique-id = {2972975}, year = {2015}, pages = {241-271}, orcid-numbers = {Varga, Aranka/0000-0003-0864-7952} } @article{MTMT:3063299, title = {Az Oktatási inkluzió eredete és hazai értelmezése}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/3063299}, author = {Vida, Gergő}, journal-iso = {EDUCATIO}, journal = {EDUCATIO}, volume = {24}, unique-id = {3063299}, issn = {1216-3384}, year = {2015}, eissn = {1419-8827}, pages = {107-111} }