TY - JOUR AU - Adamecz-Völgyi, Anna TI - Longer schooling with grade retention. the effects of increasing the school leaving age on dropping out and labour market success TS - the effects of increasing the school leaving age on dropping out and labour market success JF - ECONOMICS OF EDUCATION REVIEW J2 - ECON EDUC REV VL - 97 PY - 2023 SP - 33 SN - 0272-7757 DO - 10.1016/j.econedurev.2023.102487 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34231325 ID - 34231325 N1 - Open Access LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Kisfalusi, Dorottya TI - Roma students’ academic self-assessment and educational aspirations in Hungarian primary schools JF - BRITISH JOURNAL OF SOCIOLOGY OF EDUCATION J2 - BRIT J SOCIOL EDUC VL - 44 PY - 2023 IS - 5 SP - 879 EP - 895 PG - 17 SN - 0142-5692 DO - 10.1080/01425692.2023.2206003 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33789218 ID - 33789218 LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Bocsi, Veronika AU - Varga, Aranka AU - Fehérvári, Anikó TI - Chances of Early School Leaving—With Special Regard to the Impact of Roma Identity JF - EDUCATION SCIENCES J2 - EDUC SCI VL - 13 PY - 2023 IS - 5 PG - 14 SN - 2227-7102 DO - 10.3390/educsci13050483 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33808925 ID - 33808925 LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Bocskor, Ákos TI - Gender differences in popularity discourses. Results from an ethnically diverse Hungarian primary school sample TS - Results from an ethnically diverse Hungarian primary school sample JF - INTERSECTIONS: EAST EUROPEAN JOURNAL OF SOCIETY AND POLITICS J2 - INTERSECTIONS (HU) VL - 8 PY - 2022 IS - 1 SP - 90 EP - 109 PG - 20 SN - 2416-089X DO - 10.17356/ieejsp.v8i1.753 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32787446 ID - 32787446 LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Hajdu, Tamás AU - Kertesi, Gábor AU - Kézdi, Gábor TI - Idő és pénz a gyermeknevelésben Magyarországon, 1993–2010 JF - KÖZGAZDASÁGI SZEMLE J2 - KÖZGAZDASÁGI SZEMLE VL - 69 PY - 2022 IS - 11 SP - 1255 EP - 1297 PG - 43 SN - 0023-4346 DO - 10.18414/KSZ.2022.11.1255 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33227701 ID - 33227701 AB - Tanulmányunk a KSH időmérleg-felméréseinek és háztartási költségvetési adatfelvételeinek segítségével vizsgálja a gyermekes családok körében tapasztalható időfelhasználási és kiadási mintázatok jellegzetes társadalmi különbségeit és azok időbeli alakulását. Eredményeink szerint a magasabb iskolai végzettségű családok többet költenek készségfejlesztő eszközökre és szolgáltatásokra, mint az alacsony iskolázottságú szülőkkel rendelkező családok. Emellett a magasabb iskolai végzettségű anyák és apák több időt is fordítanak gyermekgondozásra és a gyermekeik készségeit közvetlenül vagy közvetve fejlesztő tevékenységekre, mint az alacsonyabb iskolázottságú szülők. A különbségek igen jelentősek. A felsőfokú végzettségű anyával és apával rendelkező kétgyermekes családok éves szinten átlagosan 350 órával többet töltenek gyermekgondozási tevékenységgel és 400 ezer forinttal többet költenek készségfejlesztő kiadásokra, mint a két középfokú végzettségű szülős családok. A keresztmetszeti különbségek mellett jelentős időbeli változásokat is látunk. A rendszerváltás utáni két évtizedben a gyermekekre fordított időben és a készségfejlesztő kiadásokban mért társadalmi különbségek növekedtek.* Journal of Economic Literature (JEL) kód: J13, J22. LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Kereki, Judit TI - A kora gyermekkori intervenció elmélete és gyakorlata I.. A kora gyermekkori intervenció néhány elméleti és módszertani összefüggése. TS - A kora gyermekkori intervenció néhány elméleti és módszertani összefüggése. JF - PÁRBESZÉD SZOCIÁLIS MUNKA FOLYÓIRAT J2 - PÁRBESZÉD SZOC MUNKA VL - 9 PY - 2022 IS - 2 SP - 46 EP - 72 PG - 27 SN - 2416-0474 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32492554 ID - 32492554 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Spéder, Zsolt TI - A hazai „roma kötődésű” népesség termékenységi magatartásának egyes jellemzői. (előtanulmány egy népesség-előreszámításhoz) TS - (előtanulmány egy népesség-előreszámításhoz) JF - DEMOGRÁFIA J2 - DEMOGRÁFIA VL - 65 PY - 2022 IS - 2-3 SP - 155 EP - 172 PG - 18 SN - 0011-8249 DO - 10.21543/Dem.65.2-3.3 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33686769 ID - 33686769 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Száraz, Krisztina TI - A gyermekjóléti szolgáltatás szerepe a roma tanulók korai iskolaelhagyásával kapcsolatos kihívások leküzdésében JF - RENDVÉDELEM TUDOMÁNYOS FOLYÓIRAT (ON-LINE) J2 - RENDVÉDELEM VL - 11 PY - 2022 IS - 1 SP - 2 EP - 29 PG - 28 SN - 2560-2349 DO - 10.53793/RV.2022.1.1 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32804676 ID - 32804676 AB - A tanulmány a gyermekjóléti szolgáltatás hátrányos helyzetű roma gyermekek korai iskolaelhagyásának leküzdésében játszott szerepével foglalkozik. A gyermekjóléti intézmények éves szakmai beszámolóin keresztül vizsgálja az oktatási rendszer és a gyermekjóléti szolgáltatás közti gyakorlati együttműködés jellemzőit. Úgy tűnik, a gyermekjóléti szolgáltatás csak kis szerepet tud játszani a korai iskolaelhagyás megelőzése, és még kisebbet a korai beavatkozás terén. Különösen a magas óraszámú igazolatlan és igazolt hiányzások kezelésében tehetetlen, melyek a legjelentősebb előrejelzői a korai iskolaelhagyásnak. A gyermekjóléti szolgálatok prevenciós tevékenységének minden lehetséges módon történő megerősítése alapvető fontosságú ahhoz, hogy eredményt érhessenek el e területen. LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - GEN AU - Adamecz-Völgyi, Anna TI - Is raising the school leaving age enough to decrease dropping out? PY - 2021 PG - 46 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32632394 ID - 32632394 LA - English DB - MTMT ER - TY - THES AU - Bocskor, Ákos TI - Informal Status among Hungarian Early Adolescents. Popularity, Coolness, and Acceptance from a Mixed Methods Perspective TS - Popularity, Coolness, and Acceptance from a Mixed Methods Perspective PY - 2021 SP - 218 DO - 10.14267/phd.2021044 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32242343 ID - 32242343 LA - English DB - MTMT ER - TY - GEN AU - Debruyne, Flore AU - Wouters, Monica AU - Havermans, Nele TI - Harmonising longitudinal data on educational careers. Mapping and matching harmonisation possibilities TS - Mapping and matching harmonisation possibilities PY - 2021 PG - 74 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32178921 ID - 32178921 LA - English DB - MTMT ER - TY - GEN AU - Köllő, János AU - Sebők, Anna TI - The Aftermaths of Lowering the School Leaving Age - Effects on Roma Youth PY - 2021 PG - 41 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33690311 ID - 33690311 LA - English DB - MTMT ER - TY - THES AU - Teller, Nóra TI - Trapped in One’s Own Housing. The Limitations of Housing Choices in Segregated Neighbourhoods TS - The Limitations of Housing Choices in Segregated Neighbourhoods PY - 2021 SP - 203 DO - 10.14267/phd.2021004 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31801950 ID - 31801950 LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Adamecz-Völgyi, Anna AU - Scharle, Ágota TI - Books or babies? The incapacitation effect of schooling on minority women JF - JOURNAL OF POPULATION ECONOMICS J2 - J POPUL ECON VL - 33 PY - 2020 SP - 1219 EP - 1261 PG - 43 SN - 0933-1433 DO - 10.1007/s00148-020-00771-9 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31178554 ID - 31178554 N1 - A cikk előzménye a "The Effects of Increased Compulsory School Leaving Age on the Teenage Fertility of Roma Women, a Disadvantaged Ethnic Minority" című műhelytanulmány (3384391). LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Bocz, J TI - Az Oktatási Hivatal 2017/2018. tanévi kompetenciaeredményei a roma tanulókra vonatkozóan JF - KAPOCS J2 - KAPOCS VL - 3 PY - 2020 IS - 1 SP - 45 EP - 65 PG - 21 SN - 1588-7227 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33833090 ID - 33833090 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Godó, Katalin AU - Ceglédi, Tímea AU - Kiss, Andrea TI - The Mentoring’s Role among Alumni Students of István Wáli Roma College for Advanced Studies of the Reformed Church JF - CENTRAL EUROPEAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH J2 - CENTR EUR J EDUC RES VL - 2 PY - 2020 IS - 1 SP - 36 EP - 52 PG - 16 SN - 2677-0326 DO - 10.37441/CEJER/2020/2/1/5757 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31348697 ID - 31348697 LA - English DB - MTMT ER - TY - THES AU - Kereki, Judit TI - A kora gyermekkori intervenciós rendszer működése és fejlesztési lehetőségei az egységes ellátási út tükrében PB - Eötvös Loránd Tudományegyetem (ELTE) PY - 2020 SP - 301 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32492521 ID - 32492521 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Rada, János TI - Történelemtanár-jelölt hallgatók romák képzésével kapcsolatos attitűdjei a Miskolci Egyetemen JF - PUBLICATIONES UNIVERSITATIS MISKOLCINENSIS SECTIO PHILOSOPHICA J2 - PUBL UNIV MISKOLC SEC PHILOS VL - 24 PY - 2020 IS - 1 SP - 367 EP - 374 PG - 8 SN - 1219-5448 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31782410 ID - 31782410 N1 - "A cikkben/előadásban/tanulmányban ismertetett kutató munka az EFOP-3.6.1-16-2016-00011 jelű „Fiatalodó és Megújuló Egyetem – Innovatív Tudásváros – a Miskolci Egyetem intelligens szakosodást szolgáló intézményi fejlesztése” projekt részeként – a Széchenyi 2020 keretében – az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg" = “The described article/presentation/study was carried out as part of the EFOP-3.6.1-16-00011 “Younger and Renewing University – Innovative Knowledge City – institutional development of the University of Miskolc aiming at intelligent specialisation” project implemented in the framework of the Szechenyi 2020 program. The realization of this project is supported by the European Union, co-financed by the European Social Fund.” LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Gortka-Rákó, Erzsébet AU - Bocsi, Veronika TI - Roma szakkollégisták Hajdú-Bihar megyében JF - KÜLÖNLEGES BÁNÁSMÓD J2 - KŰLÖNLEGES BÁNÁSMÓD VL - 6 PY - 2020 IS - 4 SP - 41 EP - 60 PG - 20 SN - 2498-5368 DO - 10.18458/KB.2020.4.41 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31787497 ID - 31787497 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Cserti Csapó, Tibor TI - Az uniós roma oktatáspolitika – magyar tanulságok JF - EDUCATIO J2 - EDUCATIO VL - 28 PY - 2019 IS - 1 SP - 58 EP - 74 PG - 17 SN - 1216-3384 DO - 10.1556/2063.28.2019.1.5 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/30715792 ID - 30715792 N1 - Utánközlés kapcsolt rekordja: 30915100 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Havasi, Virág TI - Social Problems and Economic Performance: Social Innovations in the Hungarian Child Protection System JF - THEORY METHODOLOGY PRACTICE: CLUB OF ECONOMICS IN MISKOLC J2 - THEOR METHOD PRACT VL - 15 PY - 2019 IS - 2 SP - 11 EP - 22 PG - 12 SN - 1589-3413 DO - 10.18096/TMP.2019.02.02 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31012611 ID - 31012611 LA - English DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Óhidy, Andrea ED - Forray, R. Katalin TI - Conclusion: Participation and Success of Central and Eastern European Roma in Education and Lifelong Learning: Common Challenge, Similar Solutions and Hitherto Unsatisfactory Results T2 - Lifelong Learning and the Roma Minority in Central and Eastern Europe PB - Emerald Group Publishing Ltd. CY - Bingley SN - 9781838672614 PY - 2019 SP - 201 EP - 208 PG - 8 DO - 10.1108/978-1-83867-259-120191011 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31612217 ID - 31612217 LA - English DB - MTMT ER - TY - THES AU - Verebélyi, Gabriella TI - A nyelvi hátrány szerepe a tanulási akadályozottság kialakulásában PB - Pécsi Tudományegyetem PY - 2019 SP - 189 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/30681630 ID - 30681630 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - BOOK AU - Széll, Krisztián TI - Iskolai légkör és eredményesség. Fókuszban a reziliens és a veszélyeztetett iskolák TS - Fókuszban a reziliens és a veszélyeztetett iskolák PB - Belvedere Meridionale CY - Szeged PY - 2018 SP - 227 SN - 9786155372889 DO - 10.14232/belvbook.2018.58536 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/27621901 ID - 27621901 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Csepcsényi Lajos Lászlóné Balogh, Melinda AU - Sütő, Éva ED - Cserti Csapó, Tibor ED - Rosenberg (Arató), Mátyás TI - A cigány tanulók beiskolázásának és lemorzsolódásának arányai T2 - Horizontok és Dialógusok 2017 PB - Pécsi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar, Neveléstudományi Intézet Romológia és Nevelésszociológia Tanszék CY - Pécs SN - 9789634291763 T3 - Gypsy Studies – Cigány Tanulmányok, ISSN 1586-6262 ; 39.. PY - 2017 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/3374361 ID - 3374361 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Erika, Zolnai AU - Lajos, Hüse AU - Erzsébet, Balogh AU - Marzanna, Farnicka AU - Vaclav, Holecek TI - Quality Versus Equality. The Integration as the Component of Primarly School’s Excellence – a Cross-Cultural Perspective JF - PRZEGLAD BADAN EDUKACYJNYCH / EDUCATIONAL RESEARCH REVIEW J2 - PRZEG BADAN EDU VL - 2 PY - 2017 IS - 23 SP - 105 EP - 124 PG - 20 SN - 1895-4308 DO - 10.12775/PBE.2016.075 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/26461221 ID - 26461221 LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Forray, R. Katalin TI - A cigányság középosztályosodása JF - EDUCATIO J2 - EDUCATIO VL - 26 PY - 2017 IS - 4 SP - 581 EP - 590 PG - 10 SN - 1216-3384 DO - 10.1556/2063.26.2017.4.6 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/3390171 ID - 3390171 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Láczay, Magdolna TI - A humánerő fejlesztésének kérdőjelei a halmozottan hátrányos térségekben JF - TAYLOR: GAZDÁLKODÁS- ÉS SZERVEZÉSTUDOMÁNYI FOLYÓIRAT: A VIRTUÁLIS INTÉZET KÖZÉP-EURÓPA KUTATÁSÁRA KÖZLEMÉNYEI J2 - TAYLOR VL - 9 PY - 2017 IS - 2 SP - 129 EP - 137 PG - 9 SN - 2064-4361 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/3232904 ID - 3232904 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Molnár, György TI - Capability building combined with microcredit. the loan alone is insufficient TS - the loan alone is insufficient JF - JOURNAL OF SOCIAL ENTREPRENEURSHIP J2 - J SOC ENTREPREN VL - 8 PY - 2017 IS - 3 SP - 354 EP - 374 PG - 21 SN - 1942-0676 DO - 10.1080/19420676.2017.1371632 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/3274924 ID - 3274924 LA - English DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Szabó, Éva ED - Cserti Csapó, Tibor ED - Rosenberg (Arató), Mátyás TI - Cigányok/romák a felsőoktatásban T2 - Horizontok és Dialógusok 2017 PB - Pécsi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar, Neveléstudományi Intézet Romológia és Nevelésszociológia Tanszék CY - Pécs SN - 9789634291763 T3 - Gypsy Studies – Cigány Tanulmányok, ISSN 1586-6262 ; 39.. PY - 2017 SP - 130 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/30707010 ID - 30707010 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Balázsi, Ildikó TI - A hozzáadottérték-modellek alkalmazása a tanulói teljesít-ménymérésekben JF - MAGYAR PEDAGÓGIA J2 - MAGYAR PEDAGÓGIA VL - 116 PY - 2016 IS - 1 SP - 3 EP - 23 PG - 21 SN - 0025-0260 DO - 10.17670/MPed.2016.1.3 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/3049866 ID - 3049866 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Karlovitz, János Tibor AU - Gyukits, György TI - Experience and Observations on the Choice of Career among Disadvantaged Students in North-Hungary JF - PRACTICE AND THEORY IN SYSTEMS OF EDUCATION J2 - PRACTICE THEOR SYST EDUC VL - 11 PY - 2016 IS - 2 SP - 83 EP - 94 PG - 12 SN - 1788-2583 DO - 10.1515/ptse-2016-0011 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/3317768 ID - 3317768 LA - English DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Mártonfi, György ED - Szemerszki, Marianna TI - Roma tanulók és iskolai eredményesség T2 - Hátrányos helyzet és iskolai eredményesség PB - Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI) CY - Budapest SN - 9789636829964 PY - 2016 SP - 161 EP - 178 PG - 18 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/3095924 ID - 3095924 N1 - #hozzárendelt szerző ismeretlen LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Szanyi-F, Eleonóra TI - An analysis of the labor market situation of vocational students based on national and international data JF - CORVINUS JOURNAL OF SOCIOLOGY AND SOCIAL POLICY J2 - CORVINUS J SOC SOC POLICY VL - 7 PY - 2016 IS - 1 SP - 93 EP - 105 PG - 13 SN - 2061-5558 DO - 10.14267/issn.2062-087X UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/26272519 ID - 26272519 LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Varga, Aranka TI - A hazai oktatási integráció - tapasztalatok és lehetőségek JF - NEVELÉSTUDOMÁNY: OKTATÁS KUTATÁS INNOVÁCIÓ J2 - NEVELÉSTUDOMÁNY PY - 2016 IS - 1 SP - 71 EP - 91 PG - 21 SN - 2063-9546 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/3048920 ID - 3048920 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Trendl, Fanni AU - Varga, Aranka ED - Varga, Aranka TI - ’As we see it’ – Roma student college project presented from the viewpoint of the participants T2 - Challenge Evaluation of the Roma Student College Project in Pécs PB - Pécsi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar, Neveléstudományi Intézet Romológia és Nevelésszociológia Tanszék CY - Pécs SN - 9789636428181 PY - 2015 SP - 31 EP - 79 PG - 48 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/2974739 ID - 2974739 N1 - Utánközlés/nyelvi változat Első közlés kapcsolt rekordja: 2974415 LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Laczi, Renáta AU - Pelle, Anita AU - Tabajdi, Gabriella AU - Végh, Marcell Zoltán TI - Oktatás, foglalkoztatás, szegénység és társadalmi kirekesztés Magyarországon a válság után JF - ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA J2 - ISKOLAKULTÚRA VL - 25 PY - 2015 IS - 9 SP - 118 EP - 122 PG - 5 SN - 1215-5233 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/2954902 ID - 2954902 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Varga, Aranka ED - Arató, Ferenc ED - Varga, Aranka TI - Az inkluzivitás folyamatelvű modellje T2 - Befogadó egyetem PB - Pécsi Tudományegyetem Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar Neveléstudományi Intézet CY - Pécs SN - 9789636429065 T3 - Autonómia és felelősség tanulmánykötetek, ISSN 2064-9371 ; 3. PY - 2015 SP - 7 EP - 26 PG - 20 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/3400100 ID - 3400100 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Bernát, Anikó ED - Kolosi, Tamás ED - Tóth, István György TI - Leszakadóban: a romák társadalmi helyzete a mai Magyarországon T2 - Társadalmi Riport 2014 PB - TÁRKI Társadalomkutatási Intézet Zrt. CY - Budapest SN - 9771216656145 PY - 2014 SP - 246 EP - 264 PG - 19 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/30663561 ID - 30663561 LA - Hungarian DB - MTMT ER -