@article{MTMT:34231325, title = {Longer schooling with grade retention. the effects of increasing the school leaving age on dropping out and labour market success}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34231325}, author = {Adamecz-Völgyi, Anna}, doi = {10.1016/j.econedurev.2023.102487}, journal-iso = {ECON EDUC REV}, journal = {ECONOMICS OF EDUCATION REVIEW}, volume = {97}, unique-id = {34231325}, issn = {0272-7757}, year = {2023}, eissn = {1873-7382}, pages = {33} } @article{MTMT:33789218, title = {Roma students’ academic self-assessment and educational aspirations in Hungarian primary schools}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/33789218}, author = {Kisfalusi, Dorottya}, doi = {10.1080/01425692.2023.2206003}, journal-iso = {BRIT J SOCIOL EDUC}, journal = {BRITISH JOURNAL OF SOCIOLOGY OF EDUCATION}, volume = {44}, unique-id = {33789218}, issn = {0142-5692}, year = {2023}, eissn = {1465-3346}, pages = {879-895} } @article{MTMT:33808925, title = {Chances of Early School Leaving—With Special Regard to the Impact of Roma Identity}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/33808925}, author = {Bocsi, Veronika and Varga, Aranka and Fehérvári, Anikó}, doi = {10.3390/educsci13050483}, journal-iso = {EDUC SCI}, journal = {EDUCATION SCIENCES}, volume = {13}, unique-id = {33808925}, issn = {2227-7102}, year = {2023}, orcid-numbers = {Varga, Aranka/0000-0003-0864-7952; Fehérvári, Anikó/0000-0003-4477-7682} } @article{MTMT:32787446, title = {Gender differences in popularity discourses. Results from an ethnically diverse Hungarian primary school sample}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/32787446}, author = {Bocskor, Ákos}, doi = {10.17356/ieejsp.v8i1.753}, journal-iso = {INTERSECTIONS (HU)}, journal = {INTERSECTIONS: EAST EUROPEAN JOURNAL OF SOCIETY AND POLITICS}, volume = {8}, unique-id = {32787446}, year = {2022}, eissn = {2416-089X}, pages = {90-109} } @article{MTMT:33227701, title = {Idő és pénz a gyermeknevelésben Magyarországon, 1993–2010}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/33227701}, author = {Hajdu, Tamás and Kertesi, Gábor and Kézdi, Gábor}, doi = {10.18414/KSZ.2022.11.1255}, journal-iso = {KÖZGAZDASÁGI SZEMLE}, journal = {KÖZGAZDASÁGI SZEMLE}, volume = {69}, unique-id = {33227701}, issn = {0023-4346}, abstract = {Tanulmányunk a KSH időmérleg-felméréseinek és háztartási költségvetési adatfelvételeinek segítségével vizsgálja a gyermekes családok körében tapasztalható időfelhasználási és kiadási mintázatok jellegzetes társadalmi különbségeit és azok időbeli alakulását. Eredményeink szerint a magasabb iskolai végzettségű családok többet költenek készségfejlesztő eszközökre és szolgáltatásokra, mint az alacsony iskolázottságú szülőkkel rendelkező családok. Emellett a magasabb iskolai végzettségű anyák és apák több időt is fordítanak gyermekgondozásra és a gyermekeik készségeit közvetlenül vagy közvetve fejlesztő tevékenységekre, mint az alacsonyabb iskolázottságú szülők. A különbségek igen jelentősek. A felsőfokú végzettségű anyával és apával rendelkező kétgyermekes családok éves szinten átlagosan 350 órával többet töltenek gyermekgondozási tevékenységgel és 400 ezer forinttal többet költenek készségfejlesztő kiadásokra, mint a két középfokú végzettségű szülős családok. A keresztmetszeti különbségek mellett jelentős időbeli változásokat is látunk. A rendszerváltás utáni két évtizedben a gyermekekre fordított időben és a készségfejlesztő kiadásokban mért társadalmi különbségek növekedtek.* Journal of Economic Literature (JEL) kód: J13, J22.}, year = {2022}, pages = {1255-1297}, orcid-numbers = {Hajdu, Tamás/0000-0002-9533-7727} } @article{MTMT:32492554, title = {A kora gyermekkori intervenció elmélete és gyakorlata I.. A kora gyermekkori intervenció néhány elméleti és módszertani összefüggése.}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/32492554}, author = {Kereki, Judit}, journal-iso = {PÁRBESZÉD SZOC MUNKA}, journal = {PÁRBESZÉD SZOCIÁLIS MUNKA FOLYÓIRAT}, volume = {9}, unique-id = {32492554}, issn = {2416-0474}, year = {2022}, pages = {46-72} } @article{MTMT:33686769, title = {A hazai „roma kötődésű” népesség termékenységi magatartásának egyes jellemzői. (előtanulmány egy népesség-előreszámításhoz)}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/33686769}, author = {Spéder, Zsolt}, doi = {10.21543/Dem.65.2-3.3}, journal-iso = {DEMOGRÁFIA}, journal = {DEMOGRÁFIA}, volume = {65}, unique-id = {33686769}, issn = {0011-8249}, year = {2022}, eissn = {2498-6496}, pages = {155-172} } @article{MTMT:32804676, title = {A gyermekjóléti szolgáltatás szerepe a roma tanulók korai iskolaelhagyásával kapcsolatos kihívások leküzdésében}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/32804676}, author = {Száraz, Krisztina}, doi = {10.53793/RV.2022.1.1}, journal-iso = {RENDVÉDELEM}, journal = {RENDVÉDELEM TUDOMÁNYOS FOLYÓIRAT (ON-LINE)}, volume = {11}, unique-id = {32804676}, abstract = {A tanulmány a gyermekjóléti szolgáltatás hátrányos helyzetű roma gyermekek korai iskolaelhagyásának leküzdésében játszott szerepével foglalkozik. A gyermekjóléti intézmények éves szakmai beszámolóin keresztül vizsgálja az oktatási rendszer és a gyermekjóléti szolgáltatás közti gyakorlati együttműködés jellemzőit. Úgy tűnik, a gyermekjóléti szolgáltatás csak kis szerepet tud játszani a korai iskolaelhagyás megelőzése, és még kisebbet a korai beavatkozás terén. Különösen a magas óraszámú igazolatlan és igazolt hiányzások kezelésében tehetetlen, melyek a legjelentősebb előrejelzői a korai iskolaelhagyásnak. A gyermekjóléti szolgálatok prevenciós tevékenységének minden lehetséges módon történő megerősítése alapvető fontosságú ahhoz, hogy eredményt érhessenek el e területen.}, keywords = {oktatási rendszer; együttműködés; korai iskolaelhagyás; gyermekjóléti szolgáltatások}, year = {2022}, eissn = {2560-2349}, pages = {2-29} } @techreport{MTMT:32632394, title = {Is raising the school leaving age enough to decrease dropping out?}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/32632394}, author = {Adamecz-Völgyi, Anna}, unique-id = {32632394}, year = {2021} } @mastersthesis{MTMT:32242343, title = {Informal Status among Hungarian Early Adolescents. Popularity, Coolness, and Acceptance from a Mixed Methods Perspective}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/32242343}, author = {Bocskor, Ákos}, doi = {10.14267/phd.2021044}, unique-id = {32242343}, year = {2021} } @techreport{MTMT:32178921, title = {Harmonising longitudinal data on educational careers. Mapping and matching harmonisation possibilities}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/32178921}, author = {Debruyne, Flore and Wouters, Monica and Havermans, Nele}, unique-id = {32178921}, year = {2021} } @techreport{MTMT:33690311, title = {The Aftermaths of Lowering the School Leaving Age - Effects on Roma Youth}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/33690311}, author = {Köllő, János and Sebők, Anna}, unique-id = {33690311}, year = {2021} } @mastersthesis{MTMT:31801950, title = {Trapped in One’s Own Housing. The Limitations of Housing Choices in Segregated Neighbourhoods}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/31801950}, author = {Teller, Nóra}, doi = {10.14267/phd.2021004}, unique-id = {31801950}, year = {2021} } @article{MTMT:31178554, title = {Books or babies? The incapacitation effect of schooling on minority women}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/31178554}, author = {Adamecz-Völgyi, Anna and Scharle, Ágota}, doi = {10.1007/s00148-020-00771-9}, journal-iso = {J POPUL ECON}, journal = {JOURNAL OF POPULATION ECONOMICS}, volume = {33}, unique-id = {31178554}, issn = {0933-1433}, year = {2020}, eissn = {1432-1475}, pages = {1219-1261} } @article{MTMT:33833090, title = {Az Oktatási Hivatal 2017/2018. tanévi kompetenciaeredményei a roma tanulókra vonatkozóan}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/33833090}, author = {Bocz, J}, journal-iso = {KAPOCS}, journal = {KAPOCS}, volume = {3}, unique-id = {33833090}, issn = {1588-7227}, year = {2020}, pages = {45-65} } @article{MTMT:31348697, title = {The Mentoring’s Role among Alumni Students of István Wáli Roma College for Advanced Studies of the Reformed Church}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/31348697}, author = {Godó, Katalin and Ceglédi, Tímea and Kiss, Andrea}, doi = {10.37441/CEJER/2020/2/1/5757}, journal-iso = {CENTR EUR J EDUC RES}, journal = {CENTRAL EUROPEAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH}, volume = {2}, unique-id = {31348697}, year = {2020}, eissn = {2677-0326}, pages = {36-52}, orcid-numbers = {Ceglédi, Tímea/0000-0001-9943-1801} } @mastersthesis{MTMT:32492521, title = {A kora gyermekkori intervenciós rendszer működése és fejlesztési lehetőségei az egységes ellátási út tükrében}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/32492521}, author = {Kereki, Judit}, publisher = {Eötvös Loránd University}, unique-id = {32492521}, year = {2020} } @article{MTMT:31782410, title = {Történelemtanár-jelölt hallgatók romák képzésével kapcsolatos attitűdjei a Miskolci Egyetemen}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/31782410}, author = {Rada, János}, journal-iso = {PUBL UNIV MISKOLC SEC PHILOS}, journal = {PUBLICATIONES UNIVERSITATIS MISKOLCINENSIS SECTIO PHILOSOPHICA}, volume = {24}, unique-id = {31782410}, issn = {1219-5448}, year = {2020}, pages = {367-374} } @article{MTMT:31787497, title = {Roma szakkollégisták Hajdú-Bihar megyében}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/31787497}, author = {Gortka-Rákó, Erzsébet and Bocsi, Veronika}, doi = {10.18458/KB.2020.4.41}, journal-iso = {KŰLÖNLEGES BÁNÁSMÓD}, journal = {KÜLÖNLEGES BÁNÁSMÓD}, volume = {6}, unique-id = {31787497}, year = {2020}, eissn = {2498-5368}, pages = {41-60} } @article{MTMT:30715792, title = {Az uniós roma oktatáspolitika – magyar tanulságok}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/30715792}, author = {Cserti Csapó, Tibor}, doi = {10.1556/2063.28.2019.1.5}, journal-iso = {EDUCATIO}, journal = {EDUCATIO}, volume = {28}, unique-id = {30715792}, issn = {1216-3384}, year = {2019}, eissn = {1419-8827}, pages = {58-74}, orcid-numbers = {Cserti Csapó, Tibor/0000-0003-1436-5169} } @article{MTMT:31012611, title = {Social Problems and Economic Performance: Social Innovations in the Hungarian Child Protection System}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/31012611}, author = {Havasi, Virág}, doi = {10.18096/TMP.2019.02.02}, journal-iso = {THEOR METHOD PRACT}, journal = {THEORY METHODOLOGY PRACTICE: CLUB OF ECONOMICS IN MISKOLC}, volume = {15}, unique-id = {31012611}, issn = {1589-3413}, keywords = {social problem; economic performance; social innovation; child protection system}, year = {2019}, eissn = {2415-9883}, pages = {11-22} } @{MTMT:31612217, title = {Conclusion: Participation and Success of Central and Eastern European Roma in Education and Lifelong Learning: Common Challenge, Similar Solutions and Hitherto Unsatisfactory Results}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/31612217}, author = {Óhidy, Andrea}, booktitle = {Lifelong Learning and the Roma Minority in Central and Eastern Europe}, doi = {10.1108/978-1-83867-259-120191011}, unique-id = {31612217}, year = {2019}, pages = {201-208} } @mastersthesis{MTMT:30681630, title = {A nyelvi hátrány szerepe a tanulási akadályozottság kialakulásában}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/30681630}, author = {Verebélyi, Gabriella}, publisher = {PTE}, unique-id = {30681630}, year = {2019} } @book{MTMT:27621901, title = {Iskolai légkör és eredményesség. Fókuszban a reziliens és a veszélyeztetett iskolák}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/27621901}, isbn = {9786155372889}, author = {Széll, Krisztián}, doi = {10.14232/belvbook.2018.58536}, publisher = {Belvedere Meridionale}, unique-id = {27621901}, year = {2018}, orcid-numbers = {Széll, Krisztián/0000-0001-9209-0813} } @inbook{MTMT:3374361, title = {A cigány tanulók beiskolázásának és lemorzsolódásának arányai}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/3374361}, author = {Csepcsényi Lajos Lászlóné Balogh, Melinda and Sütő, Éva}, booktitle = {Horizontok és Dialógusok 2017}, unique-id = {3374361}, year = {2017} } @article{MTMT:26461221, title = {Quality Versus Equality. The Integration as the Component of Primarly School’s Excellence – a Cross-Cultural Perspective}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/26461221}, author = {Erika, Zolnai and Lajos, Hüse and Erzsébet, Balogh and Marzanna, Farnicka and Vaclav, Holecek}, doi = {10.12775/PBE.2016.075}, journal-iso = {PRZEG BADAN EDU}, journal = {PRZEGLAD BADAN EDUKACYJNYCH / EDUCATIONAL RESEARCH REVIEW}, volume = {2}, unique-id = {26461221}, issn = {1895-4308}, year = {2017}, pages = {105-124} } @article{MTMT:3390171, title = {A cigányság középosztályosodása}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/3390171}, author = {Forray, R. Katalin}, doi = {10.1556/2063.26.2017.4.6}, journal-iso = {EDUCATIO}, journal = {EDUCATIO}, volume = {26}, unique-id = {3390171}, issn = {1216-3384}, year = {2017}, eissn = {1419-8827}, pages = {581-590}, orcid-numbers = {Forray, R. Katalin/0000-0003-3979-2212} } @article{MTMT:3232904, title = {A humánerő fejlesztésének kérdőjelei a halmozottan hátrányos térségekben}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/3232904}, author = {Láczay, Magdolna}, journal-iso = {TAYLOR}, journal = {TAYLOR: GAZDÁLKODÁS- ÉS SZERVEZÉSTUDOMÁNYI FOLYÓIRAT: A VIRTUÁLIS INTÉZET KÖZÉP-EURÓPA KUTATÁSÁRA KÖZLEMÉNYEI}, volume = {9}, unique-id = {3232904}, issn = {2064-4361}, year = {2017}, pages = {129-137}, orcid-numbers = {Láczay, Magdolna/0000-0002-5414-2181} } @article{MTMT:3274924, title = {Capability building combined with microcredit. the loan alone is insufficient}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/3274924}, author = {Molnár, György}, doi = {10.1080/19420676.2017.1371632}, journal-iso = {J SOC ENTREPREN}, journal = {JOURNAL OF SOCIAL ENTREPRENEURSHIP}, volume = {8}, unique-id = {3274924}, issn = {1942-0676}, year = {2017}, eissn = {1942-0684}, pages = {354-374} } @{MTMT:30707010, title = {Cigányok/romák a felsőoktatásban}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/30707010}, author = {Szabó, Éva}, booktitle = {Horizontok és Dialógusok 2017}, unique-id = {30707010}, year = {2017}, pages = {130} } @article{MTMT:3049866, title = {A hozzáadottérték-modellek alkalmazása a tanulói teljesít-ménymérésekben}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/3049866}, author = {Balázsi, Ildikó}, doi = {10.17670/MPed.2016.1.3}, journal-iso = {MAGYAR PEDAGÓGIA}, journal = {MAGYAR PEDAGÓGIA}, volume = {116}, unique-id = {3049866}, issn = {0025-0260}, year = {2016}, pages = {3-23} } @article{MTMT:3317768, title = {Experience and Observations on the Choice of Career among Disadvantaged Students in North-Hungary}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/3317768}, author = {Karlovitz, János Tibor and Gyukits, György}, doi = {10.1515/ptse-2016-0011}, journal-iso = {PRACTICE THEOR SYST EDUC}, journal = {PRACTICE AND THEORY IN SYSTEMS OF EDUCATION}, volume = {11}, unique-id = {3317768}, issn = {1788-2583}, year = {2016}, eissn = {1788-2591}, pages = {83-94} } @{MTMT:3095924, title = {Roma tanulók és iskolai eredményesség}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/3095924}, author = {Mártonfi, György}, booktitle = {Hátrányos helyzet és iskolai eredményesség}, unique-id = {3095924}, year = {2016}, pages = {161-178} } @article{MTMT:26272519, title = {An analysis of the labor market situation of vocational students based on national and international data}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/26272519}, author = {Szanyi-F, Eleonóra}, doi = {10.14267/issn.2062-087X}, journal-iso = {CORVINUS J SOC SOC POLICY}, journal = {CORVINUS JOURNAL OF SOCIOLOGY AND SOCIAL POLICY}, volume = {7}, unique-id = {26272519}, issn = {2061-5558}, year = {2016}, eissn = {2062-087X}, pages = {93-105} } @article{MTMT:3048920, title = {A hazai oktatási integráció - tapasztalatok és lehetőségek}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/3048920}, author = {Varga, Aranka}, journal-iso = {NEVELÉSTUDOMÁNY}, journal = {NEVELÉSTUDOMÁNY: OKTATÁS KUTATÁS INNOVÁCIÓ}, unique-id = {3048920}, issn = {2063-9546}, year = {2016}, pages = {71-91}, orcid-numbers = {Varga, Aranka/0000-0003-0864-7952} } @{MTMT:2974739, title = {’As we see it’ – Roma student college project presented from the viewpoint of the participants}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/2974739}, author = {Trendl, Fanni and Varga, Aranka}, booktitle = {Challenge Evaluation of the Roma Student College Project in Pécs}, unique-id = {2974739}, year = {2015}, pages = {31-79}, orcid-numbers = {Trendl, Fanni/0000-0002-5495-0402; Varga, Aranka/0000-0003-0864-7952} } @article{MTMT:2954902, title = {Oktatás, foglalkoztatás, szegénység és társadalmi kirekesztés Magyarországon a válság után}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/2954902}, author = {Laczi, Renáta and Pelle, Anita and Tabajdi, Gabriella and Végh, Marcell Zoltán}, journal-iso = {ISKOLAKULTÚRA}, journal = {ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA}, volume = {25}, unique-id = {2954902}, issn = {1215-5233}, year = {2015}, eissn = {1588-0818}, pages = {118-122}, orcid-numbers = {Pelle, Anita/0000-0001-9115-4264} } @inbook{MTMT:3400100, title = {Az inkluzivitás folyamatelvű modellje}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/3400100}, author = {Varga, Aranka}, booktitle = {Befogadó egyetem}, unique-id = {3400100}, year = {2015}, pages = {7-26}, orcid-numbers = {Varga, Aranka/0000-0003-0864-7952} } @inbook{MTMT:30663561, title = {Leszakadóban: a romák társadalmi helyzete a mai Magyarországon}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/30663561}, author = {Bernát, Anikó}, booktitle = {Társadalmi Riport 2014}, unique-id = {30663561}, year = {2014}, pages = {246-264} }