@inbook{MTMT:31597170, title = {Szüksége van-e a hálózatos nyelvleírásnak a zéróra?}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/31597170}, author = {Kugler, Nóra and Pomázi, Bence}, booktitle = {Hálózatkutatás}, unique-id = {31597170}, year = {2020}, pages = {221-239}, orcid-numbers = {Kugler, Nóra/0000-0002-8223-2926} } @inbook{MTMT:30428478, title = {Szövegnyelvészeti elemek a szövegértési képességfejlesztés aspektusában az alkalmazási dimenzió nézőpontjából}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/30428478}, author = {Zsigriné Sejtes, Györgyi}, booktitle = {Grammatika és oktatás – időszerű kérdések}, unique-id = {30428478}, year = {2018}, pages = {203-216} } @article{MTMT:26346700, title = {A verbális tanári instrukciók az osztálytermi diskurzusban I.}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/26346700}, author = {Sáfrányné Molnár, Mónika}, doi = {10.21030/anyp.2016.2.3}, journal-iso = {ANYANYELV-PEDAGÓGIA}, journal = {ANYANYELV-PEDAGÓGIA}, volume = {9}, unique-id = {26346700}, abstract = {Számos kutatás és tanulmány foglalkozik az osztálytermi kontextusban történő tanári kommunikáció hatékonyságának a kérdésével. Az iskolai pedagógiai gyakorlatnak az egyik legfontosabb eleme a tantermi interakció. A folyóirat két egymást követő számában két részletben megjelenő tanulmány diskurzuselemzési és funkcionális nyelvészeti megközelítésben egy tanórakutatás adatai alapján a verbális tanári instrukciókat elemzi, közülük is a feladatkijelölő, felhívó funkciójú tanári megnyilatkozások jellemzőit vizsgálja. A tanulmány első részének a témája a feladatkijelölő tanári instrukciók tanórán betöltött helyének és szerepének az elemzése, a második részének pedig a grammatikai, szemantikai és pragmatikai sajátosságainak a vizsgálata. A kutatás anyaga 8 végzős tanárjelölt hallgató videóval rögzített tanórája, valamint ezeknek az ELAN diskurzuslejegyző szoftverrel készült és a kutatás céljának megfelelően szegmentált lejegyzései. A tanulmány célja felhívni a figyelmet a tudatosan megfogalmazott tanári instrukciók fontosságára.}, year = {2016}, eissn = {2060-0623}, pages = {36-52} } @article{MTMT:24344064, title = {Partitúramodell az általános iskolában}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/24344064}, author = {Szabó, G Ferenc}, journal-iso = {ANYANYELV-PEDAGÓGIA}, journal = {ANYANYELV-PEDAGÓGIA}, volume = {2012}, unique-id = {24344064}, year = {2012}, eissn = {2060-0623} } @article{MTMT:24344123, title = {Az írás és a fogalmazásjavítás stratégiái}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/24344123}, author = {Szilassy, Eszter}, journal-iso = {ANYANYELV-PEDAGÓGIA}, journal = {ANYANYELV-PEDAGÓGIA}, volume = {2012}, unique-id = {24344123}, year = {2012}, eissn = {2060-0623} }