TY - THES AU - Kocsis, Péter Csaba TI - A szociálpedagógia lehetőségei a szegregátumok fejlesztésében. A területi egyenlőtlenségek csökkentésének célzott programja és ennek tapasztalatai az ágazati (oktatási és szociális) együttműködések tükrében három település példáján keresztül PY - 2023 SP - 253 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33651295 ID - 33651295 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - THES AU - Nemes, Gyöngyi TI - Az olvasási motívumok vizsgálata hátrányos helyzetű tanulók esetében – egy szisztematikus áttekintés eredményei PY - 2022 SP - 147 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33130934 ID - 33130934 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - THES AU - Báder, Iván TI - Cigány gyerekek integrációja az oktatáspolitikai döntések tükrében PY - 2021 SP - 223 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32063493 ID - 32063493 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Híves, Tamás ED - Maisch, Patrícia ED - Molnár-Kovács, Zsófia ED - Szabó, Hajnalka Piroska TI - Hátrányos helyzetű tanulók és az Arany János programok területi elemzése T2 - Iskola a társadalmi térben és időben VIII PB - PTE BTK "Oktatás és Társadalom" Neveléstudományi Doktori Iskola CY - Pécs T3 - Iskola a társadalmi térben és időben, ISSN 2062-1558 ; 8. PY - 2021 SP - 109 EP - 118 PG - 10 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32601787 ID - 32601787 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - THES AU - Kapás, Mónika TI - CIGÁNY KÖZÖSSÉGEK A VAJDASÁGBAN. Két vajdasági településen élő roma közösség iskolázottságának, foglalkoztatottságának vizsgálata és összehasonlító elemzése TS - Két vajdasági településen élő roma közösség iskolázottságának, foglalkoztatottságának vizsgálata és összehasonlító elemzése PY - 2021 SP - 198 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32060939 ID - 32060939 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Barnucz, Nóra AU - Fónai, Mihály Ferenc TI - Az IKT-eszközök használata az idegennyelv-oktatásban hátrányos helyzetű tanulók iskoláiban [The Use of ICT in Language Education in Schools of Disadvantaged Students] JF - INFORMÁCIÓS TÁRSADALOM: TÁRSADALOMTUDOMÁNYI FOLYÓIRAT J2 - INF TARS VL - 20 PY - 2020 IS - 1 SP - 7 EP - 28 PG - 22 SN - 1587-8694 DO - 10.22503/inftars.XX.2020.1.1 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31327232 ID - 31327232 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Dobó, Tibor ED - Andl, Helga TI - „Éld az életem” – egy szerepjáték a társadalmi előítéletek ledöntésére T2 - Körkép II. PB - Pécsi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar, Neveléstudományi Intézet, Romológia és Nevelésszociológia Tanszék, Wlislocki Henrik Szakkollégium CY - Pécs SN - 9789634292821 PY - 2018 SP - 13 EP - 26 PG - 14 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/30380556 ID - 30380556 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Híves, Tamás ED - Boros, Julianna TI - A hátrányos helyzetű tanulók területi megoszlása T2 - Az iskolai szociális munka alapjai PB - PTE BTK Közösségi és Szociális Tanulmányok Tanszék CY - Pécs SN - 9789634293750 PY - 2018 SP - 89 EP - 103 PG - 15 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31389532 ID - 31389532 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - THES AU - Szűcs, Tímea TI - Az alapfokú művészeti iskolák működése és társadalmi környezete Egy esélynövelő iskolatípus? PY - 2018 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/3381622 ID - 3381622 N1 - Tudományág: neveléstudományok Témavezető: Duffek Mihály, Juhász Erika Beadás éve: 2018 A védés időpontja: 2018-05-09 12:00 A fokozat odaítélésének dátuma: 2018-05-16 Debreceni Egyetem, Humán Tudományok Doktori Iskola Debrecen, Magyarország LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Hegedűs, Roland TI - Számok – arányok – mintázatok a felsőoktatásba felvett hátrányos helyzetűek esetében JF - MODERN GEOGRÁFIA J2 - MODERN GEOGRÁFIA VL - 10 PY - 2016 IS - 3 SP - 1 EP - 14 PG - 14 SN - 2062-1655 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/3138411 ID - 3138411 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - THES AU - Híves, Tamás TI - Területi oktatáskutatás. Vizsgálatok az iskolázás területi folyamatairól PY - 2016 SP - 216 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/26526702 ID - 26526702 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Inántsy-Pap, Ágnes AU - Morvai, Laura TI - “Sowing Seeds” and Its Efficiency. Case Study about the Tanoda Programme of the Greek Catholic Church in the Huszár District in Nyíregyháza (Hungary) JF - ACTA UNIVERSITATIS SAPIENTIAE SOCIAL ANALYSIS J2 - ACTA UNIV SAP SOC AN VL - 5 PY - 2015 IS - 2 SP - 127 EP - 143 PG - 17 SN - 2069-7449 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/2998388 ID - 2998388 N1 - Teljes dokumentum: http://acta.sapientia.ro/acta-social/C5-2/social52-02.pdf LA - English DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Hegedűs, Judit ED - N Kollár, Katalin ED - Rapos, Nóra TI - Mit tegyünk, ha bajba kerül a diákunk? T2 - A társas, társadalmi viszonyok PB - ELTE Eötvös Kiadó CY - Budapest SN - 9789632846897 T3 - Tanár leszek, ISSN 2416-2701 ; 1. PY - 2015 SP - 65 EP - 71 PG - 7 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/3010216 ID - 3010216 N1 - Megjegyzés-26650216 71. p. bibliográfiában LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Híves, Tamás ED - Fehérvári, Anikó ED - Tomasz, Gábor TI - A hátrányos helyzet területi aspektusai T2 - Kudarcok és megoldások PB - Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI) CY - Budapest SN - 9789636828622 PY - 2015 SP - 13 EP - 31 PG - 19 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/2964393 ID - 2964393 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Híves, Tamás ED - Fehérvári, Anikó TI - Regional Aspect of Disadvatage T2 - Snapshot of Hungarian Education 2014 PB - Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI) CY - Budapest SN - 9789636829438 PY - 2015 SP - 31 EP - 49 PG - 19 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/3029269 ID - 3029269 N1 - 34.o. szövegközben 49.o. bibliográfiában LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Oláh, Anita TI - A hátrányos helyzetű középiskolások tanulmányi előmenetelét támogató Arany János Kollégiumi Program JF - ROMOLÓGIA: ROMOLÓGIAI FOLYÓIRAT J2 - ROMOLÓGIA VL - 3 PY - 2015 IS - 10 SP - 84 EP - 92 PG - 10 SN - 2064-1257 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/25178792 ID - 25178792 N1 - 84.o. 1.lj. 92.o. bibl. LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - BOOK AU - Varga, Aranka TI - Az inklúzió szemlélete és gyakorlata ET - 0 PB - Pécsi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar, Neveléstudományi Intézet, Romológia és Nevelésszociológia Tanszék, Wlislocki Henrik Szakkollégium CY - Pécs PY - 2015 SP - 302 SN - 9789636427825 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/3023383 ID - 3023383 LA - Hungarian DB - MTMT ER -