TY - JOUR AU - Sáfrányné Molnár, Mónika TI - A verbális tanári instrukciók az osztálytermi diskurzusban I. JF - ANYANYELV-PEDAGÓGIA J2 - ANYANYELV-PEDAGÓGIA VL - 9 PY - 2016 IS - 2 SP - 36 EP - 52 PG - 17 SN - 2060-0623 DO - 10.21030/anyp.2016.2.3 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/26346700 ID - 26346700 AB - Számos kutatás és tanulmány foglalkozik az osztálytermi kontextusban történő tanári kommunikáció hatékonyságának a kérdésével. Az iskolai pedagógiai gyakorlatnak az egyik legfontosabb eleme a tantermi interakció. A folyóirat két egymást követő számában két részletben megjelenő tanulmány diskurzuselemzési és funkcionális nyelvészeti megközelítésben egy tanórakutatás adatai alapján a verbális tanári instrukciókat elemzi, közülük is a feladatkijelölő, felhívó funkciójú tanári megnyilatkozások jellemzőit vizsgálja. A tanulmány első részének a témája a feladatkijelölő tanári instrukciók tanórán betöltött helyének és szerepének az elemzése, a második részének pedig a grammatikai, szemantikai és pragmatikai sajátosságainak a vizsgálata. A kutatás anyaga 8 végzős tanárjelölt hallgató videóval rögzített tanórája, valamint ezeknek az ELAN diskurzuslejegyző szoftverrel készült és a kutatás céljának megfelelően szegmentált lejegyzései. A tanulmány célja felhívni a figyelmet a tudatosan megfogalmazott tanári instrukciók fontosságára. LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Tuba, Márta TI - A kooperatív csoportmunka tanulásirányítása JF - ANYANYELV-PEDAGÓGIA J2 - ANYANYELV-PEDAGÓGIA VL - 5 PY - 2012 IS - 4 SP - 1 EP - 10 PG - 10 SN - 2060-0623 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32769274 ID - 32769274 LA - Hungarian DB - MTMT ER -