@article{MTMT:26346700, title = {A verbális tanári instrukciók az osztálytermi diskurzusban I.}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/26346700}, author = {Sáfrányné Molnár, Mónika}, doi = {10.21030/anyp.2016.2.3}, journal-iso = {ANYANYELV-PEDAGÓGIA}, journal = {ANYANYELV-PEDAGÓGIA}, volume = {9}, unique-id = {26346700}, abstract = {Számos kutatás és tanulmány foglalkozik az osztálytermi kontextusban történő tanári kommunikáció hatékonyságának a kérdésével. Az iskolai pedagógiai gyakorlatnak az egyik legfontosabb eleme a tantermi interakció. A folyóirat két egymást követő számában két részletben megjelenő tanulmány diskurzuselemzési és funkcionális nyelvészeti megközelítésben egy tanórakutatás adatai alapján a verbális tanári instrukciókat elemzi, közülük is a feladatkijelölő, felhívó funkciójú tanári megnyilatkozások jellemzőit vizsgálja. A tanulmány első részének a témája a feladatkijelölő tanári instrukciók tanórán betöltött helyének és szerepének az elemzése, a második részének pedig a grammatikai, szemantikai és pragmatikai sajátosságainak a vizsgálata. A kutatás anyaga 8 végzős tanárjelölt hallgató videóval rögzített tanórája, valamint ezeknek az ELAN diskurzuslejegyző szoftverrel készült és a kutatás céljának megfelelően szegmentált lejegyzései. A tanulmány célja felhívni a figyelmet a tudatosan megfogalmazott tanári instrukciók fontosságára.}, year = {2016}, eissn = {2060-0623}, pages = {36-52} } @article{MTMT:32769274, title = {A kooperatív csoportmunka tanulásirányítása}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/32769274}, author = {Tuba, Márta}, journal-iso = {ANYANYELV-PEDAGÓGIA}, journal = {ANYANYELV-PEDAGÓGIA}, volume = {5}, unique-id = {32769274}, year = {2012}, eissn = {2060-0623}, pages = {1-10} }