TY - JOUR AU - Mohr, Stephan AU - Clarke, Henry AU - Garner, Colin P AU - Rebelo, Neville AU - Williams, Andrew M AU - Zhao, Huayong TI - On the Measurement and Modeling of High-Pressure Flows in Poppet Valves Under Steady-State and Transient Conditions JF - JOURNAL OF FLUIDS ENGINEERING-TRANSACTIONS OF THE ASME J2 - J FLUID ENG-T ASME VL - 139 PY - 2017 IS - 7 SN - 0098-2202 DO - 10.1115/1.4036150 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/26794748 ID - 26794748 LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Saha, Binod Kumar AU - Chattopadhyay, Himadri AU - Mandal, Pradipta Basu AU - Gangopadhyay, Tapas TI - Dynamic simulation of a pressure regulating and shut-off valve JF - COMPUTERS AND FLUIDS J2 - COMPUT FLUIDS VL - 101 PY - 2014 IS - 0 SP - 233 EP - 240 PG - 8 SN - 0045-7930 DO - 10.1016/j.compfluid.2014.06.011 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/24162655 ID - 24162655 LA - English DB - MTMT ER - TY - THES AU - Čajetinac, Stanimir TI - Contribution to the development of decision model for the selection of electropneumatic control systems PY - 2012 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/24965477 ID - 24965477 LA - Serbian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Chattopadhyay, Himadri AU - Kundu, Arindam AU - Saha, Binod K AU - Gangopadhyay, Tapas TI - Analysis of flow structure inside a spool type pressure regulating valve JF - ENERGY CONVERSION AND MANAGEMENT J2 - ENERG CONVERS MANAGE VL - 53 PY - 2012 IS - 1 SP - 196 EP - 204 PG - 9 SN - 0196-8904 DO - 10.1016/j.enconman.2011.08.021 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/23021924 ID - 23021924 LA - English DB - MTMT ER - TY - THES AU - Szente, Viktor TI - Pneumatikus teljesítmény-átviteli rendszerek áramlástani jellemzői PY - 2009 SP - 112 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/2646422 ID - 2646422 AB - Az elektropneumatikus (EP) szelepek az ipar legkülönfélébb ágazataiban megtalálhatók. Az ilyen szelepek átömlési karakterisztikájának ismerete különösen azokon a területeken fontos, ahol rövid válaszidejű pneumatikus rendszerekben szabályzószelepként kerül alkalmazásra. A jelenleg alkalmazott szelepmodellek csak korlátozottan használhatók az általam vizsgált EP szelep modellezésére. Ezért egy olyan szelepmodell felállítása volt az elsidleges cél, amely az általam vizsgált szelepcsoport esetén kellő pontossággal képes visszaadni az átömlési tényezőt. Mivel az EP szelep átömlési karakterisztikáját meglehetősen sok paraméter befolyásolja, ezért dimenzióanalízis segítségével kíséreltem meg a változók számát csökkenteni. Az eredményül kapott dimenziótlan csoportok határozták meg a kutatási irányt. Ennek során arra a megállapításra jutottam, hogy egy jól alkalmazható szelepmodell kidolgozásához célszerű először egy analitikus modellt felállítani. Az általam kidolgozott modell az eddigiekhez képest a teljes nyomásviszony-tartományon képes leírni az átömlési karakterisztikát. A modern, magas integráltsági fokú pneumatikus rendszerekben a nagynyomású levegő általában egy EP szelepen keresztül áramlik az egyik kamrából a másikba. Ezek a rendszerek általában rendelkeznek beépített nyomásérzékelőkkel és beépített csatlakozókkal külső berendezések csatlakoztatására. Ebből kiindulva kidolgoztam egy új mérési módszertant, melynek segítségével pneumatikus szelepek nyomásviszony-függő átömlési karakterisztikája állítható fel a teljes nyomásviszony-tartományon. A numerikus áramlástani (CFD) vizsgálat számos esetben az egyetlen lehetőség arra, hogy az áramlások részleteiről is információkat kapjunk, ill. a geometriai változtatások jóval könnyebben végezhetők el, mint mérési összeállítás esetében. Ezért elkészítettem a szelepcsalád CFD modelljét, majd numerikus áramlástani vizsgálatokat végeztem, melynek eredményeit mérésekkel validáltam. Az áramlás szerkezetét és az átömlési tényező változását az irodalomban talált eseteknél szélesebb körű és részletesebb vizsgálatnak vetettem alá. Kutatási témám elsődleges célja volt egy nagy pontosságú szelepmodell felállítása. Az analitikus modell az alkalmazott elhanyagolások, ill. az eltérő geometria miatt nem alkalmas erre a célra. Ugyanakkor elméleti alapokon nyugszik és segítségével a karakterisztika expliciten számolható, így jó alapot biztosít egy félempirikus modell létrehozására. Így az általam kidolgozott analitikus modell és a kísérletekkel alátámasztott numerikus áramlástani vizsgálatok alapján felállítottam egy félempirikus modellt, mely a geometria különféle változását is képes figyelembe venni. A modellben alkalmazott egyszerű transzformációk eredményei legfeljebb 3% relatív eltéréssel követik a CFD módszerrel számított karakterisztikát. LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Szente, Viktor AU - Vad, János TI - Félempirikus modell kisméretű pneumatikus mágnesszelepekre JF - GÉP J2 - GÉP VL - 55 PY - 2004 IS - 2 SP - 22 EP - 27 PG - 6 SN - 0016-8572 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/1632968 ID - 1632968 AB - Elkészítettünk egy félempirikus modellt, amely képes kisméretű elektropneumatikus (EP) szelepek átömlési karakterisztikájának visszaadására igen széles nyomásviszony-tartományban. Az átömlési karakterisztika alapjául egy egyszerűsített geometriára megalkotott analitikus modell szolgált. A valóságos geometria összetettebb voltából adódó korrekciókat a FLUENT CFD program segítségével készült kvázi-3D modellszámítások alapján végeztük el. Különféle geometriák vizsgálata alapján meghatározhatóvá vált az átfolyási szám és a geometria közti korreláció. LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Mózer, Zoltán AU - Tajti, Ákos AU - Szente, Viktor ED - Lajos, Tamás ED - Vad, János TI - Experimental investigation on pneumatic components T2 - Conference on Modelling Fluid Flow, CMFF 03 PB - Budapest University of Technology and Economics CY - Budapest SN - 9634207782 PY - 2003 SP - 517 EP - 524 PG - 8 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/2608672 ID - 2608672 AB - Pneumatic Electric Braking Systems (EBS) are frequently used in commercial vehicles. These systems are controlled at about 100 Hz, thus the dynamic behaviour of them is essential to know. Since solenoid valves are playing important role in control, the knowledge on the dynamic behaviour of these valves is essential. This paper presents the development of a computer-controlled experimental facility, for investigation of the Cq flow coefficient. This documentation presents the comparison of the experimental methods to international literature and numerical flow simulations. LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Szente, Viktor AU - Vad, János TI - A semi-empirical model for characterisation of flow coefficient for pneumatic solenoid valves JF - PERIODICA POLYTECHNICA-MECHANICAL ENGINEERING J2 - PERIOD POLYTECH MECH ENG VL - 47 PY - 2003 IS - 2 SP - 131 EP - 142 PG - 12 SN - 0324-6051 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/1632967 ID - 1632967 AB - A semi-empirical model has been elaborated for analyzing and predicting the flow characteristics of small electro-pneumatic (EP) valves within a wide range of pressure ratio. As a basis for characterization of flow coefficient, an analytical model has been established for a simplified geometry. This model has been corrected corresponding to more complex valve geometries, utilizing the results of axisymmetric quasi-3D (Q3D) computations using the Computational Fluid Dynamics (CFD) code FLUENT. By this means, a semi-empirical modelling methodology has been elaborated for characterization of through-flow behavior of pneumatic valves of various geometries. LA - English DB - MTMT ER -