TY - JOUR AU - Makai, Alexandra AU - Prémusz, Viktória AU - Dózsa-Juhász, Olívia AU - Mazzag, Kitti AU - Melczer, Csaba AU - Ács, Pongrác TI - Examination of Physical Activity Patterns of Children, Reliability and Structural Validity Testing of the Hungarian Version of the PAQ-C Questionnaire JF - CHILDREN (BASEL) J2 - CHILDREN-BASEL VL - 10 PY - 2023 IS - 9 PG - 12 SN - 2227-9067 DO - 10.3390/children10091547 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34139385 ID - 34139385 N1 - This research was funded by ÚNKP-22-4-II-PTE-1681, New National Excellence of the Ministry for Culture and Innovation from the Source of the National Research, Development, and Innovation Found, and Project No. TKP-2021-EGA-10 has been implemented with the support provided by the National Research, Development, and Innovation Fund of Hungary, financed under the TKP-2021-EGA funding scheme. LA - English DB - MTMT ER - TY - BOOK AU - Moravecz, Marianna TI - Diákok sportja - hallgatók egészségtőkéje?. a mindennapos testnevelés jéghegy-modellje a hallgatói egészségtudatosság és eredményesség tükrében TS - a mindennapos testnevelés jéghegy-modellje a hallgatói egészségtudatosság és eredményesség tükrében PB - Belvedere Meridionale CY - Szeged PY - 2022 SP - 273 SN - 9786156060624 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33106347 ID - 33106347 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - GEN AU - Kaj, Mónika AU - Király, Anita Kinga AU - Tóthné Kälbli, Katalin AU - Hernádi, Ádám AU - Csányi, Tamás (János) TI - A MAGYAR 10–18 ÉVES TANULÓK EGÉSZSÉGKÖZPONTÚ FIZIKAI FITTSÉGI ÁLLAPOTA (2019). Kutatási jelentés a Nemzeti Egységes Tanulói Fittségi Teszt (NETFIT®) 2018/2019. tanévi országos eredményeiről TS - Kutatási jelentés a Nemzeti Egységes Tanulói Fittségi Teszt (NETFIT®) 2018/2019. tanévi országos eredményeiről PY - 2020 SP - 1 EP - 55 PG - 56 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31174610 ID - 31174610 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Urbinné Borbély, Szilvia TI - A mindennapos testnevelés implementációjának megítélése az Észak-Alföld régióban JF - ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE J2 - ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE VL - 69 PY - 2019 IS - 3-4 SP - 37 EP - 55 PG - 19 SN - 1215-1807 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/30737765 ID - 30737765 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Fintor, G ED - Juhász, Erika ED - Endrődy, Orsolya TI - A MINDENNAPOS TANÓRAI TESTNEVELÉSSEL KAPCSOLATOS TANULÓI ATTITŰDÖK VIZSGÁLATA T2 - OKTATÁS-GAZDASÁG-TÁRSADALOM PB - Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete (HERA) CY - Budapest CY - Debrecen SN - 9786155657030 T3 - HERA Évkönyvek, ISSN 2064-6755 ; VI.. PY - 2019 SP - 105 EP - 119 PG - 469 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31412454 ID - 31412454 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - BOOK AU - Fintor, Gábor TI - Implementáció és tanulói attitűdök. A mindennapos testnevelés funkciója egy hátrányos helyzetű régió iskoláiban TS - A mindennapos testnevelés funkciója egy hátrányos helyzetű régió iskoláiban PB - Belvedere Meridionale CY - Szeged PY - 2019 SP - 219 SN - 9786155372940 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/30729043 ID - 30729043 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Nagy, Ágoston AU - Urbinné Borbély, Szilvia AU - Fintor, Gábor AU - Kovács, Karolina Eszter TI - The Implementation of Everyday Physical Education in Hungary JF - HUNGARIAN EDUCATIONAL RESEARCH JOURNAL (HERJ) J2 - HERJ VL - 8 PY - 2018 IS - 2 SP - 81 EP - 95 PG - 15 SN - 2062-9605 DO - 10.14413/HERJ/8/2/7 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/30324376 ID - 30324376 AB - The aim of our study is to investigate the progress of the implementation of everyday physical education introduced in Hungary in September 2012 and the investigation of the aims determined in the National Syllabus through the opinion of the participants of Physical Education (PE teachers, students) and non-PE teachers in primary education. The national literature draws the attention to the importance of regular physical activity repeatedly which has several positive physical effects (Piko & Keresztes, 2007; Hejjas, 2006). The implementation of everyday physical education is a significant milestone regarding the physical education. In case of the successful accomplishment of the aims; students’ regular physical activity can become even more favourable (Mikulan, 2013). The data collection with our self-edited questionnaire contained 463 teachers (318 non-PE teachers and 145 teachers) and 1153 students (5th-8th grade) from 15 schools of the North-Great-Plain region. The aims and tasks determined in the National Syllabus 2012 and the framework curriculum concerning it was measured on the basis of the opinions of the three groups. Students are the biggest recipients and they agree with the aims similarly to PE teachers. However, non-PE teachers are rather critical of the aims and tasks. In case of city schools, students do more sport, they are more health-conscious, the atmosphere of the lessons is better and the community spirit improved as well. We suppose that our results contribute to the measurement of the changing values of physical culture and sample, moreover it can provide a practical support to formulate the following tasks of the education on health-conscious behaviour. Keywords: everyday physical education, educators, students LA - English DB - MTMT ER - TY - DATA AU - Kaj, Mónika AU - Vass, Zoltán AU - Király, Anita Kinga AU - Hernádi, Ádám AU - Csányi, Tamás (János) TI - A MAGYAR 10–18 ÉVES TANULÓK EGÉSZSÉGKÖZPONTÚ FIZIKAI FITTSÉGI ÁLLAPOTA (2016). Kutatási jelentés a Nemzeti Egységes Tanulói Fittségi Teszt (NETFIT®) 2015/2016. tanévi országos eredményeiről TS - Kutatási jelentés a Nemzeti Egységes Tanulói Fittségi Teszt (NETFIT®) 2015/2016. tanévi országos eredményeiről PY - 2017 DO - 10.13140/RG.2.2.31787.64802 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/3175662 ID - 3175662 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Király, Anita Kinga AU - Kaj, Mónika AU - Vass, Zoltán AU - Boronyai, Zoltán AU - Csányi, Tamás (János) TI - Köznevelési típusú sport-, és nem sportiskolás tanulók egészségközpontú fittségi állapota - összehasonlító elemzés a 2014/15. tanévi NETFIT mérések alapján JF - MAGYAR SPORTTUDOMÁNYI SZEMLE J2 - M SPORTTUD SZLE VL - 18 PY - 2017 IS - 3(71) SP - 38 EP - 45 PG - 8 SN - 1586-5428 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/3277987 ID - 3277987 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Szépné Varga, Henrietta AU - Katona, Éva AU - Páll, Dénes AU - Balatoni, Ildikó TI - Infrastructural background of the everyday physical education in Hungarian high schools JF - APSTRACT - APPLIED STUDIES IN AGRIBUSINESS AND COMMERCE J2 - APSTRACT VL - 11 PY - 2017 IS - 3-4 SP - 31 EP - 36 PG - 6 SN - 1789-221X DO - 10.19041/APSTRACT/2017/3-4/5 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/30319761 ID - 30319761 LA - English DB - MTMT ER - TY - GEN AU - Csányi, Tamás (János) AU - Kaj, Mónika AU - Vass, Zoltán AU - Boronyai, Zoltán AU - Király, Anita Kinga AU - Pedro, F Saint Maurice TI - A magyar 10-18 éves tanulók egészségközpontú fizikai fittségi állapota (2015). Kutatási jelentés a Nemzeti Egységes Tanulói Fittségi Teszt (NETFIT®) 2014/2015. tanévi országos eredményeiről TS - Kutatási jelentés a Nemzeti Egységes Tanulói Fittségi Teszt (NETFIT®) 2014/2015. tanévi országos eredményeiről PY - 2016 PG - 57 DO - 10.13140/RG.2.1.3208.6800 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/25467741 ID - 25467741 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Halasi, Szabolcs AU - Lepes, Josip AU - Stajer, A. AU - Radanović, D. TI - Analysis of Motor Abilities in Terms of Engagement in Extracurricular Sports Activities of Younger School-age Children JF - ÉVKÖNYV - ÚJVIDÉKI EGYETEM MAGYAR TANNYELVŰ TANÍTÓKÉPZŐ KAR J2 - ÉVKÖNYV (ÚJVIDÉK) VL - 10 PY - 2015 IS - 1 SP - 164 EP - 173 PG - 10 SN - 2217-8198 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/30481391 ID - 30481391 LA - English DB - MTMT ER - TY - THES AU - Borkovits, Margit TI - Szociálisan hátrányos helyzetű tanulók mozgásprogramja táplálkozási szokásuk és a testnevelésben mutatott teljesítményük alapján PB - Szegedi Tudományegyetem (SZTE) PY - 2014 SP - 186 DO - 10.14232/phd.2182 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/2810851 ID - 2810851 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - GEN AU - Szmodis, Márta AU - Bosnyák, Edit AU - Cselik, Bence AU - Protzner, Anna AU - Trájer, Emese AU - Ács, Pongrác AU - Tóth, Miklós AU - Szőts, Gábor TI - Összegző tanulmány a TÁMOP 6.1.2/11/2-2012-0002 kódszámú „A fizikai aktivitás és a sport magyarországi dimenzióinak feltárása” c. projekt keretében végzett kutatás eredményeiről. Az egészségfejlesztő testmozgás előmozdítását segítő módszerek feltárása. Iskoláskorúak vizsgálata TS - Az egészségfejlesztő testmozgás előmozdítását segítő módszerek feltárása. Iskoláskorúak vizsgálata PY - 2014 SP - 1 EP - 94 PG - 94 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/26459391 ID - 26459391 LA - Hungarian DB - MTMT ER -