TY - THES AU - Török, Bernát TI - A szólásszabadság magyar doktrínája az amerikai jogirodalom tükrében PB - Szegedi Tudományegyetem (SZTE) PY - 2018 SP - 209 DO - 10.14232/phd.9719 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/3401958 ID - 3401958 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - THES AU - Sarkady, Ildikó TI - Stratégiák és jogalkotás. A hazai média- és a kapcsolódó szerzői jogi szabályozás elmúlt tíz éve TS - A hazai média- és a kapcsolódó szerzői jogi szabályozás elmúlt tíz éve PB - Szegedi Tudományegyetem (SZTE) PY - 2017 SP - 312 DO - 10.14232/phd.3594 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/3213771 ID - 3213771 N1 - p. 100., p. 306. (irod.jegyzék) LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - GEN AU - Szikora, Tamás ED - Koltay, András ED - Lapsánszky, András TI - A médiaszolgáltatások és a műsorszámok támogatása PY - 2016 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/26652217 ID - 26652217 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - GEN AU - Szikora, Tamás ED - Koltay, András ED - Lapsánszky, András TI - A termékmegjelenítés PY - 2016 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/26652231 ID - 26652231 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - GEN AU - Szikora, Tamás ED - Koltay, András ED - Lapsánszky, András TI - Reklám és televíziós vásárlás a lineáris médiaszolgáltatásokban PY - 2016 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/26652267 ID - 26652267 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Pázmándi, Kinga ED - Hamar, Farkas ED - Hámori, Antal TI - Kereskedelmi kommunikáció és fogyasztóvédelem. a fogyasztó verseny- és reklámjogi védelme TS - a fogyasztó verseny- és reklámjogi védelme T2 - MULTIDISZCIPLINÁRIS KIHÍVÁSOK, SOKSZÍNŰ VÁLASZOK 5. kötet 3. rész. PB - Budapesti Gazdasági Egyetem, Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar CY - Budapest SN - 9789637159510 T3 - Kultúra Valóság Információ Fejlesztés PY - 2015 SP - 153 EP - 164 PG - 11 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/3005653 ID - 3005653 AB - Summary The consumer protection has a special interactive effect within the competition law and in the advertising law in its broader sense. Also it has a normatively ever changing characteristic. This is certainly reflected in the new piece of legislation in Hungary, effected from the summer of 2014, when the rules on B2B deceptive or misleading and comparing advertisements had been removed from the field of advertising laws (Grt.) and re-inserted into the laws on fair competition (Tptv). This regulatory notion may well be interpreted as a return to the roots of the German legal family system, more precisely, to the traditional German normative legal thinking of fair competition. This return proves to be even more interesting, when one considers that in 2008, the then newly introduced general statute on unfair business practices had brought about a new conception into the field of advertising law by ordering that consumer protection be governed through public law. This study aims to descript this public law characteristics of consumer protection as it may be interpreted in the commercial communication, with due regard to its roots and links to the European Union. It should be noted however, that the historical background of this issue extends well beyond upto the regulations on unfair competition, since the normative description of those statements of facts (e.g. unlawful comparison or slavish imitation) which include the activities to manipulate the customers/consumers or harm the competitors had been developed in this field. Absztrakt: A fogyasztóvédelem a versenyjogban illetve a tág értelemben vett reklámjogban sajátos kölcsönhatást mutat, amit normatív rendszertani hullámzás is jellemez. Különösen igaz ez a legutóbbi – 2014. nyarán hatályosuló - magyarországi szabályozási fejleményekre, mely a reklámtörvényből (Grt.) a versenytörvény (Tpvt.) tisztességtelen verseny elleni jogába vezette vissza a B2B megtévesztő reklám és az összehasonlító reklám szabályozását, visszatérve ezzel a német jogcsaládhoz kötődő gyökerekhez, jelesül a német tisztességtelen verseny elleni jog hagyományos normatív modelljéhez. Különösen érdekes ez a fordulat azt követően, hogy 2008.-ban a fogyasztóvédelmi közjog a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatokra vonatkozó átfogó törvény megalkotásával egyidejűleg jelentősen átrendezte az addigi magyar reklámszabályozást. A tanulmány arra tesz kísérletet, hogy felvázolja a fogyasztóvédelem azon aspektusát, amely a kereskedelmi kommunikáció közjogi szabályozásából olvasható ki, különös tekintettel ennek integrációs - azaz Európai Uniós - gyökereire és kapcsolódási pontjaira. Itt szükséges utalni arra, hogy a tárgyalt téma történeti gyökerei a tisztességtelen verseny elleni szabályozáshoz nyúlnak vissza, hiszen a fogyasztók manipulálására vezető, illetve a versenytársakat sértő tisztességtelen piaci fogásokat tilalmazó törvényi tényállások (így a jogellenes összehasonlítás, vagy a szolgai utánzás) ezen a területen bukkantak fel. LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Kerekes, Sugárka ED - Koltay, András ED - Lapsánszky, András TI - Fogalommeghatározások. Smtv. I. cím TS - Smtv. I. cím T2 - Médiajogi kommentárok PB - Wolters Kluwer CY - Budapest SN - 9789632953984 PB - CompLex Wolters Kluwer PY - 2014 SP - 32 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/26651866 ID - 26651866 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Szikora, Tamás ED - Koltay, András ED - Lapsánszky, András TI - A médiaszolgáltatások tartalmára vonatkozó előírások. Mttv. TS - Mttv. T2 - Médiajogi kommentárok PB - Wolters Kluwer CY - Budapest SN - 9789632953984 PB - CompLex Wolters Kluwer PY - 2014 SP - 187 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/26651907 ID - 26651907 N1 - Idézi még:178; p. 181; p. 182; p. 187; p. 190; p. 200; p. 202-203; p. 207; p. 209 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Szikora, Tamás ED - Koltay, András ED - Lapsánszky, András TI - A sajtó kötelezettségei. Smtv. VI. cím TS - Smtv. VI. cím T2 - Médiajogi kommentárok PB - Wolters Kluwer CY - Budapest SN - 9789632953984 PB - CompLex Wolters Kluwer PY - 2014 SP - 107 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/26651874 ID - 26651874 LA - Hungarian DB - MTMT ER -