@mastersthesis{MTMT:3401958, title = {A szólásszabadság magyar doktrínája az amerikai jogirodalom tükrében}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/3401958}, author = {Török, Bernát}, doi = {10.14232/phd.9719}, publisher = {SZTE}, unique-id = {3401958}, year = {2018} } @mastersthesis{MTMT:3213771, title = {Stratégiák és jogalkotás. A hazai média- és a kapcsolódó szerzői jogi szabályozás elmúlt tíz éve}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/3213771}, author = {Sarkady, Ildikó}, doi = {10.14232/phd.3594}, publisher = {SZTE}, unique-id = {3213771}, year = {2017} } @misc{MTMT:26652217, title = {A médiaszolgáltatások és a műsorszámok támogatása}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/26652217}, author = {Szikora, Tamás}, editor = {Koltay, András and Lapsánszky, András}, unique-id = {26652217}, year = {2016} } @misc{MTMT:26652231, title = {A termékmegjelenítés}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/26652231}, author = {Szikora, Tamás}, editor = {Koltay, András and Lapsánszky, András}, unique-id = {26652231}, year = {2016} } @misc{MTMT:26652267, title = {Reklám és televíziós vásárlás a lineáris médiaszolgáltatásokban}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/26652267}, author = {Szikora, Tamás}, editor = {Koltay, András and Lapsánszky, András}, unique-id = {26652267}, year = {2016} } @inproceedings{MTMT:3005653, title = {Kereskedelmi kommunikáció és fogyasztóvédelem. a fogyasztó verseny- és reklámjogi védelme}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/3005653}, author = {Pázmándi, Kinga}, booktitle = {MULTIDISZCIPLINÁRIS KIHÍVÁSOK, SOKSZÍNŰ VÁLASZOK 5. kötet 3. rész.}, unique-id = {3005653}, abstract = {Summary The consumer protection has a special interactive effect within the competition law and in the advertising law in its broader sense. Also it has a normatively ever changing characteristic. This is certainly reflected in the new piece of legislation in Hungary, effected from the summer of 2014, when the rules on B2B deceptive or misleading and comparing advertisements had been removed from the field of advertising laws (Grt.) and re-inserted into the laws on fair competition (Tptv). This regulatory notion may well be interpreted as a return to the roots of the German legal family system, more precisely, to the traditional German normative legal thinking of fair competition. This return proves to be even more interesting, when one considers that in 2008, the then newly introduced general statute on unfair business practices had brought about a new conception into the field of advertising law by ordering that consumer protection be governed through public law. This study aims to descript this public law characteristics of consumer protection as it may be interpreted in the commercial communication, with due regard to its roots and links to the European Union. It should be noted however, that the historical background of this issue extends well beyond upto the regulations on unfair competition, since the normative description of those statements of facts (e.g. unlawful comparison or slavish imitation) which include the activities to manipulate the customers/consumers or harm the competitors had been developed in this field. Absztrakt: A fogyasztóvédelem a versenyjogban illetve a tág értelemben vett reklámjogban sajátos kölcsönhatást mutat, amit normatív rendszertani hullámzás is jellemez. Különösen igaz ez a legutóbbi – 2014. nyarán hatályosuló - magyarországi szabályozási fejleményekre, mely a reklámtörvényből (Grt.) a versenytörvény (Tpvt.) tisztességtelen verseny elleni jogába vezette vissza a B2B megtévesztő reklám és az összehasonlító reklám szabályozását, visszatérve ezzel a német jogcsaládhoz kötődő gyökerekhez, jelesül a német tisztességtelen verseny elleni jog hagyományos normatív modelljéhez. Különösen érdekes ez a fordulat azt követően, hogy 2008.-ban a fogyasztóvédelmi közjog a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatokra vonatkozó átfogó törvény megalkotásával egyidejűleg jelentősen átrendezte az addigi magyar reklámszabályozást. A tanulmány arra tesz kísérletet, hogy felvázolja a fogyasztóvédelem azon aspektusát, amely a kereskedelmi kommunikáció közjogi szabályozásából olvasható ki, különös tekintettel ennek integrációs - azaz Európai Uniós - gyökereire és kapcsolódási pontjaira. Itt szükséges utalni arra, hogy a tárgyalt téma történeti gyökerei a tisztességtelen verseny elleni szabályozáshoz nyúlnak vissza, hiszen a fogyasztók manipulálására vezető, illetve a versenytársakat sértő tisztességtelen piaci fogásokat tilalmazó törvényi tényállások (így a jogellenes összehasonlítás, vagy a szolgai utánzás) ezen a területen bukkantak fel.}, year = {2015}, pages = {153-164}, orcid-numbers = {Pázmándi, Kinga/0000-0002-0062-2163} } @{MTMT:26651866, title = {Fogalommeghatározások. Smtv. I. cím}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/26651866}, author = {Kerekes, Sugárka}, booktitle = {Médiajogi kommentárok}, publisher = {CompLex Wolters Kluwer}, unique-id = {26651866}, year = {2014}, pages = {32} } @{MTMT:26651907, title = {A médiaszolgáltatások tartalmára vonatkozó előírások. Mttv.}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/26651907}, author = {Szikora, Tamás}, booktitle = {Médiajogi kommentárok}, publisher = {CompLex Wolters Kluwer}, unique-id = {26651907}, year = {2014}, pages = {187} } @{MTMT:26651874, title = {A sajtó kötelezettségei. Smtv. VI. cím}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/26651874}, author = {Szikora, Tamás}, booktitle = {Médiajogi kommentárok}, publisher = {CompLex Wolters Kluwer}, unique-id = {26651874}, year = {2014}, pages = {107} }