TY - JOUR AU - Perlusz, Andrea TI - Az inkluzív intézményvezetés és az inkluzív nevelés-oktatás összefüggései JF - EDUCATIO J2 - EDUCATIO VL - 29 PY - 2020 IS - 3 SP - 350 EP - 362 PG - 13 SN - 1216-3384 DO - 10.1556/2063.29.2020.3.2 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31889742 ID - 31889742 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - BOOK AU - Tamás, Katalin TI - Inkluzív nevelés az óvodában? ET - 0 PB - Könyvműhely CY - Miskolc PY - 2018 SP - 130 SN - 9786150014616 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/3350730 ID - 3350730 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Némethné Tóth, Ágnes AU - Simon, Katalin TI - Inkluzív teória integratív gyakorlatban JF - KÉPZÉS ÉS GYAKORLAT: TRAINING AND PRACTICE J2 - KÉPZÉS ÉS GYAKORLAT VL - 15 PY - 2017 IS - 4 SP - 135 EP - 146 PG - 17 SN - 1589-519X DO - 10.17165/TP.2017.4.13 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/3328485 ID - 3328485 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Zolnai, Erika AU - Balogh, Erzsébet AU - Barnucz, Nóra AU - Fónai, Mihály Ferenc AU - Hüse, Lajos TI - Lehetőség, kihívás vagy akadály - A közoktatás integrációs feladatai, nemzetközi kitekintés és a magyarországi helyzetkép JF - KÜLÖNLEGES BÁNÁSMÓD J2 - KŰLÖNLEGES BÁNÁSMÓD VL - 2 PY - 2016 IS - 2 SP - 5 EP - 21 PG - 17 SN - 2498-5368 DO - 10.18458/KB.2016.2.5 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/3141446 ID - 3141446 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Szabó, Diána TI - Utazó gyógypedagógiai szolgáltatás a résztvevők oldaláról JF - ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA J2 - ISKOLAKULTÚRA VL - 25 PY - 2015 IS - 5-6 SP - 74 EP - 92 PG - 19 SN - 1215-5233 DO - 10.17543/iskkult.2015.5-6.74 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/3055088 ID - 3055088 N1 - #hozzárendelt szerző ismeretlen LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Pongrácz, Kornélia ED - Koncz, István ED - Nagy, Edit TI - A többségi általános iskolások fogyatékossággal élő tanulókkal szembeni attitűdjének vizsgálata az integrációs kutatásokban T2 - Tudományos Próbapálya: PEME VI. PhD-Konferencia PB - Professzorok az Európai Magyarországért Egyesület CY - Budapest SN - 9799638843388 PY - 2013 SP - 494 EP - 500 PG - 7 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/2337269 ID - 2337269 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Pongrácz, Kornélia TI - Többségi általános iskolások sajátos nevelési igényű gyermekekkel szembeni attitűdjének vizsgálata JF - GYÓGYPEDAGÓGIAI SZEMLE: A MAGYAR GYÓGYPEDAGÓGUSOK EGYESÜLETÉNEK FOLYÓIRATA J2 - GYÓGYPEDAGÓGIAI SZEMLE VL - 41 PY - 2013 IS - 3 SP - 197 EP - 207 PG - 11 SN - 0133-1108 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/2336430 ID - 2336430 AB - Az integráció sikerességét nagymértékben befolyásolja a befogadó osztályközösség attitűdje a fogyatékossággal élő társakkal szemben. Cikkünkben bemutatjuk a számos országban alkalmazott „Chedoke-McMaster fogyatékos gyermekek iránti attitűdöt vizsgáló skála” (Chedoke-McMaster Attitudes Towards Children with Handicaps Scale) magyarországi adaptálását és kutatásban történő alkalmazását. Egy pilot study keretében olyan kérdőívcsomagot állítottunk össze és vettünk fel többségi általános iskola felső tagozatos tanulóival, amelynek segítségével a fogyatékossággal élő társakkal szembeni beállítódásról és ezen attitűdöt befolyásoló tényezőkről kaphatunk viszonylag sokrétű, átfogóbb képet. LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Schiffer, Csilla ED - Zászkaliczky, Péter TI - „…az értelmét akkor kezdtem látni…” Kooperáció- és konkurenciafolyamatok a befogadó pedagógusok nézőpontjából T2 - A társadalmi és iskolai integráció feltételrendszere és korlátai PB - ELTE CY - Budapest SN - 9789632842646 PB - Eötvös Loránd Tudományegyetem (ELTE) PY - 2012 SP - 227 EP - 262 PG - 36 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/22792152 ID - 22792152 LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Némethné Tóth, Ágnes TI - A jövő pedagógusai és az inkluzív nevelés, avagy hol tartunk hallgatóink integrált nevelésre való felkészítésében JF - PEDAGÓGUSKÉPZÉS J2 - PEDAGÓGUSKÉPZÉS VL - 2011 PY - 2011 IS - 3-4 SP - 171 EP - 179 PG - 9 SN - 0133-2570 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/2255042 ID - 2255042 AB - A többségi pedagógusoknak a sajátos nevelési igényű tanulók integrált oktatására felkészítése olyan jelentős kérdéseket vet fel, mint: milyen tanárokat kell ehhez képezni? Milyen jogokat és jogosítványokat kell a befogadó tanároknak élvezniük? Mit értünk tanári sokoldalúság alatt? Követelmény-e a tanári sokoldalúság minden tanárral szemben? (Barton, 1999/2000, 61.o.) Írásunkban rávilágítunk arra, mit tettünk eddig, és mit kell a jövőben tennünk azért, hogy az intézményünkből (Nyugat- magyarországi Egyetem Savaria Egyetemi Központ) kikerülő hallgatók minden tekintetben megfeleljenek a pedagógusokkal szembeni közoktatási igényeknek. E kihívások közül a sajátos nevelési igényű tanulók integrált oktatására felkészítést kiragadva, tanterveket, tantárgyi programokat elemezve próbálunk választ adni a kérdésre. LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - THES AU - Tóvári, Ferenc TI - Az integrált oktatás magvalósíthatósága az iskolai testnevelésben. Esélyek, lehetőségek TS - Esélyek, lehetőségek PY - 2011 SP - 154 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/1710675 ID - 1710675 N1 - Megjegyzés-23652591 Idézés: 39. oldalon LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - BOOK ED - Kőpatakiné, Mészáros Mária TI - Útravaló pedagógusoknak az intézményi implementációs folyamatok gyakorlattá válásához. Inkluzív nevelés TS - Inkluzív nevelés T3 - Akadály nélkül, ISSN 1789-2554 ET - 0 PB - Educatio Kft CY - Budapest PY - 2008 SP - 405 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/2022844 ID - 2022844 N1 - ISSN: 1789-2554 Megjegyzés-21166066 ISSN 1789-2554 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Horváthné, Moldvay Ilona TI - Nevelőtestületi attitűdvizsgálat az integrált neveléssel kapcsolatban JF - FEJLESZTŐ PEDAGÓGIA: PEDAGÓGIAI SZAKFOLYÓIRAT J2 - FEJLESZTŐ PEDAGÓGIA VL - 17 PY - 2006 IS - 3-4 SP - 54 EP - 60 PG - 7 SN - 0866-2495 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/27648516 ID - 27648516 LA - Hungarian DB - MTMT ER -