@article{MTMT:31889742, title = {Az inkluzív intézményvezetés és az inkluzív nevelés-oktatás összefüggései}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/31889742}, author = {Perlusz, Andrea}, doi = {10.1556/2063.29.2020.3.2}, journal-iso = {EDUCATIO}, journal = {EDUCATIO}, volume = {29}, unique-id = {31889742}, issn = {1216-3384}, year = {2020}, eissn = {1419-8827}, pages = {350-362}, orcid-numbers = {Perlusz, Andrea/0000-0002-2608-9221} } @book{MTMT:3350730, title = {Inkluzív nevelés az óvodában?}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/3350730}, isbn = {9786150014616}, author = {Tamás, Katalin}, publisher = {Könyvműhely}, unique-id = {3350730}, year = {2018}, orcid-numbers = {Tamás, Katalin/0000-0002-9570-2157} } @article{MTMT:3328485, title = {Inkluzív teória integratív gyakorlatban}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/3328485}, author = {Némethné Tóth, Ágnes and Simon, Katalin}, doi = {10.17165/TP.2017.4.13}, journal-iso = {KÉPZÉS ÉS GYAKORLAT}, journal = {KÉPZÉS ÉS GYAKORLAT: TRAINING AND PRACTICE}, volume = {15}, unique-id = {3328485}, issn = {1589-519X}, year = {2017}, eissn = {2064-4027}, pages = {135-146}, orcid-numbers = {Némethné Tóth, Ágnes/0000-0003-3218-4724; Simon, Katalin/0000-0003-2940-3666} } @article{MTMT:3141446, title = {Lehetőség, kihívás vagy akadály - A közoktatás integrációs feladatai, nemzetközi kitekintés és a magyarországi helyzetkép}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/3141446}, author = {Zolnai, Erika and Balogh, Erzsébet and Barnucz, Nóra and Fónai, Mihály Ferenc and Hüse, Lajos}, doi = {10.18458/KB.2016.2.5}, journal-iso = {KŰLÖNLEGES BÁNÁSMÓD}, journal = {KÜLÖNLEGES BÁNÁSMÓD}, volume = {2}, unique-id = {3141446}, year = {2016}, eissn = {2498-5368}, pages = {5-21}, orcid-numbers = {Barnucz, Nóra/0000-0001-7832-3465; Fónai, Mihály Ferenc/0000-0003-1896-9883} } @article{MTMT:3055088, title = {Utazó gyógypedagógiai szolgáltatás a résztvevők oldaláról}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/3055088}, author = {Szabó, Diána}, doi = {10.17543/iskkult.2015.5-6.74}, journal-iso = {ISKOLAKULTÚRA}, journal = {ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA}, volume = {25}, unique-id = {3055088}, issn = {1215-5233}, year = {2015}, eissn = {1588-0818}, pages = {74-92} } @inproceedings{MTMT:2337269, title = {A többségi általános iskolások fogyatékossággal élő tanulókkal szembeni attitűdjének vizsgálata az integrációs kutatásokban}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/2337269}, author = {Pongrácz, Kornélia}, booktitle = {Tudományos Próbapálya: PEME VI. PhD-Konferencia}, unique-id = {2337269}, year = {2013}, pages = {494-500}, orcid-numbers = {Pongrácz, Kornélia/0000-0001-9031-588X} } @article{MTMT:2336430, title = {Többségi általános iskolások sajátos nevelési igényű gyermekekkel szembeni attitűdjének vizsgálata}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/2336430}, author = {Pongrácz, Kornélia}, journal-iso = {GYÓGYPEDAGÓGIAI SZEMLE}, journal = {GYÓGYPEDAGÓGIAI SZEMLE: A MAGYAR GYÓGYPEDAGÓGUSOK EGYESÜLETÉNEK FOLYÓIRATA}, volume = {41}, unique-id = {2336430}, issn = {0133-1108}, abstract = {Az integráció sikerességét nagymértékben befolyásolja a befogadó osztályközösség attitűdje a fogyatékossággal élő társakkal szemben. Cikkünkben bemutatjuk a számos országban alkalmazott „Chedoke-McMaster fogyatékos gyermekek iránti attitűdöt vizsgáló skála” (Chedoke-McMaster Attitudes Towards Children with Handicaps Scale) magyarországi adaptálását és kutatásban történő alkalmazását. Egy pilot study keretében olyan kérdőívcsomagot állítottunk össze és vettünk fel többségi általános iskola felső tagozatos tanulóival, amelynek segítségével a fogyatékossággal élő társakkal szembeni beállítódásról és ezen attitűdöt befolyásoló tényezőkről kaphatunk viszonylag sokrétű, átfogóbb képet.}, year = {2013}, pages = {197-207}, orcid-numbers = {Pongrácz, Kornélia/0000-0001-9031-588X} } @{MTMT:22792152, title = {„…az értelmét akkor kezdtem látni…” Kooperáció- és konkurenciafolyamatok a befogadó pedagógusok nézőpontjából}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/22792152}, author = {Schiffer, Csilla}, booktitle = {A társadalmi és iskolai integráció feltételrendszere és korlátai}, publisher = {Eötvös Loránd University}, unique-id = {22792152}, year = {2012}, pages = {227-262}, orcid-numbers = {Schiffer, Csilla/0000-0003-3906-1946} } @article{MTMT:2255042, title = {A jövő pedagógusai és az inkluzív nevelés, avagy hol tartunk hallgatóink integrált nevelésre való felkészítésében}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/2255042}, author = {Némethné Tóth, Ágnes}, journal-iso = {PEDAGÓGUSKÉPZÉS}, journal = {PEDAGÓGUSKÉPZÉS}, volume = {2011}, unique-id = {2255042}, issn = {0133-2570}, abstract = {A többségi pedagógusoknak a sajátos nevelési igényű tanulók integrált oktatására felkészítése olyan jelentős kérdéseket vet fel, mint: milyen tanárokat kell ehhez képezni? Milyen jogokat és jogosítványokat kell a befogadó tanároknak élvezniük? Mit értünk tanári sokoldalúság alatt? Követelmény-e a tanári sokoldalúság minden tanárral szemben? (Barton, 1999/2000, 61.o.) Írásunkban rávilágítunk arra, mit tettünk eddig, és mit kell a jövőben tennünk azért, hogy az intézményünkből (Nyugat- magyarországi Egyetem Savaria Egyetemi Központ) kikerülő hallgatók minden tekintetben megfeleljenek a pedagógusokkal szembeni közoktatási igényeknek. E kihívások közül a sajátos nevelési igényű tanulók integrált oktatására felkészítést kiragadva, tanterveket, tantárgyi programokat elemezve próbálunk választ adni a kérdésre.}, year = {2011}, eissn = {2732-3463}, pages = {171-179}, orcid-numbers = {Némethné Tóth, Ágnes/0000-0003-3218-4724} } @mastersthesis{MTMT:1710675, title = {Az integrált oktatás magvalósíthatósága az iskolai testnevelésben. Esélyek, lehetőségek}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/1710675}, author = {Tóvári, Ferenc}, unique-id = {1710675}, year = {2011} } @book{MTMT:2022844, title = {Útravaló pedagógusoknak az intézményi implementációs folyamatok gyakorlattá válásához. Inkluzív nevelés}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/2022844}, editor = {Kőpatakiné, Mészáros Mária}, publisher = {Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kht; Edukáció Kft.}, unique-id = {2022844}, year = {2008} } @article{MTMT:27648516, title = {Nevelőtestületi attitűdvizsgálat az integrált neveléssel kapcsolatban}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/27648516}, author = {Horváthné, Moldvay Ilona}, journal-iso = {FEJLESZTŐ PEDAGÓGIA}, journal = {FEJLESZTŐ PEDAGÓGIA: PEDAGÓGIAI SZAKFOLYÓIRAT}, volume = {17}, unique-id = {27648516}, issn = {0866-2495}, year = {2006}, pages = {54-60} }