@book{MTMT:31798803, title = {A konstruktív életvezetés pedagógiája és iskolája}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/31798803}, author = {Bábosik, István}, publisher = {ELTE Eötvös Kiadó}, unique-id = {31798803}, year = {2020} } @article{MTMT:31794700, title = {A játék és a sport személyiségfejlesztő hatásrendszere}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/31794700}, author = {Bábosik, Zoltán}, journal-iso = {DELIBERATIONES}, journal = {DELIBERATIONES}, volume = {13}, unique-id = {31794700}, issn = {1789-8919}, year = {2020}, eissn = {2786-1562}, pages = {5-18} } @inbook{MTMT:30931094, title = {A "Szimbólum pedagógia" fogalmának megalapozása, bevezetése}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/30931094}, author = {Hevesi, Tímea Mária}, booktitle = {Pedagógiai változások - a változás pedagógiája}, unique-id = {30931094}, abstract = {A korunkban kibontakozó új pedagógiai paradigmába integrálódnak a szociális kölcsönhatásokkal és tanulási motivációval, s egyre inkább az életminőséggel kapcsolatos ismeretek (Kopp–Skrabski 2009; Réthyné 2013). Mindezek tetten érhetőek a pedagógia célkitűzéseiben, a szocio-emocionális/társas jóllét megteremtésére (Nemzeti alaptanterv tervezete 2018), s a boldogság elérésére való törekvésként (Noddings 2004; Senior 2015). A pedagógiai kutatások területén a boldogság témájával kapcsolatos vizsgálatok leginkább a pedagógiai jól-lét vizsgálatokban realizálódnak (Soini et al. 2010; Scoffham–Barnes 2011). Tanulmányunk céljául az adott társadalomban elfogadott normáktól eltérő viselkedésű gyermekek, fiatalok, s az egyes szakterületek képviselői által alkalmazott (terápiás) módszerek egy lehetséges találkozási területének a körvonalazását tűztük ki. Az interdiszciplináris szemléletű munkánkban felvázolunk egy pedagógia modellt, melyet Szimbólum pedagógiának nevezünk el. Koncepciónkban törekszünk megjeleníteni a társas jól-lét dimenzióit (pozitív érzelmek, együttműködési készség, spiritualitás). Tanulmányunkban a különböző területeken szerzett ismereteink és gyakorlati tapasztalataink által kialakult szemlélet tükröződik. Munkánkban bemutatunk egy felderítő kutatást a Szimbólum pedagógia megvalósításával kapcsolatban. Kutatásunk résztvevői autizmusra utaló viselkedést mutató gyermekek, akik számára nagyon nehéz a kortársak közé beilleszkedni, mert viselkedésbeli furcsaságaik miatt kortársaik bántalmazhatják, kiközösíthetik őket (Ajánlások 2016). Hudson és munkatársainak (2018) kutatásai szerint a tipikusan fejlődő egyénekhez képest az autizmussal élő egyének négyszer nagyobb valószínűséggel tapasztalják meg a depressziót életük során. Feltáró kutatásunk eredményei azt jelzik számunkra, hogy gyermekközösségekben, az autizmusra utaló viselkedést mutató gyermekeknél az archaikus élmények hozzájárulhatnak társas jól-létük megteremtéséhez. A Szimbólum pedagógia alkalmazása lehetőséget jelenthet az atipikus viselkedésű egyének kortárscsoportba való integrációjára és a társ-szakmák, társ-tudományterületek közötti együttműködésre. Megközelítésünk folytán egy olyan pedagógiai modell kiépítését tartjuk lehetségesnek, amely empirikusan igazolható, széles körben használható, flexibilis és más rendszerek felé nyitott, s egy komplex makrorendszer kialakítását eredményezheti.}, year = {2019}, pages = {160-178} } @inbook{MTMT:3374826, title = {A kapcsolatépítés szerepe a nevelésben}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/3374826}, author = {Bábosik, I and Bábosik, Zoltán}, booktitle = {A testnevelésnek és sportnak össztársadalmi sikerességre van szüksége}, unique-id = {3374826}, year = {2018}, pages = {61-72} } @article{MTMT:31813251, title = {A PETŐ-MÓDSZER HALADÓ SZEMLÉLETÉNEK MEGVILÁGÍTÁSA A KONSTRUKTÍV PEDAGÓGIA KRITÉRIUMAI ALAPJÁN}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/31813251}, author = {Oravecz, Adrienn}, journal-iso = {KŰLÖNLEGES BÁNÁSMÓD}, journal = {KÜLÖNLEGES BÁNÁSMÓD}, volume = {4}, unique-id = {31813251}, year = {2018}, eissn = {2498-5368}, pages = {93-100} } @inbook{MTMT:3139917, title = {A mozgás szerepe a szociális életképesség megalapozásában}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/3139917}, author = {Bábosik, Zoltán}, booktitle = {A mozgás mint személyiségfejlesztő tényező}, unique-id = {3139917}, year = {2016}, pages = {65-76} } @article{MTMT:25571562, title = {Pedagogical Aspects of Voluntary School Work. Following Studies}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/25571562}, author = {Jármai, Erzsébet Mária and Zsupanekné Palányi, Ildikó}, doi = {10.1515/ptse-2015-0003}, journal-iso = {PRACTICE THEOR SYST EDUC}, journal = {PRACTICE AND THEORY IN SYSTEMS OF EDUCATION}, volume = {10}, unique-id = {25571562}, issn = {1788-2583}, year = {2015}, eissn = {1788-2591}, pages = {23-45}, orcid-numbers = {Jármai, Erzsébet Mária/0000-0002-5187-5216} } @book{MTMT:2943870, title = {A köznevelés céljai és fejlesztési területei. a Nemzeti alaptanterv szemléletének tükrében: Pedagógiai tanulmányok}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/2943870}, isbn = {9789633082515}, editor = {Kormos, József and Pálvölgyi, Ferenc}, publisher = {Pázmány Péter Katolikus Egyetem Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar}, unique-id = {2943870}, year = {2015} } @inbook{MTMT:2798327, title = {A mediáció alkalmazása és ami mögötte van.... A jog és a menedzsment kapcsolódási pontjai}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/2798327}, isbn = {9789637159923}, author = {Szekeres, Diána}, booktitle = {Alkalmazott tudományok I. fóruma}, unique-id = {2798327}, year = {2014}, pages = {869-887}, orcid-numbers = {Szekeres, Diána/0000-0002-3442-5045} } @inproceedings{MTMT:2908209, title = {Az adaptív evezés program szerepe a szociális kompetenciák alakításában}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/2908209}, author = {Túri, Ibolya}, booktitle = {Tavaszi Szél 2014 Konferencia = Spring Wind 2014: Konferenciakötet IV.}, unique-id = {2908209}, year = {2014}, pages = {446-460}, orcid-numbers = {Túri, Ibolya/0000-0002-6627-3103} }