TY - BOOK AU - Bábosik, István TI - A konstruktív életvezetés pedagógiája és iskolája PB - Eötvös József Könyvkiadó CY - Budapest PY - 2020 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31798803 ID - 31798803 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Bábosik, Zoltán TI - A játék és a sport személyiségfejlesztő hatásrendszere JF - DELIBERATIONES J2 - DELIBERATIONES VL - 13 PY - 2020 IS - 2 SP - 5 EP - 18 PG - 14 SN - 1789-8919 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31794700 ID - 31794700 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Hevesi, Tímea Mária ED - Kaposi, József ED - Szőke-Milinte, Enikő TI - A "Szimbólum pedagógia" fogalmának megalapozása, bevezetése T2 - Pedagógiai változások - a változás pedagógiája PB - Pázmány Péter Katolikus Egyetem (PPKE) CY - Budapest SN - 9786155224867 PY - 2019 SP - 160 EP - 178 PG - 19 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/30931094 ID - 30931094 AB - A korunkban kibontakozó új pedagógiai paradigmába integrálódnak a szociális kölcsönhatásokkal és tanulási motivációval, s egyre inkább az életminőséggel kapcsolatos ismeretek (Kopp–Skrabski 2009; Réthyné 2013). Mindezek tetten érhetőek a pedagógia célkitűzéseiben, a szocio-emocionális/társas jóllét megteremtésére (Nemzeti alaptanterv tervezete 2018), s a boldogság elérésére való törekvésként (Noddings 2004; Senior 2015). A pedagógiai kutatások területén a boldogság témájával kapcsolatos vizsgálatok leginkább a pedagógiai jól-lét vizsgálatokban realizálódnak (Soini et al. 2010; Scoffham–Barnes 2011). Tanulmányunk céljául az adott társadalomban elfogadott normáktól eltérő viselkedésű gyermekek, fiatalok, s az egyes szakterületek képviselői által alkalmazott (terápiás) módszerek egy lehetséges találkozási területének a körvonalazását tűztük ki. Az interdiszciplináris szemléletű munkánkban felvázolunk egy pedagógia modellt, melyet Szimbólum pedagógiának nevezünk el. Koncepciónkban törekszünk megjeleníteni a társas jól-lét dimenzióit (pozitív érzelmek, együttműködési készség, spiritualitás). Tanulmányunkban a különböző területeken szerzett ismereteink és gyakorlati tapasztalataink által kialakult szemlélet tükröződik. Munkánkban bemutatunk egy felderítő kutatást a Szimbólum pedagógia megvalósításával kapcsolatban. Kutatásunk résztvevői autizmusra utaló viselkedést mutató gyermekek, akik számára nagyon nehéz a kortársak közé beilleszkedni, mert viselkedésbeli furcsaságaik miatt kortársaik bántalmazhatják, kiközösíthetik őket (Ajánlások 2016). Hudson és munkatársainak (2018) kutatásai szerint a tipikusan fejlődő egyénekhez képest az autizmussal élő egyének négyszer nagyobb valószínűséggel tapasztalják meg a depressziót életük során. Feltáró kutatásunk eredményei azt jelzik számunkra, hogy gyermekközösségekben, az autizmusra utaló viselkedést mutató gyermekeknél az archaikus élmények hozzájárulhatnak társas jól-létük megteremtéséhez. A Szimbólum pedagógia alkalmazása lehetőséget jelenthet az atipikus viselkedésű egyének kortárscsoportba való integrációjára és a társ-szakmák, társ-tudományterületek közötti együttműködésre. Megközelítésünk folytán egy olyan pedagógiai modell kiépítését tartjuk lehetségesnek, amely empirikusan igazolható, széles körben használható, flexibilis és más rendszerek felé nyitott, s egy komplex makrorendszer kialakítását eredményezheti. LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Bábosik, I AU - Bábosik, Zoltán ED - Hamar, Pál TI - A kapcsolatépítés szerepe a nevelésben T2 - A testnevelésnek és sportnak össztársadalmi sikerességre van szüksége PB - Testnevelési Egyetem CY - [s. l.] SN - 9786155196126 PY - 2018 SP - 61 EP - 72 PG - 12 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/3374826 ID - 3374826 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Oravecz, Adrienn TI - A PETŐ-MÓDSZER HALADÓ SZEMLÉLETÉNEK MEGVILÁGÍTÁSA A KONSTRUKTÍV PEDAGÓGIA KRITÉRIUMAI ALAPJÁN JF - KÜLÖNLEGES BÁNÁSMÓD J2 - KŰLÖNLEGES BÁNÁSMÓD VL - 4 PY - 2018 IS - 3 SP - 93 EP - 100 PG - 8 SN - 2498-5368 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31813251 ID - 31813251 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Bábosik, Zoltán ED - Hamar, Pál TI - A mozgás szerepe a szociális életképesség megalapozásában T2 - A mozgás mint személyiségfejlesztő tényező PB - Eötvös József Könyvkiadó CY - Budapest SN - 9789639955707 PY - 2016 SP - 65 EP - 76 PG - 12 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/3139917 ID - 3139917 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Jármai, Erzsébet Mária AU - Zsupanekné Palányi, Ildikó TI - Pedagogical Aspects of Voluntary School Work. Following Studies TS - Following Studies JF - PRACTICE AND THEORY IN SYSTEMS OF EDUCATION J2 - PRACTICE THEOR SYST EDUC VL - 10 PY - 2015 IS - 1 SP - 23 EP - 45 PG - 23 SN - 1788-2583 DO - 10.1515/ptse-2015-0003 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/25571562 ID - 25571562 LA - English DB - MTMT ER - TY - BOOK ED - Kormos, József ED - Pálvölgyi, Ferenc TI - A köznevelés céljai és fejlesztési területei. a Nemzeti alaptanterv szemléletének tükrében: Pedagógiai tanulmányok TS - a Nemzeti alaptanterv szemléletének tükrében: Pedagógiai tanulmányok ET - 0 PB - PPKE BTK CY - Budapest PY - 2015 SP - 276 SN - 9789633082515 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/2943870 ID - 2943870 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Szekeres, Diána ED - Solt, Katalin TI - A mediáció alkalmazása és ami mögötte van.... A jog és a menedzsment kapcsolódási pontjai TS - A jog és a menedzsment kapcsolódási pontjai T2 - Alkalmazott tudományok I. fóruma PB - Budapesti Gazdasági Főiskola (BGF) CY - Budapest SN - 9789637159923 PY - 2014 SP - 869 EP - 887 PG - 19 SN - 9789637159923 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/2798327 ID - 2798327 N1 - BGF BORY elnevezésű intézményi repozitórium Publikációtár repozitórium LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Túri, Ibolya ED - Csiszár, Imre ED - Kőmíves, Péter Miklós TI - Az adaptív evezés program szerepe a szociális kompetenciák alakításában T2 - Tavaszi Szél 2014 Konferencia = Spring Wind 2014: Konferenciakötet IV. PB - Doktoranduszok Országos Szövetsége (DOSZ) CY - Debrecen SN - 9789638956088 PY - 2014 SP - 446 EP - 460 PG - 15 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/2908209 ID - 2908209 LA - Hungarian DB - MTMT ER -