TY - JOUR AU - Fangwei, Ning AU - Yan, Shi AU - Maolin, Cai AU - Yixuan, Wang AU - Weiqing, Xu TI - Research Progress of Related Technologies of Electric-Pneumatic Pressure Proportional Valves JF - APPLIED SCIENCES-BASEL J2 - APPL SCI-BASEL VL - 7 PY - 2017 IS - 10 SN - 2076-3417 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/27045577 ID - 27045577 LA - English DB - MTMT ER - TY - GEN AU - 韩正铁, null AU - 宗长富, null AU - 赵伟强, null AU - 万滢, null TI - 商用车 EBS 系统比例继动阀特性与控制方法 CY - 10 PY - 2014 SP - 001 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/24965279 ID - 24965279 N1 - idéző Cím: 商用车 EBS 系统比例继动阀特性与控制方法 idéző Folyóirat/Könyv cím/Szabadalmi szám: 农业机械学报 idéző Kötet: 10 idéző Megjelenés éve: 2014 idéző Sorozat cím: 农业机械学报 LA - English DB - MTMT ER - TY - THES AU - Bóka, Gergely TI - Shifting Optimization of Face Dog Clutches in Heavy Duty Automated Mechanical Transmissions PY - 2012 SP - 121 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/2691756 ID - 2691756 LA - English DB - MTMT ER - TY - THES AU - Szente, Viktor TI - Pneumatikus teljesítmény-átviteli rendszerek áramlástani jellemzői PY - 2009 SP - 112 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/2646422 ID - 2646422 AB - Az elektropneumatikus (EP) szelepek az ipar legkülönfélébb ágazataiban megtalálhatók. Az ilyen szelepek átömlési karakterisztikájának ismerete különösen azokon a területeken fontos, ahol rövid válaszidejű pneumatikus rendszerekben szabályzószelepként kerül alkalmazásra. A jelenleg alkalmazott szelepmodellek csak korlátozottan használhatók az általam vizsgált EP szelep modellezésére. Ezért egy olyan szelepmodell felállítása volt az elsidleges cél, amely az általam vizsgált szelepcsoport esetén kellő pontossággal képes visszaadni az átömlési tényezőt. Mivel az EP szelep átömlési karakterisztikáját meglehetősen sok paraméter befolyásolja, ezért dimenzióanalízis segítségével kíséreltem meg a változók számát csökkenteni. Az eredményül kapott dimenziótlan csoportok határozták meg a kutatási irányt. Ennek során arra a megállapításra jutottam, hogy egy jól alkalmazható szelepmodell kidolgozásához célszerű először egy analitikus modellt felállítani. Az általam kidolgozott modell az eddigiekhez képest a teljes nyomásviszony-tartományon képes leírni az átömlési karakterisztikát. A modern, magas integráltsági fokú pneumatikus rendszerekben a nagynyomású levegő általában egy EP szelepen keresztül áramlik az egyik kamrából a másikba. Ezek a rendszerek általában rendelkeznek beépített nyomásérzékelőkkel és beépített csatlakozókkal külső berendezések csatlakoztatására. Ebből kiindulva kidolgoztam egy új mérési módszertant, melynek segítségével pneumatikus szelepek nyomásviszony-függő átömlési karakterisztikája állítható fel a teljes nyomásviszony-tartományon. A numerikus áramlástani (CFD) vizsgálat számos esetben az egyetlen lehetőség arra, hogy az áramlások részleteiről is információkat kapjunk, ill. a geometriai változtatások jóval könnyebben végezhetők el, mint mérési összeállítás esetében. Ezért elkészítettem a szelepcsalád CFD modelljét, majd numerikus áramlástani vizsgálatokat végeztem, melynek eredményeit mérésekkel validáltam. Az áramlás szerkezetét és az átömlési tényező változását az irodalomban talált eseteknél szélesebb körű és részletesebb vizsgálatnak vetettem alá. Kutatási témám elsődleges célja volt egy nagy pontosságú szelepmodell felállítása. Az analitikus modell az alkalmazott elhanyagolások, ill. az eltérő geometria miatt nem alkalmas erre a célra. Ugyanakkor elméleti alapokon nyugszik és segítségével a karakterisztika expliciten számolható, így jó alapot biztosít egy félempirikus modell létrehozására. Így az általam kidolgozott analitikus modell és a kísérletekkel alátámasztott numerikus áramlástani vizsgálatok alapján felállítottam egy félempirikus modellt, mely a geometria különféle változását is képes figyelembe venni. A modellben alkalmazott egyszerű transzformációk eredményei legfeljebb 3% relatív eltéréssel követik a CFD módszerrel számított karakterisztikát. LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CONF AU - Szente, V AU - Vad, J TI - Noise and vibration studies on pneumatic circuit protection valves T2 - XXXVI. Combined Conference on Heavy Vehicles (BusTruck ‘05) PY - 2005 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/24965281 ID - 24965281 LA - English DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Mózer, Zoltán AU - Tajti, Ákos AU - Szente, Viktor ED - Lajos, Tamás ED - Vad, János TI - Experimental investigation on pneumatic components T2 - Conference on Modelling Fluid Flow, CMFF 03 PB - Budapest University of Technology and Economics CY - Budapest SN - 9634207782 PY - 2003 SP - 517 EP - 524 PG - 8 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/2608672 ID - 2608672 AB - Pneumatic Electric Braking Systems (EBS) are frequently used in commercial vehicles. These systems are controlled at about 100 Hz, thus the dynamic behaviour of them is essential to know. Since solenoid valves are playing important role in control, the knowledge on the dynamic behaviour of these valves is essential. This paper presents the development of a computer-controlled experimental facility, for investigation of the Cq flow coefficient. This documentation presents the comparison of the experimental methods to international literature and numerical flow simulations. LA - English DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Szente, Viktor AU - Vad, János ED - Meyer, J P TI - Computational and experimental investigation on the flow characteristics of small-scale pneumatic solenoid valves T2 - 2nd International Conference on Heat Transfer, Fluid Mechanics and Thermodynamics (HEFAT 2003) PB - s.n. CY - Centurion SN - 9780620305037 PY - 2003 PG - 5 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/2608669 ID - 2608669 AB - A simplified one-dimensional (1D) simulation model has been elaborated in AMESim environment, which is capable of analyzing and predicting the flow characteristics of small electropneumatic (EP) valves within a wide range of pressure ratios. The flow coefficient in the model has been identified on the basis of experiments and was compared with the Perry model. The flow coefficient values have been successfully reproduced by axisymmetric quasi-3D (Q3D) computations using the FLUENT code. A number of different geometries were analyzed to determine the correlation between the geometry and the flow coefficient. LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Szente, Viktor AU - Vad, János TI - A semi-empirical model for characterisation of flow coefficient for pneumatic solenoid valves JF - PERIODICA POLYTECHNICA-MECHANICAL ENGINEERING J2 - PERIOD POLYTECH MECH ENG VL - 47 PY - 2003 IS - 2 SP - 131 EP - 142 PG - 12 SN - 0324-6051 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/1632967 ID - 1632967 AB - A semi-empirical model has been elaborated for analyzing and predicting the flow characteristics of small electro-pneumatic (EP) valves within a wide range of pressure ratio. As a basis for characterization of flow coefficient, an analytical model has been established for a simplified geometry. This model has been corrected corresponding to more complex valve geometries, utilizing the results of axisymmetric quasi-3D (Q3D) computations using the Computational Fluid Dynamics (CFD) code FLUENT. By this means, a semi-empirical modelling methodology has been elaborated for characterization of through-flow behavior of pneumatic valves of various geometries. LA - English DB - MTMT ER - TY - CONF AU - Istók, Balázs AU - Vad, János AU - Szabó, Zsolt AU - Gáspár, Tibor AU - Németh, Huba AU - Lóránt, Gábor TI - On the Resonance Effects of Pneumatic Unloader Valves T2 - 3rd International Fluid Power Conference PB - Shaker Verlag C1 - Aachen PY - 2002 SP - 581 EP - 592 PG - 12 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/2637384 ID - 2637384 LA - English DB - MTMT ER - TY - GEN AU - Németh, Huba AU - Ailer, Piroska Gyöngyi AU - Hangos, K M TI - Nonlinear Hybrid Model of Single Protection Valve for Pneumatic Brake Systems. SCL-002/2002 TS - SCL-002/2002 PY - 2002 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/2640529 ID - 2640529 LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Németh, Huba AU - Ailer, Piroska Gyöngyi AU - Hangos, Katalin TI - Nonlinear modelling and model verification of a single protection valve JF - PERIODICA POLYTECHNICA TRANSPORTATION ENGINEERING J2 - PERIOD POLYTECH TRANSP ENG VL - 30 PY - 2002 IS - 1-2 SP - 69 EP - 92 PG - 24 SN - 0303-7800 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/1020775 ID - 1020775 LA - English DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Szente, Viktor AU - Vad, János ED - Penninger, Antal ED - Ziaja, György ED - Vörös, Gábor TI - Computational and experimental investigation on the flow characteristics of electropneumatic valves T2 - Gépészet 2002 PB - Budapest University of Technology and Economics Faculty of Mechanical Engineering CY - Budapest SN - 9636991650 PY - 2002 SP - 431 EP - 435 PG - 5 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/1632964 ID - 1632964 AB - A simplified one-dimensional (1D) simulation model has been elaborated in AMESim environment, which is capable for analyzing and predicting the flow characteristics of small electropneumatic (EP) valves within a wide range of pressure ratios in the sonic range. The flow coefficient in the model has been identified on the basis of experiments and was compared with the Perry model. The flow coefficient values have been successfully reproduced by axisymmetric quasi-3D (Q3D) computations using the FLUENT code. LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Szente, Viktor AU - Hős, Csaba János AU - Istók, Balázs AU - Vad, János AU - Kristóf, Gergely TI - Gas Dynamic Pipe Flow Effects in Controlled Pneumatic Systems - A Simulation Study JF - PERIODICA POLYTECHNICA-MECHANICAL ENGINEERING J2 - PERIOD POLYTECH MECH ENG VL - 45 PY - 2001 IS - 2 SP - 239 EP - 250 PG - 12 SN - 0324-6051 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/1632963 ID - 1632963 N1 - MatarkaID=765597 AB - Electro-pneumatic modulators (EPMs) are widely used in controlled pneumatic systems. Their aim is to ensure a controlled operating pressure modulated at a high accuracy and high temporal resolution. This paper reports a computational case study representing the influence of gas dynamic pipe flow effects on the operation of a pneumatic system to be controlled by means of an EPM. The simulation has been carried out with use of simulation software AMESim version 3.01. Given that no standard gas dynamic pipe model and electro-dynamically-relevant solenoid valve model are included in the present version of the simulation software, such models had to be elaborated by the authors. The simulation studies reveal that the self-developed gas dynamic pipe model resolves properly the wave effects and flow fluctuations expected from a realistic pneumatic pipe performing high velocity flow. The simulation must accurately resolve such phenomena if the computational study aims to provide an aid to the design of a proper pressure control loop. It has been concluded that a gas dynamic pipe model, covering reliably the physically possible entire Mach number range, is essential in simulation of pneumatic systems. LA - English DB - MTMT ER -