@article{MTMT:27045577, title = {Research Progress of Related Technologies of Electric-Pneumatic Pressure Proportional Valves}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/27045577}, author = {Fangwei, Ning and Yan, Shi and Maolin, Cai and Yixuan, Wang and Weiqing, Xu}, journal-iso = {APPL SCI-BASEL}, journal = {APPLIED SCIENCES-BASEL}, volume = {7}, unique-id = {27045577}, year = {2017}, eissn = {2076-3417} } @misc{MTMT:24965279, title = {商用车 EBS 系统比例继动阀特性与控制方法}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/24965279}, author = {韩正铁 and 宗长富 and 赵伟强 and 万滢}, unique-id = {24965279}, year = {2014}, pages = {001} } @mastersthesis{MTMT:2691756, title = {Shifting Optimization of Face Dog Clutches in Heavy Duty Automated Mechanical Transmissions}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/2691756}, author = {Bóka, Gergely}, unique-id = {2691756}, year = {2012} } @mastersthesis{MTMT:2646422, title = {Pneumatikus teljesítmény-átviteli rendszerek áramlástani jellemzői}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/2646422}, author = {Szente, Viktor}, unique-id = {2646422}, abstract = {Az elektropneumatikus (EP) szelepek az ipar legkülönfélébb ágazataiban megtalálhatók. Az ilyen szelepek átömlési karakterisztikájának ismerete különösen azokon a területeken fontos, ahol rövid válaszidejű pneumatikus rendszerekben szabályzószelepként kerül alkalmazásra. A jelenleg alkalmazott szelepmodellek csak korlátozottan használhatók az általam vizsgált EP szelep modellezésére. Ezért egy olyan szelepmodell felállítása volt az elsidleges cél, amely az általam vizsgált szelepcsoport esetén kellő pontossággal képes visszaadni az átömlési tényezőt. Mivel az EP szelep átömlési karakterisztikáját meglehetősen sok paraméter befolyásolja, ezért dimenzióanalízis segítségével kíséreltem meg a változók számát csökkenteni. Az eredményül kapott dimenziótlan csoportok határozták meg a kutatási irányt. Ennek során arra a megállapításra jutottam, hogy egy jól alkalmazható szelepmodell kidolgozásához célszerű először egy analitikus modellt felállítani. Az általam kidolgozott modell az eddigiekhez képest a teljes nyomásviszony-tartományon képes leírni az átömlési karakterisztikát. A modern, magas integráltsági fokú pneumatikus rendszerekben a nagynyomású levegő általában egy EP szelepen keresztül áramlik az egyik kamrából a másikba. Ezek a rendszerek általában rendelkeznek beépített nyomásérzékelőkkel és beépített csatlakozókkal külső berendezések csatlakoztatására. Ebből kiindulva kidolgoztam egy új mérési módszertant, melynek segítségével pneumatikus szelepek nyomásviszony-függő átömlési karakterisztikája állítható fel a teljes nyomásviszony-tartományon. A numerikus áramlástani (CFD) vizsgálat számos esetben az egyetlen lehetőség arra, hogy az áramlások részleteiről is információkat kapjunk, ill. a geometriai változtatások jóval könnyebben végezhetők el, mint mérési összeállítás esetében. Ezért elkészítettem a szelepcsalád CFD modelljét, majd numerikus áramlástani vizsgálatokat végeztem, melynek eredményeit mérésekkel validáltam. Az áramlás szerkezetét és az átömlési tényező változását az irodalomban talált eseteknél szélesebb körű és részletesebb vizsgálatnak vetettem alá. Kutatási témám elsődleges célja volt egy nagy pontosságú szelepmodell felállítása. Az analitikus modell az alkalmazott elhanyagolások, ill. az eltérő geometria miatt nem alkalmas erre a célra. Ugyanakkor elméleti alapokon nyugszik és segítségével a karakterisztika expliciten számolható, így jó alapot biztosít egy félempirikus modell létrehozására. Így az általam kidolgozott analitikus modell és a kísérletekkel alátámasztott numerikus áramlástani vizsgálatok alapján felállítottam egy félempirikus modellt, mely a geometria különféle változását is képes figyelembe venni. A modellben alkalmazott egyszerű transzformációk eredményei legfeljebb 3% relatív eltéréssel követik a CFD módszerrel számított karakterisztikát.}, year = {2009}, orcid-numbers = {Szente, Viktor/0000-0002-0588-7726} } @CONFERENCE{MTMT:24965281, title = {Noise and vibration studies on pneumatic circuit protection valves}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/24965281}, author = {Szente, V and Vad, J}, booktitle = {XXXVI. Combined Conference on Heavy Vehicles (BusTruck ‘05)}, unique-id = {24965281}, year = {2005} } @inproceedings{MTMT:2608672, title = {Experimental investigation on pneumatic components}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/2608672}, author = {Mózer, Zoltán and Tajti, Ákos and Szente, Viktor}, booktitle = {Conference on Modelling Fluid Flow, CMFF 03}, unique-id = {2608672}, abstract = {Pneumatic Electric Braking Systems (EBS) are frequently used in commercial vehicles. These systems are controlled at about 100 Hz, thus the dynamic behaviour of them is essential to know. Since solenoid valves are playing important role in control, the knowledge on the dynamic behaviour of these valves is essential. This paper presents the development of a computer-controlled experimental facility, for investigation of the Cq flow coefficient. This documentation presents the comparison of the experimental methods to international literature and numerical flow simulations.}, year = {2003}, pages = {517-524}, orcid-numbers = {Szente, Viktor/0000-0002-0588-7726} } @inproceedings{MTMT:2608669, title = {Computational and experimental investigation on the flow characteristics of small-scale pneumatic solenoid valves}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/2608669}, author = {Szente, Viktor and Vad, János}, booktitle = {2nd International Conference on Heat Transfer, Fluid Mechanics and Thermodynamics (HEFAT 2003)}, unique-id = {2608669}, abstract = {A simplified one-dimensional (1D) simulation model has been elaborated in AMESim environment, which is capable of analyzing and predicting the flow characteristics of small electropneumatic (EP) valves within a wide range of pressure ratios. The flow coefficient in the model has been identified on the basis of experiments and was compared with the Perry model. The flow coefficient values have been successfully reproduced by axisymmetric quasi-3D (Q3D) computations using the FLUENT code. A number of different geometries were analyzed to determine the correlation between the geometry and the flow coefficient.}, year = {2003}, orcid-numbers = {Szente, Viktor/0000-0002-0588-7726; Vad, János/0000-0001-5589-1603} } @article{MTMT:1632967, title = {A semi-empirical model for characterisation of flow coefficient for pneumatic solenoid valves}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/1632967}, author = {Szente, Viktor and Vad, János}, journal-iso = {PERIOD POLYTECH MECH ENG}, journal = {PERIODICA POLYTECHNICA-MECHANICAL ENGINEERING}, volume = {47}, unique-id = {1632967}, issn = {0324-6051}, abstract = {A semi-empirical model has been elaborated for analyzing and predicting the flow characteristics of small electro-pneumatic (EP) valves within a wide range of pressure ratio. As a basis for characterization of flow coefficient, an analytical model has been established for a simplified geometry. This model has been corrected corresponding to more complex valve geometries, utilizing the results of axisymmetric quasi-3D (Q3D) computations using the Computational Fluid Dynamics (CFD) code FLUENT. By this means, a semi-empirical modelling methodology has been elaborated for characterization of through-flow behavior of pneumatic valves of various geometries.}, year = {2003}, eissn = {1587-379X}, pages = {131-142}, orcid-numbers = {Szente, Viktor/0000-0002-0588-7726; Vad, János/0000-0001-5589-1603} } @CONFERENCE{MTMT:2637384, title = {On the Resonance Effects of Pneumatic Unloader Valves}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/2637384}, author = {Istók, Balázs and Vad, János and Szabó, Zsolt and Gáspár, Tibor and Németh, Huba and Lóránt, Gábor}, booktitle = {3rd International Fluid Power Conference}, unique-id = {2637384}, year = {2002}, pages = {581-592}, orcid-numbers = {Istók, Balázs/0000-0002-0248-0074; Vad, János/0000-0001-5589-1603; Szabó, Zsolt/0000-0002-3650-1662} } @techreport{MTMT:2640529, title = {Nonlinear Hybrid Model of Single Protection Valve for Pneumatic Brake Systems. SCL-002/2002}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/2640529}, author = {Németh, Huba and Ailer, Piroska Gyöngyi and Hangos, K M}, unique-id = {2640529}, year = {2002}, orcid-numbers = {Ailer, Piroska Gyöngyi/0000-0002-5936-8841} } @article{MTMT:1020775, title = {Nonlinear modelling and model verification of a single protection valve}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/1020775}, author = {Németh, Huba and Ailer, Piroska Gyöngyi and Hangos, Katalin}, journal-iso = {PERIOD POLYTECH TRANSP ENG}, journal = {PERIODICA POLYTECHNICA TRANSPORTATION ENGINEERING}, volume = {30}, unique-id = {1020775}, issn = {0303-7800}, year = {2002}, eissn = {1587-3811}, pages = {69-92}, orcid-numbers = {Ailer, Piroska Gyöngyi/0000-0002-5936-8841; Hangos, Katalin/0000-0003-0437-2787} } @inproceedings{MTMT:1632964, title = {Computational and experimental investigation on the flow characteristics of electropneumatic valves}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/1632964}, author = {Szente, Viktor and Vad, János}, booktitle = {Gépészet 2002}, unique-id = {1632964}, abstract = {A simplified one-dimensional (1D) simulation model has been elaborated in AMESim environment, which is capable for analyzing and predicting the flow characteristics of small electropneumatic (EP) valves within a wide range of pressure ratios in the sonic range. The flow coefficient in the model has been identified on the basis of experiments and was compared with the Perry model. The flow coefficient values have been successfully reproduced by axisymmetric quasi-3D (Q3D) computations using the FLUENT code.}, year = {2002}, pages = {431-435}, orcid-numbers = {Szente, Viktor/0000-0002-0588-7726; Vad, János/0000-0001-5589-1603} } @article{MTMT:1632963, title = {Gas Dynamic Pipe Flow Effects in Controlled Pneumatic Systems - A Simulation Study}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/1632963}, author = {Szente, Viktor and Hős, Csaba János and Istók, Balázs and Vad, János and Kristóf, Gergely}, journal-iso = {PERIOD POLYTECH MECH ENG}, journal = {PERIODICA POLYTECHNICA-MECHANICAL ENGINEERING}, volume = {45}, unique-id = {1632963}, issn = {0324-6051}, abstract = {Electro-pneumatic modulators (EPMs) are widely used in controlled pneumatic systems. Their aim is to ensure a controlled operating pressure modulated at a high accuracy and high temporal resolution. This paper reports a computational case study representing the influence of gas dynamic pipe flow effects on the operation of a pneumatic system to be controlled by means of an EPM. The simulation has been carried out with use of simulation software AMESim version 3.01. Given that no standard gas dynamic pipe model and electro-dynamically-relevant solenoid valve model are included in the present version of the simulation software, such models had to be elaborated by the authors. The simulation studies reveal that the self-developed gas dynamic pipe model resolves properly the wave effects and flow fluctuations expected from a realistic pneumatic pipe performing high velocity flow. The simulation must accurately resolve such phenomena if the computational study aims to provide an aid to the design of a proper pressure control loop. It has been concluded that a gas dynamic pipe model, covering reliably the physically possible entire Mach number range, is essential in simulation of pneumatic systems.}, year = {2001}, eissn = {1587-379X}, pages = {239-250}, orcid-numbers = {Szente, Viktor/0000-0002-0588-7726; Hős, Csaba János/0000-0002-1930-515X; Istók, Balázs/0000-0002-0248-0074; Vad, János/0000-0001-5589-1603; Kristóf, Gergely/0000-0001-7572-6875} }