TY - JOUR AU - Simon, Katalin TI - Tanári mesterszakos hallgatók tanácsai az otthoni tanuláshoz (Helyesnek vélt tanulási szokások) JF - KÉPZÉS ÉS GYAKORLAT: TRAINING AND PRACTICE J2 - KÉPZÉS ÉS GYAKORLAT VL - 14 PY - 2016 IS - 1-2 SP - 203 EP - 222 PG - 20 SN - 1589-519X DO - 10.17165/TP.2013.1-2.13 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/3090998 ID - 3090998 LA - English DB - MTMT ER - TY - BOOK AU - Estefán, Magdolna AU - Hatvani, Varga ANdrea AU - Taskó, Tünde TI - Psychological Foundations of the Teaching Profession PB - EKF Líceum Kiadó CY - Eger PY - 2015 SN - 9786155509711 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/27656058 ID - 27656058 LA - English DB - MTMT ER - TY - BOOK AU - Szabó, Tamás Péter TI - „Kirakunk táblákat, hogy csúnyán beszélni tilos”. A javítás mint gyakorlat és mint téma diákok és tanáraik metanyelvében TS - A javítás mint gyakorlat és mint téma diákok és tanáraik metanyelvében ET - 0 PB - Gramma Kiadó CY - Dunaszerdahely PY - 2012 SP - 286 SN - 9788096955671 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/2046209 ID - 2046209 N1 - ISBN 978-80-971114-4-1 (online), ISBN 978-80-969556-7-1 (nyomtatott) Megjegyzés-23495467 14., 74., 93., 179. o. AB - A nyelvről való beszéd – a metanyelv – igen heterogén hagyományával is­mer­kednek meg a beszélők nyelvi szocializációjuk során. Nap mint nap találkoz­nak a nyelv­használat különböző leírásaival és értelme­zé­seivel, miközben tapasz­talatot szereznek a nyelvi értékelés egyik legel­terjedtebb formájának, a javítás­nak az alkalmazásában is. Az iskola fontos szerepet játszik ebben a folyamatban, hiszen a saját tekintélyével egyes metanyelvi hagyományokat terjeszteni igyek­szik, má­sokat pedig korlátozni próbál. Nem véletlen tehát, hogy a könyv első­sorban az iskolai metanyelvvel foglalkozik A kötet a metanyelv vizsgálatának és az adatok értelmezésének elméleti és módszer­tani kérdésein túl a javításról való beszéd elemzésével, elsősorban a nyelvhasználatot leíró narratívákkal és a gyakor­latot magyarázó, értékelő ideoló­gi­ákkal foglalkozik. A metanyelv dinamikus, interakciós jellegét a konver­záció­elemzés és a diskurzuselemzés esz­köztá­rával mutatja be, rámutatva arra, hogy a metanyelvi diskurzusok résztvevői – diákok, tanulók, és a velük párbeszédet foly­tató kutató – a saját kommunikációs tech­nikáikkal hogyan alakít­ják az ideo­ló­giaalkotás folyamatát. Az elemzések fókuszában a szerző által gyűjtött kor­puszok szövegei állnak. A kötet a szerző 2011-ben az ELTE-n megvédett PhD-disszertációjának könyv­vál­tozata. LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Takács, Márta AU - Pintér, Krekity Valéria AU - Vinkó, Attila AU - Námesztovszki, Zsolt ED - Czékus, Géza TI - INTERAKTÍV SZOFTVER MINT DIGITÁLIS TANANYAG-KIEGÉSZÍTŐ AZ ALSÓ TAGOZATOS MATEMATIKATANÍTÁSBAN. T2 - KÖNYV - KOMMUNIKÁCIÓ - KOMPETENCIA PB - Újvidéki Egyetem CY - Újvidék SN - 9788687095205 PB - Újvidéki Egyetem PY - 2012 SP - 100 EP - 108 PG - 9 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/27656055 ID - 27656055 N1 - Az Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző Kara nemzetközi tudományos konferenciája előadásainak szerkesztett gyűjteménye (Szabadka, 2012. szeptember 27-29.) LA - Hungarian DB - MTMT ER -