@article{MTMT:3090998, title = {Tanári mesterszakos hallgatók tanácsai az otthoni tanuláshoz (Helyesnek vélt tanulási szokások)}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/3090998}, author = {Simon, Katalin}, doi = {10.17165/TP.2013.1-2.13}, journal-iso = {KÉPZÉS ÉS GYAKORLAT}, journal = {KÉPZÉS ÉS GYAKORLAT: TRAINING AND PRACTICE}, volume = {14}, unique-id = {3090998}, issn = {1589-519X}, year = {2016}, eissn = {2064-4027}, pages = {203-222}, orcid-numbers = {Simon, Katalin/0000-0003-2940-3666} } @book{MTMT:27656058, title = {Psychological Foundations of the Teaching Profession}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/27656058}, isbn = {9786155509711}, author = {Estefán, Magdolna and Hatvani, Varga ANdrea and Taskó, Tünde}, publisher = {Líceum Kiadó}, unique-id = {27656058}, year = {2015} } @book{MTMT:2046209, title = {„Kirakunk táblákat, hogy csúnyán beszélni tilos”. A javítás mint gyakorlat és mint téma diákok és tanáraik metanyelvében}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/2046209}, isbn = {9788097111441}, author = {Szabó, Tamás Péter}, publisher = {Gramma Kiadó}, unique-id = {2046209}, abstract = {A nyelvről való beszéd – a metanyelv – igen heterogén hagyományával is­mer­kednek meg a beszélők nyelvi szocializációjuk során. Nap mint nap találkoz­nak a nyelv­használat különböző leírásaival és értelme­zé­seivel, miközben tapasz­talatot szereznek a nyelvi értékelés egyik legel­terjedtebb formájának, a javítás­nak az alkalmazásában is. Az iskola fontos szerepet játszik ebben a folyamatban, hiszen a saját tekintélyével egyes metanyelvi hagyományokat terjeszteni igyek­szik, má­sokat pedig korlátozni próbál. Nem véletlen tehát, hogy a könyv első­sorban az iskolai metanyelvvel foglalkozik A kötet a metanyelv vizsgálatának és az adatok értelmezésének elméleti és módszer­tani kérdésein túl a javításról való beszéd elemzésével, elsősorban a nyelvhasználatot leíró narratívákkal és a gyakor­latot magyarázó, értékelő ideoló­gi­ákkal foglalkozik. A metanyelv dinamikus, interakciós jellegét a konver­záció­elemzés és a diskurzuselemzés esz­köztá­rával mutatja be, rámutatva arra, hogy a metanyelvi diskurzusok résztvevői – diákok, tanulók, és a velük párbeszédet foly­tató kutató – a saját kommunikációs tech­nikáikkal hogyan alakít­ják az ideo­ló­giaalkotás folyamatát. Az elemzések fókuszában a szerző által gyűjtött kor­puszok szövegei állnak. A kötet a szerző 2011-ben az ELTE-n megvédett PhD-disszertációjának könyv­vál­tozata.}, year = {2012} } @inbook{MTMT:27656055, title = {INTERAKTÍV SZOFTVER MINT DIGITÁLIS TANANYAG-KIEGÉSZÍTŐ AZ ALSÓ TAGOZATOS MATEMATIKATANÍTÁSBAN.}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/27656055}, author = {Takács, Márta and Pintér, Krekity Valéria and Vinkó, Attila and Námesztovszki, Zsolt}, booktitle = {KÖNYV - KOMMUNIKÁCIÓ - KOMPETENCIA}, publisher = {University of Novi Sad}, unique-id = {27656055}, year = {2012}, pages = {100-108} }