@book{MTMT:32768099, title = {Didaktika. Bevezetés az oktatás elméletébe}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/32768099}, isbn = {9788081224034}, author = {Tóth, Péter and Horváth, Kinga}, publisher = {J. Selye University}, unique-id = {32768099}, year = {2021}, orcid-numbers = {Tóth, Péter/0000-0002-5886-144X} } @inproceedings{MTMT:31820589, title = {GYÓGYPEDAGÓGIA KOMPETENCIÁK A TANÍTÓKÉPZÉSBEN}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/31820589}, isbn = {9788081223730}, author = {Trembulyák, Márta}, booktitle = {Pedagogical Sections. Conference Proceedings}, unique-id = {31820589}, year = {2020}, pages = {251-263} } @book{MTMT:3116860, title = {A felnőttképzési módszerek jelentősége és kihívásai az emberi erőforrás fejlesztési gyakorlatban}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/3116860}, isbn = {9789631265002}, author = {Lakner, Szilvia}, publisher = {Lartco Consulting Kft.}, unique-id = {3116860}, year = {2016}, orcid-numbers = {Lakner, Szilvia/0000-0002-7869-5784} } @article{MTMT:2902793, title = {A gyakorlati képzés szemléleti hátterének és kereteinek meghatározása. a pedagógus-idea}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/2902793}, isbn = {9786155509346}, author = {Jaskóné Gácsi, Mária}, journal-iso = {SÁROSPATAKI PEDAGÓGIAI FÜZETEK}, journal = {SÁROSPATAKI PEDAGÓGIAI FÜZETEK}, volume = {különszám}, unique-id = {2902793}, issn = {0230-0435}, year = {2015}, pages = {11-32} } @inbook{MTMT:2965009, title = {Az osztatlan tanárképzés KKK-elemzésére épülő alapelveinek, képzési struktúrájának és tartalmának meghatározása}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/2965009}, author = {Rapos, Nóra and Szivák, Judit}, booktitle = {A tanárképzés megújítása - 2015}, unique-id = {2965009}, year = {2015}, pages = {11-30}, orcid-numbers = {Rapos, Nóra/0000-0003-3610-3522; Szivák, Judit/0000-0002-7112-5201} } @mastersthesis{MTMT:25551066, title = {Negyed század az iskolában. habilitációs értekezés}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/25551066}, author = {Némethné Tóth, Ágnes}, doi = {10.15773/EKF.HABIL.2015.002}, unique-id = {25551066}, year = {2014}, orcid-numbers = {Némethné Tóth, Ágnes/0000-0003-3218-4724} } @article{MTMT:2234318, title = {Kétnyelvi pedagógusképzésben részt vevő hallgatók nézeteinek megjelenése kreatív vizuális alkotásaikban}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/2234318}, author = {Trentinné Benkő, Éva}, journal-iso = {GYERMEKNEVELÉS}, journal = {GYERMEKNEVELÉS: ONLINE TUDOMÁNYOS FOLYÓIRAT}, volume = {1}, unique-id = {2234318}, year = {2013}, eissn = {2063-9945}, pages = {73-106}, orcid-numbers = {Trentinné Benkő, Éva/0000-0002-0525-7361} } @article{MTMT:2170579, title = {A tantárgy-pedagógiák szerkezete, megítélésük kritériumai}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/2170579}, author = {Bárdos, Jenő}, journal-iso = {MAGYAR PEDAGÓGIA}, journal = {MAGYAR PEDAGÓGIA}, volume = {112}, unique-id = {2170579}, issn = {0025-0260}, abstract = {Jenő Bárdos: The Structure of Content-based Pedagogies (Subject-centred Methodologies) as a Taxonomy for Evaluation This paper explains how the content structure of language pedagogy can serve as a pattern in describing and evaluating methodologies in teaching other subjects. The approach is deductive and embraces the levels of the theory of education (generic level); theory of instruction (specific level); and the structure of various content pedagogies such as teaching history, mathematics, music, etc. (concrete or actual level). Awareness of the methodology of content pedagogies will include the complete cultural history of methods, approaches, and techniques ever used in the teaching of the subject in question (diachronic view) and the state of the art in contemporary methodology (synchronic view), offering an integrative and comparative approach to the particular profession. Pedagogical actions are considered to be interactive acts of communication, in which the input (selection and arrangement of teaching material), the educational environment (context, situation, methods and the human factor), and the output (results) are systematically assessed and evaluated (feedback). All subject-centred methodologies (or content-based pedagogies such as teaching biology, literature, art, etc.) will share (and contribute to) a common taxonomy used as a set of criteria in evaluating the potential for their development and maturity. MAGYAR PEDAGÓGIA 112. Number 2. 61-75. (2012) Levelezési cím / Address for correspondence: Bárdos Jenő, Eszterházy Károly Főiskola, Tanárképzési és Tudástechnológiai Kar. H–3300 Eger, Klapka György út 12.}, year = {2012}, pages = {61-75} } @article{MTMT:25551667, title = {A tanulási motiváció kialakulását segítő pedagógus attitűdök}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/25551667}, author = {Bekéné, Zelencz Katalin}, journal-iso = {ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE}, journal = {ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE}, volume = {62}, unique-id = {25551667}, issn = {1215-1807}, year = {2012}, eissn = {1788-2400}, pages = {141-144} } @inproceedings{MTMT:25537651, title = {A projektpedagógia alkalmazása a hitoktatásban}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/25537651}, author = {Bencéné, Fekete Andrea}, booktitle = {XVI. Apáczai-Napok 2012. Nemzetközi Tudományos Konferencia. Szolidaritás és párbeszéd a nemzedékek között. Tanulmánykötet}, publisher = {NYME ACSJK}, unique-id = {25537651}, year = {2012}, pages = {63-68} } @inproceedings{MTMT:25551659, title = {Néhány eléggé ki nem használt lehetőség a környezetünk és a természet és társadalom tanításában}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/25551659}, author = {Czékus, Lajos}, booktitle = {Korszerű Módszertani Kihívások Az Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző Kara IV. Nemzetközi Tudományos Konferenciája}, publisher = {Univerzitet u Novom Sadu Učiteljski fakultet na mađarskom nastavnom jeziku u Subotici}, unique-id = {25551659}, year = {2010}, pages = {742-758} } @inproceedings{MTMT:25551658, title = {Téma és variációk}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/25551658}, author = {H, Molnár Emese}, booktitle = {Korszerű Módszertani Kihívások Az Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző Kara IV. Nemzetközi Tudományos Konferenciája}, publisher = {Univerzitet u Novom Sadu Učiteljski fakultet na mađarskom nastavnom jeziku u Subotici}, unique-id = {25551658}, year = {2010}, pages = {99-115} } @article{MTMT:25582844, title = {A természettudományok szerepe a kisiskolások gondolkodásra nevelésében}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/25582844}, author = {Nanszákné, Cserfalvi Ilona}, journal-iso = {TANÍTÓ}, journal = {TANÍTÓ}, volume = {48}, unique-id = {25582844}, issn = {0496-8387}, year = {2010}, pages = {6-7} } @article{MTMT:1719613, title = {A középiskolai forráselemzés alapjainak bemutatása Julier Ferenc emlékiratának felhasználásával}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/1719613}, author = {Takács, Gyula}, journal-iso = {ISKOLAKULTÚRA}, journal = {ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA}, volume = {20}, unique-id = {1719613}, issn = {1215-5233}, year = {2010}, eissn = {1588-0818}, pages = {92-101} } @article{MTMT:2315725, title = {Az informatikai kompetencia, a pedagógiai gyakorlat és az innovációs sikeresség összefüggései az Európai Digitális Tananyagportál magyar kipróbálói csoportjában}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/2315725}, author = {Török, Erika and Kárpáti, Andrea}, journal-iso = {MAGYAR PEDAGÓGIA}, journal = {MAGYAR PEDAGÓGIA}, volume = {109}, unique-id = {2315725}, issn = {0025-0260}, year = {2009}, pages = {227-259}, orcid-numbers = {Török, Erika/0009-0008-8504-4075; Kárpáti, Andrea/0000-0002-9683-5461} } @{MTMT:3197731, title = {A tanítás tanulása. segédanyag a gyakorlati tanításhoz}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/3197731}, author = {Lenkovics, Ildikó}, booktitle = {Tanári mesterképzési szak összefüggő szakmai gyakorlat}, unique-id = {3197731}, year = {2009} } @article{MTMT:1642064, title = {Az értékközpontú erkölcsi nevelés konstruktív rendszere 1. rész}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/1642064}, author = {Pálvölgyi, Ferenc}, journal-iso = {MESTER TAN}, journal = {MESTER ÉS TANÍTVÁNY}, volume = {6}, unique-id = {1642064}, issn = {1785-4342}, year = {2009}, eissn = {2939-8649}, pages = {134-151} } @article{MTMT:1958090, title = {Hogyan tanítunk?. avagy látlelet a pedagógiai módszertani kultúráról}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/1958090}, author = {Rucska, Andrea}, journal-iso = {FEJLESZTŐ PEDAGÓGIA}, journal = {FEJLESZTŐ PEDAGÓGIA: PEDAGÓGIAI SZAKFOLYÓIRAT}, volume = {20}, unique-id = {1958090}, issn = {0866-2495}, year = {2009}, pages = {41-48} } @mastersthesis{MTMT:25576774, title = {A tanári módszertan problémái a strukturálisan változó andragógus-képző felsőoktatási intézményekben (Magyar-osztrák-cseh összehasonlításban)}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/25576774}, author = {Sári, Szilvia}, publisher = {Pécsi Tudományegyetem BTK}, unique-id = {25576774}, year = {2009} } @article{MTMT:3219088, title = {Érvek és ellenérvek mozgássérültek integrált nevelésével kapcsolatban}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/3219088}, author = {Deák, Adrienn}, journal-iso = {FEJLESZTŐ PEDAGÓGIA}, journal = {FEJLESZTŐ PEDAGÓGIA: PEDAGÓGIAI SZAKFOLYÓIRAT}, volume = {19}, unique-id = {3219088}, issn = {0866-2495}, year = {2008}, pages = {62-70} } @article{MTMT:25551687, title = {A tanulási stratégiák értelmezése néhány publikációban}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/25551687}, author = {Horváthné, Moldvay Ilona}, journal-iso = {FEJLESZTŐ PEDAGÓGIA}, journal = {FEJLESZTŐ PEDAGÓGIA: PEDAGÓGIAI SZAKFOLYÓIRAT}, volume = {19}, unique-id = {25551687}, issn = {0866-2495}, year = {2008}, pages = {8-10} } @article{MTMT:20595887, title = {A hagyományos és a differenciált oktatásban részesülő, hiperaktivitás jelét mutató gyermekek összehasonlító vizsgálata}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/20595887}, author = {Ilyés, Katalin}, journal-iso = {ISKOLAKULTÚRA}, journal = {ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA}, volume = {18}, unique-id = {20595887}, issn = {1215-5233}, year = {2008}, eissn = {1588-0818}, pages = {11-22} } @article{MTMT:25538023, title = {Nyelvoktatás a modern tanulásfelfogás alkalmazásával}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/25538023}, author = {Jármai, Erzsébet Mária}, journal-iso = {MAGISZTER (CSÍKSZEREDA)}, journal = {MAGISZTER: A ROMÁNIAI MAGYAR PEDAGÓGUSOK SZÖVETSÉGÉNEK SZAKMAI-MÓDSZERTANI FOLYÓIRATA}, volume = {6}, unique-id = {25538023}, issn = {1583-6436}, year = {2008}, pages = {111-120} } @article{MTMT:1325870, title = {Elektronikus tananyagfejlesztés az Eszterházy Károly Főiskolán. Oktatáselméleti alapok}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/1325870}, author = {Komenczi, Bertalan}, journal-iso = {PEDAGÓGUSKÉPZÉS}, journal = {PEDAGÓGUSKÉPZÉS}, volume = {3}, unique-id = {1325870}, issn = {0133-2570}, year = {2008}, eissn = {2732-3463}, pages = {79-92} } @inbook{MTMT:25576240, title = {Pedagógiai koncepció}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/25576240}, author = {Radnóti, Katalin}, booktitle = {A projektpedagógia mint az integrált nevelés egy lehetséges eszköze}, publisher = {Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kht; Edukáció Kft.}, unique-id = {25576240}, year = {2008}, pages = {23-61} } @article{MTMT:21616454, title = {A drámajáték lehetséges alkalmazási területei a történelemórán}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/21616454}, author = {Szajkó, Ottilia}, journal-iso = {TANÍ-TANI}, journal = {TANÍ-TANI: PEDAGÓGIAI PERIODIKA}, volume = {41}, unique-id = {21616454}, issn = {1417-3638}, year = {2008}, pages = {83-91} } @article{MTMT:22305126, title = {A tanulási kompetencia fejlesztése. elméleti háttér}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/22305126}, author = {Dávid, Mária}, journal-iso = {ALKALMAZOTT PSZICHOLÓGIA}, journal = {ALKALMAZOTT PSZICHOLÓGIA}, volume = {1}, unique-id = {22305126}, issn = {1419-872X}, year = {2006}, pages = {51-63} } @article{MTMT:25551665, title = {Differenciáló foglalkoztatásra épülő fejlesztő kísérlet a biológia tantárgy keretében}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/25551665}, author = {Dudás, Veronika and Dr. Nagy, Lászlóné}, journal-iso = {A BIOLÓGIA TANÍTÁSA}, journal = {A BIOLÓGIA TANÍTÁSA: MÓDSZERTANI FOLYÓIRAT}, volume = {1}, unique-id = {25551665}, issn = {1216-6626}, year = {2006}, pages = {3-14} } @article{MTMT:22305124, title = {E-learning tananyagok alkalmazása a szakképzésben}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/22305124}, author = {Henczi, Lajos}, journal-iso = {SZAKKÉPZÉSI SZEMLE}, journal = {SZAKKÉPZÉSI SZEMLE}, volume = {22}, unique-id = {22305124}, issn = {0237-2347}, year = {2006}, pages = {125-157} } @article{MTMT:22305125, title = {Pedagógushivatás. személyiségfejlesztés}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/22305125}, author = {Marlok, Zsuzsa and Martos, Tamás}, journal-iso = {ISKOLAKULTÚRA}, journal = {ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA}, volume = {2}, unique-id = {22305125}, issn = {1215-5233}, year = {2006}, eissn = {1588-0818}, pages = {114-122} } @article{MTMT:1300761, title = {Történeti áttekintés a 20. századi pedagóguskutatásról}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/1300761}, author = {Sántha, Kálmán}, journal-iso = {NEVELÉSTÖRTÉNET}, journal = {NEVELÉSTÖRTÉNET: A SZÉKESFEHÉRVÁRI KODOLÁNYI JÁNOS FŐISKOLA FOLYÓIRATA}, volume = {3}, unique-id = {1300761}, issn = {1785-5519}, year = {2006}, eissn = {2732-253X}, pages = {206-215}, orcid-numbers = {Sántha, Kálmán/0000-0003-1983-9255} } @article{MTMT:32714995, title = {Újszerű nemzetközi interakciós vizsgálatok oktatáselméleti háttere}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/32714995}, author = {Biróné Nagy, Edit and Salvara, Marina I.}, journal-iso = {KALOKAGATHIA}, journal = {KALOKAGATHIA}, volume = {43}, unique-id = {32714995}, issn = {1218-1498}, year = {2005}, pages = {37-47} } @article{MTMT:2427144, title = {A fejlesztő értékelés: az iskolai tanulás minőségének javítása}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/2427144}, author = {Brassói, Sándor and Hunya, Márta and Vass, Vilmos}, journal-iso = {ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE}, journal = {ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE}, volume = {55}, unique-id = {2427144}, issn = {1215-1807}, year = {2005}, eissn = {1788-2400}, pages = {4-17} } @book{MTMT:22305120, title = {Szöveges értékelés 2005-06. tanév. Ajánlás az általános iskolák 1-4. évfolyama számára}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/22305120}, author = {Csonka, Csabáné (szerk )}, publisher = {Ministry of Education}, unique-id = {22305120}, year = {2005} } @article{MTMT:22305117, title = {Hogyan tanítsunk?. Gondolatok a tanításról, a tanulás munkaformáiról, ezzel összefüggésben a pedagógus szemléletének és szerepének változásáról}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/22305117}, author = {Darabos, Györgyi}, volume = {4}, unique-id = {22305117}, year = {2005}, pages = {1-13} } @article{MTMT:20557089, title = {Edith Stein pedagógiája a 21. században. Összehasonlító vizsgálat egy magyar és egy német katolikus leánygimnáziumban}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/20557089}, author = {Deschmanné, Pálos Emese}, journal-iso = {MESTER TAN}, journal = {MESTER ÉS TANÍTVÁNY}, volume = {2}, unique-id = {20557089}, issn = {1785-4342}, year = {2005}, eissn = {2939-8649}, pages = {193-205} } @article{MTMT:22305115, title = {Régi taneszköz új szerepben}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/22305115}, author = {Dr. Molnár, Péter}, journal-iso = {MÓDSZERTANI KÖZLEMÉNYEK TANÍTÓK ÉS TANÁROK SZÁMÁRA}, journal = {MÓDSZERTANI KÖZLEMÉNYEK TANÍTÓK ÉS TANÁROK SZÁMÁRA}, volume = {5}, unique-id = {22305115}, issn = {1219-0608}, year = {2005}, pages = {216-220} } @article{MTMT:22305119, title = {Tanításművészet és tanárképzés}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/22305119}, author = {Erdélyi, Erzsébet and Katona, András and Radnóti, Katalin}, journal-iso = {PEDAGÓGUSKÉPZÉS}, journal = {PEDAGÓGUSKÉPZÉS}, volume = {3}, unique-id = {22305119}, issn = {0133-2570}, year = {2005}, eissn = {2732-3463}, pages = {69-75} } @article{MTMT:25551655, title = {Az irodalomtanítás megújuló műhelyében. Szerepváltás az irodalomtanári munkában}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/25551655}, author = {Gordon, Győri János}, journal-iso = {PEDAGÓGUSKÉPZÉS}, journal = {PEDAGÓGUSKÉPZÉS}, volume = {2}, unique-id = {25551655}, issn = {0133-2570}, year = {2005}, eissn = {2732-3463}, pages = {115-123} } @article{MTMT:25551664, title = {Differenciálás és individualizálás a Dalton-órákon}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/25551664}, author = {Gömöryné, Mészey Zsuzsa}, journal-iso = {HOGYAN TOVÁBB}, journal = {HOGYAN TOVÁBB}, volume = {4}, unique-id = {25551664}, issn = {1216-397X}, year = {2005}, pages = {7-9} } @{MTMT:22305114, title = {A differenciálás pszichológiai és pedagógiai alapjai}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/22305114}, author = {Kereszty, Zsuzsa}, booktitle = {Roma gyerekekre vonatkozó kompetenci fejlesztése a tanító- és (óvó)képzés tantárgyi programjaiban}, publisher = {Trezor Kiadó}, unique-id = {22305114}, year = {2005}, pages = {51-58} } @{MTMT:22305109, title = {Figyelemmel az egyéni különbségekre}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/22305109}, author = {Kereszty, Zsuzsa}, booktitle = {Roma gyerekekre vonatkozó kompetenci fejlesztése a tanító- és (óvó)képzés tantárgyi programjaiban}, publisher = {Trezor Kiadó}, unique-id = {22305109}, year = {2005}, pages = {257-265} } @article{MTMT:22305118, title = {A szemléltető eszközök alkalmazásának lehetőségei a gyógypedagógia szakos képzésben}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/22305118}, author = {Molnár, Péter}, journal-iso = {FEJLESZTŐ PEDAGÓGIA}, journal = {FEJLESZTŐ PEDAGÓGIA: PEDAGÓGIAI SZAKFOLYÓIRAT}, volume = {16}, unique-id = {22305118}, issn = {0866-2495}, year = {2005}, pages = {58-60} } @article{MTMT:1789465, title = {Az értékelés újszerű lehetőségei}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/1789465}, author = {Pethőné Nagy, Csilla}, journal-iso = {MÓDSZERTANI LEVELEK}, journal = {MÓDSZERTANI LEVELEK / VESZPRÉM MEGYEI PEDAGÓGIAI INTÉZET}, volume = {3}, unique-id = {1789465}, issn = {0236-6789}, year = {2005}, pages = {22-32} } @article{MTMT:22305122, title = {A professzionális tanár}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/22305122}, author = {Szabóné, Dr. Molnár Anna}, journal-iso = {FELNŐTTKÉPZÉS}, journal = {FELNŐTTKÉPZÉS: A NEMZETI FELNŐTTKÉPZÉSI INTÉZET FOLYÓIRATA}, volume = {4}, unique-id = {22305122}, issn = {1785-1858}, year = {2005}, pages = {6-9} } @article{MTMT:22305116, title = {Ilyen a felnőttképzés?}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/22305116}, author = {Szeitz, János}, journal-iso = {FELNŐTTKÉPZÉS}, journal = {FELNŐTTKÉPZÉS: A NEMZETI FELNŐTTKÉPZÉSI INTÉZET FOLYÓIRATA}, volume = {2-3}, unique-id = {22305116}, issn = {1785-1858}, year = {2005}, pages = {44-49} } @article{MTMT:20505231, title = {Tanár szakos hallgatók véleménye romákról}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/20505231}, author = {Takács, V}, journal-iso = {ISKOLAKULTÚRA}, journal = {ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA}, volume = {11}, unique-id = {20505231}, issn = {1215-5233}, year = {2005}, eissn = {1588-0818}, pages = {14-26} } @book{MTMT:24275891, title = {Fejlesztő kommunikáció és kommunikációfejlesztés. Pedagógiai és andragógiai kommunikációelmélet}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/24275891}, isbn = {9636420734}, author = {Zrinszky, László}, publisher = {PTE FEEK}, unique-id = {24275891}, year = {2005} } @article{MTMT:22305108, title = {null}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/22305108}, author = {Dévény, Ágnes and Jármai, Erzsébet and Tóth, Éva}, journal-iso = {MODERN NYELVOKTATÁS}, journal = {MODERN NYELVOKTATÁS}, volume = {4}, unique-id = {22305108}, issn = {1219-638X}, year = {2004}, pages = {16-27} } @article{MTMT:22305107, title = {Az értékelő megnyilatkozásról I. rész}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/22305107}, author = {Dr. Démuth, Ágnes}, journal-iso = {MÓDSZERTANI KÖZLEMÉNYEK TANÍTÓK ÉS TANÁROK SZÁMÁRA}, journal = {MÓDSZERTANI KÖZLEMÉNYEK TANÍTÓK ÉS TANÁROK SZÁMÁRA}, volume = {5}, unique-id = {22305107}, issn = {1219-0608}, year = {2004}, pages = {198-201} } @article{MTMT:2810440, title = {Hogyan történjen a szaktanárok szakmai képzése?}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/2810440}, author = {Radnóti, Katalin}, journal-iso = {PEDAGÓGUSKÉPZÉS}, journal = {PEDAGÓGUSKÉPZÉS}, volume = {2}, unique-id = {2810440}, issn = {0133-2570}, year = {2004}, eissn = {2732-3463}, pages = {77-82}, orcid-numbers = {Radnóti, Katalin/0000-0003-0849-7624} } @article{MTMT:22305105, title = {Matematikából középszintű érettségivel a felsőoktatásba?}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/22305105}, author = {Vigné, Lencsés Ágnes}, journal-iso = {ISKOLAKULTÚRA}, journal = {ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA}, volume = {8}, unique-id = {22305105}, issn = {1215-5233}, year = {2004}, eissn = {1588-0818}, pages = {97-104} } @book{MTMT:1200182, title = {Projektoktatás. Elmélet és gyakorlat}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/1200182}, isbn = {9639500631}, author = {Mayerné Nádasi, Mária}, editor = {Golnhofer, Erzsébet}, publisher = {Gondolat Publishers}, unique-id = {1200182}, year = {2003} } @inproceedings{MTMT:2974668, title = {„Didaktikai tévhitek gyűjteménye”}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/2974668}, author = {Molnár, Balázs}, booktitle = {Interdiszciplináris pedagógia és a tudás társadalma}, unique-id = {2974668}, year = {2003}, pages = {525-532}, orcid-numbers = {Molnár, Balázs/0000-0003-3868-0315} } @book{MTMT:1139284, title = {Az iskola mítosza. Az iskola társadalompedagógiai értelmezése}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/1139284}, isbn = {9639478393}, author = {Perjés, István}, publisher = {Aula Kiadó Kft.}, unique-id = {1139284}, year = {2003} } @inproceedings{MTMT:22305102, title = {A kognitív és motivációs önszabályozás}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/22305102}, author = {Réthy, Endréné}, booktitle = {Interdiszciplináris pedagógia és a tudás társadalma}, publisher = {University of Debrecen}, unique-id = {22305102}, year = {2003}, pages = {408-420} } @book{MTMT:1593155, title = {Motiváció, tanulás, tanítás. Miért tanulunk jól vagy rosszul?}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/1593155}, isbn = {9631944662}, author = {Réthy, Endréné}, publisher = {National Textbook Publishing House}, unique-id = {1593155}, year = {2003} } @{MTMT:1610921, title = {A problémamegoldó gondolkodás fejlesztése az oktatásban.}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/1610921}, author = {Tóth, Péter}, booktitle = {Interdiszciplináris pedagógia és a tudás társadalma}, unique-id = {1610921}, year = {2003}, pages = {429-441}, orcid-numbers = {Tóth, Péter/0000-0002-5886-144X} } @inproceedings{MTMT:22305103, title = {A korszerű teljesítménymérés és kihatása a taneszközökkel szemben támasztott elvárásokra}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/22305103}, author = {Vidékiné, Reményi Judit}, booktitle = {Interdiszciplináris pedagógia és a tudás társadalma}, publisher = {University of Debrecen}, unique-id = {22305103}, year = {2003}, pages = {421-428} } @{MTMT:22304917, title = {Nemzetközi változások a tantervfejlesztésben}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/22304917}, author = {Ballér, Endre}, booktitle = {Összehasonlító pedagógia}, publisher = {Books in Print Kiadó}, unique-id = {22304917}, year = {2002}, pages = {266-283} } @inbook{MTMT:1815850, title = {A nyelvtanár viselkedésének megismerhetősége a személyiség, attitűdök és szerepek összefüggésében}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/1815850}, author = {Fábián, Gyöngyi}, booktitle = {Nyelvpedagógia az ezredfordulón}, unique-id = {1815850}, year = {2002}, pages = {25-50} } @inbook{MTMT:1116301, title = {Tanulási motiváció és humán műveltség}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/1116301}, author = {Józsa, Krisztián}, booktitle = {Az iskolai műveltség}, unique-id = {1116301}, year = {2002}, pages = {239-268} } @{MTMT:1795799, title = {Az iskolai tudás: újabb elemzések és eredmények. utószó a második kiadáshoz}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/1795799}, author = {Korom, Erzsébet}, booktitle = {Az iskolai tudás}, unique-id = {1795799}, year = {2002}, pages = {321-335}, orcid-numbers = {Korom, Erzsébet/0000-0001-9534-8146} } @inbook{MTMT:1800161, title = {Az oktatás dimenziói}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/1800161}, author = {Marlok, Zsuzsa}, booktitle = {Nyelvpedagógia az ezredfordulón}, unique-id = {1800161}, year = {2002}, pages = {403-420}, orcid-numbers = {Marlok, Zsuzsa/0000-0001-5747-0255} } @{MTMT:22304927, title = {Az oktatáselméletek hatás(talanság)a a gyakorlatra}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/22304927}, author = {M, Nádasi Mária}, booktitle = {Összehasonlító pedagógia}, publisher = {Books in Print Kiadó}, unique-id = {22304927}, year = {2002}, pages = {201-213} } @inbook{MTMT:1139945, title = {Az iskola tanulási környezete}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/1139945}, author = {Perjés, István}, booktitle = {Életvilágok találkozása}, unique-id = {1139945}, year = {2002}, pages = {74-92} } @book{MTMT:22304935, title = {Életvilágok találkozása}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/22304935}, author = {Perjés, István and Kovács, Zoltán (szerk )}, publisher = {Aula Kiadó Kft.}, unique-id = {22304935}, year = {2002} } @inbook{MTMT:2456569, title = {Gondolatok a tanulói személyiség kognitív dimenzióiról}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/2456569}, author = {Szalai, Tünde}, booktitle = {Nyelvpedagógia az ezredfordulón}, unique-id = {2456569}, year = {2002}, pages = {137-159} } @book{MTMT:2086040, title = {A pedagógusok gondolkodásának kutatási módszerei}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/2086040}, isbn = {9631629228}, author = {Szivák, Judit}, publisher = {Műszaki Kiadó}, unique-id = {2086040}, year = {2002}, orcid-numbers = {Szivák, Judit/0000-0002-7112-5201} } @inbook{MTMT:1800162, title = {A tanuló affektív sajátosságai}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/1800162}, author = {Szladek, Emese}, booktitle = {Nyelvpedagógia az ezredfordulón}, unique-id = {1800162}, year = {2002}, pages = {65-84} } @{MTMT:22304898, title = {A tantervi dokumentumok megváltozott szerepe az oktatás tartalmának szabályozásában és fejlesztésében}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/22304898}, author = {Ballér, Endre}, booktitle = {Tanulmányok a neveléstudomány köréből, 2001}, publisher = {Osiris}, unique-id = {22304898}, year = {2001}, pages = {191-212} } @inbook{MTMT:1981255, title = {Integrált nevelés - inkluzív iskola}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/1981255}, author = {Csányi, Yvonne and Perlusz, Andrea}, booktitle = {Tanulmányok a neveléstudomány köréből, 2001}, unique-id = {1981255}, year = {2001}, pages = {314-332}, orcid-numbers = {Perlusz, Andrea/0000-0002-2608-9221} } @article{MTMT:22305722, title = {A harmadik évezred első nevelői lesznek}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/22305722}, author = {Hajdú, Erzsébet}, journal-iso = {ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE}, journal = {ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE}, volume = {9}, unique-id = {22305722}, issn = {1215-1807}, year = {2001}, eissn = {1788-2400}, pages = {25-35} } @{MTMT:20500747, title = {A tanuló neveléstudomány}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/20500747}, author = {Illyés, S}, booktitle = {Neveléstudomány az ezredfordulón}, publisher = {National Textbook Publishing House}, unique-id = {20500747}, year = {2001}, pages = {11-22} } @book{MTMT:20551499, title = {Tankönyv elmélet és gyakorlat}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/20551499}, author = {Karlovitz, János}, publisher = {National Textbook Publishing House}, unique-id = {20551499}, year = {2001} } @book{MTMT:22304910, title = {A gyermek szükségleteire épített tanulás az óvodában}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/22304910}, author = {Körmöci, Katalin}, publisher = {Fabula Kiadó Kft}, unique-id = {22304910}, year = {2001} } @{MTMT:20605577, title = {Modellek és pedagógia}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/20605577}, author = {Nahalka, I}, booktitle = {Neveléstudomány az ezredfordulón}, publisher = {National Textbook Publishing House}, unique-id = {20605577}, year = {2001}, pages = {39-53} } @{MTMT:22304916, title = {A tanulási motiváció elemzése}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/22304916}, author = {Réthy, Endréné}, booktitle = {Neveléstudomány az ezredfordulón}, publisher = {National Textbook Publishing House}, unique-id = {22304916}, year = {2001}, pages = {153-161} } @inbook{MTMT:22305342, title = {A századvég nevelésfilozófiája}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/22305342}, author = {Zrinszky, László}, booktitle = {Tanulmányok a neveléstudomány köréből, 2001}, publisher = {Osiris}, unique-id = {22305342}, year = {2001}, pages = {30-45} } @book{MTMT:1955045, title = {Didaktika}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/1955045}, editor = {Falus, Iván}, publisher = {National Textbook Publishing House}, unique-id = {1955045}, year = {2000} } @article{MTMT:22304888, title = {Tanítójelöltek és kezdő tanítók hivatástudatának alakulása}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/22304888}, author = {Györgyné, Koncz Judit}, journal-iso = {PEDAGÓGUSKÉPZÉS}, journal = {PEDAGÓGUSKÉPZÉS}, volume = {1-2}, unique-id = {22304888}, issn = {0133-2570}, year = {2000}, eissn = {2732-3463}, pages = {199-219} } @book{MTMT:1200236, title = {Pedagógiai tervezés: jegyzet a tanító és tanár szakos hallgatók számára}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/1200236}, author = {Hunyady, Györgyné and Mayerné Nádasi, Mária}, publisher = {Comenius Oktatásszervező Betéti Társaság}, unique-id = {1200236}, year = {2000}, orcid-numbers = {Hunyady, Györgyné/0000-0002-5682-0513} } @book{MTMT:20971, title = {Orbis pictus. a szemléltetés évszázadai}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/20971}, isbn = {9639315117}, editor = {Jáki, L}, publisher = {OPKM}, unique-id = {20971}, year = {2000} } @mastersthesis{MTMT:22304887, title = {A megváltozott tanárszerepek és korszerű értelmezésük a pedagógusképzésben}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/22304887}, author = {Ludányi, Ágnes}, unique-id = {22304887}, year = {2000} } @article{MTMT:1595486, title = {A pályaszocializáció segítésének lehetőségei a tanárképzés kezdeti szakaszán}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/1595486}, author = {Dudás, Margit}, journal-iso = {PEDAGÓGUSKÉPZÉS}, journal = {PEDAGÓGUSKÉPZÉS}, volume = {1-2}, unique-id = {1595486}, issn = {0133-2570}, year = {2000}, eissn = {2732-3463}, pages = {84-99} } @article{MTMT:20549016, title = {A hazai neveléstudományról.}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/20549016}, author = {Ballér, Endre}, journal-iso = {MAGYAR PEDAGÓGIA}, journal = {MAGYAR PEDAGÓGIA}, volume = {4}, unique-id = {20549016}, issn = {0025-0260}, year = {1999}, pages = {425-447} } @book{MTMT:22304877, title = {Eszköztár a tanárszakos hallgatók intézményi pedagógiai gyakorlataihoz}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/22304877}, author = {Buda, Mariann (szerk )}, publisher = {Debreceni Kossuth Lajos Tudományegyetem; Kossuth Lajos University}, unique-id = {22304877}, year = {1999} } @book{MTMT:22304872, title = {Tanári minta. mintatanár}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/22304872}, author = {Dombi, Alice}, publisher = {APC-Stúdió}, unique-id = {22304872}, year = {1999} } @article{MTMT:1208600, title = {Tanárok a gyerekekről.}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/1208600}, author = {Golnhofer, Erzsébet}, journal-iso = {ISKOLAKULTÚRA}, journal = {ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA}, volume = {9}, unique-id = {1208600}, issn = {1215-5233}, year = {1999}, eissn = {1588-0818}, pages = {43-47} } @article{MTMT:22304873, title = {Az irodalom és történelem tanulmányi egységeinek feldolgozása. tanuláslélektani, didaktikai és szakmódszertani megfontolások alapján}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/22304873}, author = {Kiss, Tihamér}, journal-iso = {FEJLESZTŐ PEDAGÓGIA}, journal = {FEJLESZTŐ PEDAGÓGIA: PEDAGÓGIAI SZAKFOLYÓIRAT}, volume = {10}, unique-id = {22304873}, issn = {0866-2495}, year = {1999}, pages = {13-22} } @article{MTMT:22304867, title = {Az iskolai munka tervezése}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/22304867}, author = {Kotschy, Beáta}, journal-iso = {ISKOLAKULTÚRA}, journal = {ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA}, volume = {9}, unique-id = {22304867}, issn = {1215-5233}, year = {1999}, eissn = {1588-0818}, pages = {62-67} } @book{MTMT:22304885, title = {Óvodapedagógia}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/22304885}, author = {Kovács, György and Bakosi, Éva}, publisher = {University of Debrecen}, unique-id = {22304885}, year = {1999} } @article{MTMT:2599925, title = {Válságban a magyar természettudományos nevelés}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/2599925}, author = {Nahalka, István}, journal-iso = {ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE}, journal = {ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE}, volume = {49}, unique-id = {2599925}, issn = {1215-1807}, year = {1999}, eissn = {1788-2400}, pages = {3-22} } @{MTMT:22304876, title = {Az ellenőrzés és értékelés szerepe a tanítási- tanulási folyamatban és a nyitott szakképzésben}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/22304876}, author = {Poroszlai, Ákos}, booktitle = {Tanulmányok a nyitott szakképzésről 2}, publisher = {BME Műegyetemi Távoktatási Központ}, unique-id = {22304876}, year = {1999}, pages = {74-86} } @article{MTMT:22304868, title = {A tanításról vallott tanári felfogások, hitel feltárása, elemzése}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/22304868}, author = {Réthy, Endréné}, journal-iso = {ISKOLAKULTÚRA}, journal = {ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA}, volume = {9}, unique-id = {22304868}, issn = {1215-5233}, year = {1999}, eissn = {1588-0818}, pages = {54-56} } @article{MTMT:22304880, title = {A memoriterek kiválasztásának nyelvi szempontjai}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/22304880}, author = {Sipos, Lászlóné}, journal-iso = {CSENGŐSZÓ}, journal = {CSENGŐSZÓ: MÓDSZERTANI FOLYÓIRAT TANÍTÓKNAK}, volume = {4}, unique-id = {22304880}, issn = {1217-5889}, year = {1999}, pages = {17-21} } @article{MTMT:22305133, title = {Könyvkritika}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/22305133}, journal-iso = {ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE}, journal = {ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE}, volume = {2}, unique-id = {22305133}, issn = {1215-1807}, year = {1999}, eissn = {1788-2400}, pages = {115} } @article{MTMT:22305132, title = {Didaktika}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/22305132}, author = {Ádám, Anetta}, journal-iso = {EDUCATION}, journal = {EDUCATION - CHULA VISTA}, volume = {4}, unique-id = {22305132}, issn = {0013-1172}, year = {1998}, pages = {799-802} } @article{MTMT:22305131, title = {Új alapmű. Didaktika}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/22305131}, author = {Miksa, Lajos}, journal-iso = {KÖZNEVELÉS}, journal = {KÖZNEVELÉS}, volume = {35}, unique-id = {22305131}, issn = {0133-0969}, year = {1998}, pages = {15} }