TY - JOUR AU - Kovács, Dominika Sára AU - Boros, Kitti TI - A hazai zenei fesztiválokkal kapcsolatos attitűdvizsgálat a Z generáció tagjainak körében JF - TURIZMUS BULLETIN J2 - TURIZMUS BULLETIN VL - 23 PY - 2023 IS - 4 SP - 24 EP - 31 PG - 8 SN - 1416-9967 DO - 10.14267/TURBULL.2023v23n4.3 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34420895 ID - 34420895 AB - A fesztiválok népszerűsége töretlen, különös tekintettel a zenei fesztiválokra, amelyek nagymértékű változáson mentek keresztül az utóbbi két évtizedben. A résztvevői kör ismeretében megállapítható, hogy főként a fiatal korosztály látogatja ezeket a rendezvényeket, ezért a tanulmány célja a Z generáció attitűdvizsgálata a zenei fesztiválokkal kapcsolatban. Kvalitatív kutatás keretében fókuszcsoportos interjúk kerültek lefolytatásra a célcsoport gondolatainak megismeréséhez. A fesztivállátogatás gyakorisága szerint három csoportban vizsgáltuk a résztvevőket. A primer kutatás eredményei azt mutatják, hogy a fiatalok számára a fellépők, a társaság és az élmény jelentik az elsődleges motivációt a fesztiválon való részvételre, míg a magas árak, a tömeg és a társaság hiánya korlátozza a részvételi szándékot. A tanulmány végén olyan gyakorlati javaslatokat fogalmazunk meg, amelyek a jövőben segítségül szolgálhatnak a fesztiválszervezők számára a potenciális célközönség eléréséhez. LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Iványi, Tamás TI - Turisztikai információgyűjtés és élménymegosztás a közösségi média korában JF - TURIZMUS BULLETIN J2 - TURIZMUS BULLETIN VL - 22 PY - 2022 IS - 2 SP - 46 EP - 54 PG - 9 SN - 1416-9967 DO - 10.14267/TURBULL.2022v22n2.5 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33027520 ID - 33027520 AB - Szakirodalomban gyakran hivatkozott források bemutatásával a tanulmány arra világít rá, hogy a közösségi média egyre intenzívebb használatának köszönhetően, illetve az utóbbi években az online turisztikai közvetítő, ár- és ajánlat-összehasonlító keresők segítségével, hogyan kapcsolódik össze a turisztikai fogyasztói folyamatban az utazási döntést és az utazást megelőző szakasz az utazást követő szakasszal. A szakirodalom számos modellt ismer a fogyasztói magatartás, illetve a közösségimédia-használat marketing szempontú elemzésére. Az irodalmi áttekintés célja többek között az, hogy ezen modellek turisztikai célú utazásokra való adaptálásának lehetőségeire is rávilágítson, valamint, hogy kiindulópontot nyújtson a turisztikai folyamatokat kutatók és a turizmus területén működő vállalkozások, TDM szervezetek számára az élménymegosztás és a fogyasztók által létrehozott tartalmak jobb megismeréséhez. LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Jászberényi, Melinda AU - Boros, Kitti AU - Böhm, Petra TI - Az erdélyi és magyarországi hagyományőrző fesztiválok gazdasági és társadalmi-kulturális hatásainak összehasonlítása JF - TURISZTIKAI ÉS VIDÉKFEJLESZTÉSI TANULMÁNYOK J2 - TURISZTIKAI ÉS VIDÉKFEJLESZTÉSI TANULM VL - 7 PY - 2022 IS - 3 SP - 32 EP - 45 PG - 14 SN - 2677-0431 DO - 10.15170/TVT.2022.07.03.03 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/30723433 ID - 30723433 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Kökény, László AU - Jászberényi, Melinda ED - Jászberényi, Melinda ED - Boros, Kitti ED - Miskolczi, Márk TI - Fesztiválturizmus a hagyomány és a digitalizáció világában T2 - Vonzerőfejlesztés a kulturális és aktív turizmusban PB - Akadémiai Kiadó CY - Budapest SN - 9789634548041 T3 - Turizmus és mobilitás, ISSN 2732-1495 PY - 2022 SP - 81 EP - 94 PG - 14 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32924258 ID - 32924258 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Iványi, Tamás TI - Játékosítási megoldásokra való nyitottság zenei fesztiválokon JF - TURIZMUS BULLETIN J2 - TURIZMUS BULLETIN VL - 20 PY - 2020 IS - 3 SP - 13 EP - 23 PG - 11 SN - 1416-9967 DO - 10.14267/TURBULL.2020v20n3.2 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31608773 ID - 31608773 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Irimiás, Anna Rita AU - Jászberényi, Melinda AU - Michalkó, Gábor ED - Irimiás, Anna Rita ED - Jászberényi, Melinda ED - Michalkó, Gábor TI - Az innováció szerepe a turisztikai termékfejlesztésben T2 - A turisztikai termékek innovatív fejlesztése PB - Akadémiai Kiadó CY - Budapest SN - 9789634544142 PY - 2019 SP - 9 EP - 18 PG - 10 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/30923733 ID - 30923733 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Jászberényi, Melinda ED - Jászberényi, Melinda ED - Zátori, Anita ED - Ásványi, Katalin TI - A fesztiválok gazdasági hatása T2 - Fesztiválturizmus PB - Akadémiai Kiadó CY - Budapest SN - 9789634540083 PY - 2016 SP - 34 EP - 43 PG - 10 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/3106911 ID - 3106911 LA - Hungarian DB - MTMT ER -