TY - JOUR AU - Nagy, Dorottya AU - Török, Erika AU - Angeli, Eliza TI - A duális képzésű hallgatók szakmai fejlődésének követése és értékelése JF - GRADUS J2 - GRADUS VL - 6 PY - 2019 IS - 1 SP - 57 EP - 62 PG - 6 SN - 2064-8014 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/30683421 ID - 30683421 N1 - EFOP-3.6.1-16-2016-00006 „A kutatási potenciál fejlesztése és bővítése a Neumann János Egyetemen” LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Pogátsnik, Monika TI - Dual Education: The Win-Win Model of Collaboration between Universities and Industry JF - INTERNATIONAL JOURNAL OF ENGINEERING PEDAGOGY J2 - INT J ENG PEDAG VL - 8 PY - 2018 IS - 3 SP - 145 EP - 152 PG - 8 SN - 2192-4880 DO - 10.3991/ijep.v8i3.8111 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/3380449 ID - 3380449 LA - English DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Török, Erika AU - Brindza, Attila AU - Hercz, Mária AU - Koltói, Lilla AU - Pap-Szigeti, Róbert AU - Rigó, Róbert ED - Fodorné Tóth, Krisztina TI - TALENTUM: hallgatói sikerességet támogató és tanulást segítő pilot program a Kecskeméti Főiskolán T2 - Felsőoktatási kihívások. Alkalmazkodás stratégiai partnerségben PB - MELLearN Egyesület CY - Pécs SN - 9789638887870 PY - 2016 SP - 87 EP - 96 PG - 10 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/3126598 ID - 3126598 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Hercz, Mária AU - Koltói, Lilla AU - Pap-Szigeti, Róbert AU - Török, Erika ED - Ádámné Major, Andrea ED - Kovács, Lóránt ED - Johanyák, Zsolt Csaba ED - Pap-Szigeti, Róbert TI - Assessing Competencies of Freshmen. an On-line Measurement in the College TS - an On-line Measurement in the College T2 - Proceedings of TEAM 2014 PB - Kecskeméti Főiskola Gépipari és Automatizálási Műszaki Főiskolai Kar CY - Kecskemét SN - 9786155192227 T3 - TEAM: Technique, Education, Agriculture and Management, ISSN 1847-9065 ; 6. PY - 2014 SP - 202 EP - 205 PG - 4 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/2824812 ID - 2824812 AB - The expansion of the higher education and other harmful factors cause that many of the students entering the higher education do not have suitable learning skills and motives. The differences in development of competencies and in selfknowledge of the students make the educator assistance difficult in the acquisition of the additional knowledge and learning skills. The primary aim of our research was to prepare our students' competence map. Based on this we can give a global picture of the cognitive and affective development of our freshmen for the staff. Additionally, we can set the domains to be developed for the students. In order to realize these aims, we developed an on-line test and a questionnaire. LA - English DB - MTMT ER -