@{MTMT:3144273, title = {A magyar honvédelmi igazgatás}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/3144273}, author = {Lakatos, László and Varga, Attila Ferenc}, booktitle = {Magyarország katonai védelmének közjogi alapjai}, unique-id = {3144273}, year = {2016}, pages = {159-211}, orcid-numbers = {Lakatos, László/0000-0002-5786-3689} } @article{MTMT:2572696, title = {KATONAI LÉGISZÁLLÍTÁ SI KÉPESSÉG. (LOGISZTIKA ELŐTT ÁL LÓ FELADATOK ÉS AZOK LEHETSÉGES MEGOLDÁSAI)}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/2572696}, author = {Derzsényi, Attila}, journal-iso = {HADMÉRNÖK}, journal = {HADMÉRNÖK}, volume = {9}, unique-id = {2572696}, abstract = {A katonai légiszállítás a rendszerváltást követően saját kapacitással, majd szállítmányozó cégek kiválasztásával valósult meg. Gazdaságossági szempontok figyelembe vételével célszerű a szállítmányozói feladatok civil szolgáltatótól történő átadása a katonai szervezeteknek. Ennek feltételeit a közbeszerzési jogi környezet is biztosítja. In the wake of the change of regime military air transportation was accomplished through the militarys own capacity and later on by selecting haulage contractor companies. Taking the economic aspects into account shipping tasks should be taken over by military organizations. Terms and conditions of this process are ensured by the public procurement legal environment also.}, year = {2014}, eissn = {1788-1919}, pages = {40-56}, orcid-numbers = {Derzsényi, Attila/0000-0002-2518-1878} } @article{MTMT:2730542, title = {A különleges jogrend és a honvédelem szabályozása}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/2730542}, author = {Lakatos, László}, journal-iso = {MTA LAW WORKING PAPERS}, journal = {MTA LAW WORKING PAPERS}, volume = {1}, unique-id = {2730542}, issn = {2064-4515}, year = {2014}, pages = {1-10}, orcid-numbers = {Lakatos, László/0000-0002-5786-3689} } @mastersthesis{MTMT:2537340, title = {A vasúti hálózati infrastruktúrával szemben támasztott újszerű védelmi követelmények kutatása, a továbbfejlesztés feltételrendszerének vizsgálata}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/2537340}, author = {Szászi, Gábor}, doi = {10.17625/NKE.2014.028}, unique-id = {2537340}, year = {2014}, orcid-numbers = {Szászi, Gábor/0000-0003-0093-3153} } @article{MTMT:2408761, title = {Keretmegállapodásos eljárás alkalmazása a honvédségi ellátásban}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/2408761}, author = {Derzsényi, Attila}, journal-iso = {KATONAI LOGISZTIKA}, journal = {KATONAI LOGISZTIKA}, volume = {21}, unique-id = {2408761}, issn = {1588-4228}, year = {2013}, eissn = {1789-6398}, pages = {35-48}, orcid-numbers = {Derzsényi, Attila/0000-0002-2518-1878} } @{MTMT:2427032, title = {A vasúti közlekedési alágazat, mint kritikus infrastruktúra}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/2427032}, author = {Szászi, Gábor}, booktitle = {Fejezetek a kritikus infrastruktúra védelemből}, unique-id = {2427032}, abstract = {A vasúti közlekedés szerepe a közlekedési rendszerben az elmúlt 20-30 évben alapvetően megváltozott, részaránya folyamatosan csökkent, ami napjainkra Magyarországon és az Európai Unió több államában is kritikus értéket ért el. Ezt felismerve a közlekedéspolitika célul tűzte ki a vasút szerepének ismételt növelését a környezettudatos és fenntartható közlekedés érdekében. Éppen ezért tartom fontosnak, hogy e szerepnövekedés apropóján vizsgáljam azt, hogy a vasúti közlekedési rendszer, mint kritikus infrastruktúra hogyan működik, mely elemek sérülése, vagy teljes kiesése esetén léphetnek fel a vasúti közlekedésben zavarok, esetleges teljes leállás, ami negatív hatással lehet a gazdaság és az ország egyéb elemeinek működésére.}, year = {2013}, pages = {167-190}, orcid-numbers = {Szászi, Gábor/0000-0003-0093-3153} }