TY - BOOK AU - Hajdu, Tamás AU - Hermann, Zoltán AU - Horn, Dániel AU - Varga, Júlia ED - Varga, Júlia TI - A közoktatás indikátorrendszere 2019 PB - MTA Közgazdaság- és Regionális Tudományi Kutatóközpont Közgazdaság-tudományi Intézet CY - Budapest PY - 2019 SP - 321 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31068079 ID - 31068079 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - THES AU - Pesti, Csilla TI - The evolution of teacher education programs in different countries with a special focus on the role of practicum in developing teacher competences PB - Eötvös Loránd Tudományegyetem (ELTE) PY - 2019 SP - 228 DO - 10.15476/ELTE.2018.237 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31356351 ID - 31356351 LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Dringó-Horváth, Ida TI - IKT a tanárképzésben: a magyarországi képzőhelyek tanárképzési moduljában oktatók IKT-mutatóinak mérése JF - ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE J2 - ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE VL - 68 PY - 2018 IS - 9-10 SP - 13 EP - 41 PG - 29 SN - 1215-1807 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/30371354 ID - 30371354 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Muth-Fazekas, Ágnes TI - The impact of EU‐funded development interventions on teaching practices in Hungarian schools JF - EUROPEAN JOURNAL OF EDUCATION J2 - EUR J EDUC VL - 53 PY - 2018 IS - 3 SP - 377 EP - 392 PG - 16 SN - 0141-8211 DO - 10.1111/ejed.12295 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/3427120 ID - 3427120 LA - English DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Nagy, Krisztina AU - Rapos, Nóra AU - Pesti, Csilla ED - Fehérvári, Anikó TI - The role of training programs in the preparation for authonomy in reflection of continous professional development T2 - A Borsszem Jankótól Bolognáig PB - L'Harmattan Kiadó CY - Budapest SN - 9789634144724 T3 - Metszéspontok ; 1. PY - 2018 SP - 201 EP - 217 PG - 17 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/30314977 ID - 30314977 LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Pesti, Csilla AU - Rapos, Nóra AU - Nagy, Krisztina AU - Bohán, Mariann TI - Analysis of Learning Outcome-based Teacher Training Programmes – Development Experiences in Hungary JF - ACTA PAEDAGOGICA VILNENSIA J2 - ACTA PAEDAG VILNENSIA VL - 2017 PY - 2017 IS - 38 SP - 58 EP - 76 PG - 19 SN - 1392-5016 DO - 10.15388/ActPaed.2017.38.10791 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/3304571 ID - 3304571 LA - English DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Czető, Krisztina AU - Lénárd, Sándor ED - Zsolnai, Anikó ED - Kasik, László TI - Az iskolai eredményesség, a pedagógiai hozzáadott érték és a szervezeti jellemzők kapcsolata T2 - A tanulás és nevelés interdiszciplináris megközelítése PB - Szegedi Tudományegyetem Neveléstudományi Intézet CY - Szeged SN - 9789633065136 PY - 2016 SP - 64 EP - 64 PG - 1 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/3166950 ID - 3166950 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - BOOK AU - Fűzi, Beatrix Zsuzsanna AU - Suplicz, Sándor ED - Tóth, Péter TI - A mentorálás pedagógiája T3 - Szakmai pedagógusképzés, ISSN 2498-7123 ; 18. ET - 0 PB - Typotop Kft. CY - Budapest PY - 2016 SP - 166 SN - 9786158049474 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/3131992 ID - 3131992 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Kopp, Erika AU - Szivák, Judit AU - Lénárd, Sándor AU - Rapos, Nóra ED - Mészáros, György ED - Franciska, Körtvélyesi TI - The Position of Social Justice in Teacher Education Curriculum in Hungary T2 - Social Juctice and Diversity in Teacher Education PB - Association for Teacher Education in Europe (ATEE) CY - Budapest SN - 9789637123382 PY - 2015 SP - 181 EP - 192 PG - 12 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/2975671 ID - 2975671 LA - English DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Chrappán, Magdolna AU - Bencze, Rita ED - Laurinda, Leite ED - Maria, Assunção Flores ED - Luís, Dourado ED - Maria, Teresa Vilaça ED - Sofia, Morgado TI - Transition of teacher in-service trainings and research teacher ambitions in Hungary T2 - ATEE Annual Conference 2014 PB - University of Minho CY - Braga SN - 9789081563987 T3 - ATEE Conference ; 39. PY - 2015 SP - 319 EP - 327 PG - 9 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/3019446 ID - 3019446 AB - In Hungary-besides the general European professional trends-the significant changes in education policy taking place after 2010, especially professional requirement system of the “teacher’s life career model”, have put even more emphasis on teachers’ in-service trainings and also on the research of active teachers whose ambition is to gain a doctorate degree. At the University of Debrecen there has been going on a research in teachers’ in-service training attitude for three years: in the fall of 2011 and spring of 2014 surveys of 1400 were carried out. The questionnaire investigates attitudes towards in-service trainings, examines human resources, the content of in-service trainings and a set of questions deals with the future plans of in-service trainings. Apart from these another essential purpose of the research was to find out whether teachers are willing to join doctorate trainings and participate in public education research activities. LA - English DB - MTMT ER - TY - BOOK ED - Rapos, Nóra ED - Kopp, Erika TI - A tanárképzés megújítása - 2015 ET - 0 PB - ELTE Eötvös Kiadó CY - Budapest PY - 2015 SP - 290 SN - 9789632846903 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/2964855 ID - 2964855 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CONF AU - Buda, András ED - Eötvös, Loránd Tudományegyetem Tanárképzô Központ TI - A portfolió készítés tapasztalatai a Debreceni Egyetem T2 - „Tudós tanárok – tanár tudósok” konferencia a minőségi tanárképzésről és „Ember a természetben és a társadalomban” : Diszciplínákon átívelő tematikák a pedagógusképzésben PB - ELTE Tanárképző Központ C1 - Budapest PY - 2014 SP - 37 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/2933577 ID - 2933577 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Kopp, Erika AU - Szivák, Judit AU - Lénárd, Sándor AU - Rapos, Nóra ED - Mészáros, György TI - The Position of Social Justice in the Teacher Education Curriculum in Hungary T2 - ATEE WINTER Conference 2014: Social Justice and Diversity in Teacher Education PB - Magyar Pedagógiai Társaság CY - Budapest SN - 9789637123337 PY - 2014 SP - 73 EP - 73 PG - 1 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/2821210 ID - 2821210 LA - English DB - MTMT ER - TY - BOOK AU - Szivák, Judit TI - Reflektív elméletek, reflektív gyakorlatok ET - 0 PB - ELTE Eötvös Kiadó CY - Budapest PY - 2014 SP - 150 SN - 9789632844824 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/2489833 ID - 2489833 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Chrappán, Magdolna ED - Garai, O ED - Veroszta, Zsuzsanna TI - Satisfaction and mobility chances for teacher training graduates T2 - Hungarian graduates, 2011 PB - Educatio Kft CY - Budapest T3 - Graduates career tracking, ISSN 2063-9732 PY - 2013 SP - 227 EP - 259 PG - 33 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/2325884 ID - 2325884 LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Rapos, Nóra AU - Kálmán, Orsolya TI - Kellenek-e alapelvek a pedagógusképzés átalakításához?. Európai tendenciák TS - Európai tendenciák JF - PEDAGÓGUSKÉPZÉS J2 - PEDAGÓGUSKÉPZÉS VL - 5 PY - 2007 IS - 4 SP - 23 EP - 42 PG - 20 SN - 0133-2570 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/1201806 ID - 1201806 LA - Hungarian DB - MTMT ER -