TY - JOUR AU - Hargitai, Dávid Máté AU - Sasné Grósz, Annamária AU - Veres, Zoltán TI - Hagyományos és online tanulási preferenciák a felsőoktatásban – A COVID-járvány kihívásai JF - STATISZTIKAI SZEMLE J2 - STATISZTIKAI SZEMLE VL - 98 PY - 2020 IS - 7 SP - 839 EP - 857 PG - 19 SN - 0039-0690 DO - 10.20311/stat2020.7.hu0839 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31643099 ID - 31643099 N1 - Megjelenés: 2020. október LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - GEN ED - Lanszki, Anita TI - Tánc és Nevelés / Dance and Education PY - 2020 DO - 10.46819/TN UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31904453 ID - 31904453 LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Papp-Danka, Adrienn AU - Lanszki, Anita TI - A digitális munkarend tapasztalatai a Magyar Táncművészeti Egyetemen JF - TÁNC ÉS NEVELÉS / DANCE AND EDUCATION J2 - TÁNC ÉS NEVELÉS VL - 1 PY - 2020 IS - 1 SP - 37 EP - 58 PG - 22 SN - 2732-1002 DO - 10.46819/TN.1.1.37-58 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31601119 ID - 31601119 AB - A COVID-19 megjelenésével Magyarországon kormányrendelet írta elő, hogy a járványhelyzetben a felsőoktatási intézményeknek távoktatás formájában kell teljesíteni folyamatban lévő kurzusaikat. A helyzethez az egyetemeknek rövid időn belül kellett alkalmazkodni a tavaszi félév szorgalmi időszakának egyharmadánál. Különösen nagy kihívás volt ez a Magyar Táncművészeti Egyetemen, ahol a táncos jellegű és képességfejlesztő órákon a személyes jelenlét és a teremadottságok nélkül nehezen képzelhető el fejlődés, de nehézséget jelentett az a kiindulási helyzet is, hogy az intézményben nem volt egységes e-learning gyakorlat, csupán egyes oktatók számára volt mindennapos a digitális eszközök oktatási célú használata. Kutatásunkban feltártuk, milyen oktatási gyakorlatok alakultak ki a Magyar Táncművészeti Egyetem elméleti, valamint gyakorlatorientált, táncos kurzusain, továbbá hogy milyen tapasztalatokra tettek szert az oktatók és a hallgatók a majd’ 3 és fél hónapos időszak alatt. Az oktatók (n=65) és hallgatók (n=240) kitöltöttek egy eszközhasználatra és kurzus menedzsmentre vonatkozó online kérdőívet, továbbá a válaszadó oktatók közül 13-an strukturált interjúban is részletezték tapasztalataikat. Az oktatók nagy része pozitívan fogadta mindazt, amit a távoktatásból profitálni tudott (pl. új tananyagok készítése, új digitális eszközök megismerése, hallgatókkal való kapcsolat javulása) de érthető módon a tánc online távoktatását sokan lehetetlennek ítélték meg. A hallgatók egy része a saját időbeosztás és az otthoni kényelem miatt élvezte a távoktatást, de számos kritikával illették annak módszereit. LA - Hungarian DB - MTMT ER -