@article{MTMT:31643099, title = {Hagyományos és online tanulási preferenciák a felsőoktatásban – A COVID-járvány kihívásai}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/31643099}, author = {Hargitai, Dávid Máté and Sasné Grósz, Annamária and Veres, Zoltán}, doi = {10.20311/stat2020.7.hu0839}, journal-iso = {STATISZTIKAI SZEMLE}, journal = {STATISZTIKAI SZEMLE}, volume = {98}, unique-id = {31643099}, issn = {0039-0690}, year = {2020}, pages = {839-857}, orcid-numbers = {Hargitai, Dávid Máté/0000-0003-4470-3296; Sasné Grósz, Annamária/0000-0002-6971-1121; Veres, Zoltán/0000-0001-7072-7203} } @misc{MTMT:31904453, title = {Tánc és Nevelés / Dance and Education}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/31904453}, doi = {10.46819/TN}, editor = {Lanszki, Anita}, unique-id = {31904453}, year = {2020}, orcid-numbers = {Lanszki, Anita/0000-0002-1185-2837} } @article{MTMT:31601119, title = {A digitális munkarend tapasztalatai a Magyar Táncművészeti Egyetemen}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/31601119}, author = {Papp-Danka, Adrienn and Lanszki, Anita}, doi = {10.46819/TN.1.1.37-58}, journal-iso = {TÁNC ÉS NEVELÉS}, journal = {TÁNC ÉS NEVELÉS / DANCE AND EDUCATION}, volume = {1}, unique-id = {31601119}, issn = {2732-1002}, abstract = {A COVID-19 megjelenésével Magyarországon kormányrendelet írta elő, hogy a járványhelyzetben a felsőoktatási intézményeknek távoktatás formájában kell teljesíteni folyamatban lévő kurzusaikat. A helyzethez az egyetemeknek rövid időn belül kellett alkalmazkodni a tavaszi félév szorgalmi időszakának egyharmadánál. Különösen nagy kihívás volt ez a Magyar Táncművészeti Egyetemen, ahol a táncos jellegű és képességfejlesztő órákon a személyes jelenlét és a teremadottságok nélkül nehezen képzelhető el fejlődés, de nehézséget jelentett az a kiindulási helyzet is, hogy az intézményben nem volt egységes e-learning gyakorlat, csupán egyes oktatók számára volt mindennapos a digitális eszközök oktatási célú használata. Kutatásunkban feltártuk, milyen oktatási gyakorlatok alakultak ki a Magyar Táncművészeti Egyetem elméleti, valamint gyakorlatorientált, táncos kurzusain, továbbá hogy milyen tapasztalatokra tettek szert az oktatók és a hallgatók a majd’ 3 és fél hónapos időszak alatt. Az oktatók (n=65) és hallgatók (n=240) kitöltöttek egy eszközhasználatra és kurzus menedzsmentre vonatkozó online kérdőívet, továbbá a válaszadó oktatók közül 13-an strukturált interjúban is részletezték tapasztalataikat. Az oktatók nagy része pozitívan fogadta mindazt, amit a távoktatásból profitálni tudott (pl. új tananyagok készítése, új digitális eszközök megismerése, hallgatókkal való kapcsolat javulása) de érthető módon a tánc online távoktatását sokan lehetetlennek ítélték meg. A hallgatók egy része a saját időbeosztás és az otthoni kényelem miatt élvezte a távoktatást, de számos kritikával illették annak módszereit.}, year = {2020}, eissn = {2732-1703}, pages = {37-58}, orcid-numbers = {Lanszki, Anita/0000-0002-1185-2837} }