@book{MTMT:3324346, title = {Család és karrier. Egyetemi hallgatók jövőtervei}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/3324346}, isbn = {9786158007764}, editor = {Engler, Ágnes}, publisher = {CHERD-Hungary, CHERD-H}, unique-id = {3324346}, year = {2018} } @book{MTMT:3264084, title = {A család mint erőforrás}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/3264084}, isbn = {9789636937966}, author = {Engler, Ágnes}, publisher = {Gondolat Publishers}, unique-id = {3264084}, year = {2017} } @book{MTMT:3316896, title = {Demográfiai jövőkép. Magyarország demográfiai jövőjét meghatározó tényezők alakulásának áttekintése és értékelése a fenntarthatóság szempontjából}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/3316896}, author = {Bálint, Lajos and Földházi, Erzsébet and Gödri, Irén and Kovács, Katalin and Makay, Zsuzsanna and Monostori, Judit and Murinkó, Lívia and Pongrácz, Tiborné and Spéder, Zsolt}, editor = {Spéder, Zsolt}, publisher = {Központi Statisztikai Hivatal Népességtudományi Kutatóintézet}, unique-id = {3316896}, year = {2011}, orcid-numbers = {Murinkó, Lívia/0000-0002-4145-2412} } @book{MTMT:1216446, title = {A társadalmi tőke és az iskola. Kapcsolati erőforrások hatása az iskolai pályafutásra}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/1216446}, isbn = {9789632870090}, author = {Pusztai, Gabriella}, publisher = {Új Mandátum Kiadó, ÚMK}, unique-id = {1216446}, abstract = {Kérdésfeltevésünket az teszi indokolttá, hogy az oktatás-, nevelésszociológiai kutatásokban a legerősebb magyarázó erővel bíró kulturális tőke reprodukciójának vizsgálata elsősorban az izolált egyént tekintette az elemzés tárgyának. Így a figyelem az egyéni viselkedést magyarázó tipikus demográfiai és státustényezőkre korlátozódik, a statisztikai feldolgozáskor a hangsúly az individuális cselekvést előrejelző vagy okozó változók kiválasztásán és összemérésén van. Ez a megközelítés figyelmen kívül hagyja az egyén önálló döntéseinek kialakulásában a konkrét társadalmi kapcsolatok szerepét. Mivel meggyőződésünk szerint az egyes tanulók iskolaválasztása, illetve iskolai teljesítménye nemcsak a vertikális társadalmi struktúrában elfoglalt helyzet és az egyéni döntések eredménye – hiszen mindezeket erőteljesen módosítja a konkrét társadalmi környezet egyéni magatartásra gyakorolt hatása –, a különböző iskolafenntartókhoz tartozó tanulók társadalmi hátterének feltárásakor a kapcsolatháló- elemzés szemléletmódját is érvényesíteni kívántuk. Így a magyarázatkeresésben nem az egyének tulajdonságaira vagy kategóriáira összpontosítottunk, hanem a társadalmi kapcsolatok mintázatainak tulajdonítottunk kiemelt fontosságot, hogy ennek segítségével kitapinthatóvá váljon a társadalmi tőke elérhetőségének és értékesíthetőségének mértéke.}, year = {2009} }