TY - BOOK ED - Engler, Ágnes TI - Család és karrier. Egyetemi hallgatók jövőtervei T3 - OKTATÁSKUTATÓK KÖNYVTÁRA ; 3.. ET - 0 PB - Debreceni Egyetem Felsőoktatási Kutató és Fejlesztő Központ (CHERD) CY - Debrecen PY - 2018 SP - 212 SN - 9786158007764 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/3324346 ID - 3324346 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - BOOK AU - Engler, Ágnes TI - A család mint erőforrás ET - 0 PB - Gondolat Kiadó CY - Budapest PY - 2017 SP - 208 SN - 9789636937966 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/3264084 ID - 3264084 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - BOOK ED - Spéder, Zsolt AU - Bálint, Lajos AU - Földházi, Erzsébet AU - Gödri, Irén AU - Kovács, Katalin AU - Makay, Zsuzsanna AU - Monostori, Judit AU - Murinkó, Lívia AU - Pongrácz, Tiborné AU - Spéder, Zsolt TI - Demográfiai jövőkép. Magyarország demográfiai jövőjét meghatározó tényezők alakulásának áttekintése és értékelése a fenntarthatóság szempontjából TS - Magyarország demográfiai jövőjét meghatározó tényezők alakulásának áttekintése és értékelése a fenntarthatóság szempontjából T3 - NFFT Műhelytanulmányok ; 1. ET - 0 PB - KSH Népességtudományi Kutatóintézet (KSH NKI) CY - Budapest PY - 2011 SP - 145 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/3316896 ID - 3316896 N1 - NFFT Műhelytanulmányok – No.1 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - BOOK AU - Pusztai, Gabriella TI - A társadalmi tőke és az iskola. Kapcsolati erőforrások hatása az iskolai pályafutásra TS - Kapcsolati erőforrások hatása az iskolai pályafutásra T3 - Oktatás és társadalom ; 3. ET - 0 PB - Új Mandátum Könyvkiadó CY - Budapest PY - 2009 SP - 271 SN - 9789632870090 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/1216446 ID - 1216446 N1 - Megjegyzés-22035938 262-271. oldalon Megjegyzés-24110128 240/345., 335/345 AB - Kérdésfeltevésünket az teszi indokolttá, hogy az oktatás-, nevelésszociológiai kutatásokban a legerősebb magyarázó erővel bíró kulturális tőke reprodukciójának vizsgálata elsősorban az izolált egyént tekintette az elemzés tárgyának. Így a figyelem az egyéni viselkedést magyarázó tipikus demográfiai és státustényezőkre korlátozódik, a statisztikai feldolgozáskor a hangsúly az individuális cselekvést előrejelző vagy okozó változók kiválasztásán és összemérésén van. Ez a megközelítés figyelmen kívül hagyja az egyén önálló döntéseinek kialakulásában a konkrét társadalmi kapcsolatok szerepét. Mivel meggyőződésünk szerint az egyes tanulók iskolaválasztása, illetve iskolai teljesítménye nemcsak a vertikális társadalmi struktúrában elfoglalt helyzet és az egyéni döntések eredménye – hiszen mindezeket erőteljesen módosítja a konkrét társadalmi környezet egyéni magatartásra gyakorolt hatása –, a különböző iskolafenntartókhoz tartozó tanulók társadalmi hátterének feltárásakor a kapcsolatháló- elemzés szemléletmódját is érvényesíteni kívántuk. Így a magyarázatkeresésben nem az egyének tulajdonságaira vagy kategóriáira összpontosítottunk, hanem a társadalmi kapcsolatok mintázatainak tulajdonítottunk kiemelt fontosságot, hogy ennek segítségével kitapinthatóvá váljon a társadalmi tőke elérhetőségének és értékesíthetőségének mértéke. LA - Hungarian DB - MTMT ER -