TY - JOUR AU - Kenesei, Zsófia AU - Stier, Zsófia TI - Managing communication and cultural barriers in intercultural service encounters: Strategies from both sides of the counter JF - JOURNAL OF VACATION MARKETING: AN INTERNATIONAL JOURNAL FOR THE TOURISM AND HOSPITALITY INDUSTRIES J2 - J VACATION MARK VL - 23 PY - 2017 IS - 4 SP - 307 EP - 321 PG - 14 SN - 1356-7667 DO - 10.1177/1356766716676299 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/3133125 ID - 3133125 LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Kenesei, Zsófia AU - Kolos, Krisztina TI - Az érzelmek és az észlelt kontroll szerepe a vállalati panaszkezelés során JF - VEZETÉSTUDOMÁNY J2 - VEZETÉSTUDOMÁNY VL - 47 PY - 2016 IS - 9 SP - 15 EP - 25 PG - 11 SN - 0133-0179 DO - 10.14267/VEZTUD.2016.09.02 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/3116853 ID - 3116853 AB - A szerzők kutatásukban az igazságosságelmélet egy újfajta megközelítését alkalmazzák a vevői panaszhelyzetek vizsgálatánál. Elemzik, hogy az alkalmazottak érzelemkimutatása és a vevő által észlelt kontroll hogyan hatnak a vevői elégedettségre. A kutatás támaszkodik a pszichológia és a szervezeti magatartás fogalomrendszerére mint az érzelmi munka, az érzelemátvitel érzelmek mint szociális információk (EASI) és az észlelt kontroll. A kutatás két lépcsőből áll: egyrészt kvalitatív megközelítést alkalmaztak, amely során alkalmazottakkal (n=30) és fogyasztókkal készült mélyinterjú (n=30), másrészt faktoriális típusú kísérletet végeztek különböző szcenáriók felhasználásával egy általános fogyasztói mintán (n=580). Az eredmények szerint az alkalmazottak érzelemkimutatása és az észlelt kontroll szignifikáns hatással vannak a fogyasztók elégedettségére, e főhatásokat további interakciók is jellemzik. LA - Hungarian DB - MTMT ER -