@book{MTMT:2581657, title = {Kilábalás göröngyös talajon – gyorsjelentés a 2013. évi kérdőíves felmérés eredményeiről}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/2581657}, isbn = {9789635035809}, author = {Bakonyi, Zoltán and Chikán, Attila and Czakó, Erzsébet Hajnalka and Gelei, Andrea and Kazainé Ónodi, Annamária and Matyusz, Zsolt and Wimmer, Ágnes}, editor = {Chikán, Attila and Czakó, Erzsébet Hajnalka and Wimmer, Ágnes}, publisher = {Budapesti Corvinus Egyetem, Versenyképesség Kutató Központ}, unique-id = {2581657}, year = {2014}, orcid-numbers = {Czakó, Erzsébet Hajnalka/0009-0008-0725-7921; Gelei, Andrea/0000-0001-8861-8275; Wimmer, Ágnes/0000-0002-3430-7962; Czakó, Erzsébet Hajnalka/0009-0008-0725-7921; Wimmer, Ágnes/0000-0002-3430-7962} } @book{MTMT:1800769, title = {Vállalati jellemzők és összefüggéseik a válság időszakában. A „Versenyben a világgal” kutatási program 2009. évi felmérésében résztvevő vállalatok jellemzése}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/1800769}, author = {Csesznák, Anita and Wimmer, Ágnes}, publisher = {Budapesti Corvinus Egyetem, Versenyképesség Kutató Központ}, unique-id = {1800769}, abstract = {Tanulmányunkban a „Versenyben a világgal” kutatási program 2009-ben készült felmérésének 300 vállalatra kiterjedő mintáját elemeztük, a résztvevő vállalatok kiválasztott jellemzőit és e jellemzők összefüggéseit vizsgálva. A munka fő célja – hasonlóan a 2004-es versenyképességi felmérés mintájáról készült korábbi elemzéshez (Wimmer – Csesznák, 2005) – olyan vállalatcsoportok, kategóriák kialakítása volt, mely alapul szolgálhat a különböző kutatók által készítendő további elemzésekhez. Az előzetesen megfogalmazott elvárás az volt, hogy a kiválasztott jellemzők alapján egységes, minden kutató által azonosan értelmezett vállalatcsoportokat hozzunk létre. A hét vizsgált jellemző egy része objektív, mérhető vagy tényszerű szempontokra épül (pl. méret, tulajdonos, ágazat), míg mások a vállalatvezetők véleményén alapulnak (pl. a változásokhoz való viszony, vagy a vállalati teljesítmény megítélése a versenytársakhoz képest). Tanulmányunkban bemutatjuk a minta jellemzésére kialakított kategóriákat, majd ezek alapján jellemezzük a Versenyképesség-kutatás 2009. évi felmérésében résztvevő vállalatokat, s röviden összevetjük a minta jellemzőit az előző, 2004-ben vizsgált vállalati kör jellemzőivel. A tanulmány harmadik részében a kiválasztott jellemzők közötti kapcsolatokat, összefüggéseket vizsgáljuk, képet adva ezzel a magyar gazdaságban működő vállalatok bizonyos jellemzőiről is a 2008-ban kezdődött gazdasági válság első időszakában.}, year = {2012}, orcid-numbers = {Wimmer, Ágnes/0000-0002-3430-7962} } @article{MTMT:2153567, title = {A hálózati pozíció és a versenyképesség kapcsolata. Business networks: network position and competitiveness in Hungary}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/2153567}, author = {Mandják, Tibor and Wimmer, Ágnes and Juhász, Péter}, doi = {10.14267/VEZTUD.2012.ksz2.02}, journal-iso = {VEZETÉSTUDOMÁNY}, journal = {VEZETÉSTUDOMÁNY}, volume = {43}, unique-id = {2153567}, issn = {0133-0179}, abstract = {A cikk fókuszában az üzleti hálózatok állnak. Az IMP-csoport (Industrial Marketing and Purchasing Group) üzleti kapcsolatokkal, üzleti hálózatokkal foglalkozó több évtizedes kutatási eredményeire és fogalomrendszerére építve a szerzők áttekintik a téma alapvető megközelítéseit, majd a Versenyképesség-kutatás 2009. évi felmérésének adatait Felhasználva, megvizsgálják a vállalatvezetők által észlelt hálózati pozíció és a versenyképesség összefüggéseit. A vállalatvezetők értékelése szerint elemzik az iparági hálózatukban központi szerepet játszó, befolyással bíró (domináns hálózati pozícióval rendelkező) vállalatokat, különös tekintettel az üzleti teljesítmény és a versenyképesség jellemzőire.}, year = {2012}, pages = {14-23}, orcid-numbers = {Mandják, Tibor/0000-0002-1376-1592; Wimmer, Ágnes/0000-0002-3430-7962} }