@article{MTMT:30321349, title = {Proposal for classifying e-learning models}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/30321349}, author = {Berecz, Antónia Klára}, doi = {10.26648/JAM.2017.4.001}, journal-iso = {JAMPAPER}, journal = {JOURNAL OF APPLIED MULTIMEDIA}, volume = {12}, unique-id = {30321349}, issn = {1789-6967}, abstract = {Abstract — This paper gives a kind of overview about the typing options of the models in the far-reaching e-learning area. Such a classification system for e-learning models is not yet available in the literature. The reason for this is that the pursuit of completeness and accuracy is very difficult in this complex, interdisciplinary field. Along which dimensions can we perform or should we consider the classifying? There are trendy, generic models with a few features or dimensions, but an organization (or tutors, teachers, curriculum-authors) must choose not fashionable e-learning model, but appropriate one(s), which should fit to its/their own learning strategy, goal or situation. Then they should tailor their own e-learning model with the selected sample(s), model type(s). This overview about classification of the e-learning solutions provides support for the orientation of the models. The overview is put into a historical framework with the emergence of the e-solutions and the outline of future trends. Keywords: e-learning models, classification of e-learning models, educational design, education strategy, higher education. Összefoglaló — Dolgozatomban a szerteágazó e-learning területen fellelhető modellek tipizálási lehetőségeiről adok egyfajta áttekintést. Ilyen osztályozási rendszer az elearning modellekről az irodalomban még nem található meg. Ennek oka, hogy a teljességre és egzaktságra törekvés igen nehéz ezen a komplex, interdiszciplináris területen. Mely dimenziók szerint végezhető vagy érdemes végezni az osztályozást? Vannak divatos, pár jellemzővel, illetve dimenzióval alkotott általános modellek, de a szervezeteknek (és tutoroknak, tanároknak, tananyag-szerzőknek stb.) nem divatosat, hanem a számukra megfelelő(ke)t kell választaniuk, amely illik saját stratégiájukhoz és az adott tanulási célhoz, helyzethez stb., majd azokhoz illeszkedően kell kialakítaniuk a választott mintá(k), modelltípus(ok) segítségével a saját e-learning modelljüket. Az e-learning modellek közötti eligazodásban nyújt segítséget a megoldások osztályozásának áttekintése, amelyet történeti keretbe foglalok az e-megoldások kialakulásával és a jövőbe mutató tendenciák felvázolásával. Kulcsszavak: e-learning modellek, e-learning modellek osztályozása, oktatástervezés, oktatási stratégia, felsőoktatás.}, keywords = {E-learning; Higher education; felsőoktatás; educational strategy; e-learning models; classification of e-learning models; educational design; e-learning modellek; oktatástervezés; oktatási stratégia}, year = {2018}, eissn = {1789-6967}, pages = {35-54} } @inproceedings{MTMT:30321816, title = {E-learning modellek osztályozása}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/30321816}, author = {Berecz, Antónia Klára}, booktitle = {XXIII. Multimédia az oktatásban konferencia}, unique-id = {30321816}, abstract = {Dolgozatomban egyfajta áttekintést adok a szerteágazó e-learning területen fellelhető modellek tipizálási lehetőségeiről. Mely dimenziók szerint végezhető vagy érdemes végezni az osztályozást? Vannak divatos, pár jellemzővel, illetve dimenzióval alkotott általános modellek, de a szervezeteknek nem divatosat, hanem számukra megfelelő(ke)t kell választaniuk, és saját stratégiájukhoz illeszkedően kell kialakítaniuk a választott mintá(k), modelltípus(ok) segítségével a saját e-learning modelljüket. Az e-learning modellek közötti eligazodásban nyújt segítséget a megoldások osztályozásának áttekintése, amelyet történeti keretbe foglalok az e-megoldások kialakulásával és a jövőbe mutató tendenciák felvázolásával. Kulcsszavak: e-learning modellek, modellek osztályozása, oktatási stratégia, e-learning stratégia, felsőoktatás. Abstract — This paper gives a kind of overview about the typing options of the models in the far-reaching e-learning area. Along which dimensions can you perform or should you consider the classifying? There are trendy, generic models with a few features or dimensions, but an organization must choose not fashionable, but appropriate one(s), and they should fit with its (their) help their own elearning model to their own strategy. This overview about classification of the e-learning solutions provides support for the orientation of the models. The overview is put into a historical framework with the emergence of the e-solutions and the outline of future trends.}, keywords = {Higher education; felsőoktatás; educational strategy; e-learning stratégiák; classification of e-learning models; e-learning modellek; oktatási stratégia; e-learning strategy; modellek osztályozása}, year = {2017}, pages = {75-88} } @article{MTMT:30321329, title = {Miért kutatnak és végeznek nyáron is ismeretterjesztő munkát a GDT-tagok?}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/30321329}, author = {Berecz, Antónia Klára}, journal-iso = {INSPIRÁCIÓ}, journal = {INSPIRÁCIÓ: AZ INFORMATIKA-SZÁMÍTÁSTECHNIKA TANÁROK EGYESŰLETÉNEK HÍLEVELE}, volume = {24}, unique-id = {30321329}, issn = {1217-0178}, abstract = {E dolgozat megvilágítja a Gábor Dénes Tehetségpontban a tehetségről és a tehetséggondozásról vallott hozzáállásunkat, valamint átfogó képet ad a Tehetségpont életéről, hogy végül újra feltegye a dolgozat címében megfogalmazott kérdést, és megválaszolja azt.}, keywords = {felsőoktatási tehetségpont; munka világára felkészítés; személyiséggazdagítás; AKIM (Alkotó Kreatív Innovatív Munka)}, year = {2017}, pages = {3-13} } @article{MTMT:30321314, title = {3D filmkészítés. A kezdő rendező első csapatfilmes tapasztalatai}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/30321314}, author = {Dobos, Attila and Berecz, Antónia Klára}, journal-iso = {INSPIRÁCIÓ}, journal = {INSPIRÁCIÓ: AZ INFORMATIKA-SZÁMÍTÁSTECHNIKA TANÁROK EGYESŰLETÉNEK HÍLEVELE}, volume = {24}, unique-id = {30321314}, issn = {1217-0178}, abstract = {Összefoglalás: Írásunkban azt megmutatjuk be egy 3D filmkészítési projekt esettanulmányán keresztül, hogy a 3D modellezésbe és filmkészítésbe „belekóstolni” vágyóknak minimálisan milyen tevékenységeket kell elvégezniük és milyen termékeket kell előállítaniuk, valamint hogy a rendezőnek milyen plusz feladatokat kell végeznie, hogy határidőre készen legyen egy rövidfilm. Kulcsszavak: számítógépes animáció, modellezés, csontozás, animálás, csoportmunka, Blender. Abstract: This paper presents a case study of a 3D film making project. It shows the minimum of activities you need to do and kind of products you need to make if you wish to taste in 3D modeling and filmmaking. Furthermore what kind of extra tasks the director needs to perform in order to make a short film for the deadline. Keywords: computer}, keywords = {Modeling; Group work; modellezés; Animation; computer animation; számítógépes animáció; animálás; csoportmunka; Blender}, year = {2017}, pages = {3-11} }