@book{MTMT:1800769, title = {Vállalati jellemzők és összefüggéseik a válság időszakában. A „Versenyben a világgal” kutatási program 2009. évi felmérésében résztvevő vállalatok jellemzése}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/1800769}, author = {Csesznák, Anita and Wimmer, Ágnes}, publisher = {Budapesti Corvinus Egyetem, Versenyképesség Kutató Központ}, unique-id = {1800769}, abstract = {Tanulmányunkban a „Versenyben a világgal” kutatási program 2009-ben készült felmérésének 300 vállalatra kiterjedő mintáját elemeztük, a résztvevő vállalatok kiválasztott jellemzőit és e jellemzők összefüggéseit vizsgálva. A munka fő célja – hasonlóan a 2004-es versenyképességi felmérés mintájáról készült korábbi elemzéshez (Wimmer – Csesznák, 2005) – olyan vállalatcsoportok, kategóriák kialakítása volt, mely alapul szolgálhat a különböző kutatók által készítendő további elemzésekhez. Az előzetesen megfogalmazott elvárás az volt, hogy a kiválasztott jellemzők alapján egységes, minden kutató által azonosan értelmezett vállalatcsoportokat hozzunk létre. A hét vizsgált jellemző egy része objektív, mérhető vagy tényszerű szempontokra épül (pl. méret, tulajdonos, ágazat), míg mások a vállalatvezetők véleményén alapulnak (pl. a változásokhoz való viszony, vagy a vállalati teljesítmény megítélése a versenytársakhoz képest). Tanulmányunkban bemutatjuk a minta jellemzésére kialakított kategóriákat, majd ezek alapján jellemezzük a Versenyképesség-kutatás 2009. évi felmérésében résztvevő vállalatokat, s röviden összevetjük a minta jellemzőit az előző, 2004-ben vizsgált vállalati kör jellemzőivel. A tanulmány harmadik részében a kiválasztott jellemzők közötti kapcsolatokat, összefüggéseket vizsgáljuk, képet adva ezzel a magyar gazdaságban működő vállalatok bizonyos jellemzőiről is a 2008-ban kezdődött gazdasági válság első időszakában.}, year = {2012}, orcid-numbers = {Wimmer, Ágnes/0000-0002-3430-7962} } @book{MTMT:1434569, title = {Az innováció alapjai és megjelenési területei}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/1434569}, author = {Jarjabka, Ákos and Lóránd, Balázs}, publisher = {Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara}, unique-id = {1434569}, year = {2010}, orcid-numbers = {Jarjabka, Ákos/0000-0002-3691-4715} } @article{MTMT:2512428, title = {Kis- és középvállalkozások fejlődési tendenciái}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/2512428}, author = {Böcskei, Elvira and Belyó, Pál and Becsei, József}, journal-iso = {FEJLESZTÉS ÉS FINANSZÍROZÁS}, journal = {FEJLESZTÉS ÉS FINANSZÍROZÁS}, volume = {6}, unique-id = {2512428}, issn = {1589-3596}, year = {2008}, pages = {63-72}, orcid-numbers = {Böcskei, Elvira/0000-0002-8312-3908} } @article{MTMT:2921956, title = {Változások a magyar kis és közepes vállalkozások nemzetközi versenyképességének kritériumaiban és gazdálkodásának külső feltételeiben}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/2921956}, author = {Kerepesi, Katalin and Opitz, Éva and Tóth, Arnold}, journal-iso = {TUD KÖZL (ÁVF)}, journal = {TUDOMÁNYOS KÖZLEMÉNYEK (ÁLTALÁNOS VÁLLALKOZÁSI FŐISKOLA)}, unique-id = {2921956}, issn = {1585-8960}, year = {2006}, pages = {21-30}, orcid-numbers = {Tóth, Arnold/0000-0003-0860-6405} } @inbook{MTMT:1536502, title = {Innovációs képesség: a regionális gazdaságfejlesztés alapja}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/1536502}, author = {Lukovics, Miklós}, booktitle = {Tudásmenedzsment és tudásalapú gazdaságfejlesztés}, unique-id = {1536502}, year = {2005}, pages = {74-86} } @book{MTMT:1164254, title = {Stratégiai tervezés és vezetés a 21. században.}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/1164254}, isbn = {9631952517}, author = {Csath, Magdolna}, publisher = {National Textbook Publishing House}, unique-id = {1164254}, abstract = {A könyv tudományos alapossággal elemzi a stratégiai tervezés és vezetés történelmét, eddigi eredményeit és problémáit. Bemutatja a legfontosabb módszereket, azok eredményeit és gyengeségeit. Összefoglalja a szerző több évtizedes, a vállalati és intézményi gyakorlatban összegyüjtött tapasztalatait és összeveti azokat a nemzetközi eredményekkel. Nagy figyelmet szentel a "kemény módszerek" mellett, a "puha" az emberi tényezőhöz kapcsolódó módszereknek: az üzleti etikának, a társadalmi felelősségnek, a szervezeti kultúrának, a tudás és a kreativitás szerepének is. A könyv összefoglalja a szerző elméleti eredményeit is.}, year = {2004}, orcid-numbers = {Csath, Magdolna/0000-0002-1975-1045} }