TY - BOOK AU - Csesznák, Anita AU - Wimmer, Ágnes TI - Vállalati jellemzők és összefüggéseik a válság időszakában. A „Versenyben a világgal” kutatási program 2009. évi felmérésében résztvevő vállalatok jellemzése TS - A „Versenyben a világgal” kutatási program 2009. évi felmérésében résztvevő vállalatok jellemzése T3 - VERSENYKÉPESSÉG KUTATÁS MŰHELYTANULMÁNY-SOROZAT, ISSN 1787-6915 ; TM 2. ET - 0 PB - Budapesti Corvinus Egyetem, Versenyképesség Kutató Központ CY - Budapest PY - 2012 SP - 41 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/1800769 ID - 1800769 AB - Tanulmányunkban a „Versenyben a világgal” kutatási program 2009-ben készült felmérésének 300 vállalatra kiterjedő mintáját elemeztük, a résztvevő vállalatok kiválasztott jellemzőit és e jellemzők összefüggéseit vizsgálva. A munka fő célja – hasonlóan a 2004-es versenyképességi felmérés mintájáról készült korábbi elemzéshez (Wimmer – Csesznák, 2005) – olyan vállalatcsoportok, kategóriák kialakítása volt, mely alapul szolgálhat a különböző kutatók által készítendő további elemzésekhez. Az előzetesen megfogalmazott elvárás az volt, hogy a kiválasztott jellemzők alapján egységes, minden kutató által azonosan értelmezett vállalatcsoportokat hozzunk létre. A hét vizsgált jellemző egy része objektív, mérhető vagy tényszerű szempontokra épül (pl. méret, tulajdonos, ágazat), míg mások a vállalatvezetők véleményén alapulnak (pl. a változásokhoz való viszony, vagy a vállalati teljesítmény megítélése a versenytársakhoz képest). Tanulmányunkban bemutatjuk a minta jellemzésére kialakított kategóriákat, majd ezek alapján jellemezzük a Versenyképesség-kutatás 2009. évi felmérésében résztvevő vállalatokat, s röviden összevetjük a minta jellemzőit az előző, 2004-ben vizsgált vállalati kör jellemzőivel. A tanulmány harmadik részében a kiválasztott jellemzők közötti kapcsolatokat, összefüggéseket vizsgáljuk, képet adva ezzel a magyar gazdaságban működő vállalatok bizonyos jellemzőiről is a 2008-ban kezdődött gazdasági válság első időszakában. LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - BOOK AU - Jarjabka, Ákos AU - Lóránd, Balázs TI - Az innováció alapjai és megjelenési területei ET - 0 PB - Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara CY - Pécs PY - 2010 SP - 129 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/1434569 ID - 1434569 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Böcskei, Elvira AU - Belyó, Pál AU - Becsei, József TI - Kis- és középvállalkozások fejlődési tendenciái JF - FEJLESZTÉS ÉS FINANSZÍROZÁS J2 - FEJLESZTÉS ÉS FINANSZÍROZÁS VL - 6 PY - 2008 IS - 1 SP - 63 EP - 72 PG - 10 SN - 1589-3596 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/2512428 ID - 2512428 N1 - A 2513227 sz. közlemény magyar nyelvű változata LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Kerepesi, Katalin AU - Opitz, Éva AU - Tóth, Arnold TI - Változások a magyar kis és közepes vállalkozások nemzetközi versenyképességének kritériumaiban és gazdálkodásának külső feltételeiben JF - TUDOMÁNYOS KÖZLEMÉNYEK (ÁLTALÁNOS VÁLLALKOZÁSI FŐISKOLA) J2 - TUD KÖZL (ÁVF) PY - 2006 IS - 14-15 SP - 21 EP - 30 PG - 10 SN - 1585-8960 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/2921956 ID - 2921956 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Lukovics, Miklós ED - Buzás, Norbert TI - Innovációs képesség: a regionális gazdaságfejlesztés alapja T2 - Tudásmenedzsment és tudásalapú gazdaságfejlesztés PB - JATEPress CY - Szeged T3 - SZTE Gazdaságtudományi Kar Közleményei, ISSN 1588-8533 ; 2005/1. PY - 2005 SP - 74 EP - 86 PG - 13 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/1536502 ID - 1536502 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - BOOK AU - Csath, Magdolna TI - Stratégiai tervezés és vezetés a 21. században. ET - 0 PB - Nemzeti Tankönyvkiadó CY - Budapest PY - 2004 SP - 355 SN - 9631952517 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/1164254 ID - 1164254 AB - A könyv tudományos alapossággal elemzi a stratégiai tervezés és vezetés történelmét, eddigi eredményeit és problémáit. Bemutatja a legfontosabb módszereket, azok eredményeit és gyengeségeit. Összefoglalja a szerző több évtizedes, a vállalati és intézményi gyakorlatban összegyüjtött tapasztalatait és összeveti azokat a nemzetközi eredményekkel. Nagy figyelmet szentel a "kemény módszerek" mellett, a "puha" az emberi tényezőhöz kapcsolódó módszereknek: az üzleti etikának, a társadalmi felelősségnek, a szervezeti kultúrának, a tudás és a kreativitás szerepének is. A könyv összefoglalja a szerző elméleti eredményeit is. LA - Hungarian DB - MTMT ER -