@article{MTMT:1222059, title = {A magyar oktatási rendszer szelektivitása a nemzetközi összehasonlító vizsgálatok eredményeinek tükrében}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/1222059}, author = {Csapó, Benő and Molnár, Gyöngyvér and Kinyó, László}, journal-iso = {ISKOLAKULTÚRA}, journal = {ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA}, volume = {19}, unique-id = {1222059}, issn = {1215-5233}, year = {2009}, eissn = {1588-0818}, pages = {3-13}, orcid-numbers = {Csapó, Benő/0000-0001-7550-6354; Molnár, Gyöngyvér/0000-0003-4890-6904} } @book{MTMT:182210, title = {Zöld könyv. a magyar közoktatás megújításáért, 2008}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/182210}, isbn = {9789632351865}, editor = {Fazekas, Károly and Köllő, János and Varga, Júlia}, publisher = {Ecostat KSH Gazdaságelemző és Informatikai Intézet}, unique-id = {182210}, year = {2008} } @article{MTMT:1224830, title = {Hosszmetszeti felmérések iskolai kontextusban – az első átfogó magyar iskolai longitudinális kutatási program elméleti és módszertani keretei}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/1224830}, author = {Csapó, Benő}, journal-iso = {MAGYAR PEDAGÓGIA}, journal = {MAGYAR PEDAGÓGIA}, volume = {107}, unique-id = {1224830}, issn = {0025-0260}, year = {2007}, pages = {321-355}, orcid-numbers = {Csapó, Benő/0000-0001-7550-6354} } @article{MTMT:181777, title = {Foglalkoztatás és iskolázottság Magyarországon}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/181777}, author = {Kertesi, Gábor and Varga, Júlia}, journal-iso = {KÖZGAZDASÁGI SZEMLE}, journal = {KÖZGAZDASÁGI SZEMLE}, volume = {52}, unique-id = {181777}, issn = {0023-4346}, abstract = {A tanulmány a magyarországi alacsony foglalkoztatási szint iskolázottsággal összefüggő okait vizsgálja. A kiindulópont: a népesség iskolai végzettség szerinti összetétele nemzetközi összehasonlításban. Az összehasonlítást alapvetően megnehezítik a magyar iskolarendszer egyes fokozatainak besorolási bizonytalanságai. Nyomós tartalmi okok szólnak amellett, hogy a hazai szakmunkásképző/szakiskolai végzettséget a felső-középfoknál alacsonyabb végzettségi kategóriába soroljuk. Ilyen osztályozás mellett a magyarországi népesség iskolázottsága 2001-ben - a kilencvenes évek nagymérvű iskolázási expanziója ellenére is - jelentősen elmarad a EUországok átlagától. Az alacsony iskolázottságúak még mindig igen magas aránya döntően arra vezethető vissza, hogy a nyolcvanas évek közepétől megtört az a hosszú távú trend, amely a hetvenes évek eleje óta évről évre folyamatosan csökkentette az egy születési évjáratból a nagyon alacsony iskolázottsági szinten megrekedt népesség arányát. Az iskoláztatási expanzió megállt a szegény néprétegeknél. A foglalkoztatási lemaradás zöme abból adódik, hogy bajok vannak az alacsony iskolázottságú munkaerő foglalkoztatásával: az EU átlagához képest túl sokan vannak, és rosszabbul is foglalkoztathatók. A tanulmány korábbi ismeretekre és néhány új érvre támaszkodva igyekszik eloszlatni azokat az aggodalmakat, amelyek szerint Magyarországon az érettségit adó középiskolákban és a felsőoktatásban fölösleges túlképzés folyna.}, keywords = {Magyarország; oktatási rendszer; foglalkoztatás; Empirikus elemzés; Hatásvizsgálat; Iskolázottság}, year = {2005}, pages = {633-662} } @article{MTMT:180448, title = {A napi ingázás feltételei és a helyi munkanélküliség Magyarországon. számítások és számpéldák}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/180448}, author = {Köllő, János}, journal-iso = {ESÉLY}, journal = {ESÉLY: TÁRSADALOM ÉS SZOCIÁLPOLITIKAI FOLYÓIRAT}, volume = {1997}, unique-id = {180448}, issn = {0865-0810}, year = {1997}, pages = {33-61} } @article{MTMT:31647863, title = {Cigány gyerekek nyelvi problémái és iskolai esélyei}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/31647863}, author = {Réger, Zita}, journal-iso = {ISKOLAKULTÚRA}, journal = {ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA}, volume = {5}, unique-id = {31647863}, issn = {1215-5233}, year = {1995}, eissn = {1588-0818}, pages = {102-106} }