TY - JOUR AU - Hollóy, Zsolt TI - Osztály vigyázz! - Kapcsolatteremtés a jelenléti osztálytermi diskurzusokban JF - ANYANYELV-PEDAGÓGIA J2 - ANYANYELV-PEDAGÓGIA VL - 17 PY - 2024 IS - 3 SN - 2060-0623 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34773654 ID - 34773654 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Szabados, Laura TI - Az anglicizmusok és megfelelőik morfológiai elemzése a mai francia és magyar nyelvben JF - ANYANYELV-PEDAGÓGIA J2 - ANYANYELV-PEDAGÓGIA VL - 17 PY - 2024 IS - 1 SP - 0 SN - 2060-0623 DO - 10.21030/anyp.2024.1.7 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34781125 ID - 34781125 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Tóth, Rebeka TI - Pál Helén: Segédletek nyelvjárástani ismeretek tanításához JF - ANYANYELV-PEDAGÓGIA J2 - ANYANYELV-PEDAGÓGIA VL - 17 PY - 2024 IS - 1 SP - . SN - 2060-0623 DO - 10.21030/anyp.2024.1.6 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34781074 ID - 34781074 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Boronkai, Dóra TI - Tárgyalástechnika az anyanyelvi nevelésben JF - ANYANYELV-PEDAGÓGIA J2 - ANYANYELV-PEDAGÓGIA VL - 17 PY - 2024 IS - 1 PG - 9 SN - 2060-0623 DO - 10.21030/anyp.2024.1.4 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34780203 ID - 34780203 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Ali, Can Yalcinkaya AU - Szentgyörgyi, Szilárd AU - Parapatics, Andrea TI - Török jövevényszók adaptációja: egy vizsgálat eredményeinek alkalmazási lehetőségei a magyar nyelvi órán JF - ANYANYELV-PEDAGÓGIA J2 - ANYANYELV-PEDAGÓGIA VL - XVII PY - 2024 IS - 1 SP - =1050 SN - 2060-0623 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34765476 ID - 34765476 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Rási, Szilvia TI - Az Educational Linguistics folyóirat JF - ANYANYELV-PEDAGÓGIA J2 - ANYANYELV-PEDAGÓGIA VL - 17 PY - 2024 IS - 1 SP - 1 EP - 4 PG - 4 SN - 2060-0623 DO - 10.21030/anyp.2024.1.8 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34763282 ID - 34763282 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Székely, Réka Anna TI - Lehetőségek a Mai Magyartanításban JF - ANYANYELV-PEDAGÓGIA J2 - ANYANYELV-PEDAGÓGIA VL - 16 PY - 2023 IS - 4 SP - 133 EP - 135 PG - 3 SN - 2060-0623 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34574083 ID - 34574083 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Kelemen, Réka TI - Szóbeli érvelés az országos anyanyelvtanítási versenyen JF - ANYANYELV-PEDAGÓGIA J2 - ANYANYELV-PEDAGÓGIA VL - 16 PY - 2023 IS - 4 SP - 128 EP - 132 PG - 5 SN - 2060-0623 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34573969 ID - 34573969 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Bús, Ágnes TI - Az oktatásnyelvészeti kutatások sokszínűsége. Beszámoló a PeLiKon 2023 : A nyelv megújuló szerepe az oktatásban című konferenciáról JF - ANYANYELV-PEDAGÓGIA J2 - ANYANYELV-PEDAGÓGIA VL - 16 PY - 2023 IS - 4 SP - 124 EP - 127 PG - 4 SN - 2060-0623 DO - 10.21030/anyp.2023.4.11 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34573957 ID - 34573957 AB - 2023. április 20–21. között a PeLi III. oktatásnyelvészeti konferenciájának, a PeLiKonnak az Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Jászberényi Campusa adott helyet. A kétévente megrendezendő konferencia idei témája a nyelv megújító szerepe az oktatásban volt. Az ország minden pontjáról, sőt határon túlról is érkeztek szakemberek: nyelvészek, pedagógusok, gyógypedagógusok. A kétnapos konferencián négy plenáris előadás hangzott el, és 12 blokkban 75 szekció-előadás közül választhatott az érdeklődő hallgatóság. Az előre kialakított tematikus panelek előadásai egy-egy központi téma köré csoportosultak, ezek a következők voltak: a könnyen érthető kommunikáció, a szórend tanítása az anyanyelvi nevelésben, az olvasás, a szövegértés és a szövegalkotás kérdései, a nyelvmenedzselés szemléletének érvényesíthetősége az oktatásban vagy a nyelvi hátrány különböző aspektusai. A szekciók zárásaként az előadásokkal kapcsolatban érdekes szakmai eszmecserék bontakoztak ki. A programfüzet mellett részletes áttekintést nyújtanak a konferencia gazdag tematikájáról az absztraktok is (Kalcsó et al. 2023). LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Szabó T., Annamária TI - Interdiszciplináris identitáskonferencia Veszprémben JF - ANYANYELV-PEDAGÓGIA J2 - ANYANYELV-PEDAGÓGIA VL - 16 PY - 2023 IS - 4 SP - 116 EP - 123 PG - 8 SN - 2060-0623 DO - 10.21030/anyp.2023.4.10 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34573774 ID - 34573774 AB - A múltban gyökerező identitás jelene és jövője címmel négynapos interdiszciplináris konferenciát tartottak Veszprémben 2023. június 21–24. között, a Pannon Egyetem Modern Filológiai és Társadalomtudományi Karának szervezésében. A többnyelvű konferenciára közel 150 előadó érkezett a világ minden tájáról. A konferencia négy munkanyelve a magyar mellett az angol, a német és a francia voltak. Az absztraktkötet (1) és a programfüzet adatai szerint több kontinens 13 különböző országából érkeztek kutatók, 35 egyetem és 16 további tudományos intézmény képviseletében a veszprémi Hangvilla Multifunkcionális Közösségi Térbe. A konferencia a Veszprém–Balaton 2023 Európa Kulturális Fővárosa program támogatásával valósult meg. A találkozó központi témája az identitás kérdése volt, ennek mai és régebbi formáit, megvalósulásait, átalakulását és változásait járták körül a számos különféle tudományterület képviseletében jelen lévő kutatók. Amint az a konferenciafelhívásban is olvasható volt: „Célunk, hogy közös gondolkodásra hívjunk Veszprémbe mint egyetemi városba és mint Európa Kulturális Fővárosába magyar, európai és tengerentúli kutatókat, akik különféle tudományterületek képviselőiként más-más módszerekkel, eszközökkel és megközelítésekből vizsgálják az identitás fogalmát, típusait, viszonyrendszerét és azok változásait, mely változások a kortárs társadalmakkal szemben jelentkező meghatározó kihívások alapját képezik” (2). LA - Hungarian DB - MTMT ER -