@{MTMT:34842447, title = {Teacher Resilience through the Lens of Assessment Instruments}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34842447}, author = {Munezero, Edouard and Tóth, Edit and Hódi, Ágnes}, booktitle = {XX. Pedagógiai Értékelési Konferencia = 20th Conference on Educational Assessment : PÉK 2024 = CEA 2024 : program és összefoglalók = program and abstracts}, unique-id = {34842447}, year = {2024}, pages = {92-92}, orcid-numbers = {Tóth, Edit/0000-0001-9281-5730; Hódi, Ágnes/0000-0003-0325-1449} } @article{MTMT:34822290, title = {Javaslatok a szövegértés tantárgyakba ágyazott fejlesztéséhez – az olvasási motiváció támogatása I.}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34822290}, author = {Szenczi, Beáta and Fejes, József Balázs and Vígh, Tibor and Hódi, Ágnes and Tary, Blanka}, doi = {10.21030/anyp.2024.1.1}, journal-iso = {ANYANYELV-PEDAGÓGIA}, journal = {ANYANYELV-PEDAGÓGIA}, volume = {17}, unique-id = {34822290}, abstract = {Annak ellenére, hogy nemzetközi színtéren számos eredményes intervenció és ajánlás elérhető, amelyek az olvasási motiváció erősítését segíthetik, magyar nyelvű, a pedagógiai gyakorlatot támogató útmutatás alig található ebben a témában. Jelen munka célja, hogy ezt a hiányosságot pótolja. A tanulmány első része az olvasási motiváció elméleti alapjait tekinti át, kitér az olvasási motiváció értelmezésére, jelentőségére és az olvasási motivációt támogató fontosabb környezeti tényezőkre. Ezt követően összefoglalja az olvasási motivációt célzó fejlesztőprogramok főbb tanulságait, és részletesen ismerteti a fogalomalapú olvasástanítást (Concept-Oriented Reading Instruction, CORI), amely az egyik legismertebb és számos empirikus kutatás által eredményesnek talált program. A tanulmány második része a nemzetközi szakirodalom alapján javaslatot tesz hét, a mindennapi osztálytermi gyakorlatba beépíthető, olvasási motivációt támogató alapelvre, amelyek megvalósítását gyakorlati ötletekkel is segíti.}, year = {2024}, eissn = {2060-0623}, pages = {5-21}, orcid-numbers = {Szenczi, Beáta/0000-0003-4709-8810; Fejes, József Balázs/0000-0003-3777-415X; Vígh, Tibor/0000-0002-7201-9187; Hódi, Ágnes/0000-0003-0325-1449; Tary, Blanka/0000-0002-3687-2631} } @{MTMT:34794826, title = {AZ INTEGRÁCIÓ ÉS INKLÚZIÓ FOGALMÁNAK PEDAGÓGIAI SZEMPONTÚ TARTALMI ELEMZÉSE}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34794826}, author = {Kovács, Krisztina}, booktitle = {IMPLEMENTATION OF MODERN TECHNOLOGIES IN THE PROCESS OF ENSURING QUALITY TRAINING OF FUTURE SPECIALISTS IN PRESCHOOL EDUCATION}, unique-id = {34794826}, year = {2024}, pages = {13-17} } @book{MTMT:34551351, title = {The role of interactive books in the development of reading and reading comprehension. A case study on the implementation of the interactive books of the BOOKR Suli software in the classroom}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34551351}, isbn = {9789634896661}, author = {Varga, Emőke and Daróczi, Gabriella}, publisher = {ELTE Eötvös Kiadó Kft.}, unique-id = {34551351}, year = {2024}, orcid-numbers = {Daróczi, Gabriella/0000-0003-0554-1562} } @article{MTMT:34519975, title = {A mozgásban lévő olvasó. Urbanik Tímea: Prózazsilipek. Intratextualitás Mészöly Miklós prózájában}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34519975}, author = {Varga, Emőke}, journal-iso = {FORRÁS}, journal = {FORRÁS: IRODALOM-MŰVÉSZET-TUDOMÁNY}, volume = {56}, unique-id = {34519975}, issn = {0133-056X}, year = {2024}, eissn = {1418-1568}, pages = {108-112} } @article{MTMT:34512175, title = {What support do international doctoral students claim they need to improve their academic writing in English?}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34512175}, author = {Phyo, Wai Mar and Nikolov, Marianne and Hódi, Ágnes}, doi = {10.1016/j.amper.2023.100161}, journal-iso = {AMPERSAND}, journal = {AMPERSAND}, volume = {12}, unique-id = {34512175}, year = {2024}, eissn = {2215-0390}, orcid-numbers = {Nikolov, Marianne/0000-0001-5844-4729; Hódi, Ágnes/0000-0003-0325-1449} } @article{MTMT:33733883, title = {Exploring the Opportunities for Online Assessment of Phonological Awareness at the Beginning of Schooling}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/33733883}, author = {Hódi, Ágnes and Tóth, Edit}, doi = {10.1007/s13158-023-00357-y}, journal-iso = {INT J EARLY CHILD}, journal = {INTERNATIONAL JOURNAL OF EARLY CHILDHOOD}, volume = {56}, unique-id = {33733883}, issn = {0020-7187}, year = {2024}, eissn = {1878-4658}, pages = {169-188}, orcid-numbers = {Hódi, Ágnes/0000-0003-0325-1449; Tóth, Edit/0000-0001-9281-5730} } @article{MTMT:34693526, title = {Óvoda gyermekszemmel: egy pilotvizsgálat eredményei}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34693526}, author = {Kovács, Krisztina and Bánfi, Berta and Irsai, Flóra and Varga, Sára}, doi = {10.14232/modszertani.2023.3.3-22}, journal-iso = {MÓDSZERTANI KÖZLEMÉNYEK (2012)-}, journal = {MÓDSZERTANI KÖZLEMÉNYEK (2012)-}, volume = {63}, unique-id = {34693526}, issn = {2063-3734}, abstract = {Jelen tanulmányban egy kismintás empirikus vizsgálat első eredményeit adjuk közre. A tanulmány első részében felvázoljuk a hazai kora gyermekkorban végzett vizsgálatok főbb kutatási irányait, majd a vizsgálatunk kutatásmódszertani alapvetéseit ismertetjük, különös tekintettel a korosztály életkori sajátosságaira, végül a részeredményeket mutatjuk be és értelmezzük. Az elemzések rávilágítanak arra, hogy a vizsgálatban részt vevő öt- és hatéves gyerekek hogyan viszonyulnak saját óvodájukhoz, mennyire elégedettek az óvodai tevékenységekkel, és milyen elképzeléseik vannak a jó óvodával kapcsolatban. Az eredmények közelebb vihetnek, konkrét példákon keresztül, az óvodás gyerekek gondolkodásmódjának és óvodával kapcsolatos elképzeléseinek a pontosabb megismeréséhez. További empirikus vizsgálatok elvégzéséhez nyújthatnak kiindulási támpontokat.}, year = {2023}, eissn = {2786-3212}, pages = {3-22} } @article{MTMT:34693497, title = {Deliága Éva – Lovász Hajnalka: Mit kezdjünk a…? – könyvsorozat}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34693497}, author = {Turcsányi, Enikő}, doi = {10.14232/modszertani.2023.3.145-146}, journal-iso = {MÓDSZERTANI KÖZLEMÉNYEK (2012)-}, journal = {MÓDSZERTANI KÖZLEMÉNYEK (2012)-}, volume = {63}, unique-id = {34693497}, issn = {2063-3734}, year = {2023}, eissn = {2786-3212}, pages = {145-146} } @{MTMT:34549989, title = {V. Barokk Zenekari Mesterkurzus zárókoncert}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34549989}, unique-id = {34549989}, abstract = {C. Monteverdi: Orfeo Nyitány Solis Consort Régizene Együttes G.M. Trabaci: Consonanze Stravaganti Solis Consort Régizene Együttes C. Monteverdi: Si dolce é il tormento Solis Consort Régizene Együttes ; Haramza Klára (Flauto e basso continuo) G.B. Bononcini: Sinfonia decima a 7 per due trombe, archi e basso continuo Solis Consort Régizene Együttes ; Hara Fruzsina, Samodai Bence János (trombita) A. Vivavldi: Ária a Salve Regina-ból Solis Consort Régizene Együttes J.B. Lully: Suite “Le Bourgeois Solis Consort Régizene Együttes G.P. Telemann: Concerto in D-dur für 3 Trompeten, Pauke und Streicher Samodai Bence János, Hara Fruzsina, Boros József (trombita)}, year = {2023}, orcid-numbers = {Samodai, Bence János/0009-0006-1106-2735} }