TY - JOUR AU - Szenczi, Beáta AU - Fejes, József Balázs AU - Vígh, Tibor AU - Hódi, Ágnes AU - Tary, Blanka TI - Javaslatok a szövegértés tantárgyakba ágyazott fejlesztéséhez – az olvasási motiváció támogatása I. JF - ANYANYELV-PEDAGÓGIA J2 - ANYANYELV-PEDAGÓGIA VL - 17 PY - 2024 IS - 1 SP - 5 EP - 21 PG - 17 SN - 2060-0623 DO - 10.21030/anyp.2024.1.1 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34822290 ID - 34822290 AB - Annak ellenére, hogy nemzetközi színtéren számos eredményes intervenció és ajánlás elérhető, amelyek az olvasási motiváció erősítését segíthetik, magyar nyelvű, a pedagógiai gyakorlatot támogató útmutatás alig található ebben a témában. Jelen munka célja, hogy ezt a hiányosságot pótolja. A tanulmány első része az olvasási motiváció elméleti alapjait tekinti át, kitér az olvasási motiváció értelmezésére, jelentőségére és az olvasási motivációt támogató fontosabb környezeti tényezőkre. Ezt követően összefoglalja az olvasási motivációt célzó fejlesztőprogramok főbb tanulságait, és részletesen ismerteti a fogalomalapú olvasástanítást (Concept-Oriented Reading Instruction, CORI), amely az egyik legismertebb és számos empirikus kutatás által eredményesnek talált program. A tanulmány második része a nemzetközi szakirodalom alapján javaslatot tesz hét, a mindennapi osztálytermi gyakorlatba beépíthető, olvasási motivációt támogató alapelvre, amelyek megvalósítását gyakorlati ötletekkel is segíti. LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Kovács, Krisztina TI - AZ INTEGRÁCIÓ ÉS INKLÚZIÓ FOGALMÁNAK PEDAGÓGIAI SZEMPONTÚ TARTALMI ELEMZÉSE T2 - IMPLEMENTATION OF MODERN TECHNOLOGIES IN THE PROCESS OF ENSURING QUALITY TRAINING OF FUTURE SPECIALISTS IN PRESCHOOL EDUCATION PB - Khmelnytsky Humanitarian and Pedagogical Academy CY - Hmelnickij PY - 2024 SP - 13 EP - 17 PG - 5 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34794826 ID - 34794826 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - BOOK AU - Varga, Emőke AU - Daróczi, Gabriella ED - Kovács, Éva / Translator TI - The role of interactive books in the development of reading and reading comprehension. A case study on the implementation of the interactive books of the BOOKR Suli software in the classroom TS - A case study on the implementation of the interactive books of the BOOKR Suli software in the classroom PB - ELTE Eötvös Kiadó CY - Budapest PY - 2024 SP - 157 SN - 9789634896661 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34551351 ID - 34551351 LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Varga, Emőke TI - A mozgásban lévő olvasó. Urbanik Tímea: Prózazsilipek. Intratextualitás Mészöly Miklós prózájában TS - Urbanik Tímea: Prózazsilipek. Intratextualitás Mészöly Miklós prózájában JF - FORRÁS: IRODALOM-MŰVÉSZET-TUDOMÁNY J2 - FORRÁS VL - 56 PY - 2024 IS - 1 SP - 108 EP - 112 PG - 5 SN - 0133-056X UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34519975 ID - 34519975 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Phyo, Wai Mar AU - Nikolov, Marianne AU - Hódi, Ágnes TI - What support do international doctoral students claim they need to improve their academic writing in English? JF - AMPERSAND J2 - AMPERSAND VL - 12 PY - 2024 PG - 8 SN - 2215-0390 DO - 10.1016/j.amper.2023.100161 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34512175 ID - 34512175 N1 - Export Date: 13 March 2024; Cited By: 0; Correspondence Address: W.M. Phyo; Doctoral School of Education, University of Szeged, Szeged, Hungary; email: weimm622@gmail.com LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Kovács, Krisztina AU - Bánfi, Berta AU - Irsai, Flóra AU - Varga, Sára TI - Óvoda gyermekszemmel: egy pilotvizsgálat eredményei JF - MÓDSZERTANI KÖZLEMÉNYEK (2012)- J2 - MÓDSZERTANI KÖZLEMÉNYEK (2012)- VL - 63 PY - 2023 IS - 3 SP - 3 EP - 22 PG - 20 SN - 2063-3734 DO - 10.14232/modszertani.2023.3.3-22 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34693526 ID - 34693526 AB - Jelen tanulmányban egy kismintás empirikus vizsgálat első eredményeit adjuk közre. A tanulmány első részében felvázoljuk a hazai kora gyermekkorban végzett vizsgálatok főbb kutatási irányait, majd a vizsgálatunk kutatásmódszertani alapvetéseit ismertetjük, különös tekintettel a korosztály életkori sajátosságaira, végül a részeredményeket mutatjuk be és értelmezzük. Az elemzések rávilágítanak arra, hogy a vizsgálatban részt vevő öt- és hatéves gyerekek hogyan viszonyulnak saját óvodájukhoz, mennyire elégedettek az óvodai tevékenységekkel, és milyen elképzeléseik vannak a jó óvodával kapcsolatban. Az eredmények közelebb vihetnek, konkrét példákon keresztül, az óvodás gyerekek gondolkodásmódjának és óvodával kapcsolatos elképzeléseinek a pontosabb megismeréséhez. További empirikus vizsgálatok elvégzéséhez nyújthatnak kiindulási támpontokat. LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Turcsányi, Enikő TI - Deliága Éva – Lovász Hajnalka: Mit kezdjünk a…? – könyvsorozat JF - MÓDSZERTANI KÖZLEMÉNYEK (2012)- J2 - MÓDSZERTANI KÖZLEMÉNYEK (2012)- VL - 63 PY - 2023 IS - 3 SP - 145 EP - 146 PG - 2 SN - 2063-3734 DO - 10.14232/modszertani.2023.3.145-146 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34693497 ID - 34693497 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - ART ED - Samodai, Bence János / Performer/soloist ED - Boros, József / Performer/soloist ED - Haramza, Klára / Performer/soloist TI - V. Barokk Zenekari Mesterkurzus zárókoncert PY - 2023 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34549989 ID - 34549989 AB - C. Monteverdi: Orfeo Nyitány Solis Consort Régizene Együttes G.M. Trabaci: Consonanze Stravaganti Solis Consort Régizene Együttes C. Monteverdi: Si dolce é il tormento Solis Consort Régizene Együttes ; Haramza Klára (Flauto e basso continuo) G.B. Bononcini: Sinfonia decima a 7 per due trombe, archi e basso continuo Solis Consort Régizene Együttes ; Hara Fruzsina, Samodai Bence János (trombita) A. Vivavldi: Ária a Salve Regina-ból Solis Consort Régizene Együttes J.B. Lully: Suite “Le Bourgeois Solis Consort Régizene Együttes G.P. Telemann: Concerto in D-dur für 3 Trompeten, Pauke und Streicher Samodai Bence János, Hara Fruzsina, Boros József (trombita) DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Phyo, Wai Mar AU - Nikolov, Marianne AU - Hódi, Ágnes TI - How international doctoral students’ fields of study, proficiency in English and gender interact with their sense of making progress in English academic writing abilities JF - PLOS ONE J2 - PLOS ONE VL - 18 PY - 2023 IS - 12 PG - 20 SN - 1932-6203 DO - 10.1371/journal.pone.0296186 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34505128 ID - 34505128 N1 - Export Date: 08 January 2024; Cited By: 0; Correspondence Address: W.M. Phyo; Doctoral School of Education, University of Szeged, Szeged, Hungary; email: weimm622@gmail.com; CODEN: POLNC AB - This study investigates how non-native English-speaking (NNES) doctoral students self-assess their English academic writing (EAW) abilities. A total of 255 international NNES students, hailing from 49 different countries and speaking 48 mother tongues, voluntarily participated in our study. They were enrolled in 65 PhD programs at 14 universities across Hungary during the 2021–2022 academic year. To address our research aim, we developed a survey using a 6-point Likert scale, following the guidelines of Dörnyei and Dewaele (2022). The survey focused on self-assessing their abilities to write academic texts in English. The analysis results indicate that students lacked confidence in their EAW abilities at the beginning of their PhD studies but exhibited increased confidence at the current stage. The results also highlight the influence of gender and English language proficiency on EAW self-assessments. Additionally, senior PhD students demonstrated greater confidence in field-specific lexical knowledge compared to their first-year peers. This study highlights the fact that NNES novice writers lacked the necessary EAW skills upon entering their PhD programs, making it challenging for them to start doctoral-level writing immediately. This underscores the need for comprehensive support that encompasses both enhancing English language proficiency and providing academic writing assistance. Copyright: © 2023 Phyo et al. This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution License, which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original author and source are credited. LA - English DB - MTMT ER - TY - GEN AU - Kovács, Krisztina TI - An image of a kindergarten for young children in the light of an empirical study PY - 2023 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34494651 ID - 34494651 LA - English DB - MTMT ER -