TY - GEN AU - Tokaji, Balázs TI - A lokalitás erőforrásainak felerősödése a permakultúrában. A permakultúra kapcsolata a biodinamikus farm-alapú neveléssel TS - A permakultúra kapcsolata a biodinamikus farm-alapú neveléssel PY - 2024 SP - 1 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34835411 ID - 34835411 AB - A fenntarthatóságra, mint századunk egyik legkritikusabb problémájára, az élelmezés és a mezőgazdasági termelés területén is törekedni szükséges. A globális problémákra egy lokális szintű válaszlehetőség a permakultúrás növénytermesztés. Előadásomban két ökológiai szempontokat figyelembe vevő mezőgazdasági eljárást, a permakultúrát és a biodinamikus gazdálkodást hasonlítom össze. A környezettudatosság attitűdjének elemei, az élet más területeihez hasonlóan, lokális kapcsolatrendszereken keresztül, érzelmi alapon épülnek be a személyiségbe. Ebből a nézőpontból válnak kulcskérdéssé gyermekkorban az iskolai kertművelési gyakorlatok. A farm-alapú nevelés tevékenység alapon közelít a gyermekhez és a természettel való aktív kapcsolatot a kertészeti munkák segítségével szeretné fejleszteni. A szakértői interjúkban arra a kérdésre kerestem a választ: mi indokolja egy ma egy farm-alapú iskola létrehozását, várhatóan milyen hatással van a fiatalok identitására? Sustainability, as one of the most critical problems of our century, must also be pursued in the field of food and agricultural production. A local answer to global problems is permaculture plant cultivation. In my presentation, I will compare two ecological agricultural methods, permaculture and biodynamic farming. The elements of the attitude of environmental awareness, like in other areas of life, are built into the personality through local relationship systems and on an emotional basis. From this point of view, school gardening practices become a key issue in childhood. Farm-based education approaches the child based on activities and wants to develop an active relationship with nature with the help of gardening work. In the expert interviews, I looked for the answer to the question: what justifies the creation of a farm-based school today, and what impact is expected on the identity of young people? LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Lengyelné Molnár, Tünde AU - Balla, Georgina AU - Esztelecki, Péter AU - Szabó, Emilia AU - Ujhelyi, Gábor TI - ChatGPT az oktatásban JF - KÖNYV ÉS NEVELÉS: AZ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET FOLYÓIRATA J2 - KÖNYV ÉS NEVELÉS PY - 2024 SN - 0454-3475 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34834709 ID - 34834709 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Czemmel, Antónia Mária ED - K. Nagy, Emese ED - Zagyváné Szűcs, Ida TI - Egy „Emlékirat” jelentősége Kodály Zoltán pedagógiai koncepciójának tükrében T2 - A múlt, a jelen és a jövő a pedagógiában PB - Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Líceum Kiadó CY - Eger SN - 9789634962694 PY - 2024 SP - 25 EP - 36 PG - 12 DO - 10.46403/Amult.2024.25 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34833875 ID - 34833875 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Murányi, Zoltán AU - Kovács, Mihály ED - K. Nagy, Emese ED - Zagyváné Szűcs, Ida TI - A fenntarthatósági nevelés aktuális kérdései. Egy nemzetközi felmérés előtt TS - Egy nemzetközi felmérés előtt T2 - A múlt, a jelen és a jövő a pedagógiában PB - Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Líceum Kiadó CY - Eger SN - 9789634962694 PY - 2024 SP - 37 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34832039 ID - 34832039 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Sütő, Attila ED - K. Nagy, Emese ED - Zagyváné Szűcs, Ida TI - A Debreceni Szakképzési Centrum oktatói humán erőforrásának vizsgálata a megújult szakképzési rendszer és vállalati partnerintézmények kooperációja révén T2 - A múlt, a jelen és a jövő a pedagógiában PB - Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Líceum Kiadó CY - Eger SN - 9789634962694 PY - 2024 SP - 97 EP - 110 PG - 14 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34830371 ID - 34830371 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - GEN AU - Csernai, Zoltán TI - Egy online tanulást támogató portál kurzusának vizsgálata Big Data adatelemző módszerekkel PY - 2024 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34826703 ID - 34826703 N1 - [előadás] LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Csernai, Zoltán ED - Lengyelné Molnár, Tünde TI - A Big Data adatelemző módszerek alkalmazásának lehetőségei az oktatásban T2 - Agria Média 2023 és ICI-17 Információ- és Oktatástechnológiai Konferencia PB - Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Líceum Kiadó CY - Eger SN - 9789634962724 PY - 2024 PG - 9 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34826698 ID - 34826698 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - GEN AU - Dancsa, Dániel TI - Az élővilág, különös tekintettel az ízeltlábúak megőrzésének lehetséges módjai a pix4d szoftver felhasználásával PY - 2024 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34815453 ID - 34815453 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - GEN AU - Gulyás, Klára TI - "Bringing it closer- Roma identity and culture workshop for teachers" című előadás tartása Szénási Szilviával (UCCU Alapítvány) a Töredezett emlékek: Holokausztoktatás a 21. században oktatási konferencián. Holokauszt Emlékközpont. 2024. április 19. PY - 2024 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34802242 ID - 34802242 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - GEN AU - Gulyás, Klára TI - "Snajka: Elvárások naplója" - filmvetéssel egybekötött szakmai pódiumbeszélgetésen részvétel. RomaKép Műhely (ELTE Média). 2024. április 17. PY - 2024 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34802241 ID - 34802241 LA - Hungarian DB - MTMT ER -