TY - CHAP AU - Buda, András ED - Pusztai, Gabriella ED - Engler, Ágnes ED - Hrabéczy, Anett ED - Bencze, Ádám TI - Tanulási környezetek a XXI. század elején T2 - Mesterség és intelligencia az oktatáskutatásban PB - Debreceni Egyetem Felsőoktatási Kutató és Fejlesztő Központ (CHERD) CY - Debrecen SN - 9786156012234 T3 - OKTATÁSKUTATÓK KÖNYVTÁRA ; 18.. PY - 2024 SP - 268 EP - 274 PG - 7 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34857261 ID - 34857261 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - BOOK ED - Buda, András ED - Molnár, György TI - Oktatás - Informatika - Pedagógia 2024 Tanulmánykötet PB - Debreceni Egyetem Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet CY - Debrecen PY - 2024 SN - 9789634906216 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34856930 ID - 34856930 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Bacskai, Katinka AU - Bencze, Ádám AU - Dorogi, Alexandra AU - Hegedűs, Gabriella AU - Major, Enikő AU - Rétháti, Csilla AU - Pusztai, Gabriella TI - Implementing Parental Involvement to Improve Student Achievement in Hungary Schools: Patterns of Hidden Resources JF - EGITIM ARASTIRMALARI-EURASIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH J2 - EGIT ARAST VL - 109 PY - 2024 IS - 109 SP - 198 EP - 213 PG - 16 SN - 1302-597X UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34852061 ID - 34852061 LA - English DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Pusztai, Gabriella AU - Hrabéczy, Anett AU - Csók, Cintia ED - Pusztai, Gabriella ED - Engler, Ágnes ED - Hrabéczy, Anett ED - Bencze, Ádám TI - A lemorzsolódási rizikó hallgatói percepciója. Az önmagukat átlagnál rizikósabbnak érző hallgatók háttértényezői T2 - Mesterség és intelligencia az oktatáskutatásban PB - Debreceni Egyetem Felsőoktatási Kutató és Fejlesztő Központ (CHERD) CY - Debrecen SN - 9786156012234 T3 - OKTATÁSKUTATÓK KÖNYVTÁRA ; 18.. PY - 2024 SP - 161 EP - 175 PG - 15 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34846885 ID - 34846885 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - BOOK ED - Pusztai, Gabriella ED - Engler, Ágnes ED - Hrabéczy, Anett ED - Bencze, Ádám TI - Mesterség és intelligencia az oktatáskutatásban. Tanulmányok Kozma Tamás tiszteletére TS - Tanulmányok Kozma Tamás tiszteletére T3 - OKTATÁSKUTATÓK KÖNYVTÁRA ; 18.. PB - Debreceni Egyetem Felsőoktatási Kutató és Fejlesztő Központ (CHERD) CY - Debrecen PY - 2024 SN - 9786156012234 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34846867 ID - 34846867 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - BOOK ED - Buda, András ED - Kiss, Endre TI - Interdiszciplináris pedagógia és a korszakváltás bizonytalansága. A XIII. Kiss Árpád Emlékkonferencia tanulmánykötete TS - A XIII. Kiss Árpád Emlékkonferencia tanulmánykötete PB - Debreceni Egyetem Bölcsészettudományi Kar, Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet CY - Debrecen PY - 2024 SN - 9789634906209 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34842412 ID - 34842412 LA - English DB - MTMT ER - TY - CONF AU - Pusztai, Gabriella AU - Vincze, Zsófia TI - Association Between Religiosity and Choosing Language of Instruction Among Minorities T2 - BOOK OF ABSTRACTS 16TH ISORECEA CONFERENCE PY - 2024 SP - 52 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34825874 ID - 34825874 LA - English DB - MTMT ER - TY - CONF AU - Demeter-Karászi, Zsuzsanna AU - Pusztai, Gabriella TI - Institutional Culture as a Channel for Religious Ethos in Higher Education T2 - BOOK OF ABSTRACTS 16TH ISORECEA CONFERENCE PY - 2024 SP - 15 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34825840 ID - 34825840 LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Buda, András TI - A sokszínű mesterséges intelligencia JF - EDUCATIO J2 - EDUCATIO VL - 33 PY - 2024 IS - 1 SP - 1 EP - 12 PG - 12 SN - 1216-3384 DO - 10.1556/2063.33.2024.1.1 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34821483 ID - 34821483 AB - Az elmúlt évtizedekben a mesterséges intelligencia (MI) fejlődése forradalmiváltozásokat generált az élet különböző területein. E fejlődési folyamat azoktatásra is jelentős hatással bír, az MI számos lehetőséget rejt magában atanulás és tanítás terén. Ez a tanulmány áttekintést nyújt a mesterségesintelligencia használatának dinamikus fejlődéséről, különös hangsúlyt fektetveaz oktatási szektorra, hiszen az adaptív tanulási környezetektől az oktatóisegítségnyújtásig számos MI-alkalmazás könnyítheti meg a diákok és oktatókéletét. Az írás egyben bevezetőként szolgál a tematikus szám tanulmányaihoz,melyek mélyebben tárják fel a mesterséges intelligencia oktatási dimenzióit,bemutatva azokat a kihívásokat és lehetőségeket, amelyekkel a tanárok és azoktatási intézmények szembesülnek az intelligens technológiák bevezetésesorán. LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - GEN AU - Pusztai, Gabriella AU - Bacskai, Katinka AU - Ceglédi, Tímea AU - Kocsis, Zsófia AU - Hine, M TI - Effects of Family-School-Community Partnership Policies on Parental Involvement in Three Central and Eastern European Countries. PY - 2024 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34789651 ID - 34789651 LA - English DB - MTMT ER -